Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?  (gelezen 12350 keer)

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2024, 22:14:08 »
Weet iemand wat het te verdienen bedrag in de bioscoop (theater?) in Japan was? Want ik dacht dat dat bedrag hoger was dan het bedrag dat bij deze opdracht mogelijk was om te verdienen. In allebei de gevallen was het natuurlijk nooit mogelijk om bij dat maximum ook maar in buurt te komen.

Niet uit mijn hoofd maar in S3 kon er in ieder geval 40.000 worden verdiend met abseilen. (Waarvan 34.000 daadwerkelijk verdiend is)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2024, 22:20:35 »
Bij de opdracht met de piñatas kreeg Rosario een belletje met het woord: 'Vogelverschrikker'. Een synoniem van Vogelverschrikker is Molik. Mol-ik! Daarna als klap op de vuurpijl -3000eu pakken  >:D

Dit kan geen toeval zijn, denk ik.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2024, 22:27:43 »
Weet iemand wat het te verdienen bedrag in de bioscoop (theater?) in Japan was? Want ik dacht dat dat bedrag hoger was dan het bedrag dat bij deze opdracht mogelijk was om te verdienen. In allebei de gevallen was het natuurlijk nooit mogelijk om bij dat maximum ook maar in buurt te komen.

(Zeer) theoretisch 6 miljoen euro. Het waren 60.000 nummers en 100 per stuk. Maar ze hadden maar 30 minuten, dus het praktische maximum ligt een heel stuk lager.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2024, 22:40:31 »
Ik vond de terugkomst van Dennis eigenlijk niet zo'n heel leuke gimmick als ik eerlijk ben, vond dat redelijk weinig toevoegen. Heb ook moeite mee om hem voor alleen deze opdracht heen en weer te laten vliegen van Nederland naar Mexico
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2024, 22:43:00 »
Ik vond het zelfs helemaal niets toevoegen, sterker nog, afbreuk doen. Ik hoop dat hij 'toevallig' al in Mexico of de buurt was, want inderdaad, voor 15 minuten papier in de schredder doen naar Mexico vliegen.... idtv toch  :-X

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2024, 22:45:51 »
Ik vond het ook zeker niks toevoegen, aangezien de groep geen enkele invloed had op zijn gedrag. Ja, de mol heeft misschien gezegd hoe lang hij nog had, maar dat is niet echt invloed. Het was wel eerlijk geweesr als hij bijvoorbeeld alleen geld mocht vernietigen terwijl hij met de mol aan de telefoon was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2024, 22:46:58 »
Ik heb laatst heel WIDM 8 teruggekeken (briljante serie) en had zelfs even aan een comeback van Dennis gedacht. Leuk dat dit waarheid werd maar de manier waarop had zoveel beter gekund. (Een terugkerend probleem: goede ideeën genoeg maar een zeer matige uitvoering.)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2024, 22:54:38 »
Dat er met Dennis als mol een knipoog uit gaat naar het eerste seizoen Mexico prima. Maar er leek in nergens een soort van tegenkracht te staan op hem. De kandidaten konden niet actief de mol en Dennis beletten om verder te gaan met versnipperen. Sterker nog ze wisten van niks.

Wat dat betreft had ik Dennis als Maya priester bij die Maya tempel willen zien. Had daar een opdracht gedaan. En dan met een knipoog naar de ontknoping toen. Voor mij part met is Ego de mol. Zonde om voor deze vijf minuten Dennis de versnipperaars te zien gebruiken wat ook gewoon door elke willekeurig iemand (voor mij part Jip en Justin) had gedaan kunnen worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2024, 22:58:46 »
Zou de telefoonstem die bij Dennis door de hoorn ging te unscramblelen zijn..?

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2024, 23:00:06 »
Ander woord voor vogelverschrikker: molik.

Duidelijke hint.

Wow...dat antwoord had ik gemist... molik, of te wel Mol-Ik... volgens mij was dit woord voor Rosario, toch?

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2024, 23:07:12 »
Ik vond het heel verdacht dat Fons in de auto iets zei in de trent van: links is het huis...hoe weet hij dat ze naar een huis zouden moeten voor dat geld en niet naar een andere plek? voor hetzelfde geld was het geen huis, maar een ander soort gebouw of zelf siets totaal anders: een standbeeld oid.

Eigenlijk verdenk ik Fons niet, maar dit icm die verspreking van vorige week is toch wel apart.

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2024, 23:18:50 »
Dat er met Dennis als mol een knipoog uit gaat naar het eerste seizoen Mexico prima. Maar er leek in nergens een soort van tegenkracht te staan op hem. De kandidaten konden niet actief de mol en Dennis beletten om verder te gaan met versnipperen. Sterker nog ze wisten

En dat was vrij simpel te regelen geweest. Rik in de uitleg: ‘en hoe sneller jullie bij de locatie van het geld zijn hoe meer er nog van over is’.

Dat had de groep misschien ook op het spoor van de enige winnende strategie kunnen zetten: als een dolle alle pinata’s kapot slaan en gaan rijden.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2024, 23:21:59 »
Ja eens en dan had Fons ook niet voorgesteld om last minute nog te gaan rammen. Gaan rammen met kans op 38k is toch anders dan gaan rammen voor een deel van 38k

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2024, 23:24:41 »
En dat was vrij simpel te regelen geweest. Rik in de uitleg: ‘en hoe sneller jullie bij de locatie van het geld zijn hoe meer er nog van over is’.

Volgens mij was dat ook het idee. Maar als de auto pas gaat rijden na 18 minuten pinata's zoeken en open maken terwijl Rik zei neem een kwartiertje voor het rijden. Een Anna of Jeroen had vanaf minuut 1 moeten voorstellen wat Fons last minute deed. Sla alle pinata's aan gort: hoe sneller ze op weg kunnen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2024, 23:44:07 »
Dit was een ongelijke strijd tussen MOL Weening en de anderen.
Ze wisten immers niet dat het geld zou verdwijnen in zo'n korte tijd. Die limiet was onhaalbaar. Eerst mollen stukslaan, dan een route op een kaart puzzelen, dan nog de tijd die nodig was het huis te bereiken.
Dennis, kon met behulp van de versnipperaar, op zijn gemak alles vernietigen.
Het was eerlijker geweest als Dennis veel  later had mogen beginnen.
Eigenlijk had de aanwezigheid van Dennis weinig toe te voegen. Dat versnipperen was bedoeld als terugblik maar daar was meer van te maken geweest.
Onhaalbare opdracht ;D

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2024, 23:46:51 »
Wat was de toegevoegde waarde van die telefoontjes tussen Dennis en de mol. Wat boeit het Dennis hoe veel tijd hij nog had? Mocht hij niet betrapt worden?

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2024, 23:47:10 »
Hoe konden de kandidaten weten welk gebouw langs de route de juiste was? Er moest dus een kaartje tussen zitten waar de route eindigt of waar iets omcirkeld was. Zou Dennis deze specifieke piñata aan de mol hebben doorgeseind opdat de mol dit kaartje kon wegmoffelen?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2024, 23:48:23 »
Wat was de toegevoegde waarde van die telefoontjes tussen Dennis en de mol. Wat boeit het Dennis hoe veel tijd hij nog had? Mocht hij niet betrapt worden?
Het geeft de kandidaten wel een kans om de mol te betrappen. Als je merkt dat iemand een vreemd telefoontje voert, en achteraf hoor je dat de mol met Dennis gebeld heeft, weet je wie de mol is.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2024, 23:49:09 »
Maar als de auto pas gaat rijden na 18 minuten pinata's zoeken en open maken terwijl Rik zei neem een kwartiertje voor het rijden.

Dit vond ik ook gewoon misleiding, in combinatie met niet zeggen dat er geld vanaf ging hoe langer je wacht. De opdracht werd gebrieft door Rik alsof het goed genoeg was om 1 minuut voor de eindtijd aan te komen. Maar dat was verre van waar.

Ik vond de Dennis factor wel grappig, maar meer ook niet. Net iets anders ingestoken, en de opdracht was veel leuker geweest denk ik.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2024, 23:52:21 »
Het eerste telefoontje met Dennis over de sleutel onder de mat was van belang. Dit had enkel voorkomen kunnen worden door al vroeg met zijn allen mollen te gaan meppen, zodat de mol bij de telefoons weg zou moeten blijven.