Auteur Topic: De beste positie van de mol.  (gelezen 2800 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2024, 04:22:17 »
Ik denk dat je in het stadion op veel posities wel iets kan doen als mol en ik vraag me zelfs af of hier niet 6 mollen aanwezig waren .  Rosario zien we heel kort even bij de microfoon. Maar wie zegt dat tooske en jeroen enkel hebben gerend ?  En moet je als mol ingrijpen als het plan van de kandidaten toch al in de soep draait en kun je niet veel beter onverdacht als goede kandidaat rondjes blijven lopen ?

Het topic gaat wel een beetje over de beste actieve molpositie tho ::rofl::. Leuk dat het al mis gaat, maar dat ligt dan niet aan de mol en aan de positie waarin die mol dan zit. Het lijkt mij objectief nog steeds de slechtste molpositie om alleen maar te rennen los of een mol dat nou wel of niet zou doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2024, 11:03:44 »
Straks in de terugblik:

En de mol? Die stond natuurlijk bij het woordje MOL…

Ik vond dat bij beide opdrachten er geen hele duidelijke mol positie was. De mol kan wat mij betreft in deze aflevering overal gestaan hebben.

Dus de enige opdracht zover waar we echt iets uit kunnen halen is voor mij nog steeds de schilderopdracht, omdat ik de mol niet onder de schilders zou denken,  alhoewel het ook nog steeds goed kan dat we straks een shot krijgen waar de mol zijn schilderij heeft gesigneerd met mol.  Omdat het niet ondenkbaar is dat de mol in de eerste aflevering nog een beetje zichzelf op de achtergrond profileert.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2024, 11:09:02 »
Straks in de terugblik:

En de mol? Die stond natuurlijk bij het woordje MOL…

Ik vond dat bij beide opdrachten er geen hele duidelijke mol positie was. De mol kan wat mij betreft in deze aflevering overal gestaan hebben.

Dus de enige opdracht zover waar we echt iets uit kunnen halen is voor mij nog steeds de schilderopdracht, omdat ik de mol niet onder de schilders zou denken,  alhoewel het ook nog steeds goed kan dat we straks een shot krijgen waar de mol zijn schilderij heeft gesigneerd met mol.  Omdat het niet ondenkbaar is dat de mol in de eerste aflevering nog een beetje zichzelf op de achtergrond profileert.

Als blijkt dat de Mol met de touwtjes het schilderij met de codes kon weghalen maakt de schilderpositie ook weer een goede plek voor de Mol. Dus hier komen we nog niet heel veel verder mee vrees ik.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2024, 12:58:39 »
Dat was voor mij al een feit dat dat kon. Als de schilders keken ging het schilderij omlaag.
Maar vind dat nog steeds de zwakste positie.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2024, 13:03:44 »
Het is de veiligste plek. Het is zwak in de zin, dat het geen nut heeft. Die schilderen worden hoe dan ook wel bekeken, ongeacht wie er zit. Daar een Mol zetten voegt weinig toe, want het gebeurt toch wel.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2024, 13:44:13 »
Bij de eerste opdracht is de beste molpositie op het veld. Zodra je daar de kaartjes door elkaar gooit of kwijtraakt, is het leggen van de getallen onmogelijk. De tribunegroep kon daarin minder doen, maar ook daar was prima te saboteren (door getallen verkeerd te horen, opeens allerlei bordjes te verplaatsen enzovoorts).

Bij de tweede opdracht ligt het aan de mol welke positie gekozen wordt. Is de mol jong en sportief, zal hij altijd bij de klimmers willen zitten. Hier heb je ook het meest direct invloed op het verdienen van het geld. Ben je niet zo sportief, dan is de zitopdracht een hele goede. Hiermee kun je de informatiestroom bij de anderen beperken door vooral lekker veel rond te blijven lopen.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2024, 23:48:37 »
Als mol aan het zwembad lijkt het me enorm lastig om goed in te schatten wanneer je moet opstaan om belangrijke info weg te spelen bij de podcast.

Er stond natuurlijk wel een timer. Als je weet dat de volledige podcast x minuten duurt, kun je ervoor zorgen dat altijd hetzelfde stukje ontbreekt.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #27 Gepost op: 23-01-2024, 11:25:13 »
Opdracht 1: Leider/schrijver (Jeroen) is de beste positie objectief. Hij deed wel alleen heel veel goed ;D.

Opdracht 2: Je wil beginnen met iemand die makkelijk meegaat in beslissingen die je maakt. Redelijk objectief wie dat dan zou zijn. Mij viel het duo Sor en Rian op. Sor ging redelijk snel afsplitsen van Rian zonder een kaart of iets mee te nemen en verdwaalde dan ook. Rian leek alles wel oké te vinden.

Opdracht 3: Alle posities zijn goeie molposities. Selfies is denk het meest effectief.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: De beste positie van de mol.
« Reactie #28 Gepost op: 23-01-2024, 11:35:27 »
Voor mij

Opdracht 1 leider schrijver.
Denk dat Jeroen het minder goed deed dan ze ons willen laten denken.
Alleen Los trio weten we 100% zeker dat dat echt van hem kwam  en dat was vraag 1. De mol heeft denk ik ook de opdracht om de opdracht wel wat op gang te brengen.
Zeg maar een “Wij zitten niet in Kiev vriendje” voor mij.

Opvallend Jeroen Tooske en Rian die waren alleen.
Jeroen en kees bij bord.

Minder mols bij bord tooske en anna en fons die waren er niet of pas laat.

Opdracht 2 mee eens.
Kees gaat ook makkelijk mee.
En de mol wil hier denk ik ook wel even alleen zijn om eventueel te kunnen rommelen met porto of enveloppen en sowieso als een van de eerste bij die eindpuzzel zijn.
Er zou maar iemand een papiertje hebben met veel goede oplossingen en dan toch toevallig toekomst nog spotten.

Opvallend Kees en Jeroen.
Anna en Rian (die stil was)

Niet mols Fons en Tooske die wilde voor sport gaan.
Tooske met naam van vriendje.

Opdr 3
Sowieso niet in de hotelkamer.
Liefste tekeningen onopvallend mollen of eventueel arena veel molkansen wel opvallender.

Opvallend arena kees en sor en rian.
Opvallend tekenen Jeroen en Anna.

Niet mols Tooske die deed het goed.

*Jeroen neemt voor mij een steeds grotere voorsprong op Rian Kees en Anna die ik ook nog verdenk*
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 11:42:58 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy