Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen  (gelezen 9161 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2024, 21:26:20 »
Iedereen van een ietsje gevorderde leeftijd weet wel wat cucaracha betekent en zeker als ze ook nog Spaans spreken.
het ging om het stukje dat de kakkerlak niet kon lopen en dat Anna dat niet als enige zei.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #61 Gepost op: 21-01-2024, 22:52:54 »
De mol wil natuurlijk steeds doorspelen
Ho, wacht even. De vragen waren in mijn ogen best makkelijk, en onder de streep houden ze dus ook geld over. Als ze deze lijn doorzetten, verdienen ze nog meer. (Tenzij de mol bijvoorbeeld zou weten dat de latere vragen moeilijker zijn, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2024, 01:44:13 »
Cucaracha: erg onmols van Anna om als enige het antwoord op de tweede vraag te weten

Dit is algemeen bekend toch?

"La Cucaracha ("The Cockroach") is a popular Mexican folk song about a cockroach who cannot walk."
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2024, 10:43:41 »

Kortom, Anna hier onmols


Dan heb je de opdracht niet gezien. Ze antwoord net twee keer op de twee makkelijkste vragen die iedereen wist. De goodwill hier was cruciaal om nog verder door te spelen.Verder geeft ze geen enkel fout antwoorden stuurt ze zelfs aan op foute antwoorden. Anna net heel mols.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 10:45:39 door Belgian Mol »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2024, 11:00:02 »
Ho, wacht even. De vragen waren in mijn ogen best makkelijk, en onder de streep houden ze dus ook geld over. Als ze deze lijn doorzetten, verdienen ze nog meer. (Tenzij de mol bijvoorbeeld zou weten dat de latere vragen moeilijker zijn, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.)

De mol wil in mijn beleving altijd spelen.
Ten eerste omdat er tv gemaakt moet worden. Stoppen na 1 vraag levert een hele korte opdracht op. Ik denk dat de productie hier ook wel in stuurt van probeer minimaal 5 vragen te krijgen dan hebben we genoeg beeldmateriaal.

Ten tweede
Niet spelen dan kan je ook niet mollen of geld verspelen.
Dus ook al waren het mega makkelijke vragen voor de gemiddelde boomer hier.
Daar waren toch ook best wel wat kandidaten stil.
Alleen de vragen waar meerdere het snel zeker wisten waren lastiger om te mollen. Maar er was ook wel ruimte voor discussie bij de meeste vragen dus zeker ook ruimte om te mollen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2024, 11:20:24 »
Waar sloeg het in godsnaam op dat ze vragen moesten kopen

Het was vast een manier om de opdracht meer gelaagd te maken maar dat had echt beter op een andere manier gekund, beetje gek om te zeggen dat je X euro kan verdienen, maar je moet 200 euro inzetten. Dan kan je niet X euro verdienen maar X-200 euro. Onnozel
Wij zeiden ook al, het was toch hilarisch geweest als de kandidaten nog voor de eerste vraag waren van: "nee dankje, we willen geen geld inzetten" ::rofl::. Heb je opeens geen opdracht meer.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2024, 13:56:04 »
Wij zeiden ook al, het was toch hilarisch geweest als de kandidaten nog voor de eerste vraag waren van: "nee dankje, we willen geen geld inzetten" ::rofl::. Heb je opeens geen opdracht meer.
Lol, inderdaad. Rik drong er ook op aan, hij zei iets als "begin gewoon met de eerste vraag en dan kunnen jullie daarna verder kijken".

Eens met Xania, mol wil hier minstens een paar vragen spelen. Ik vond Jeroen daarom verdacht oa.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2024, 14:39:31 »
Wij zeiden ook al, het was toch hilarisch geweest als de kandidaten nog voor de eerste vraag waren van: "nee dankje, we willen geen geld inzetten" ::rofl::. Heb je opeens geen opdracht meer.

 ::rofl:: Misschien was de eerste poging van deze pubquiz wel zo, en hebben ze in de retake deze verplichting ingevoerd  ::tandpastasmiley::

Er zit heel veel tijd tussen de introductie van het spel en de eerste ronde, ze hebben ten minste al een gang op, en behoorlijk drank genuttigd, waarschijnlijk om iedereen in de stemming te brengen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2024, 15:02:39 »
'De Violen Stemmen'

Ik heb speciaal gekeken en vooral geluisterd naar de stemmen van de mannen die viool speelde.
Zeggen zei iets aparts of vreemds?
Zingen zei iets over de Mol?

Aan het einde van de opdracht komen we weer terug in de grote Kantina.
Daar horen wij 2 liedjes door elkaar heen gespeeld worden.
Een man met een viool eindigt met zijn stem de liedjes.

We horen duidelijk de tonen van New York, New York van Frank Sinatra.
Bijzondere keuze om in een Mexicaanse kantina te spelen...

Tooske Ragas is getrouwd in New York.
Ze heeft daar een paar jaar gewoond en gewerkt voor TMF / MTV.

Hebben wij een duidelijk hint gehoord naar de Mol?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2024, 22:56:15 »
Ik heb vandaag nog eens goed gekeken naar deze opdracht.
En heel eerlijk lijkt Jeroen volgens mij meer goede antwoorden te geven middels montage dan hij daadwerkelijk geeft.

Er zijn momenten dat het lijkt dat we stukken missen dat andere eigenlijk het antwoord geven en dat Jeroen dat dan nog eens herhaald waardoor het lijkt alsof hij het juiste antwoord geeft. Dat begint eigenlijk al bij La Bamba.
Jeroen begint vanalles te roepen van dirty dancing tot aan weet ik veel wat.
Dan knippen ze naar ok gokje wagen voor la bamba. Justin vraagt dan volgens mij weet je zeker dat er een film zo heet maar dat lijkt een vraag te zijn die eerder naar Rian of Anna gericht is. Dus ik denk dat iemand anders daar eigenlijk het juiste antwoord gaf wat we niet gezien hebben. 
Bij desperado lukt het hem wel de rest te overtuigen omdat ze allemaal niet zeker zijn.
Bij de overige goede antwoorden denk ik dat hij veel meer is meegegaan met de rest dan wat nu lijkt. De enige die hij als eerste zei was Los Trio.
Ik denk dat de mol hier zeker wel moest zorgen dat er minimaal bv 5 vragen gespeeld zouden worden.

Overigens de vragen waar Rik het aan het einde over heeft die ze nog eens door moeten nemen zijn de test vragen. Niet de vragen van deze opdracht ga ik vanuit. Ze hebben namelijk immers de test ineens onverwachts eerder en je ziet ze in het volgende shot nog elkaar favo kleur en schoenmaat en alles noteren.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2024, 11:05:03 »
Ik heb vandaag nog eens goed gekeken naar deze opdracht.
En heel eerlijk lijkt Jeroen volgens mij meer goede antwoorden te geven middels montage dan hij daadwerkelijk geeft.

Er zijn momenten dat het lijkt dat we stukken missen dat andere eigenlijk het antwoord geven en dat Jeroen dat dan nog eens herhaald waardoor het lijkt alsof hij het juiste antwoord geeft. Dat begint eigenlijk al bij La Bamba.
Jeroen begint vanalles te roepen van dirty dancing tot aan weet ik veel wat.
Dan knippen ze naar ok gokje wagen voor la bamba. Justin vraagt dan volgens mij weet je zeker dat er een film zo heet maar dat lijkt een vraag te zijn die eerder naar Rian of Anna gericht is. Dus ik denk dat iemand anders daar eigenlijk het juiste antwoord gaf wat we niet gezien hebben. 
Bij desperado lukt het hem wel de rest te overtuigen omdat ze allemaal niet zeker zijn.
Bij de overige goede antwoorden denk ik dat hij veel meer is meegegaan met de rest dan wat nu lijkt. De enige die hij als eerste zei was Los Trio.
Ik denk dat de mol hier zeker wel moest zorgen dat er minimaal bv 5 vragen gespeeld zouden worden.

Overigens de vragen waar Rik het aan het einde over heeft die ze nog eens door moeten nemen zijn de test vragen. Niet de vragen van deze opdracht ga ik vanuit. Ze hebben namelijk immers de test ineens onverwachts eerder en je ziet ze in het volgende shot nog elkaar favo kleur en schoenmaat en alles noteren.

Ik ben het hier mee eens. Ik ben het ook eens met het commentaar van anderen dat de mol hier sowieso de opdracht wat op gang wil trekken. In dat opzicht vallen Kees en Jeroen me hier echt op. Na het eerste liedje wil Justin al stoppen en het zijn vooral Jeroen en Kees die toch weel heel heftig zijn over het feit dat ze willen verderdoen. Misschien is het wel de alcohol, dat kan ook. Alle anderen zijn eerder afwachtend. Anna doet ook een duit in het zakje (‘ok,verderdoen’) maar eerder op het moment dat het al beslist is, dus minder sturend.

Er lijkt inderdaad geknipt in die eerste vraag, het antwoord La Bamba lijkt opeens uit de lucht te komen vallen (inderdaad nadat Jeroen eerst verkeerde antwoorden gaf). Vreemd dat we dat niet zien wie dat eerst antwoordde (ik denk ook niet dat het van Jeroen kwam), want ik zou verwachten dat de mol hier erg overtuigd een antwoord zou geven om toch aan te tonen ‘deze vraag hebben we al zeker goed, we kunnen zeker verder doen.’ Ook lijken ze verder in de opdracht redelijk zeker te zijn van hun antwoorden, alhoewel de edit suggereert dat La Bamba eerst een gok lijkt te zijn.

Dus iemand heeft gezegd ‘het antwoord is zeker La Bamba’ en we zien later Jeroen en de groep daarin mee gaan.

Psychologisch leek me dit ook een typisch gokspsel. Maak de kandidaten wat dronken, zorg dat ze de eerste vragen makkelijk antwoorden, zodat ze winnen en overmoedig worden en dan opeens… geld verliezen. Maar het liep niet zoals gepland, doordat sommigen (vooral Justin) toch niet dronken genoeg waren en te voorzichtig bleven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2024, 11:14:04 »
Bij deze opdracht en met dit verdienmodel mag je 50% van je vragen fout hebben  om op 10 liedjes exact niks te winnen of te verliezen .  Dronken of niet dronken zou ik daar altijd vol voor gaan. De vragen werd echt niet lastig genoeg om hier grof geld uit de pot te spelen .

Je zou bij een spel waar doorspelen  risico met zich meebrengt en geld als inzet heeft verwachten dat een mol wil doorgaan om de kans om geld te verliezen groter te maken.
Maar ik begin echt te denken dat de mol hier beter kan zeggen vroeg stoppen ok de kans op winst te verkleinen. Maar dit spel zat er gewoon in voor wat cultuur en een vrolijke noot denk ik .

Wat ik wel mis in dit soort opdrachten is dat ze al een inschatting maken hoeveel ze al goed of fout hebben en dat meepakken in de beoordeling om verder te spelen en zo de mol buitenspel zetten . Wie is de mol lijkt veel meer een spel wat iedereen individueel speelt waar in andere series vaker het een strijd is om de mol geen kansen te geven .

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2024, 11:20:20 »
Dat is iets wat fons en Justin wel voorstelde om te doen idd.
In deze aflevering stond voor mij heel centraal dat Spits en Spek volgens mij de avond daarvoor samen hadden besloten om eens wat meer hun eigen koers te gaan varen.  ;D
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2024, 11:21:33 »
Ik heb vandaag nog eens goed gekeken naar deze opdracht.
En heel eerlijk lijkt Jeroen volgens mij meer goede antwoorden te geven middels montage dan hij daadwerkelijk geeft.

Er zijn momenten dat het lijkt dat we stukken missen dat andere eigenlijk het antwoord geven en dat Jeroen dat dan nog eens herhaald waardoor het lijkt alsof hij het juiste antwoord geeft. Dat begint eigenlijk al bij La Bamba.
Jeroen begint vanalles te roepen van dirty dancing tot aan weet ik veel wat.
Dan knippen ze naar ok gokje wagen voor la bamba. Justin vraagt dan volgens mij weet je zeker dat er een film zo heet maar dat lijkt een vraag te zijn die eerder naar Rian of Anna gericht is. Dus ik denk dat iemand anders daar eigenlijk het juiste antwoord gaf wat we niet gezien hebben. 
Bij desperado lukt het hem wel de rest te overtuigen omdat ze allemaal niet zeker zijn.
Bij de overige goede antwoorden denk ik dat hij veel meer is meegegaan met de rest dan wat nu lijkt. De enige die hij als eerste zei was Los Trio.
Ik denk dat de mol hier zeker wel moest zorgen dat er minimaal bv 5 vragen gespeeld zouden worden.

Overigens de vragen waar Rik het aan het einde over heeft die ze nog eens door moeten nemen zijn de test vragen. Niet de vragen van deze opdracht ga ik vanuit. Ze hebben namelijk immers de test ineens onverwachts eerder en je ziet ze in het volgende shot nog elkaar favo kleur en schoenmaat en alles noteren.
Desperado was antwoord op 2e vraag. De 1e vraag was al fout gegaan. Behoorlijk dom om jezelf verdacht te maken als mol door verkeerd antwoord te geven, als er al geen punten meer te verdienen zijn.

Los del rio was de 1e vraag, dus belangrijker.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2024, 11:22:03 »
Ik denk dat spits en spek vooral een gezellig avond hadden , van spijs en drank voorzien en dat ze daarbij een leuk stukje muziek wel konden waarderen

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #75 Gepost op: 23-01-2024, 11:22:48 »
Bij deze opdracht en met dit verdienmodel mag je 50% van je vragen fout hebben  om op 10 liedjes exact niks te winnen of te verliezen .  Dronken of niet dronken zou ik daar altijd vol voor gaan.

Volgens mij was alleen aan een compleet goed kaartje geld waard dus dan gaat dit niet helemaal op, bij 50% (1 vraag per kaartje) fout ben je 2000 euro armer

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2024, 11:24:35 »
Dit klopt, dus waar ik vragen zei bedoel ik liedjes, 1 joker stop. O nee dat is een andere quiz

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #77 Gepost op: 23-01-2024, 11:25:57 »
Desperado was antwoord op 2e vraag. De 1e vraag was al fout gegaan. Behoorlijk dom om jezelf verdacht te maken als mol door verkeerd antwoord te geven, als er al geen punten meer te verdienen zijn.

Los del rio was de 1e vraag, dus belangrijker.

Huh nee.
Los del Rio was een hele andere vraag. Die zat aan het begin. Daar wil je als mol juist de groep nog overtuigen om wel verder te spelen dus daar is goede antwoorden geven voor mij niet perse verdacht. 

Desperado was veel later. En daar gaf Jeroen op de eerste vraag juist heel overtuigend het foute antwoord. De tweede vraag die bij dat nummer hoorde werd meer overlegd en was uiteindelijk ook fout.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 11:27:55 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2024, 11:34:02 »
Het antwoord op de vraag desperado was de naam van de acteur die de hoofdrol speelt .  Ze hebben hier als groep een discussie over. We horen de naam clint eastwood vallen, mogelijk zijn er nog andere western acteurs genoemd en jeroen komt met john wayne en wordt daarin gesteund door kees ( en ik meen door tooske ).  Vraag is dus fout beantwoord want het had antonio banderas moeten zijn .

Om dan het juiste antwoord op de tweede vraag bij dat liedje te geven heeft dus eigenlijk geen nut meer ( was ook de lastigste vraag vond ik, wat is exact een desperado/outlaw)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #79 Gepost op: 23-01-2024, 11:38:12 »
Dit klopt, dus waar ik vragen zei bedoel ik liedjes, 1 joker stop. O nee dat is een andere quiz

5 liedjes fout (5-10 vragen fout): 5* -€200 = -€1000
5 liedjes goed (10 vragen goed): 5* €400 = +€2000
50%-quite spelen- gaat niet op.

Het antwoord op de vraag desperado was de naam van de acteur die de hoofdrol speelt .  Ze hebben hier als groep een discussie over. We horen de naam clint eastwood vallen, mogelijk zijn er nog andere western acteurs genoemd en jeroen komt met john wayne en wordt daarin gesteund door kees ( en ik meen door tooske ).  Vraag is dus fout beantwoord want het had antonio banderas moeten zijn .

Om dan het juiste antwoord op de tweede vraag bij dat liedje te geven heeft dus eigenlijk geen nut meer ( was ook de lastigste vraag vond ik, wat is exact een desperado/outlaw)

Ik vraag me af, als Jeroen de mol is en hij hoort Eastwood, kan hij zeggen, ik weet het niet, doe maar, waarom met een ander fout antwoord komen waarvan hij denkt dat dat hem is...