Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 34208 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #100 Gepost op: 14-02-2024, 01:24:11 »
Wat JP1999 zegt ben ik wel beetje mee eens, want Margriet was al snel ontdekt als mol bij de kandidaten, maar dat zag je als kijker niet.

Volgens mij hoefde je niet heel diep te speuren om erachter te komen dat er al aardig wat kandidaten op haar zaten. Bij AM was dat anders, maar hoe minder we over dat seizoen zeggen, hoe beter.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #101 Gepost op: 14-02-2024, 07:36:03 »
Volgens mij hoefde je niet heel diep te speuren om erachter te komen dat er al aardig wat kandidaten op haar zaten. Bij AM was dat anders, maar hoe minder we over dat seizoen zeggen, hoe beter.
Als je goed gelezen hebt, heb ik al geantwoord op deze antwoord dat niet moeilijk is. 😉 mee eens, voor mij geldt dit ook voor het seizoen van Patrick Stoof, sommige mollen maakte gebruik van kandidaten (dat jaar was dit Art) die verdachter waren dan zichzelf en dat was dat seizoen. Gaf hij ook aan bij het terugkijken van wat hij als mol gedaan heeft. Ik heb daar zo hekel aan. Maar terug naar dit topic.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 07:39:09 door Mol1991 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2024, 09:34:04 »
De analyses hier zijn wel interessant, maar laten we niet vergeten dat de wie-verdenkt-wie enorm production-driven is. In het seizoen van Anne-Marie zat Marit (afvaller 4) al volledig op de juiste mol (bleek later), maar als je naar de edit kijkt, lijkt iedereen nog afleveringenlang te twijfelen en te spreiden. Frits (afvaller 5) had al 100% op AM ingezet. Zelfde geldt voor de seizoenen van Margriet en Klaas, al heel vroeg zat iedereen (grotendeels) goed (Evelien, Ajouad, Cécile). In de edit is het altijd enorm uitgebalanceerd.

Renée niet te vergeten. Die hadden ze ook pijlsnel door allemaal.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2024, 11:56:07 »
Maar bij bijna al die seizoenen konden we op het forum wel aardig achterhalen dat iemand erg verdacht werd. Zelf bij AM was ze 1 van de 2 namen die hele tijd terugkwam.

Bij mijn beste inschatting (hier opnieuw geciteerd) lijkt het erop dat alleen Fons, Anna en misschien Sor meerdere verdenkingen krijgen. Het kan zijn dat er 1-2 verdenkingen naar de mol worden weggepoetst (bijv de verdenkingen van Kees, Sor en in mindere mate Rian worden vrij onduidelijk gehouden). Als Fons het is, kan het zijn dat hij al vrij veel door de groep verdacht wordt (Anna en Babs zitten vrij duidelijk op hem en de verdenkingen van de rest van de verdenkingen zijn juist vrij veel weggepoetst). Maar als het Anna, Sor, Kees of Rian het is, lijkt mij dat 3 sterke verdenkingen zo'n beetje het maximum is. 2-3 sterke verdenkingen is ook een vrij normale score voor een mol in deze fase. Al met al heb ik dus geen reden aan te nemen dat een groot gedeelte  van de groep al op het juiste pad zit.

Waarom is dit relevant? Omdat ik daarmee kan aannemen dat elke kandidaat die eruit vliegt dus vijwel zeker fout zat. Nu is het natuurlijk nog niet zo gemakkelijk om de verdenkingen van de afvallers te achterhalen, maar als we een aanwijzing ervoor vinden, is die dus bijzonder nuttig.

Anna - Fons, Sor
Babs - Fons, mogelijk ook Sor (ze zegt dat ze hem niet vertrouwd)
Fons - Anna, Rian
Kees - Rian (?) - de enige overgebleven verdachte van zijn eerste paar biechten en de laatste biechten van hem zijn vooral raar
Rian - Kees
Rosario - Anna (? - meerdere keren genoemd, het feit dat hij Anna niet aan Babs noemt (en wel Fons met wie hij een geheim bondje heeft) geeft aan dat hij Babs niet zijn werkelijke verdenkingen doorgeeft)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2024, 15:31:02 »
over verdenkingen gesproken, zie ook het extra beeldmateriaal....... :)

Goede tip! Volgens het filmpje van Tooske haar exit was voor zowel Rian als Kees Tooske hun mol. Anna: ''ik zat minder op Tooske''.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2024, 15:38:06 »
@Leendert, ja op het forum wel, maar daar ging het niet om.
Want er zijn ook genoeg widm kijkers, die nooit op dit forum kijken (volgens mij zijn er ook best veel kijkers, die nooit van dit forum gehoord hebben) en het dus niet opmerken tijdens het kijken dat voorbeeld bijna iedereen op Margriet zat of op Renée en pas bij de ontknoping dit ontdekken. Dat komt door het feit dat vaak de verdenkingen niet helemaal klopt wat ze zeggen. En niet ieder kijker ontdekt alles en gaan alles bekijken, sommige kijken alleen omdat het gewoon een leuk programma is.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 15:45:27 door Mol1991 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2024, 16:10:11 »
De aanvullingen van Marimol en Molest heb ik gisteren toegevoegd. Heel interessant idd

Aanvulling: Babs zegt in de biecht (bondjesvorming) dat ze Sor 'niet, maar dan ook totaal niet' vertrouwt. Dat is ook de reden dat ze een bondje met hem wil.

Ja, het lijkt alsof Babs Sor - nog steeds - hoog op haar lijstje heeft staan. Dat konden we in afl. 5 al zien. Ze wilde meteen een duo met hem vormen en in het extra beeld sprak ze een verdenking uit. Nu de bevestiging + een in de edit (te) dik aangezette Fons-verdenking.

Met Sor als Mol zijn niet alleen Tooskes biechten interessant, maar ook die van Jeroen:


afl. 1: Fons, Justin, Jip, beetje Babs

afl. 2: (een top-3 'en misschien enig outsider')

afl. 3: Tooske & Fons heel verdacht bij 3.2 (testbiecht)

afl. 5 - (5.1: wilde een duo vormen met Sor en '2nd best' Fons), amper afgeweken eerdere testen


Het willen schaduwen van iemand betekent niet per se dat je vooral op die persoon zit. Stel: je zet de helft van je test op je hoofdverdachte in, maar bent nog onzeker over een aantal andere namen, wil je die misschien juist wel tailen.

Daarnaast was Jeroen bij 5.1 met Fons afgezonderd van de rest en kon daar dus sowieso niks van Sor zien. Als je je test dan een beetje dommig invult (Jeroen had last van de hitte), kun je zomaar rood krijgen.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2024, 16:19:20 door Amethyst »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2024, 23:27:38 »
Alles overwegend lijken de echte verdenkingen ongeveer zo liggen:

Anna - Fons, Sor
Babs - Fons, mogelijk ook Sor (ze zegt dat ze hem niet vertrouwd)
Fons - Anna, Rian
Kees - Rian (?) - de enige overgebleven verdachte van zijn eerste paar biechten en de laatste biechten van hem zijn vooral raar
Rian - Kees
Rosario - Anna (? - meerdere keren genoemd, het feit dat hij Anna niet aan Babs noemt (en wel Fons met wie hij een geheim bondje heeft) geeft aan dat hij Babs niet zijn werkelijke verdenkingen doorgeeft)

In het verleden bleek dat de kandidaat met ondoorgrondelijke verdenkingen vaak de mol bleek te zijn. Dat past het best bij Kees en Rosario.

Zat net de Hints Aflevering 6-video van Siem te kijken, waarin hij het aannemelijk maakt dat Babs de Mol-vraag op Sor heeft ingevuld ipv op Fons. Dat 'Fons' het antwoord was op 'de Mol stond naast...'

Opeenvolging antwoorden Babs pasten bij dat rijtje testvragen.




Fons heeft blijkbaar toch een link met Italië. Zou Tooske de vakantie-vraag op hem hebben ingevuld. Niet vreemd natuurlijk, want ze controleerde hem in afl. 6 en hij maakte zich in beide opdrachten verdacht. Kees en Sor hebben denk ik voor Suriname gekozen.

Maar is mss een frame dat Tooske er 'dus' op Fons zou zijn uitgegaan.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 13:19:08 door Amethyst »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #108 Gepost op: 16-02-2024, 14:03:03 »
Zat net de Hints Aflevering 6-video van Siem te kijken, waarin hij het aannemelijk maakt dat Babs de Mol-vraag op Sor heeft ingevuld ipv op Fons. Dat 'Fons' het antwoord was op 'de Mol stond naast...'
Babs zegt dat ze Sor totaal niet vertrouwt. In opdracht 1 staat ze met hem bij de paarse tafel, en test hem. Als Sor de Mol is trapt hij er niet in, en komt (na 8 minuten) met de laatste twee stenen op de proppen om de stapel af te maken. Ik zag dat eerst als onmols. Maar geredeneerd vanuit 'Sor is de Mol': hij geeft die tafel zo snel mogelijk op, om nog genoeg tijd over te houden om aan andere tafels iets te proberen.

Op het eerste gezicht lijkt het dat Sor veel goed deed in afl. 6, en dat Babs Sor heeft losgelaten, want ze vult de test zogenaamd in op Fons. Maar bij nader inzien is Sor wel degelijk verdacht bij beide opdrachten (roze tafel, bonusvraag bij de dansers). En vult Babs de test toch nog steeds op Sor in, in elk geval gedeeltelijk.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2024, 14:14:23 »
Zat net de Hints Aflevering 6-video van Siem te kijken, waarin hij het aannemelijk maakt dat Babs de Mol-vraag op Sor heeft ingevuld ipv op Fons. Dat 'Fons' het antwoord was op 'de Mol stond naast...'

Opeenvolging antwoorden Babs pasten bij dat rijtje testvragen

Nou, ik vind de conclusie van Siem helemaal niet zo aannemelijk. Hij gaat  er van uit dat het antwoord "blauw" dat door Babs wordt gegeven hoort bij vraag 16.  Wat is de lievelingskleur van de mol. Vraag 16 hebben we helemaal niet in beeld gezien en ook geen vraag over de lievelingskleur van de mol.

In het opdrachtentopic is onderstaand al besproken en dat klopt exact met wat we in beeld zien. Het antwoord  blauw klopt ook met vraag 14 want Fons droeg een blauwe bandana, nog duidelijk gecontroleerd door Tooske.


Babs: Bij vraag 8 vult zij " meer invoelend " in.
           Bij vraag 10 vult zij 6 in.
Daarnaast wanneer zij tijdens haar loopje haar strategie verteld hoe ze antwoorden onthoud noemt zij achter elkaar: Blauw - Fiets - Fons, hierbij worden achter elkaar vraag 14, 17 en 20 getoond. Wat betekend dat zij op Fons zit als mol.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2024, 14:59:31 »
Een fiets is toch geen voorwerp in huis (vraag 17)? Ik kom tot een andere mogelijke verklaring, zie deze post.

Wellicht heeft Rosario vraag 5 op Fons en/of Tooske ingevuld, vraag 12 op Fons en/of Kees (hij zegt: ‘12: drie’; in ronde drie van de dansopdracht waren Fons en Kees aan de beurt) en vraag 18 (‘naast Fons’ op de groepsfoto) op Anna (of zichzelf).
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 15:58:09 door Molzkovicz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2024, 16:16:03 »
@Marimol, Siems analyse klopt inderdaad niet, excuses dat ik het niet heb gecheckt. Ik hou hoe dan ook rekening met een misleidende edit. Normaal zien we een kandidaat zogenaamd een antwoord aanklikken. Ik ga er voor dit overzicht altijd van uit dat dat klopt (IRL eigenlijk ook), maar nu ontbreekt zelfs dat.

Als ze het niet expliciet maken kun je eraan twijfelen, vind ik. 'Niets is wat het lijkt.'

Molzko's analyse geeft voldoende aanknopingspunten. Ik weet alleen niet hoe ik dat kort kan noteren.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 16:18:04 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2024, 17:45:16 »
Helemaal precies zullen we het nooit weten.....

Wat Molzkovicz stelt zou ook kunnen, hij startte inderdaad met Tooske aan de blauwe tafel. Het antwoord blauw zou dan dus bij vraag 5 horen maar dan klopt de volgorde "blauw, fiets, Fons" niet meer.

We weten inmiddels dat vraag 11 de vraag uit de app is. "Wie stond er aan de linkerhand van de mol tijdens in de cirkel tijdens het volksdansen?" Als Babs Sor verdenkt dan hoort hier ook het antwoord Fons bij maar dan klopt de volgorde "blauw, fiets,Fons" helemaal niet meer. Ook niet als ze Fons verdenkt want dan moest het antwoord Rian zijn.

edit: de volgorde is blauw, 6, fiets, Fons. we zien dan de daarbij behorende vragen 14,10,17,20. Dus helemaal logisch is de volgorde niet
« Laatst bewerkt op: 16-02-2024, 19:02:12 door Marimol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #113 Gepost op: 16-02-2024, 23:55:08 »
Helemaal precies zullen we het nooit weten.....

Point taken ::rofl::

Ik heb het nu zo:

afl. 6

Babs: (edit suggereert Fons, o.a. Mol-vraag), vertrouwt Sor totaal niet*, Mol: man, (controleert Anna)
Fons: 'weer op 2.5 mens' (ws Anna, Rian, beetje Tooske)
Rian: - (Tooske op 1, (IG Tooske, gesprek extra beeld)
Kees: Tooske op 1, beetje gespreid (biecht extra beeld)
Anna: vraag 9: Fons (minder Tooske, extra beeld)
Sor: vraag 11: ws Mol Anna, vraag 18: Mol in foto naast Fons (Anna, Sor (rij), Tooske (foto)) **
Tooske: (dagboek: Babs te veel info gevoerd) (1 joker)

Ik sluit zeker niet uit dat Babs vooral op Fons zit. Het zou kunnen, ik had er alleen graag meer bewijs van gezien.


We weten inmiddels dat vraag 11 de vraag uit de app is. "Wie stond er aan de linkerhand van de mol tijdens in de cirkel tijdens het volksdansen?"

(Ja, die vraag had ik al verwerkt bij de verdenking van Sor. Die vult Sor volgens mij op Anna in.)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 09:41:11 door Amethyst »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #114 Gepost op: 17-02-2024, 08:57:14 »
over verdenkingen gesproken, zie ook het extra beeldmateriaal....... :)
Hier vallen de reacties van Rian en Anna op het rode scherm van Tooske op.
Rian: "het was echt mijn mol, ik zat helemaal fout."
Anna: "ik ook, ik zat op Babs, ik zat op Jip, ik zat op Tooske."
De reactie van Rian zou gespeeld kunnen zijn, die van Anna komt spontaner over, hoewel dat niet helemaal zeker is. Want waarom zou je de anderen informatie over jouw verdenkingen geven, anders dan ze op het verkeerde been te willen zetten. Kan natuurlijk ook als je als kandidaat de finale wil halen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2024, 10:18:28 »
Anna heeft bij de test  van afl. 3 wel gezegd dat ze Babs en Jip verdacht. Bij de eerste 2 afleveringen was ze vaag. In afl afl. 3 stapt ze over naar Fons, Tooske en iets minder Jeroen. Het is allemaal montage maar tot nu toe klopt het wel.

Bij Rian blijven de verdenkingen vaag, ze zegt onzeker te zijn maar in aflevering 3  is het vooral Tooske (en Kees) Anna is dan weggeëbd.

Het was bij de verdenkingen bij de tests al wel eerder te zien maar mij viel bij de extra beelden vooral op hoe verdacht Tooske was in de groep. Ook alle afvallers hebben Tooske genoemd. Babs raakte bij haar exit  al enigzins in een tunnelvisie en verdacht vooral de 3 die bij de schilderijopdracht de schilderijen moesten pakken ( bron Niet de mol)

Kees en Rian zagen hun mol vertrekken maar ook bij Rosario zakte de mond open van verbazing. Fons zocht oogcontact met Sor na het rode scherm van Tooske.

Zoals het er nu uitziet moeten vooral Kees en Rian zich herpakken. Potentiele afvallers m.i. Ben benieuwd welke kant dit op gaat. Fons, Anna en Rosaria verdenken elkaar en Babs verdenkt Sor en Fons, dus kans dat zij nog wel even blijven.

Afl.7 heeft nog wel eens een grote klapper als afvaller........misschien Kees ;D


Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2024, 10:26:10 »
Kees en Rian verdenken elkaar, al is dat in de laatste afleveringen niet meer zo duidelijk, mogelijk weggelaten uit de montage. Dus het kan nog steeds dat een van hen de mol is en de ander zeer waarschijnlijk de finale zal halen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2024, 10:38:28 »
Ik denk wat Marimol zegt dat aflevering 7 (vandaag dus) een grote klapper wordt als afvaller, gaat uitkomen en mijn gevoel zegt heel erg Kees. En dat wordt dan inderdaad een grote klapper, omdat veel mensen op hem zitten. Voor mij zou het minder een grote klapper, zijn want ik weet bijna zeker dat hij de mol niet is.
Maar Anna zou ook een shock zijn, want naast dat veel mensen op het forum haar verdenken in de app staat ze al best wel lange tijd op 2 in de app.
Rian zou minder een shock zijn, voor mij wel, maar niet veel zitten op haar op dit forum en ze staat ook niet super hoog in de app.

Vaak is één afvaller een grote shock en dat is nu toe nog niet gebeurd vind ik.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 11:04:59 door Mol1991 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #118 Gepost op: 17-02-2024, 11:04:30 »
Niemand verdenkt Kees ook. Alleen Rian en Tooske hebben hem genoemd. Tooske verdacht Kees al langer. Zij controleerde en corrigeerde Kees nog bij het bord met de legenda van Maya getallen en Tooske is exit.

Rian wordt genoemd door Fons en Rosario alhoewel Rosario Rian alleen genoemd heeft bij een opdracht.

Dat alle verdenkingen van Kees en Rian wat vaag gehouden worden doet mij vermoeden dat daar vanavond duidelijkheid in komt.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #119 Gepost op: 17-02-2024, 11:07:51 »
Helemaal waar. En het is wel vaker zo dat de mol heel vaag is over zijn of haar verdenkingen of steeds op de afvaller zit. Dus hoeft niet perse te betekenen dat je dan afvalt. Maar we gaan kijken wie eruit gaat, ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 11:10:31 door Mol1991 »