Auteur Topic: Punten-verrekening?  (gelezen 1021 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Punten-verrekening?
« Gepost op: 28-01-2024, 10:11:53 »
Ik vraag me iets af: 1 van de 3 komt terug in aflevering 5.

De mol kan die kandidaat in mijn optiek niet meer zijn. Ik ga er namelijk vanuit dat de taak van de mol saboteren is, en wel actíef saboteren. Dus bínnen het spel, en niet op afstand. Zoiets als met Milouska in Argentinië kan natuurlijk wel, dat was een coördinerende rol, "spin in het web".

Wat ik me dus afvraag: maakt het heel erg veel uit voor de punten,  als die later in het spel alsnog van je puntentotaal worden afgetrokken?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2024, 10:53:45 »
Hoe bedoel je?
Het zou alleen maar uitmaken voor je punten als die persoons alnog de mol blijkt te zijn. Dat zou niet eerlijk zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2024, 11:23:15 »
Wat ik bedoel:

Je zet in de pool (ik moet even de pool van RN erbuiten houden, want daar heb ik het nu niet over, kom ik later op terug), in de app punten in op wie jij denkt dat de mol is, en niet op degene waarvan jij denkt dat eruít gaat.

Geredeneerd vanuit het standpunt dat een afvaller de mol niet mee kan zijn, zul je die punten op enig moment in het spel toch alsnóg kwijtraken? Want ook de winnaar en verliezer blijven tot het laatst in het spel, maar zijn níet de mol.

In mijn voorbeeld kan Jip de finale nog halen, maar omdat ik haar als mol heb aangewezen in aflevering 1, zou ik die punten toch alsnog kwijtraken. Althans, dat is, zoals ik het beredeneer.

Wat de RN-pool betreft: ik denk dat het daar wat ingewikkeler wordt, omdat daar meer opties zijn.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2024, 11:29:02 »
Waar ik meer moeite mee heb qua punten is dat als je op Jip zat als Mol bv. En die dus afvalt je de punten automatisch op iemand anders moet gaan inzetten waardoor je dus een grotere kans hebt om punten op een afvaller in te zetten.
De punten die je verloren hebt op Jip kunnen ze nog terug geven als zij bv terug komt. Maar de punten die je verloren hebt op een ander omdat Jip geen optie meer was niet. Vind het dan ook heel vreemd dat je nu weer op die 3 punten kan inzetten maargoed misschien is dat een keuze om toch nog mensen te laten geloven dat een van die 3 de mol nog kan zijn, wat ik wel heel raar zou vinden. Enige nog enigzins mogelijke mol zou Justin wellicht zijn. Vooral ook omdat je nu geen punten hebt kunnen verliezen met deze aflevering als je op een andere was gegaan ipv Justin. En de kandidaten ook nog geen test hebben gehad waarin Justin geen optie was.
Dus dan is het alleen een kwestie van de verloren punten van de vorige aflevering terug geven.
Maar het wijst er nu op dat Babs terug gaat komen en die kan sowieso de mol niet meer zijn. En Justin en Jip dan dus ook niet.
Dus ik ga er mijn punten niet aan wagen nu.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 11:32:20 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2024, 11:40:01 »
Ik had het ook even over de RN-pool.

Er zijn, hoorbaar in de aflevering, jokers toegekend. Maar hoe die precies verdeeld zijn (wie ze heeft "verdiend"), is lastig uit te vissen.  Zijn de bijbehorende punten nu al bijgeschreven, of is dat nog niet te berekenen?

Zoals gezegd, mij ging het meer om de app.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2024, 12:19:41 »
Ik had het ook even over de RN-pool.

Er zijn, hoorbaar in de aflevering, jokers toegekend. Maar hoe die precies verdeeld zijn (wie ze heeft "verdiend"), is lastig uit te vissen.  Zijn de bijbehorende punten nu al bijgeschreven, of is dat nog niet te berekenen?

Zoals gezegd, mij ging het meer om de app.
De jokers zijn nu toegeschreven aan Kees, Rosario, Tooske en Fons. We horen in de aflevering namelijk dat zowel Rosario, Tooske en Fons bellen voor jokers. Laatste keer heeft Fons een aanbod van 1 joker voor hemzelf en 1 voor iemand anders en verteld dit aan Kees, waardoor hij er ook één krijgt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2024, 12:22:43 »
Je raakt in de app alleen punten kwijt van de afvallend kandidaat waar je de laatste keer op inzet. Punten die je in eerdere afleveringen hebt ingezet raak je niet met terugwerkende kracht toch nog kwijt. Wel wordt er met terugwerkende kracht nog een molbonus toegekend voor alle punten die je gedurende het spel op de mol hebt ingezet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2024, 13:50:36 »
Als je bij aflevering 1 honderd punten op Babs hebt gezet, ben je alles kwijt. Je komt tot het inzicht dat het iemand anders is, maar hebt geen punten meer om in te zetten.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2024, 13:58:16 »
Klopt

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2024, 14:39:14 »
Ik ben vergeten de pool in te vullen, mag ik graag ook een puntenverrekening ??? ::) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2024, 14:42:27 »
Als je bij aflevering 1 honderd punten op Babs hebt gezet, ben je alles kwijt. Je komt tot het inzicht dat het iemand anders is, maar hebt geen punten meer om in te zetten.
En dus is het onmogelijk dat zij (of een van de andere afvallers) nu terug kans zou maken om de mol te zijn. Want dan had je het 100% correct in de 1e aflevering maar kan je geen punten meer scoren.
Was Justin teruggekeerd in de aflevering waarin hij het rood scherm kreeg, dan was het een heel ander verhaal geweest want dan had dat geen impact gehad op de score in de app en kon hij toch nog de mol zijn.

De terugkerende afvaller kan wel nog winnaar van WIDM worden.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2024, 15:17:59 »
Ik zie zelf niet helemaal in waarom de app en de punten daar zo belangrijk zouden zijn. Het is niet dat er een prijs aan verbonden is ofzo.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2024, 15:23:27 »
Ik zie zelf niet helemaal in waarom de app en de punten daar zo belangrijk zouden zijn. Het is niet dat er een prijs aan verbonden is ofzo.
Winnen is belangrijker dan meedoen! Of iets in die trend!  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Punten-verrekening?
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2024, 18:35:59 »
Ik zie zelf niet helemaal in waarom de app en de punten daar zo belangrijk zouden zijn. Het is niet dat er een prijs aan verbonden is ofzo.
daar gaat het mij ook niet om. Het gaat meer om een onvolkomenheid in de app.

Mijn eerdere berichtje was niet compleet. Maar het is aangevuld door anderen. Het is leuk om aan een poule of pool mee te doen, en ik zie dat hier op RN al rekening is gehouden met dat gekke scenario.