Poll

Wie komt er uit de kist?

Babs
96 (49.2%)
Jip
51 (26.2%)
Justin
48 (24.6%)

Totaal aantal stemmen: 195

Auteur Topic: Wie komt er uit de kist?  (gelezen 9238 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2024, 00:55:00 »
My guess. De ene van Jip is de sleutel op 5 uur (met Rik op 12 uur) Dat is de enige met een extra verdikking halverwege de baard. Alle sleutels van Babs liggen volgens mij aan de rechterkant, van 6u-12u, links daarvan de 3 van Justin. Het verschil tussen die twee is dat die drie sleutels vlakker lopen naar de verdikking aan de punt, en de zes sleutels van Babs op de helft nog een diep 'kuiltje' hebben dat bijna de langsgroef raakt. (Sleutelmakers zullen nu lachen om mijn woordkeuze  :-X )

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2024, 09:17:59 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toen ik het op tv zag, zag ik Jeroen zo aandachtig kijken, dat ik dacht dat het hem misschien opviel dat de kartelingen soms overeen kwamen en soms anders waren. Ik dacht dat hij daarom misschien de 1/10 kans van Jip zou kiezen. Dat had ik i.i.g. gedaan.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2024, 09:56:20 »
Ik dacht eerst ze zitten in dezelfde kleur kist als afvalstoel. Dat zou het Jip zijn want die zat op de paarse stoel. Babs (roze) Justin (geel)  alleen er is geen gele kist.

Ik gok dat het toch Babs is aan het kledingstuk van de vooruitblik te zien.

Sowieso niet de mol natuurlijk.
Ik vond het hele idee erachter met de 3 halve topitos die dan heel gemaakt moesten worden superspannend. De waarzegster die zei ik zie jullie nog etc.

En dan nu de uitwerking vond ik heel jammer.
Ik vond het idee van op de markt in elkaar zetten tijdens een opdracht van de kandidaten nog wel leuk bedacht alleen het had van mij wat anders aangekleed mogen worden en ik had het wel leuk gevonden als ze de waarzegsters daar hadden neergezet.
Het zal voor de spelers wel spannend zijn geweest, maar als kijker leek het wel alsof ze op een hele andere markt liepen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2024, 10:11:48 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toen ik het op tv zag, zag ik Jeroen zo aandachtig kijken, dat ik dacht dat het hem misschien opviel dat de kartelingen soms overeen kwamen en soms anders waren. Ik dacht dat hij daarom misschien de 1/10 kans van Jip zou kiezen. Dat had ik i.i.g. gedaan.

Ik had het ook leuk gevonden als jip terug zou komen en met de enige sleutel pakken sluit je de kans dat justin terugkomt helemaal uit (daar was het jeroen om te doen denk ik)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2024, 10:11:55 »
Het is duidelijk dat Babs terugkomt. Zij had verreweg de meeste kans om terug te komen en de sleutel die Jeroen koos correspondeert met 5 andere sleutels.
Bovendien stonden ze in alfabetische orde op het strand: Babs links, Jip in het midden en Justin rechts. Dat zal ook het geval zijn met de kisten en aangezien de linkse kist geopend werd ...

Overigens vraag ik af of de mol gebrieft werd over de terugkomers. De mol heeft het meeste baat bij de terugkomst van Babs omdat die het minste weet. Indien dan zijn Jeroen en Rian verdacht.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2024, 10:42:01 »
Als er uiteindelijk toch nog een twist komt dat ze er geld voor moeten gaan uitgeven is Babs ook de meest logische keuze.  Heeft denkt ik de grootste gunfactor bij de kandidaten en is het minst een bedreiging voor de mol en de andere kandidaten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2024, 11:59:34 »
Wat mij opviel is dat Jeroen heel graag de sleutel wou pakken. Hij deed er in mijn ogen vrij lang over om zijn keuze te maken. Als je niet weet dat er voor elk van de drie kandidaten een x aantal gelijke sleutels zijn kun je meteen een willekeurige sleutel pakken want hoe kan je weten wat de "beste" is? Als hij de Mol is dan weet hij hoe het zit en zou hij bewust op basis van het aantal gelijke sleutels een bepaalde kandidaat kunnen kiezen.
Van de sleutel die hij pakt zie ik heel duidelijk 5 identieke sleutels op een rijtje en Jeroen zou dit ook moeten kunnen zien. Die sleutel kan dus alleen van Babs zijn.
We weten van Justin dat hij in de eerste aflevering Jip heel hoog had zitten, maar ook Jeroen verdacht. Die zou hij als Mol dan ook niet kiezen denk ik.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2024, 12:08:50 »
Overigens vraag ik af of de mol gebrieft werd over de terugkomers. De mol heeft het meeste baat bij de terugkomst van Babs omdat die het minste weet.

Babs, Jip en Justin zijn wel samen geweest. Zou kunnen dat ze hun kennis gedeeld hebben? Dus ook als Babs terug komt, is er een kans dat die meer weet dan de huidige kandidaten. Bijvoorbeeld door drie fatale executies te vergelijken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2024, 12:57:33 »
Babs, Jip en Justin zijn wel samen geweest. Zou kunnen dat ze hun kennis gedeeld hebben? Dus ook als Babs terug komt, is er een kans dat die meer weet dan de huidige kandidaten. Bijvoorbeeld door drie fatale executies te vergelijken.
Ik denk dat ze dit hebben voorkomen bij productie, ook gezien ze schijnbaar niet samen in een afvallershotel zaten
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2024, 13:22:37 »
Ik denk dat ze dit hebben voorkomen bij productie, ook gezien ze schijnbaar niet samen in een afvallershotel zaten
l

Dat niet. Maar de trip naar Mérida ging wel wat uren overheen. Genoeg tijd om het er wel over te hebben. Bedoel ze zijn al die tijd apart gehouden van de overige kandidaten.

Verder als er al genoeg op te merken valt over de cliff hanger rekken wat nergens op slaat, het zou een flinke bom zijn als Jeroen als hulpmol bewust geïnstrueerd is wiens sleutel te nemen nl de sleutel van Justin zodat hij met 1 aflevering aan de zijlijn nog als mol verder kan. Justin/Babs en Jip weten namelijk wel wat de kandidaten moesten doen op de markt. En ze hebben ook de instructie over het boottochtje gehoord van binnen de kist.

Nu verdenk ik Jeroen totaal niet en ik zie ze er ook niet voor aan. Wel had ik eerst het idee 1 sleutel volledig uniek qua ontwerp te ontwaren tov de rest. De sleutel van Jip. Dat moet Jeroen ook zijn opgevallen. Waarom 6 generieke of 3 generieke kiezen als er 1 echt afwijkt van de rest. Maar ik lees ook dat kijkers de blouse van Babs herkennen in de sneakpreview. Plus vorige week natuurlijk het liplezen van Anna en haar reactie.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2024, 13:31:21 »
Even een praktische vraag: zat er eigenlijk airco in die kisten?     ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2024, 13:45:10 »
Genoeg tijd om het er wel over te hebben.
Dat vind ik het andere onaangename van deze hele constructie. We weten nu al wel zeker dat de mol niet uit de kist komt. Maar degene die uit de kist komt kan nu wel mogelijk 3 kandidaten van de laatste 7 uitsluiten als mol (als een van de kistzitters niet op een andere kistzitter zat).

Dus straks krijgen we door dit voordeel dat we een finale krijgen met al een zekere kandidaat erin. Dat wordt dan een hele flauwe spanningsboog.

En ze hadden zo makkelijk WEL een mooie constructie kunnen bedenken, waarin de mol WEL een rood scherm had kunnen krijgen :-[ :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2024, 13:54:55 »
We weten niet hoeveel tijd de afvallers samen hebben doorgebracht en misschien heeft de productie ze wel geïnstrueerd dat ze het over hun verdenkingen of observaties uit opdrachten niet mogen hebben (en ik neem aan dat iedereen zich daar toch wel netjes aan houdt dan). Ik ben het eens dat het potentiële kennisvoordeel voor een terugkerende kandidaat anders wel erg oploopt.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2024, 14:30:01 »
Fons:"Wie zit er in?"
Wisten ze dat er iemand in de kisten zou zitten?
Ja dat viel mij ook op. Lijkt me wel erg makkelijk dus misschien gemonteerd, maar ik vond het wel opvallend dat je hem dat hoort zeggen. ::vergroot:: ::vergroot::

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2024, 14:31:52 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toen ik het op tv zag, zag ik Jeroen zo aandachtig kijken, dat ik dacht dat het hem misschien opviel dat de kartelingen soms overeen kwamen en soms anders waren. Ik dacht dat hij daarom misschien de 1/10 kans van Jip zou kiezen. Dat had ik i.i.g. gedaan.
Ik ook. Ik neem aan dat ze verschillende vormen sleutelkoppen met verschillende baarden gecombineerd hebben om het niet superopvallend te maken, maar het zou me niets verbazen dat het Jeroen is opgevallen en hij dus de enige unieke sleutel gepakt heeft (dan zou je dus ook een discussie kunnen hebben over de statistiek :D; ik denk dat de kans van Jip wel een stukje hoger dan 10% was om deze reden).

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2024, 18:35:20 »
Ik zie bij het terugkijken ook nu pas dat de 3 sleutels wel erg duidelijk in beeld komen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  ::)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 18:37:25 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2024, 21:41:33 »
Wie terug komt maakt mij niet veel uit. Ik ga vanuit Babs, omdat haar kans net iets groter is. Maar wat nou als ze in de kleur van de kist zitten, op de kleur stoelen zijn waar ze in aflevering 1 op zaten tijdens de executie. Dus Babs roze, Jip paars en Justin groen. Betekent het dan misschien dat Jip uit de paarse kist komt?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #77 Gepost op: 29-01-2024, 08:42:50 »
De kleuren waren anders.
Was paars roze en geel.

De kisten waren paars blauw en roze.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #78 Gepost op: 29-01-2024, 08:56:36 »
De kleuren waren anders.
Was paars roze en geel.

De kisten waren paars blauw en roze.

Nee hoor kijk, maar terug. De kisten waren waar de kandidaten in zaten paars, roze en groen.

En bij de eerste executie zat Justin op een groene stoel, Babs roze en Jip paars precies dezelfde kleuren als de kisten. Ik bedoel de eerste executie waar Babs dus afviel en niet de aflevering waar ze afvielen, check maar!

Nog een kleine opmerking voor het geval het inderdaad blauw is ipv groen de kist, maakt nog geen verschil want dan zat Justin in aflevering 1 bij de executie op de stoel die blauw is.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 10:53:37 door Mol1991 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2024, 10:52:21 »
Wat mij opviel is dat Jeroen heel graag de sleutel wou pakken. Hij deed er in mijn ogen vrij lang over om zijn keuze te maken. Als je niet weet dat er voor elk van de drie kandidaten een x aantal gelijke sleutels zijn kun je meteen een willekeurige sleutel pakken want hoe kan je weten wat de "beste" is? Als hij de Mol is dan weet hij hoe het zit en zou hij bewust op basis van het aantal gelijke sleutels een bepaalde kandidaat kunnen kiezen.
Van de sleutel die hij pakt zie ik heel duidelijk 5 identieke sleutels op een rijtje en Jeroen zou dit ook moeten kunnen zien. Die sleutel kan dus alleen van Babs zijn.
We weten van Justin dat hij in de eerste aflevering Jip heel hoog had zitten, maar ook Jeroen verdacht. Die zou hij als Mol dan ook niet kiezen denk ik.

Als ik kandidaat was zou ik de boel ook heel aandachtig bekijken. Wie weet komt er een testvraag over de sleutels, of valt er iets anders op. Ik vind het juist heel erg passen bij een kandidaat om daar even de tijd voor te nemen.

Misschien valt er zelfs wel iets voor te zeggen dat de mol precies wist op welke plek de sleutel van de 'gewenste' terugkomer ligt en daarom veel sneller een keuze had gemaakt.