Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 44235 keer)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2024, 11:32:21 »
Eens het oor is heel anders dus de persoon op deze foto is niet Anna. Wat niet wil zeggen dat anna de mol niet is.
Maar leuk onderzoekje ;-)

Het oor lijkt wel op Jips oor overigens.
Ma how, zeg!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2024, 11:46:56 »
Ik vond deze man ook wel verdacht. Hij draagt een capuchon en komt eigenlijk amper in beeld.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2024, 11:51:05 »
Kan iemand een foro van jip met haar oor erop , naast de dame op het feest hier plaatsen .

En die actie met fons vond ik ook raar. Krijgt hij nu geen topito omdat hij niet het juiste woord noemt . Of speelde de mol hier even te fanatiek een kandidaat en davht hij flup een vrijstelling die wil ik niet want kan 1000 euro opleveren .



Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2024, 11:51:37 »
Eens het oor is heel anders dus de persoon op deze foto is niet Anna. Wat niet wil zeggen dat anna de mol niet is.
Maar leuk onderzoekje ;-)

Had inderdaad nog oren onderzoekje gedaan en tot dezelfde conclusie gekomen helaas  ::ohno::

Maar blijf het wel opvallend vinden dat deze persoon steeds ( het meest) in de buurt van de kandidaten te zien is tijdens het zoeken en ook bij het handenschudden, hoewel minder prominent in beeld.
Kan er alleen niemand anders in zien, Fons heeft een snorretje, Jip een héél opvallend oor, Jeroen 'n baard en Rian past niet qua postuur. Kees lijkt me ook niet  ::rofl::
Ik laat het maar los...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2024, 11:52:19 »
Het oor lijkt wel op Jips oor overigens.

Had de oren ook bekeken maar zie nergens een gelijkenis. Dus dit is gewoon niet de verklede mol ;-)


Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2024, 11:54:23 »
Bij nader inzien denk ik ook van niet.
Ma how, zeg!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2024, 11:56:14 »
Dank jullie voor het onderzoek. Ik denk ook dat dit oor niet aanwezig is bij de kandidaten

Als we de mol vermomd echt in beeld krijgen, zijn de personen met de oranje hoed en die met de rode hoed ( en waaier) voor mij de usual suspects, alleen zie ik die alle twee slleen maar bij de entree naar het plien en nergens actief zoekend naar symbolen .

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2024, 11:57:09 »
Ze gaan de verkleedde mol ook niet pontificaal in beeld brengen zoals Tarbozan hierboven al zegt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2024, 12:05:39 »
Het doet me erg denken aan het seizoen dat Jan de mol was en we hoorden, dat de mol steeds aanwezig was geweest. Er is dagen naar gezocht, maar het is nooit in beeld geweest. Ik vermoed dat er geen beeld is uitgezonden waarop je eenduidig kunt opmaken wie het was.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2024, 12:12:38 »
De mol liep een stuk verder naar achteren toen was eigenlijk vanaf die afstand bijna niet herkenbaar . Bij ik meen 1 kandidaat was de mol wat dichterbij gekomen , maar voor kijkers was dit lastig.

Ook een eerdere mol zat vermomd in een bus , maar ook die was nauwelijks in beeld gebracht.

Ook eerdere mollen hebben over een plein lopend zich “getoond”, maar echt zelden heeft dit iets concreets opgeleverd, maar maakt het speuren niet minder interessant

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2024, 12:16:02 »
Moest hierbij wel aan Rian denken

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2024, 12:19:40 »
Rian heeft wat minder kin dan deze persoon , vind ik. Maar verder heb ik die persoon zeker bekeken, komt vrij vaak in beeld.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2024, 12:42:47 »
Grappig: "Día del topo" bestaat echt. Het was in 2023 op 23 oktober. De opnames van 'Wie is de Mol?' waren toen natuurlijk al wel voorbij.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2024, 12:51:50 »
De rood/zwarte figuur met waaier liep continu rond en was ook bij de tent te zien en liep achter een kandidaat aan die naar de waarzegster ging.
Foto in het draadje van Jip geplaatst onder de oranje vlag. Bij Jip zit er een stand-in in het rood/zwarte pak met hoed, sluier en waaier.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2024, 12:58:37 »
Grappig: "Día del topo" bestaat echt. Het was in 2023 op 23 oktober. De opnames van 'Wie is de Mol?' waren toen natuurlijk al wel voorbij.
Nou… die dag heeft niets met gravende mollen te maken. Die 23 Oktober “viering”, dat is een bekende knipoog naar de constante van avogadro, die wordt uitgedrukt in de eenheid mol. 6 komma nog wat, maal 10 to de 23e. Dus vertaald naar onze datumnotatie 23-10.
Op dezelfde manier word pi-dag op 14-3 gevierd in Bèta-land.


Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2024, 13:40:20 »
[quote author=Tarbozan link=topic=73765.msg2539881#msg2539881 date=1704624665

En die actie met fons vond ik ook raar. Krijgt hij nu geen topito omdat hij niet het juiste woord noemt . Of speelde de mol hier even te fanatiek een kandidaat en davht hij flup een vrijstelling die wil ik niet want kan 1000 euro opleveren .
[/quote]

Fons kreeg geen topito omdat de mol de man eerder gevonden had en de topito daarom al weg was.
Maar het kan natuurlijk ook in de finale aflevering getoond worden, dat Fons de topito weggooit of weigert omdat hij de mol is.

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2024, 14:33:05 »
Is het jullie ook opgevallen dat Rian zoekend voor de topito te zien is in de scene reeks waar Anna aan het zoeken is? Op 9.16 kun je Rian zien, terwijl zij nog helemaal niet geïntroduceerd is als kandidaat en Anna net bij de waarzegster is geweest.

Edit foutje? Lijkt me namelijk niet dat de mol er gewoon in hun eigen kleding rondloopt zonder vermomming.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2024, 14:34:09 »
Bij de waarzegster pakt iedereen een ander voorwerp op de kaart. Bijvoorbeeld Tooske een kaart met de paraplu en Anna de kroon. Het zou wel erg toevallig zijn als iedereen bij de waarzegster een andere kaart kiest (dus met een ander voorwerp op de kaart). Ik vermoed daarom dat voor iedereen vooraf al was bepaald wat er op de kaart staat. En dat de tien kaarten die de waarzegster voor iemand neerlegde, alle 10 hetzelfde plaatje hadden.

Zegt dit iets over de kandidaten en/of de mol?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2024, 14:40:43 »
Ze kregen uiteindelijk allemaal een ander plaatje te zien waar ze naar op zoek moesten gaan. Was het dan een schijnkeuze (lagen er gewoon 8 dezelfde plaatjes) of werd er 1 andere unieke aan toegevoegd zodra er 1 getrokken was?

De waarzegster gaf aan dat de mol had meegekeken, dan zou je de 2e variant verwachten. Als dit het geval was, zou de mol dan bewust voor 1 bepaald plaatje zijn gegaan (bijvoorbeeld vanwege de symboliek of makkelijker te vinden)?

Dat je aan het typen bent en een ander dit ook vreemd vond  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 14:42:34 door Vonne1968 »

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2024, 16:03:14 »
Deze persoon bekijkt ook kettingen van medefeestgangers. Volgens mij is het een vrouw (smalle schouders, borsten). Ze staat ook in het rijtje handengevers. Rosario pakt haar tijdens zijn zoektocht bij de schouders, maar dan lijkt de staart te ontbreken. Je ziet haar regelmatig in beeld lopen, altijd alleen, zonder interactie met de andere aanwezigen.

Dat viel me ook op, dat die kettingen omdraaide... waarom?