Auteur Topic: [Aflevering 4] Revanche  (gelezen 8741 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2024, 21:43:15 »
Mol zat bij de bellers? De marktopdracht vond ik echt leuk worden toen de drie afvallers ongemerkt de topito's bijeen moesten brengen. En ik maar hopen dat ze herkend werden, wat een vreemde situatie zou dat hebben opgeleverd -te vreemd voor widm-nl. Waarschijnlijk was de markt zo groot en waren de kopers ver weg van het topito-boek; dit deel van de opdracht móest namelijk wel lukken. heb ik het idee.
Opdracht op het water was leuk, helaas ontbreekt genoeg +/-geld info om erachter te komen wie wat waar, maar grote kans dat door de driehoeken en vierkanten en circels fout samen met de goede spelletjes per saldo op €0 en de TOPOgrafie opdracht beide fout = -€500 was.
ipv een afvaller een kandidaat erbij. Jammer.  Weer een weekje wachten.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 21:47:04 door Mollem »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2024, 21:44:42 »
Jammer van de anticlimax. Blokkentorentjes bouwen heb ik zelfs geskipt, wat is dat met WIDM en suffe spelletjes op het strand? De uitleg van de blokjes leek wel een parodie. Werd het nou echt nog een keer door elke afvaller uitgelegd in een biecht?

De eerste opdracht vond ik leuk gedaan. En Sor komt weer wat hoger op mijn lijstje naar aanleiding van de spelletjes.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2024, 21:51:17 »
Jammer van de anticlimax. Blokkentorentjes bouwen heb ik zelfs geskipt, wat is dat met WIDM en suffe spelletjes op het strand? De uitleg van de blokjes leek wel een parodie. Werd het nou echt nog een keer door elke afvaller uitgelegd in een biecht?

De eerste opdracht vond ik leuk gedaan. En Sor komt weer wat hoger op mijn lijstje naar aanleiding van de spelletjes.

Ik heb dat dus ook, soms denk ik dat ik het beter kan gaan luisteren als podcast. Show, don’t tell.

Offline Liena

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2024, 22:05:53 »
Inderdaad zoveel biechten over wat we een paar seconden geleden hebben zien gebeuren..
Bij de spellen op de boot waren ze ook overbodig.

Bij opdracht 1 (fietsen/markt) waren de biechten nog een toevoeging want het gaf wat inzage hun gedachten tijdens het bellen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2024, 22:08:25 »
Als de terugkomende kandidaat volgende aflevering direct weer afvalt, voelt de cliffhanger nog zuurder aan  ::)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2024, 22:18:46 »
Eerste opdracht leuk, niks op aan te merken.
Spannend voor de afvallers (als het al gelijktijdig werd opgenomen).


Maar waar hebben we voor de rest naar gekeken?

Spelletjes spelen op een boot die naar een eiland vaart, waar je een sleutel moet kiezen. Om dan terug te varen om een kist te openen en dan... gedaan.

3 afvallers die minutenlang een blokkentoren staan te bouwen?
Het is WIDM, niet Big Brother of Exp. Robinson.

In je laatste seizoen...  ::oink::  ::zwaai::


Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2024, 22:31:49 »
De cliffhanger was te verwachten in de lijn van het seizoen. Volgens mij is er door de productie toch naar De Mol gekeken, met de opdrachten die zo doorlopen. Maar wel een beetje flauw.
Ook de uitleg in eerdere afleveringen was veel visueler (en daardoor hier opgevat als onduidelijk) dan voorheen.

Ja, er is veel gekeken naar De Mol 2023.

Ik dacht na vorige aflevering: als Justin gelijk terugkeert, dan kan hij de Mol nog steeds zijn. Sterker nog, dan zou hij wel eens echt de Mol kunnen zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2024, 22:36:05 »
Ik lees op wat plekken terug dat het verdacht is dat Jeroen sleuteltjes heeft gepakt.
Ik vind dat zelf echt niet verdacht:
- waarom zou de mol invloed willen hebben op wie terug komt? Ik zou als Mol daar lekker verre van blijven… zoveel verschil maakt de 1 of ander nu ook weer niet.
- misschien zijn de troeven hem wel ter oren gekomen en hoopt hij als kandidaat een voordeel te hebben als hij de kist opent.
Nu had ik Jeroen al min of meer doorgestreept, maar ik zie hier dus juist meer kandidaten- dan molgedrag in.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2024, 22:41:27 »
Het eerste deel van de aflevering vond ik echt top!
Cliffhanger vind ik an sich eigenlijk niet zo’n probleem, maar waarom geen verbinding tussen opdracht 2 en de kisten. Nu is het na de opdracht gewoon sleuteltje ophalen en klaar, dat haalt alle spanning er af

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2024, 22:42:14 »
Ik denk dat Babs in de kist zit. Zij was de enige van de afgevallen kandidaten die andere kleding droeg in de biecht dan tijdens de aflevering. Dus denk dat haar biecht op een ander moment is opgenomen als die van Justin en Jip  ::vergroot::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2024, 22:45:20 »
Ik lees op wat plekken terug dat het verdacht is dat Jeroen sleuteltjes heeft gepakt.
Ik vind dat zelf echt niet verdacht:
- waarom zou de mol invloed willen hebben op wie terug komt? Ik zou als Mol daar lekker verre van blijven… zoveel verschil maakt de 1 of ander nu ook weer niet.
- misschien zijn de troeven hem wel ter oren gekomen en hoopt hij als kandidaat een voordeel te hebben als hij de kist opent.
Nu had ik Jeroen al min of meer doorgestreept, maar ik zie hier dus juist meer kandidaten- dan molgedrag in.

Eens, kandidaats van Jeroen.
Maar… ik denk dat de mol echt geen voorkennis heeft. En dus kan de mol prima het voortouw nemen hier zonder partijdig te zijn. Al geef ik dat scenario maar een kleine kans.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 22:55:59 door annebeestje »

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2024, 22:54:53 »
Ik heb zelf (helaas) de hrle aflevering zitten kijken met de gedachte: zou het ergens doorgestoken kaart kunnen zijn wie er terugkeert?

Nou, het antwoord is simpel, dat kon heel makkelijk. Om maar wat opties te noemen:
- 10 dezelfde sleutels waar Jeroen uit mocht kiezen?
- afvallers zijn pas na het kiezen van de sleutel in een kist gegaan (war sowieso best waarschijnlijk is, het lijkt me sterk dat ze die daar een uur in de hitte hebben laten staan)
- en als ze al in de kisten zaten: de sloten kunnen ook nog tijdens het terugvaren verwisseld zijn (want dat was ook weer 20 minuten).

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2024, 23:05:39 »
Puntje 2 zou dan zelfs kunnen in combinatie met dat toch de Mol één van de afvallers is (en dus rood gehad heeft). Jeroen kiest een sleutel, de crewleden die daar bij zijn communiceren dit met de crewleden bij de afvallers. Vervolgens stoppen ze de Mol in de kist die hoort bij de sleutel die Jeroen gekozen heeft. Ik hoop van harte dat het niet zo gegaan is!!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2024, 23:07:09 »
Ik denk dat Babs in de kist zit. Zij was de enige van de afgevallen kandidaten die andere kleding droeg in de biecht dan tijdens de aflevering. Dus denk dat haar biecht op een ander moment is opgenomen als die van Justin en Jip  ::vergroot::

 ::vergroot:: dit was tijdens de opdracht in de arena ook zo. O.a Rian had haar rode blouse toen aan in de biechten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2024, 23:08:17 »
Was wel een anti climax. Jammer!  Nou ja, het blijft lastig om altijd maar weer super opdrachten te verzinnen. Als dit de enige misser is in dit seizoen, bij voorbaat vergeven ::jaja::
Viel wel op dat het weer Jeroen is die het voortouw neemt en zich over de sleutel ontfermt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2024, 23:40:04 »
Waren het 10 identieke sleutels of is er misschien nog af ergens aan af te leiden welke van de 3 soorten het was?

Het waren heel duidelijk verschillende sleutels met verschillende vormen. Sommige waren de rond andere meer vijfhoekig. Daar heb ik toevallig op gelet. Dus het was mogelijk om hier een kandidaat te kiezen voor jeroen
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2024, 00:12:10 »
Ja zeker, als hij de MOL is. Maar dat zou ook wel erg opvallen, dus toch geen MOLactie.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2024, 00:20:50 »
Eerste opdracht prima, daarna.... :-X
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2024, 00:21:09 »
Maar waarom zou de Mol willen kiezen wie er terugkomt? Daar heeft de Mol toch geen belang bij?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2024, 00:37:46 »
Waar hebben we naar zitten kijken ?  Opdracht 1 leuk , zowel het sneaky compleet aanleveren van de topito als het fietsen en bellen . Ik dacht eerst de mol zit zeker bij het gietsen want tijdrekken en je zorgt dat er zeker 2000 euro niet in de pot gaat, maar een sluwe mol weet eigenlijk vrij zeker dat 4 gretige kandidaten wel gaan voor troeven en dus het geld gaan verspelen .

Maar daarna, het blokkentorentje bouwen , wat een niveau mensen , tenenkrommend.
En dan de puzzelopdracht in de boten, totaal geen idee wat welke opdracht waard was, wat gebeurt er met puzzels die ze niet beginnen. Wat is er goed en wat was er fout. Rik die zegt -500, het had ook -1000 of +750 kunnen zijn, we hebben gewoon geen idee omdat ze het niet willen laten zien .

Dan de cliffhanger , je wist dat het er aan zat te komen en ze kunnen de terugkeer dus inderdaad nog een aflevering langer rekken .   Triest

Kans dat de mol in een kist zit ? Met productie assistenten die de terugkerende mol in de juiste kist stoppen, zeker aanwezig , maar als het dan niet justin is , dan is het missen van afleveringen toch een ding .