Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen  (gelezen 10074 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2024, 14:25:58 »
Ik denk dat je bij de bediening de aandacht af had kunnen leiden van wat uiteindelijk de echte bedoeling was (leeftijden), door bijvoorbeeld de aandacht te vestigen op de symbolen van de kettingen en de mensen daarop te groeperen. Mogelijk was dat een reden voor Rian om op die plek te willen staan.

Ik vond dat de opdracht iets weg had van de kerkopdracht uit het vorige seizoen, dus de strategie van Kees om ook naar de beroepen te vragen vond ik zo gek niet. Om te checken of dat binnen- of buitenwerk was vond ik wel vaag.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2024, 15:05:24 »
Anna groene halve meloen, Celice paarse halve meloen, Charlie heeft een paars rondje als symbool en een t-shirt met puma jaguar.

Wat was nu eigenlijk het nut of de meerwaarde van de symbooltjes die de gasten droegen?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2024, 15:10:24 »
Wat was nu eigenlijk het nut of de meerwaarde van de symbooltjes die de gasten droegen?

Volgens mij helemaal niets, tenzij het enkel een tool was voor de mol om iedereen op het verkeerde been te zetten.

Of er moet een aanwijzing van de productie zitten in overbodige spelelementen, zoals de ingestudeerde danspasjes van vorige week.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2024, 15:55:41 »
Volgens mij hadden de bezoekers die aan het spel meededen een symbooltje om zodat kandidaten op de tuctuc's wisten wie ze mee moesten nemen. Er liepen ook random bewoners mensen rond.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2024, 15:56:24 »
Ik denk dat je bij de bediening de aandacht af had kunnen leiden van wat uiteindelijk de echte bedoeling was (leeftijden), door bijvoorbeeld de aandacht te vestigen op de symbolen van de kettingen en de mensen daarop te groeperen. Mogelijk was dat een reden voor Rian om op die plek te willen staan.
De bedoeling was toch namen. Kandidaten in alfabetische volgorde op naam zetten. Dat het geld wat er kon worden verdiend afhankelijk was van de leeftijd, soit. Ik vraag me trouwens ook af of het goed zou zijn geweest als ze kandidaten op volgorde hadden gezet startend ergens halverwege in het alfabet, bijvoorbeeld bij oudere personen om zodoende bij minder mensen toch nog wat geld bij elkaar te sprokkelen. Of startend bij mensen waarvan ze de namen zeker wisten.
Verder zou het ook handig kunnen zijn om mensen waarvan je de naam niet zeker weet achteraan in de rij te zetten.
En last but not least zou ik zo min mogelijk mensen aan het begin van de rij zetten die dezelfde beginletter hebben als naam. Om mogelijke verwarringen als Carlos en Charlie te voorkomen. of hoe ze allemaal heten.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2024, 16:06:03 »
De bedoeling was toch namen. Kandidaten in alfabetische volgorde op naam zetten. Dat het geld wat er kon worden verdiend afhankelijk was van de leeftijd, soit. Ik vraag me trouwens ook af of het goed zou zijn geweest als ze kandidaten op volgorde hadden gezet startend ergens halverwege in het alfabet, bijvoorbeeld bij oudere personen om zodoende bij minder mensen toch nog wat geld bij elkaar te sprokkelen. Of startend bij mensen waarvan ze de namen zeker wisten.
Verder zou het ook handig kunnen zijn om mensen waarvan je de naam niet zeker weet achteraan in de rij te zetten.
En last but not least zou ik zo min mogelijk mensen aan het begin van de rij zetten die dezelfde beginletter hebben als naam. Om mogelijke verwarringen als Carlos en Charlie te voorkomen. of hoe ze allemaal heten.

Sorry, namen inderdaad. Maar inhoudelijk maakt dat niet zoveel uit voor m'n gedachtentrein.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2024, 16:14:48 »
Ik vind het jammer dat alleen de eerste paar mensen goed werden gekeurd, waardoor het spel al vrij snel klaar was. Eerder is er ook ooit eens zo'n spel geweest, waar de langste reeks meetelde (dus dat na deze fout opnieuw werd geteld). Dat had ik leuker gevonden, aangezien de mol dan meer moet doen dan iemand in het begin fout te zetten.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2024, 17:43:36 »
Volgens mij waren de gasten er ook lang niet allemaal, ik zie namelijk nog een aantal lege tafels en ik tel er in de rij ook maar een stuk of 20.
Niet dat dat uiteindelijk wat uitgemaakt heeft, maar het geeft wel te denken.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2024, 17:45:40 »
Ik zou het wel erg grappig vinden als we de mol in aflevering 10 de oudste bewoner met een voornaam die begint met een A totaal ergens anders zien afzetten  ::rofl::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #29 Gepost op: 18-02-2024, 19:28:58 »
Ik zou het wel erg grappig vinden als we de mol in aflevering 10 de oudste bewoner met een voornaam die begint met een A totaal ergens anders zien afzetten  ::rofl::
Maar dan waren de eerste 3 niet goed geweest. Het ging mis bij celis en Charlie.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2024, 19:33:41 »
Zolang het alfabetisch maar klopte. Er mochten wel bewoners ontbreken of verderop in de rij staan. Het telde tot zolang het alfabetisch klopte.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2024, 19:37:36 »
Zolang het alfabetisch maar klopte. Er mochten wel bewoners ontbreken of verderop in de rij staan. Het telde tot zolang het alfabetisch klopte.
Volgens mij niet hoor.
Alle mensen die aanwezig waren moesten alfabetisch juist staan vanaf de eerste. Als er een Aagje achteraan gestaan had dan was er helemaal niets verdiend, die had als eerste moeten staan
Daarom vroeg Rik ook of nummer 4 Celis heette.
Nu waren er 3 goed.
Als jouw regel gold dan was Charlie nog goed geweest en nummer 5 pas fout.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2024, 19:47:54 »
 ::ok::
Volgens mij niet hoor.
Alle mensen die aanwezig waren moesten alfabetisch juist staan vanaf de eerste. Als er een Aagje achteraan gestaan had dan was er helemaal niets verdiend, die had als eerste moeten staan
Daarom vroeg Rik ook of nummer 4 Celis heette.
Nu waren er 3 goed.
Als jouw regel gold dan was Charlie nog goed geweest en nummer 5 pas fout.
Nee dus.
De eerste 5 kandidaten waren: Alicia, Alondra, Ana, Charlie, Celis.
Hoewel Celis voor Charlie had moeten staan telde Rik (terecht) 4 kandidaten goed omdat die inderdaad alfabetisch goed stonden. Zolang de namen alfabetisch op blijven lopen worden ze goed geteld.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 19:49:45 door MartinJ »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2024, 19:51:28 »
Die is ook meegeteld, Rik geeft bij Charlie aan dat het alfabetisch nog klopt. En hij telt door tot en met 4 als hij telt hoeveel er juist zijn. Gemiddelde leeftijd van de eerste 4 gasten is 44 jaar.

Maar zat me net ineens te bedenken. Maximale te winnen bedrag was 1500. Ze konden 30 gasten ophalen. Gemiddelde leeftijd van de gasten is dan 50 jaar. Volgens mij zijn er vooral veel jongere gasten aangekomen. Waar zijn de oudjes gebleven? Op zich is dat scenario dan niet eens heel gek.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #34 Gepost op: 18-02-2024, 19:56:15 »
Gemiddelde leeftijd van de eerste 4 gasten is 44 jaar.
4x22=88. Gemiddelde leeftijd is 22 jaar.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2024, 19:57:22 »
Die is ook meegeteld, Rik geeft bij Charlie aan dat het alfabetisch nog klopt. En hij telt door tot en met 4 als hij telt hoeveel er juist zijn. Gemiddelde leeftijd van de eerste 4 gasten is 44 jaar.

Maar zat me net ineens te bedenken. Maximale te winnen bedrag was 1500. Ze konden 30 gasten ophalen. Gemiddelde leeftijd van de gasten is dan 50 jaar. Volgens mij zijn er vooral veel jongere gasten aangekomen. Waar zijn de oudjes gebleven? Op zich is dat scenario dan niet eens heel gek.

Er waren ook 3 hele jonge kinderen bij toch? Iemand is heel enthousiast met een 'soooorrryyyy out of service' de oudjes voorbij gereden of heeft een tijdje lekker in het gras ergens liggen tukken.

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #36 Gepost op: 18-02-2024, 19:59:58 »
Er waren ook 3 hele jonge kinderen bij toch? Iemand is heel enthousiast met een 'soooorrryyyy out of service' de oudjes voorbij gereden of heeft een tijdje lekker in het gras ergens liggen tukken.

Zoals Foxhunter terecht opmerkte wordt hier een rekenfout gemaakt. Uitkomst moet nog door 2 gedeeld worden, dus 22 resp 25

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2024, 20:00:55 »
Die is ook meegeteld, Rik geeft bij Charlie aan dat het alfabetisch nog klopt. En hij telt door tot en met 4 als hij telt hoeveel er juist zijn. Gemiddelde leeftijd van de eerste 4 gasten is 44 jaar.

Maar zat me net ineens te bedenken. Maximale te winnen bedrag was 1500. Ze konden 30 gasten ophalen. Gemiddelde leeftijd van de gasten is dan 50 jaar. Volgens mij zijn er vooral veel jongere gasten aangekomen. Waar zijn de oudjes gebleven? Op zich is dat scenario dan niet eens heel gek.
De Mol weet dit. Die zal dus de straatjes eruit pikken waar de meeste jonge deelnemers staan. Of natuurlijk de straat met de oudjes en die dan per ongeluk niet zien...

Overigens zorgt Rik zelf wel voor de verwarring door ervan uit te gaan dat iedereen op de juiste plek staat om dan tegen Charlie te zeggen, jij bent zeker Celis.
Waarom niet gewoon de naam vragen en kijken of deze naam inderdaad alfabetisch na de vorige naam komt. Is toch niet zo moeilijk. Klopt een naam niet meer dan is het einde oefening. Althans in deze versie. Normaal zou je gewoon weer door moeten gaan om te kijken of je nog een langer rijtje kan maken.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2024, 20:03:04 »
Zoals Foxhunter terecht opmerkte wordt hier een rekenfout gemaakt. Uitkomst moet nog door 2 gedeeld worden, dus 22 resp 25

Dan halen die 3 jonge kinderen het gemiddelde nog steeds omlaag en zullen er ongetwijfeld ook oudere kandidaten geweest zijn die bewust niet zijn meegenomen (:

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Overbrengen
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2024, 20:03:30 »
Zoals Foxhunter terecht opmerkte wordt hier een rekenfout gemaakt. Uitkomst moet nog door 2 gedeeld worden, dus 22 resp 25
Even gemist dat het bedrag van de leeftijden verdubbeld werd  ::schaam::