Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen  (gelezen 10049 keer)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #60 Gepost op: 19-02-2024, 15:02:30 »
Hoe meer informatie een kandidaat doorgeeft en hoe meer mensen gebracht zijn door een kandidaat, hoe moeilijker het wordt om namen te onthouden.

Fons probeert zich misschien verdacht te maken door weinig mensen te brengen, maar dan wordt de opdracht juist makkelijker. Ze zijn nog 27 en 28 jaar ook, boven de gemiddelde leeftijd van 25 (bij 30 mensen).
Rian komt met 2 kandidaten aan die niet meer meetellen, wordt zo misschien verdacht gemaakt.
Anna spuit informatie, gaat met Rian aan de slag met familieverbanden, werk, kinderen, leeftijd. Ze begroet Margarita en Anna enthousiast.
Kees en Sor fantaseren over wat ze kunnen vragen, maar gaan met namen aan de slag.

Klopt het dat alleen van Alondra en Licie onbekend is door wie ze gebracht zijn? Als Anna hen ook had gebracht, zou ik dat als programmamaker niet laten zien. Maar Fons zou natuurlijk ook een 2e setje gebracht kunnen hebben.

Celis kan best kloppen, ik google ‘El apellido Celis, de origen hispano, …’

Rian heeft het over drempeltjes in de weg. Mij hebben ze verteld dat die Topos genoemd worden, mollentunnels.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #61 Gepost op: 19-02-2024, 17:44:18 »
Klopt het dat alleen van Alondra en Licie onbekend is door wie ze gebracht zijn? Als Anna hen ook had gebracht, zou ik dat als programmamaker niet laten zien. Maar Fons zou natuurlijk ook een 2e setje gebracht kunnen hebben.
Ja, dat klopt. Rian heeft Santiel & Charlie, Miguel & Nancy gebracht.
Anna heeft Ana (toevallig) & Margarita en Celis & Lea gebracht
Babs heeft Hennie & Suemi (+4kinderen) en NN & Alicia gebracht
Fons heeft alleen Manuel & Clarissa gebracht (voor zover in beeld)

Celis kan best kloppen, ik google ‘El apellido Celis, de origen hispano, …’
Ja dat kan wel maar dan heette Carin dus niet Carin. Ik probeerde alleen te verklaren waarom Carin na Celis zou kunnen komen alfabetisch. Voor de volgorde Celis en Charlie had het sowieso niet uitgemaakt.
We kunnen ook concluderen dat als Carin inderdaad zo heette, de kandidaten hadden moeten vragen hoe je Celis spelt. Als ze van tevoren hadden geweten dat ze de namen op alfabetische volgorde moesten zetten dan had het voor de hand gelegen om bij iedere kandidaat te vragen hoe je dit spelt. Als je bijvoorbeeld ook een Andy had gehad dan was het van belang om te weten of je Anna met één of twee n-en moest spellen. Bij de ondertiteling stond Ana met één n.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 18:16:01 door MartinJ »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #62 Gepost op: 19-02-2024, 18:11:01 »
Rik zegt tegen de nummer 4 are you Celis als ik het me goed herinner. In de ondertiteling staat die naam ook zo uitgeschreven. Lijkte dat er geen Carin bij geweest kan zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #63 Gepost op: 19-02-2024, 18:16:49 »
Rik zegt tegen de nummer 4 are you Celis als ik het me goed herinner. In de ondertiteling staat die naam ook zo uitgeschreven. Lijkte dat er geen Carin bij geweest kan zijn.
Merk op dat Rian naar Celis wijst als ze het heeft over die met de moeilijke naam. Wat is er moeilijk aan Celis als je het spelt zoals je het uitspreekt. Het zou mij dus niets verbazen dat Celis (natuurlijk buiten beeld) heeft verteld tegen Anna of Rian dat je haar naam spelt als CAELIS. Dat zou dus 2 dingen verklaren.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #64 Gepost op: 19-02-2024, 18:22:52 »
Dat zou kunnen, maar het kan ook dat Carin geen Carin is maar een Karin. Kan daar op veel manieren (buiten beeld?) mis zijn gegaan.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #65 Gepost op: 19-02-2024, 18:55:57 »
Inderdaad, de spelling Karin is ook mogelijk in Mexico. Je hebt Karin Ontiveros,  TV host en Mexicaanse miss Universe 2011.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #66 Gepost op: 19-02-2024, 19:01:48 »
Dat zou Anna meen ik verdacht maken. Past eigenlijk niet bij mijn tunnel, want verdenk Anna niet zo. Moet haar misschien toch maar beter in de gaten houden.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #67 Gepost op: 19-02-2024, 19:11:54 »
Rian reed over die drempeltjes en biechtte 'Maar ja, ik had het onder ehh onder..'. Daarna een knip. Ze het het onder. Onder wat? ONDER DE GROND?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #68 Gepost op: 19-02-2024, 20:17:25 »
Bij deze opdracht zien we de vlaggen en kettingen van Dia del Topo terug. Stond de mol bij deze opdracht vanaf het begin in de bediening om al zijn gasten de hand te kunnen schudden?

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #69 Gepost op: 19-02-2024, 21:56:18 »
Rian reed over die drempeltjes en biechtte 'Maar ja, ik had het onder ehh onder..'. Daarna een knip. Ze het het onder. Onder wat? ONDER DE GROND?
Ze zegt 'onder de knie', die laatste twee woorden vallen inderdaad een beetje weg.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #70 Gepost op: 19-02-2024, 21:57:52 »
Ze zegt 'onder de knie', die laatste twee woorden vallen inderdaad een beetje weg.

Ze knippen 'm bij de letter k, meer zegt ze niet.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #71 Gepost op: 19-02-2024, 22:03:54 »
Rian reed over die drempeltjes en biechtte 'Maar ja, ik had het onder ehh onder..'. Daarna een knip. Ze het het onder. Onder wat? ONDER DE GROND?
En die drempeltjes noemen ze daar topos  ;)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2024, 23:29:44 »
In het kader van 17-19-21-38 en de klokken 21:17 ben ik gaan kijken bij Calle 17-19-21. Bij Calle 17 (vlakbij Calle 10) stond het eerste setje mensen dat niet is opgehaald en bij Calle 21 (vlakbij Calle 12) stond mogelijk het 2e setje mensen dat niet is opgehaald. Calle 21 is wel een twijfelgeval, het standpunt is lager en er kan een telelens zijn gebruikt waardoor het er anders uitziet, maar ik denk dat het de plek zou kunnen zijn.
Ik ben er nog niet uit wie er in de buurt heeft gereden, er is wel heel erg geknipt bij de routes.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 23:33:15 door Crapuleke »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #73 Gepost op: 20-02-2024, 00:00:54 »
Ik vraag mij nog steeds af of ze bewust ervoor gezorgd hebben dat er meerdere gasten waren waarvan de naam niet alleen met dezelfde letter begint, maar tevens vooraan in het alfabet ligt ('C'). Temeer omdat er na de eerste fout niet wordt gekeken naar de rest van de rij.
Was dit om de Mol te faciliteren? Hoe toevallig is het dat Rian twee namen verdraait: Charlie wordt Carlos en Clarissa wordt Clarice. Bij Clarissa viel mij trouwens nog op dat het geluid als zij haar naam noemt tegen Fons is weggedraaid. Je ziet de lipbeweging (die wel lijkt te kloppen met Clarissa) maar het geluid is van de biecht van Fons. Slordigheidje of opzet? We moeten het er maar mee doen dat Fons haar aankondigt met Clarissa als hij ze aflevert bij de brunch locatie.

Ik kon deze locatie niet zo een twee drie vinden met Google Maps, de plek waar de opdracht begon wel.
Het lijkt me ook wel aardig om de locaties waar de gasten zijn opgepikt in beeld te krijgen. Met name die waar gasten met initiaal C stonden. Waren die bijna niet te missen omdat ze ergens tussen de brunch locatie en de startplaats stonden? Omdat Charlie is opgepikt door Rian, Clarisse zoals gezegd door Fons en Celis door Anna kan de Mol er niet voor hebben gezorgd dat juist deze gasten zijn opgepikt en dat zou mogelijk nodig zijn geweest voor de verwarring. Heeft iemand dit al uitgezocht?

Edit
De plek waar Rik de uitleg geeft is bij het kruispunt van de Calle 14 en Calle 15 in Cuzama.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 00:18:44 door MartinJ »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #74 Gepost op: 20-02-2024, 00:15:41 »
Ik was begonnen met zoeken, maar kom er niet echt uit. Er wordt ontzettend geknipt, binnen de seconde rijden ze op een plek die je herkent en met een knip heel ergens anders.
In het groen het Restaurant en setje 1 en 2 die niet zijn opgepakt. De kandidaten met kleuren aangegeven, Anna gaat naar het westen. De andere 3 gaan bij het paard op het plein Calle 15 op naar het oosten. Babs en Anna zie ik even later nog rijden, een logisch klein rondje.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #75 Gepost op: 20-02-2024, 00:29:37 »
De brunch is bij de bottenkraker. Grappig is ook dat er een waarschuwingsbord voor hobbels in de weg staat in de Calle 15, dus dat klopt wel met de ervaringen van Rian.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #76 Gepost op: 20-02-2024, 10:36:07 »
Die topos/verkeersdrempels heb je overal. Bij Calle 15 staat er vaak een bordje bij. Een schattig bordje met 2 hobbels en een pijltje naar beneden. Bij het begin van de opdracht rijden Fons, Babs langs een waarschuwingsbordje. De hobbels op het bord kunnen nogal verschillen, bij het laatste plaatje lijkt het meer op een M

Ze maken Rian en Anna verdacht met de volgende plaatjes: aaneensluitende beelden van Rian die een topo overgaat, de 1e set jongens aanspreekt bij een blauw huis, maar de jongens staan in het groen. Dat gebeurt ook bij Anna, zij spreekt mensen aan aan de rechterkant van de weg bij een huis met zwart en rood aan de onderkant, maar de 1e set meiden staan aan de linkerkant van de weg in het groen. Mogelijk spreek 1 van de 2 Alondra en Lisy aan (onbekend door wie zij zijn gebracht) en is de ander de mol die mensen laat staan, in dat geval niet echt aardig.

Rian heeft ook een shot bij een muurtekening van Guadeloupe, de beschermheilige van Mexico. Viering op 12 december, zou bij geboorte boogschutter zijn, net als Rian.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #77 Gepost op: 20-02-2024, 12:17:42 »
Rian zegt: "Ik reed een lange straat in en op een gegeven moment ging ik naar links en daar zag ik twee mannen". Een hiervan is Charlie, de gast waar het alfabetisch fout geen.
Ik heb nog geprobeerd om deze locatie te vinden in Google Maps. De schaduw lijkt me daar loodrecht op de straat te staan en aangezien het ochtend was ga ik ervan uit dat die straat noord-zuid loopt. Kan iemand dit bevestigen? Vervolgens heb ik zo'n beetje Calle 8 t/m Calle 24 bekeken in streetview (even Calles lopen NZ), maar kon nergens dat punt vinden. Hierbij heb ik gelet op het blauwe hek.

Ik wou graag aantonen dat deze locatie ver weg ligt en dat Rian, als zij de Mol is, deze Charlie wel zelf moest ophalen omdat andere kandidaten hier niet zo snel zouden komen. We zullen het voorlopig maar moeten doen met de uitspraak dat ze een lange straat uitreed...

Andere oppikpunten zijn bijna onmogelijk terug te vinden omdat er zo weinig van de directe omgeving wordt getoond.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 12:20:09 door MartinJ »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2024, 13:47:26 »
En die drempeltjes noemen ze daar topos  ;)

Sorry Crapuleke, maar de verkeersdrempels heten TOPES. (de topos is een reddingsbrigade)
We hebben daar 3 weken rondgereden in een oude VW zonder airco ::rofl:: en snel geleerd dat, zodra je bebouwing langs de kant van weg ziet, meteen stapvoets moet gaan rijden.
De topes bestaan uit scheepstouwen, gemetselde muurtjes, metalen bultjes en van alles en nog wat. De bedoeling is dat je bij de bebouwing stopt, meestal is het een hutje waar fruit, eten of drankjes worden verkocht. Dat mag dus niet aan je aandacht ontsnappen.
Van lekker doorrijden op de onverlichte "snel" weg is geen sprake en vóór donker thuis zijn!
Zoiets is hier onbestaanbaar.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2024, 13:50:19 »
Ze zien er wel als molshopen uit  ;D