Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening  (gelezen 7662 keer)

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2024, 11:57:43 »
Ik snapte ook niet helemaal dat er vier kistjes waren. Je kunt toch ook vier sleutels op één juist kistje (mogen) proberen?

De enige toegevoegde waarde die ik me voor kan stellen is dat nu de situatie nog kan ontstaan dat een (dus willekeurige verkeerde) sleutel op een verkeerd kistje zou kunnen hebben gepast, maar waarom zou dat het beter of leuker hebben gemaakt?

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2024, 12:02:28 »
Ik dacht eerst dat de kleuren van de sleutelhangers moesten overeenkomen met de tafels, maar dat klopte ook niet helemaal. Was wel logischer geweest om dan 4 sleutels over te houden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2024, 13:46:36 »
Waarom zo moeilijk doen over het verstoppen van een sleutel? Zowel Anna als Sor legden de genoemde sleutels opzij, Sor legde ze zelfs omgedraaid. Er was sowieso niet genoeg tijd om iedereen alle sleutels te laten controleren, dus dat opzij leggen was veilig genoeg. Mocht hij er toch nog liggen voordat je naar de boot gaat, dan is het een kleine moeite om alle sleutels mee te nemen, behalve die ene. Ook hier ontbrak de tijd voor een goede controle door de anderen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2024, 13:51:40 »
Ik snapte ook niet helemaal dat er vier kistjes waren. Je kunt toch ook vier sleutels op één juist kistje (mogen) proberen?
Ik kan 2 redenen bedenken:
- kost meer tijd, dus verhoogt de tijdsdruk.
- als het wel simpel was kan de mol hier nog mollen. Nee, hij past niet (bij de goede sleutel) en door. Dat is bij 1 kistje lastiger, maar de opdracht was al moeilijk genoeg zonder deze mogelijkheid..

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2024, 14:45:21 »
Goede sleutel opzij leggen was achteraf gezien voldoende molactie, maar als iemand later het werk komt checken, kan die sleutel toch weer in de mix terugkeren. Goede sleutel wegmoffelen is beter maar heeft vergelijkbaar probleem: als er minder dan 10 sleutels op een plateau liggen, valt dat ook op als iemand dat komt checken.

Ik acht het allebei goed mogelijke molacties maar het onterecht doorgeven van de goede naam is een makkelijkere manier om de opdracht ongemerkt te laten falen.

Dit alles tenzij de correcte naam een grote symbolische betekenis heeft, zoals Santa Anna of Rosario (beide Spaanse namen). In die laatste gevallen moet de mol zo snel mogelijk de correcte sleutel vinden en wegmoffelen.

Sowieso heeft de mol genoeg kansen door met de juiste gerichte actie de correcte sleutel uit de running te krijgen. Ik haal er dus weinig uit in termen van verdenkingen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2024, 14:50:45 »
Vergeet Santa Alfonso niet  ::zwaaisip::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2024, 14:53:24 »
Vergeet Santa Alfonso niet  ::zwaaisip::

Dan zou het San Alfonso zijn (of gewoon Alfonso), maar klopt: dat kan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2024, 16:40:39 »
Hoorden we aan het begin van de opdracht misschien al de vier sleutelnamen? #terugluisteren

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2024, 18:59:21 »
Ik vond de te winnen bedragen zo vreemd (1935 of 3870), dat ik vermoed dat daar mee gepuzzeld kan worden. Maar ik kom er niet echt uit.

Online Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2024, 19:52:23 »
In Mollenstreken vertelde Lavezzi vanavond, dat er in 1935 een Mexicaanse film was uitgekomen met als titel: Rosario

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2024, 20:03:18 »
In Mollenstreken vertelde Lavezzi vanavond, dat er in 1935 een Mexicaanse film was uitgekomen met als titel: Rosario
Het is nog waar ook  ::jaja::
https://en.wikipedia.org/wiki/Rosario_%281935_film%29

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2024, 20:16:18 »
Ik vond de te winnen bedragen zo vreemd (1935 of 3870), dat ik vermoed dat daar mee gepuzzeld kan worden. Maar ik kom er niet echt uit.

Vraag ik me ook af. Ook geen idee.
19:35, maar 38:70 kan dan al niet meer. Wiskundig mee aan de slag volgens de regels van de andere opdracht?  :P Met wat/hoe zou dit kunnen corresponderen?
Laten we jabberen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2024, 20:29:42 »
Ik vond dit, toen ik radar googlede. Eindhoven en Breda kwamen beide voor in Stad en land aflopen. Radar is ook een palindroom. De tafeltjes bij Dennis Weening kunnen de A van Anna uitbeelden, maar ook een hoofdletter R.

Dit hoort misschien eerder thuis in de nutteloze hints topic, maar ik vond het wel toevallig (:


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2024, 20:35:30 »
Zag ergens dat Rik 1935 zegt maar we zien maar 1685 liggen.
Mist dus 250

Dat zou dan n hint naar Rosario zijn oid.
Rosario staat op t -250 biljet

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2024, 21:48:20 »
Wie staat er op die 100€? Lijkt wel Art Rooijakkers haha
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2024, 21:58:23 »
In Mollenstreken vertelde Lavezzi vanavond, dat er in 1935 een Mexicaanse film was uitgekomen met als titel: Rosario
Zo kan ik het ook ;D



Goede sleutel was vast ook Santa Ana ::hypocriet::

Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2024, 22:01:17 »
Op de website verscheen later een foto van dit kistje waar het briefje van 250 (Tooske) wel in konden zien liggen. Maar dan horizontaal.

Alsnog.. dit schreeuwt absoluut hint hint hint! Zeker de manier waarop Rik dit aan ons liet zien. En daarbij komt ook nog, dat dit beeld te zien was in de waarzeggersbol in de preview, nog voor de eerste aflevering.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2024, 22:06:23 »
De drone shots waren van heel hoog.
Nasa perspectief? Ze werden voorafgegaan door een donker beeld, alsof je in de ruimte bent.

In 1968 ging Apollo 8 om de maan en het belangrijkste feit was de eerste kleurenfoto van de aarde vanaf een baan om de maan. Met heel veel blauw, water.

De mars rover Perseverence (doorzettingsvermogen) heeft ook foto’s gemaakt, oa met nummer 1935 en 3870.
De gele auto kan al symbool zijn voor een rover.
Anna heeft in een podcast al benoemd dat in de toekomst mars expedities gaan komen. Er wordt oa gezocht naar water op Mars in een droge rivierbedding. En vooral naar microbiologisch leven in de klei op mars.
Santa Cruz is op mars, evenals Santa Maria, Santa Fe, Santaca.


« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 07:57:03 door foxhunter »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2024, 03:57:26 »
En de mol wist welke sleutel (naam) het was.

Sint Anna!  ::rofl::

Edit: Oeps, had pagina 2 van dit topic nog niet gezien. Ik was dus verre van origineel… 🤔
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 04:05:31 door Contraspion »

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2024, 10:00:08 »
Ik vond de te winnen bedragen zo vreemd (1935 of 3870), dat ik vermoed dat daar mee gepuzzeld kan worden. Maar ik kom er niet echt uit.

Dat je dan alle biljetten hebt? En daar dan misschien nog iets uit valt af te leiden? (Ontbreken Rosario, hoorde ik bijvoorbeeld bij Trust Nobody podcast)