Auteur Topic: Molgeld, seizoen 24  (gelezen 3420 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2024, 17:09:11 »
Oeps kees was van mijn vorige plaatje afgevallen:
Dit is mijn rijtje tot nu toe.



En ja, er is inderdaad ook een 5 eur briefje, maar die komt uit de oude Mexico serie en was denk ik alleen voor de gelegenheid van de opdracht met Dennis.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 17:40:54 door annebeestje »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2024, 17:46:52 »
Is nog duidelijk geworden wie op het biljet van 10 staat?

Ik vroeg dit omdat het me opviel dat Dennis tijdens het 'mollen' van het briefgeld het deuntje neuriet van mocking bird hill.

In de songtekst komt 'ten dollar bill' voor. Misschien een hint naar de mol die op dit briefje staat? En mogelijk ook daarom nog niet in beeld geweest?

Ook gaat het in het liedje over flowers....

En natuurlijk over de mocking bird... bird... Mussendijk?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2024, 18:32:19 »
Oeps kees was van mijn vorige plaatje afgevallen:
Dit is mijn rijtje tot nu toe.



En ja, er is inderdaad ook een 5 eur briefje, maar die komt uit de oude Mexico serie en was denk ik alleen voor de gelegenheid van de opdracht met Dennis.
Was de groepspot is €4025. Het is niet afgerond. Dus ze zullen dan briefjes van 25 hebben of van 5 om op dat bedrag uit te komen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2024, 18:44:42 »
Op het briefje van 5 stonden stenen beelden, de tolteken. Een teken van Tol. Kees de 2e? (was al eerder gepost, maar nu actueel).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2024, 18:45:45 »
Er staan ook (zonne)bloemen op de kistjes en bij de  piñatas kwam een vraag over een paardebloem (molsla)

"The sunflower has been around since ancient times, when it was left as an offering at Mexican temples (seed remnants have been found in Mexico City) and later adopted by the Aztecs as an important symbol of war."
 ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2024, 18:47:57 »
Er staan ook (zonne)bloemen op de kistjes en bij de  piñatas kwam een vraag over een paardebloem (molsla)
Ik krijg opeens een deja vu. Kronen, kronen en nog eens kronen. En het was niks.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2024, 19:00:13 »
"The sunflower has been around since ancient times, when it was left as an offering at Mexican temples (seed remnants have been found in Mexico City) and later adopted by the Aztecs as an important symbol of war."
 ::vergroot::
Een zonnebloem is geel, de favoriete kleur van Tooske. :) We zagen eerder al de sleutels in de vorm van een zon, op het gele tafeltje. De vingerafdruk op haar biljet van 250 euro is trouwens ook geel.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #27 Gepost op: 11-03-2024, 13:23:52 »
Dit is mijn rijtje tot nu toe.


Het overige mingeld (-100 euro en -500 euro) is te zien in een video van Kim Koghee over de livefinale in het Vondelpark.


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molgeld, seizoen 24
« Reactie #28 Gepost op: 11-03-2024, 13:35:23 »
Oh super! Dan klopte ons rijtje inderdaad. Cirkeltje mooi rond.