Auteur Topic: [Aflevering 6] Afvragen  (gelezen 17171 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2024, 00:02:25 »
De test is nig steeds digitaal ingevuld , alleen ontvingen ze nu de vragen niet digitaal en gebruiken ze daar dus het woord analoog voor.
Dus of de test analoog is .? Nee .

Zou ik dan de term gebruiken deels analoog omdat de vragen via houten bordjes wordt aangereikt ? Ehm nee

Is de term dan een mogelijke hint?  Het zou zomaar kunnen

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2024, 00:04:51 »
En juist die hint valt niet op. 75% van de kijkers: deels analoog. Ja logisch, de helft (de antwoorden) staan digitaal klaar. De vragen niet. Vind hem van de Junges categorie maar juist passen bij het niveau van wat de verborgen aanwijzingen vaak zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2024, 00:06:05 »
3 is ook een andere uitkomst van 1 + 1...

Zolang we logische stappen blijven maken is 1+1 nog altijd 2...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2024, 00:16:32 »
De test is nig steeds digitaal ingevuld , alleen ontvingen ze nu de vragen niet digitaal en gebruiken ze daar dus het woord analoog voor.
Dus of de test analoog is .? Nee .

Zou ik dan de term gebruiken deels analoog omdat de vragen via houten bordjes wordt aangereikt ? Ehm nee

Is de term dan een mogelijke hint?  Het zou zomaar kunnen

Ik zat ook na te denken over de keuze voor dit woord.

Zou ik voor de uitleg dit woord gekozen hebben? Nee. Vind ik het het meest passende woord? Hm, ook niet echt. Maar met hoe het woord vaak gebruikt wordt in de volksmond, snàp ik het wel. Het is toch in één keer duidelijk hiermee.

Hmm. Even luisteren hoe Rik het uitspreekt (arme Rik). “Aan-a-loog” of “an-na-loog”.

Edit: hij zegt het laatste. Opvallend hoe Anna *gelijk* de aandacht hier vanaf probeert te trekken!  ::vergroot::

(Daarna, bij de uitleg voor de “testopdracht”, legt hij het uit zonder het woord analoog nogmaals te gebruiken, nadat hij begint met dat de test “zo ANders dAN ANders is” :P)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 00:31:39 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #64 Gepost op: 11-02-2024, 00:33:37 »
Naar aanleiding van Nat007, maar nu enkel de Ja/Nee vragen meegerekend;

Heb even snel gekeken of er iets valt op te maken uit Tooske's test, aan de hand van de vragen en antwoorden die in beeld zijn gekomen, plus haar ja/nee antwoorden, die ze hardop herhaalde. (Ja, Ja, Nee, Ja, Ja, Ja, Nee, Ja). In bold wat Tooske zeker heeft gekozen:

1: DE MOL IS EEN:
Man
Vrouw

2.WANNEER WAS DE MOL OP DIENS MOOIST

3. WAT IS DE GEBOORTEPLAATS VAN DE MOL
Babberich     Nazareth
Dordrecht     Utrecht
Hoorn           Zwolle
Leiderdorp

4. HAD DE MOL HANDSCHOENEN AAN BIJ AANVANG VAN DE OPDRACHT MET DE MAYA CIJFERS EN GETALLEN?
Ja
Nee

5. BIJ WELKE TAFEL LEGDE DE MOL DIENMS EERSTE MAYA TEGEL?

6. HEEFT DE MOL BIJ HET BORD MET DE MAYA CODES GESTAAN?
Ja
Nee

7. PAKTE DE MOL HET GELD AAN VAN RIK NA DE OPDRACHT MET DE MAYA CIJFERS EN GETALLEN?
Ja
Nee

8. WELKE EIGENSCHAP ZOU DE MOL GRAAG WILLEN HEBBEN?
Betere planner zijn        Meer mensenkennis
Fotografisch geheugen   Muzikaliteit
Geduld                         Rust en geduld
Meer invoelend zijn

9. WAT ZOU DE MOL NOOIT MEER WILLEN MISSEN IN HET LEVEN
De zon                  Nieuwe dingen leren
Gezin                    Puddingbroodjes
Lekker eten           Reizen
Liefde

10. HOE VAAK IS DE FIETS VAN DE MOL GEJAT?

11. ?

12.  IN WELKE RONDE MOEST DE MOL DANSERS WEGSTUREN TIJDENS HET VOLKSDANSEN
Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
Ronde 4

12.
Ja
Nee

13. MOEST DE MOL OP DE DANSVLOER BLIJVEN AAN HET EINDE VAN DE OPDRACHT MET HET VOLKSDANSEN?
Ja
Nee

14. ?

15. WAT IS DE MOL'S FAVORIETE VAKANTIEBESTEMMING?
Colombia
Curacao
Italië
Suriname
Thailand

16.

17. WAT IS HET FAVORIETE VOORWERP VAN DE MOL IN HUIS?

18. NAAST WIE STOND DE MOL OP DE GROEPSFOTO VAN AFL 6?

19.
Ja
Nee

20. WIE IS DE MOL?
Anna      Rian
Babs      Rosario
Fons      Tooske
Kees

14. Welke accessoire droeg de mol bij volksdansen

----------------

Hier komt dus wel echt wezenlijk een ander beeld uit. Enkel door de paar missende vragen kunnen we het niet echt zien. Zo zonde, want de manier van kijken naar dit moment is echt top.

Ik dénk dat Tooske er echt op Kees is uitgevlogen (omdat zij constant bij elkaar zaten)
Er staat 2x vraag 12 in je lijst. Hoort 1 van die 2 bij het vraagteken van 11? Anders kloppen mogelijk de ja/nee opties daarna niet meer bij de vragen.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2024, 00:35:46 »
Dit komt wel over een met wat we zien in de verdenkingen. Op basis hiervan lijken Rosario/Fons aannemelijke mollen.

Babs
In aflevering 1
Babs: ? (tunnelvisie) (niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons) => Babs krijgt revanche en gaat nu spreiden op Fons en Rosario


Hier wil ik nog aan toevoegen dat Babs in aflevering 1 zegt dat ze denkt dat de Mol bij de sloten van opdracht 3 zit. Dat zijn Tooske, Kees en Anna.
Babs probeert duidelijk bij Fons en Rosario in de buurt te komen, maar het kan, gezien de opdrachten uit aflevering 1, ook zijn dat ze zonder het te weten bijna niets op Rian heeft ingevuld.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2024, 00:58:45 »
Er staat 2x vraag 12 in je lijst. Hoort 1 van die 2 bij het vraagteken van 11? Anders kloppen mogelijk de ja/nee opties daarna niet meer bij de vragen.

Sorry klopt, het Ja/Nee antwoord hoort bij vraag 13, niet vraag 12  ::ok::




Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2024, 01:25:01 »
Ik nam dit seizoen al niet serieus maar nadat Babs is teruggekomen (en weet op wie zij, justin en jip zaten en ze deze mensen dus kan afstrepen) is het voor mij al helemaal verpest, maakt niet uit met wat voor geniaals ze nog komen.

En als deze trend voortzet, komen ze niet perse met geniale dingen.
En dan spreek ik me nog mild uit.
Weer een hele saaie aflevering met opdrachten die mijn nichtje van 6 nog kan bedenken.

De opdrachten zijn dit seizoen heel makkelijk, eigenlijk hebben ze alles gehaald. De pot is alsnog gehalveerd door de productie door er de gebruikelijke pak een envelop met -5000 in te gooien maar dit kun je echt geen mollen meer noemen.


En dan als klap op de vuurpijl de enige echt fanatieke kandidaat die iets toevoegde ook nog naar huis terwijl iemand die de Mol niet goed had weer in het spel zit.

Aan haar afvallers dagboek te lezen leek het alsof ze ook goed zat maar door de analoge test niet heeft kunnen spreiden. Zonde, zij hoorde wat mij betreft in de finale.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2024, 12:48:03 »
Beste mol2024, kritiek, liefst opbouwend, is best, mag iedereen hebben, maar jij ergert je nu al alle afleveringen.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat je nog kijkt.
Gelukkig beleef ik veel plezier met kijken en puzzelen. Natuurlijk vind ik ook wel eens een opdracht niet geslaagd, maar over het geheel besef ik dat de mensen achter dit programma vreselijk hun best doen om er een (voor alle kijkers, jong en oud, molloot of niet) hun best doen er een geslaagd seizoen van te maken.
Zou niet graag in hun schoenen staan. Wij hier op het forum maken ze het erg lastig, dat snapt iedereen.
Ik hoop dat je het verdere seizoen nog veel plezier zult beleven en anders zijn er misschien
programma's te vinden die meer naar jou smaak zijn?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2024, 14:40:51 »
Ze zagen er weer verhit uit. Hoe warm zal het daar geweest zijn?

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2024, 15:45:39 »
Naar aanleiding van Nat007, maar nu enkel de Ja/Nee vragen meegerekend;

Heb even snel gekeken of er iets valt op te maken uit Tooske's test, aan de hand van de vragen en antwoorden die in beeld zijn gekomen, plus haar ja/nee antwoorden, die ze hardop herhaalde. (Ja, Ja, Nee, Ja, Ja, Ja, Nee, Ja). In bold wat Tooske zeker heeft gekozen:

1: DE MOL IS EEN:
Man
Vrouw

2.WANNEER WAS DE MOL OP DIENS MOOIST

3. WAT IS DE GEBOORTEPLAATS VAN DE MOL
Babberich     Nazareth
Dordrecht     Utrecht
Hoorn           Zwolle
Leiderdorp

4. HAD DE MOL HANDSCHOENEN AAN BIJ AANVANG VAN DE OPDRACHT MET DE MAYA CIJFERS EN GETALLEN?
Ja
Nee

5. BIJ WELKE TAFEL LEGDE DE MOL DIENMS EERSTE MAYA TEGEL?

6. HEEFT DE MOL BIJ HET BORD MET DE MAYA CODES GESTAAN?
Ja
Nee

7. PAKTE DE MOL HET GELD AAN VAN RIK NA DE OPDRACHT MET DE MAYA CIJFERS EN GETALLEN?
Ja
Nee

8. WELKE EIGENSCHAP ZOU DE MOL GRAAG WILLEN HEBBEN?
Betere planner zijn        Meer mensenkennis
Fotografisch geheugen   Muzikaliteit
Geduld                         Rust en geduld
Meer invoelend zijn

9. WAT ZOU DE MOL NOOIT MEER WILLEN MISSEN IN HET LEVEN
De zon                  Nieuwe dingen leren
Gezin                    Puddingbroodjes
Lekker eten           Reizen
Liefde

10. HOE VAAK IS DE FIETS VAN DE MOL GEJAT?

11. ?

12.  IN WELKE RONDE MOEST DE MOL DANSERS WEGSTUREN TIJDENS HET VOLKSDANSEN
Ronde 1
Ronde 2
Ronde 3
Ronde 4

12.
Ja
Nee

13. MOEST DE MOL OP DE DANSVLOER BLIJVEN AAN HET EINDE VAN DE OPDRACHT MET HET VOLKSDANSEN?
Ja
Nee

14. ?

15. WAT IS DE MOL'S FAVORIETE VAKANTIEBESTEMMING?
Colombia
Curacao
Italië
Suriname
Thailand

16.

17. WAT IS HET FAVORIETE VOORWERP VAN DE MOL IN HUIS?

18. NAAST WIE STOND DE MOL OP DE GROEPSFOTO VAN AFL 6?

19.
Ja
Nee

20. WIE IS DE MOL?
Anna      Rian
Babs      Rosario
Fons      Tooske
Kees

14. Welke accessoire droeg de mol bij volksdansen

----------------

Hier komt dus wel echt wezenlijk een ander beeld uit. Enkel door de paar missende vragen kunnen we het niet echt zien. Zo zonde, want de manier van kijken naar dit moment is echt top.

Ik dénk dat Tooske er echt op Kees is uitgevlogen (omdat zij constant bij elkaar zaten)

Ik denk dat kees de mol is maar dat kan niet meer zo zijn helaas, hij is wel wat inactief in opdrachten voor een mol..

Het is dat fons al jeroen en justin naar huis heeft gestuurd, hij was weer lekker bezig deze aflevering.

En rian liep zo langzaam (wrs door de hitte) en kees heeft een speedrun gedaan en liet iedereen achter.

Fons volgende afvaller?

Finale met babs, kees, rian en anna?

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2024, 17:07:25 »
Ik nam dit seizoen al niet serieus maar nadat Babs is teruggekomen (en weet op wie zij, justin en jip zaten en ze deze mensen dus kan afstrepen) is het voor mij al helemaal verpest, maakt niet uit met wat voor geniaals ze nog komen.

En als deze trend voortzet, komen ze niet perse met geniale dingen.
En dan spreek ik me nog mild uit.
Weer een hele saaie aflevering met opdrachten die mijn nichtje van 6 nog kan bedenken.
Sjonge, zou je niet beter wat anders gaan doen op de zaterdagavond? Je weet toch dat er veel molacties kunnen zijn waar wij pas in de finale zicht op krijgen?
Verder is het natuurlijk helemaal niet zo dat je iedereen kunt afstrepen die Jip, Justin en Babs verdachten, want die in die afleveringen werd nog volop gespreid. Komt erop neer dat je iedereen kunt wegstrepen. Die kennis bij afvallers is pas relevant als ze veel minder gaan spreiden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2024, 22:15:15 »
Daarnaast hoeven de opdrachten die Mol2024's nichtje van 6 bedenkt, helemaal niet per se slecht te zijn.

Of een opdracht goed of lecht is, hangt af van zaken als, hoe haalbaar is een opdracht, hoe zijn de molmogelijkheden, hoe wordt het geld verdiend of niet verdiend, etc.

Wat dat betreft waren de opdracten van deze aflevering wat mij betreft best prima.

Eerste opdracht was misschien wat chaotisch, maar was best een okéë opdracht. Tweede opdracht vond ik leuker. Leuk hoe de sfeer van het land ermee wordt uitgebeeld en je zo iets over het land leert. Interessant qua spel vond ik dat het "telefoonspelrondje" terugkwam bij de eerste persoon die het hoort (gebeurde in elk geval bij Rian), waardoor zij kon checken en opmerkte dat er ergens iets fout ging. Ook interessant is dat de "bonusvraag" ervoor zorgde dat iedereen ging overleggen en er dan achterkwam welke denkfouten bij wie leefden.

Ik vond het een leuke aflevering. Ik vrees wel dat de test wat oneerlijk was (je zal maar goed zitten en door slecht geheugen eruit gaan.)

En de kandidaten die ik het leukst vind, zitten er nog in (Babs en Fons). Wel jammer dat Tooske er uit ging, maar in deze fase van het spel is het van iedereen jammer.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2024, 22:19:12 »
De test is nig steeds digitaal ingevuld , alleen ontvingen ze nu de vragen niet digitaal en gebruiken ze daar dus het woord analoog voor.
Dus of de test analoog is .? Nee .

Zou ik dan de term gebruiken deels analoog omdat de vragen via houten bordjes wordt aangereikt ? Ehm nee

Is de term dan een mogelijke hint?  Het zou zomaar kunnen

ik denk dat de makers heel specifiek Rik dat woord hebben laten zeggen en die test zo ingericht om dat woordgrapje te kunnen maken.

En ook dat Anna gelijk de aandacht probeert te richten op het gewonnen geld… precies wat de mol zou doen en niet een kandidaat die nep-mol speelt. Ik twijfelde ook naar Fons (zeker door de Bayesiaanse statistieken in een andere thread) maar hij wordt zo verdacht gemaakt, dat ik terug mijn Anna tunnel in ga (ook alle punten op ingevuld so far, dus ofwel maximale punten ofwel helemaal niks)


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #74 Gepost op: 11-02-2024, 22:36:04 »

En dan als klap op de vuurpijl de enige echt fanatieke kandidaat die iets toevoegde ook nog naar huis terwijl iemand die de Mol niet goed had weer in het spel zit.

Aan haar afvallers dagboek te lezen leek het alsof ze ook goed zat maar door de analoge test niet heeft kunnen spreiden. Zonde, zij hoorde wat mij betreft in de finale.

Wat aan deze redenatie niet kan kloppen is, als zij goed zou zitten hoefde ze helemaal niet te spreiden en zou ze ook niet zijn afgevallen. Bovendien had ze ook nog een joker ingezet. Conclusie, ze zat helemaal fout. Mogelijk was ze met spreiden wel doorgegaan dat ben ik met je eens. Maar goed zat ze niet, onmogelijk.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #75 Gepost op: 11-02-2024, 23:18:31 »
Sorry klopt, het Ja/Nee antwoord hoort bij vraag 13, niet vraag 12  ::ok::

Nog even doorborduren.. De "ja, ja, ja, " etc. volgorde die bijv. Tooske opnoemde, was de volgorde van bordjes die ze tegenkwam, mag ik aannemen, ze kan moeilijk van tevoren al weten welke van de 20 vragen ja/nee zijn.
Ze moet dan wel de nummers van de vragen erbij onthouden anders heeft het geen zin, maar dat horen wij niet.

Is daar bij het lijstje vragen-op-volgorde rekening mee gehouden?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 11:50:39 door Mollem »

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2024, 08:34:29 »
Van de acht ja/nee antwoorden die Tooske achtereenvolgens geeft kunnen we vier vragen achterhalen:
4 - ja
6 - ja
7 - nee
13 - ja
De andere vier vragen weten we niet.

Als we kijken welke kandidaten passen op de vier bekende vragen zijn dat:
- Babs, Fons, Kees en Rian ieder 2x
- Anna en Sor ieder 1x

Een gemengd beeld dus.

 Van “Italie” wat ze ook invult, weet ik niet wie daar specifiek mee bedoeld is.

Deze verdenkingen komen vrij redelijk overeen met wat Tooske in eerdere biechten verteld heeft. We kunnen op basis van deze vier vragen helaas niet een duidelijke kandidaat aanwijzen op wie ze eruit gevlogen is.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2024, 09:11:02 »
Van “Italie” wat ze ook invult, weet ik niet wie daar specifiek mee bedoeld is.
Het excuus van Tooske zelf was dat ze drie weken op vriendinnenvakantie was in Italië.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2024, 11:35:26 »
Ik vond het een goede aflevering. Kon bij de test minder concentreren dan normaal, omdat ik niet tegen vogelgefluit kan. Maar vond verder leuk bedacht. 😊

Ik begreep bij niet de mol, dat Tooske alle info die ze had opgeschreven aan Babs vertelt had en liet zien, omdat ze het zielig vond. Ze zei achteraf was dit een domme zet van mij.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2024, 11:40:22 »
Van de acht ja/nee antwoorden die Tooske achtereenvolgens geeft kunnen we vier vragen achterhalen:
4 - ja
6 - ja
7 - nee
13 - ja
De andere vier vragen weten we niet.

Als we kijken welke kandidaten passen op de vier bekende vragen zijn dat:
- Babs, Fons, Kees en Rian ieder 2x
- Anna en Sor ieder 1x

Een gemengd beeld dus.

 Van “Italie” wat ze ook invult, weet ik niet wie daar specifiek mee bedoeld is.

Deze verdenkingen komen vrij redelijk overeen met wat Tooske in eerdere biechten verteld heeft. We kunnen op basis van deze vier vragen helaas niet een duidelijke kandidaat aanwijzen op wie ze eruit gevlogen is.
Wel vreemd dat Tooske 8x een ja/nee antwoord aangeeft en er in de test max 7 kunnen zitten.
De gekende zijn inderdaad 4, 6, 7 en 13. Daarbij komt dat 19 ook een ja/nee antwoord heeft, maar weten we de vraag niet.
Dan zijn er nog 2 vragen die we niet hebben, nl 11 en 16. De rest van de testvragen hebben we.
Kan nog: Is de mol de penningmeester?, wat Sor aangeeft dat hij die dan zeker goed heeft.