Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?  (gelezen 7288 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2024, 21:58:45 »
Het feit dat er geheimzinnig werd gedaan over wie het woordje 'Mol' opviste, doet vermoeden dat de Mol dat zelf deed en het Fons dus niet meer zou kunnen zijn. Maar dat is waarschijnlijk juist wat ze willen dat we denken  ::rofl::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2024, 22:04:38 »
Geheimzinnig?
- Kees roept daar ligt mol
- Anna vist op
- Er wordt niet duidelijk in beeld gebracht dat Rian er ook 1 opvist, maar die haalt Fons ook niet

Offline Floggingmolly

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #22 Gepost op: 24-02-2024, 22:08:00 »
Maar laten ze het woordje mol niet gewoon per ongeluk vallen. Dat gebeurt volgens mij bij de boot van Sor en Rian?

Niks geheimzinnigs aan dus.

Wel opvallend dat Anna (en Kees? veel lidwoorden meeneemt terwijl ze het op een gegeven moment wel lijkt te horen wat Fons roept (‘geen lidwoorden meenemen’).

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2024, 22:09:36 »
Sor doet zo sullig, niks lukt. De magneet was waarschijnlijk niet sterk genoeg ::rofl::
Als hij een woord zag en probeerde op te vissen sloeg hij met zijn handen in het water. Kun je het dan beter zien Sor?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #24 Gepost op: 24-02-2024, 22:29:09 »
Waarom zegt Anna dat je boek ook als werkwoord kan gebruiken als ze de mol is?

Omdat ze al weet ik veel hoeveel de het en een bordjes hadden afgeleverd. Gegarandeerd mingeld en laten we wel wezen die tweede zin had net zo eenvoudig afgekeurd moeten worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2024, 22:33:12 »
Omdat ze al weet ik veel hoeveel de het en een bordjes hadden afgeleverd. Gegarandeerd mingeld en laten we wel wezen die tweede zin had net zo eenvoudig afgekeurd moeten worden.

En dit is nu exact de reden waarom ik niet wil geloven in anna als mol. De makers hebben een dubieuze zin goedgekeurd na een idee dat de mol gegeven zou hebben ?  Dit zijn dezelfde  makers die er trots oo zijn de laagste pot ooit te kunnen hebben , gaat er bij mij niet in

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2024, 22:37:33 »
En dit is nu exact de reden waarom ik niet wil geloven in anna als mol. De makers hebben een dubieuze zin goedgekeurd na een idee dat de mol gegeven zou hebben ?  Dit zijn dezelfde  makers die er trots oo zijn de laagste pot ooit te kunnen hebben , gaat er bij mij niet in

Ik vind dit ook een lastige, dus ik doe een poging tot een verklaring. In principe komt er maar 80,- in de pot en wordt Anna mogelijk door die actie minder verdacht in de groep en bij de mensen thuis. Dat is het dan wel waard toch?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2024, 22:37:58 »
Ja, het is Anna die de woorden opvist. Maar Kees roeit er toch naar toe? Kan net zo verdacht zijn (de mol zal de volgorde toch wel kennen). Al zit me dan afvaller Rian niet helemaal lekker.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2024, 22:43:57 »
In Niet de Mol vertelt Rian dat ze tijdens deze opdracht zwaar verbrand is aan haar benen (zodanig dat het na maanden nog steeds zichtbaar is). Dat verklaart haar minder actieve houding tijdens de opdracht. Maar ook raar dat er niet is inbegrepen door de productie als ik eerlijk ben.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2024, 22:46:24 »
Dat verbranden op het water merk je vaak pas achteraf. Ik vond haar ook niet opvallend minder actief dan in eerdere opdrachten?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2024, 22:46:57 »
Oef dat zijn wel heel veel pijntjes bij elkaar. Dan heeft ze nog lang doorgezet…

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2024, 22:56:43 »
Nou!
Ze zei in een interview dat opgeven voor haar nooit een optie is.

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2024, 00:06:38 »
Ik ben verbaasd dat ik een van de weinigen ben die de tweede zin niet zo discutabel vond.
Deze zin had weinig inhoud, maar als je ook dat nog als eis toe gaat voegen wordt deze opdracht praktisch onhaalbaar. Je hebt dan alle kaartjes nodig om alle (waarschijnlijk van te voren uitgedachte) zinnen te maken.
De zin was taalkundig correct, dat was toch ook waar het om draaide?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2024, 02:02:31 »
Ik ben verbaasd dat ik een van de weinigen ben die de tweede zin niet zo discutabel vond.
Deze zin had weinig inhoud, maar als je ook dat nog als eis toe gaat voegen wordt deze opdracht praktisch onhaalbaar. Je hebt dan alle kaartjes nodig om alle (waarschijnlijk van te voren uitgedachte) zinnen te maken.
De zin was taalkundig correct, dat was toch ook waar het om draaide?

Zaag het geweld graag op de juiste hoogte.


Ook grammaticaal correct, maar ongeveer net zo onzinnig. Ik vind dat discutabel. Een niet zinvolle volzin..

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2024, 03:18:22 »
Waarom zegt Anna dat je boek ook als werkwoord kan gebruiken als ze de mol is?

Tja, in een opdracht die per saldo 80 euro oplevert….

Dat is toch klein bier? Ik vind van wel. Beetje kandidaats doen, en het levert nauwelijks iets op voor de pot.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2024, 06:49:04 »
Zaag het geweld graag op de juiste hoogte.


Ook grammaticaal correct, maar ongeveer net zo onzinnig. Ik vind dat discutabel. Een niet zinvolle volzin..

Er is met zinnen maken sowieso een gigantische grijze zone tussen ‘grammaticaal correct’ en ‘zinnig’. Dan kun je van de andere zin ook discuteren of ze zinnig is.

De enige behoorlijke regel die je kunt maken is grammaticaal correct, want over de rest kun je oneindig discussiëren.
Dus ik snap wel dat ze de zin, misschien met tegenzin, hebben goedgekeurd.

Dit zijn dezelfde  makers die er trots oo zijn de laagste pot ooit te kunnen hebben , gaat er bij mij niet in

Wat is toch die obsessie van laagste pot ooit? Een lage pot is toch geen bewijs van een goeie mol.

Binnenkort gaan de kandidaten moet geld betalen op het eind van het seizoen

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2024, 08:00:08 »
Anna die zichzelf onverdacht maakt door de tip met "boek" voor slechts €80 is voor mij niet correct. ???
Dat is een zin van 7 woorden, dus ook 700€ mingeld indien je die woorden niet kan gebruiken.
Trek daar nog eens de winst van die woorden van af en dat is potentiëel €910 die uit de pot gehouden kan worden.

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2024, 09:47:23 »
Ze zitten in doorzichtige bootjes. En Anna presenteert ‘bodem in zicht’.

Waarom vist Anna zoveel woorden op in tegenstelling tot de andere boot? Als mol heeft ze wellicht mogen oefenen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2024, 09:52:13 »
Waarom hebben ze de vier overgebleven woorden niet gewoon aan de derde waslijn gehangen als zin. Die was dan afgekeurd maar dan had je geen mingeld gehad. Of denk ik nu te makkelijk?

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2024, 10:06:55 »
Het is wel interessant om te weten welke 55 woorden er in het water lagen. De 5 zinnen die er mee gemaakt konden worden zullen ongetwijfeld een goede aanwijzing naar de Mol hebben gegeven.