Auteur Topic: [Aflevering 2] - Afgelopen?  (gelezen 6603 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Afgelopen?
« Gepost op: 13-01-2024, 19:19:33 »
Bespreek hier aflevering 2!
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 21:36:17 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2024, 21:32:12 »
Merkte dat er veel focus was op Jip, dus ik vreesde er al voor. Weer een mol/vrouw naar huis en dus weer nieuw iemand aanwijzen.




Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2024, 21:33:09 »
Weer een hele leuke aflevering. Ik heb genoten  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2024, 21:33:29 »
Ik vond het een erg goede en vermakelijke aflevering!  ::bravo::

En ik ben ook enorm blij dat deze groep niet meteen is van 'joehoe, we hebben geld', maar nog even stevig in gesprek gaat over wat er allemaal is misgegaan.

En wat kan die Justin liegen zeg!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2024, 21:33:59 »
Merkte dat er veel focus was op Jip, dus ik vreesde er al voor. Weer een mol/vrouw naar huis en dus weer nieuw iemand aanwijzen.

Ja hetzelfde hier!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2024, 21:42:48 »
En wat kan die Justin liegen zeg!

Het zou wel een stunt zijn als hij de Mol is. (De 250-euro-actie.) Ik sluit het zeker nog niet uit.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2024, 22:15:40 »
Het zou wel een stunt zijn als hij de Mol is. (De 250-euro-actie.) Ik sluit het zeker nog niet uit.
Zou dat een geweldige actie vinden. Zou Justin zonder deze actie ook al een hele leuke mol vinden als hij het mocht zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2024, 22:18:55 »
...het bedrag aan het eind van deze aflevering liep niet op maar af... ::vergroot::

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2024, 22:20:54 »
Afgelopen? - zou ook op Jip kunnen slaan  :-\\

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2024, 22:39:20 »
Mooie aflevering. Ik hou wel van de actieve/sportieve opdrachten, dus dit was helemaal mijn smaak wat dat betreft. Ook de opdracht "blijf zitten" is wel een grappige mindfuck. Ik vreesde even dat ze de badeendjes-opdracht uit België hadden afgekeken, maar dat viel mee gelukkig :)

Dit is wel de tweede keer dat awt de ene groep doet, stiekem invloed heeft op de andere groep (net als met de schilderijen laten zakken etc.) Daar hou ik ook wel van. Leuk bedacht.

Jammer dat die olympische opdracht zo chaotisch is gespeeld. Dat soort communicatiespellen gaan eigenlijk altijd mis en dat blijf ik jammer vinden. Dan is het wel heel makkelijk mollen. Ik denk dat het voor het spel niet verkeerd zou zijn als het bij opdrachten iets makkelijker is om in elk geval een beetje geld te verdienen.

En ik hou van de actie van Justin met zijn 250 euro om een beetje spanning te creëren. Zolang hij het maar teruggeeft als hij afvalt, vind ik dit wel een mooie actie. ;D

Vraag: waarom was de aftelklok bij de zittenblijvers zo'n raar lettertype? Is Fons de mol en moeten we kijken naar fonts? ???
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2024, 22:43:40 »
Tot nu toe leukere opdrachten dan eerdere jaren wat mij betreft. Leuk om naar te kijken. Leuk dat de ene groep invloed heeft op de andere groep. Misschien dat ze het vanwege de blessures bewust wat rustiger hebben gehouden, maar ook op deze manier leuk om naar te kijken. Valt ook weer veel uit te halen wat betreft gedrag van de kandidaten.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2024, 22:53:13 »
Mooie aflevering. Ik hou wel van de actieve/sportieve opdrachten, dus dit was helemaal mijn smaak wat dat betreft. Ook de opdracht "blijf zitten" is wel een grappige mindfuck. Ik vreesde even dat ze de badeendjes-opdracht uit België hadden afgekeken, maar dat viel mee gelukkig :)

Dit is wel de tweede keer dat awt de ene groep doet, stiekem invloed heeft op de andere groep (net als met de schilderijen laten zakken etc.) Daar hou ik ook wel van. Leuk bedacht.

Jammer dat die olympische opdracht zo chaotisch is gespeeld. Dat soort communicatiespellen gaan eigenlijk altijd mis en dat blijf ik jammer vinden. Dan is het wel heel makkelijk mollen. Ik denk dat het voor het spel niet verkeerd zou zijn als het bij opdrachten iets makkelijker is om in elk geval een beetje geld te verdienen.

En ik hou van de actie van Justin met zijn 250 euro om een beetje spanning te creëren. Zolang hij het maar teruggeeft als hij afvalt, vind ik dit wel een mooie actie. ;D

Vraag: waarom was de aftelklok bij de zittenblijvers zo'n raar lettertype? Is Fons de mol en moeten we kijken naar fonts? ???

Dat is best een goede hint: fonts!  ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2024, 23:01:11 »
Afgelopen. Justin voor het aansteken van het vuur:"normaal is dit het begin maar nu is het het einde"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2024, 23:13:26 »
Ik vond dit een mindere aflevering .  En puur omdat de mol eigenlijk weinig hoefde te doen.

Opdracht 1 is een opdracht waarbij communicatie essentieel is en die gaan bijna altijd mis omdat ze er gewoon direct invliegen . Ook nu weer. Waarom laten ze niet 1 persoon die nummers omroepen maar gaan ze wisselen?   

Verder is lopen als je dat niet gewend bent al zwaar , zeker in die ijlere lucht en dan ook nog eens communiceren. Kansloos. Als mol kun je hier prima rondjes lopen .

Op de berg zijn de deelnemers zoveel aan het praten dat de podcast totaal niet doorkomt. En ik stoorde me enorm aan dat mexico tussendoor steeds. Wel grappig bedacht dat de andere groep dat triggerde.

Justin zijn actie met dat geld zou ik als mol een vreemde actie vinden

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2024, 23:17:16 »
  En puur omdat de mol eigenlijk weinig hoefde te doen.

Logisch toch. Dit is absoluut damage control na die 6000 in aflevering 1.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2024, 23:18:05 »
Ze hebben de podcast minstens 4 keer voorbij horen komen, en het geklets tijdens het klimmen kan tijdens 'mexcio' zijn geweest, alleen nu anders ingemixt.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 23:37:37 door Mollem »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #16 Gepost op: 13-01-2024, 23:38:38 »
Ja, in totaal is de podcast 4 keer  afgespeeld werd gezegd. Dat maakt mollen door op te staan best lastig, want wanneer moet je precies staan. Als je slecht timed, horen ze juist wel alle relevante info en niet de overbodige info.

Was me overigens niet duidelijk of de podcast dan helemaal niet te horen was tijdens de handlezingen en de massage?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2024, 00:00:41 »
in dat geval zaten Kees op een stoel en nam Jeroen de bank. Soms ging alleen Kees staan en hoorde je het liedje instarten. Ik dacht nog, misschien geldt het vanaf twee mensen niet zitten..? die periode in het zwembad zat er ook minstens 1 persoon (niet op de plek van de tablet)...
Het was een grappig link maar niet de plek waar geld verspeeld/verdiend kon worden, niet de voordehandliggende plek voor de mol

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2024, 00:13:10 »
Op basis van het stemgedrag van Jip aan het einde van afl. 2 zou je denken dat Justin niet meer de Mol kan zijn. Zij hield hem in het spel ook vrij goed in de gaten. Toch zie ik nog wel een geitenpaadje voor Justin als Mol. Ten eerste geeft Jip in Niet de Mol aan dat ze echt wel heeft zitten spreiden. Ten tweede geeft Rik bij de eliminatie aan dat je als kandidaat heel veel feitjes over de Mol moet weten; dit zou gedaan kunnen zijn om alvast het afvallen van Jip te verklaren, die in haar biecht(en) Justin naar voren brengt. Andere redenen voor Riks betoog zijn ook mogelijk, maar ik schrijf Justin nog niet af als Mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2024, 00:44:28 »
Als je Justin verdenkt, dan vul je in deze fase van het spel vraag 20 in op hem. De vraag "stak de mol het vuur aan bij de molympics" beantwoord je sowieso met nee. De eerste paar afleveringen hoef je maar een paar vragen goed te hebben om niet de laatste te zijn. Dus is het vrij logisch dat Jip rood kreeg.