Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 34435 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #580 Gepost op: 6-03-2024, 08:24:12 »
Ik heb de testbiechten uitgeschreven,

Opvallend aan de finaletesten:
Kees: We zien 2x beelden van verdachte acties van zowel Anna als Sor
Sor:    We zien 1x beelden van een verdachte actie waarin Anna en Fons te zien zijn.
Anna: We zien 2x beelden, Kees als niet/nooit verdacht en Fons als verdacht.
Fons: We zien 1x beelden van Fons tijdens de speeddate met Anna, er worden geen verdenkingen uitgesproken. Er wordt alleen gezegd Nou ja kijk, je leert op een gegeven moment iedereen natuurlijk zo goed kennen, dat je ook bepaalde vragen vanuit een soort van speculatie kan beantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 08:26:51 door Marimol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #581 Gepost op: 6-03-2024, 08:44:49 »
Citaat van: Marimol link=topic=73773.msg2552745#msg2552745
er worden geen verdenkingen uitgesproken.
Allemaal erg suggestief, inderdaad. Bij Fons dwingt alleen die testvraag 3 ons tot een conclusie. Die vult hij in op Anna.
Testvraag 3.
Voor welke aflevering heeft de Mol een vrijstelling gekregen?
Aflevering 1
Aflevering 2
De Mol heeft geen vrijstelling gekregen. X

Maar dat is maar 1 van de 40 vragen. Stel nou, Fons heeft op Rosario ingevuld. Fons kon weten dat Rosario een vrijstelling had, maar niet voor welke aflevering. Misschien wilde hij niet het risico lopen een vraag op Kees in te vullen, want die verdacht hij niet. Hij kan in een split second gedacht hebben: niet gokken, dan deze vraag liever op Anna.

Fons bij de test in afl. 8:
We gaan nu al bijna naar de een na laatste aflevering. Dan moet je echt op max. 2 personen zitten, anders lig je er gewoon uit. De vorige test heb ik volgens mij 80% op mijn mol gezeten. En ik ben er doorheen. Dus dat ga ik gewoon weer doen.

Van Anna weten we dat Sor haar bijverdachte was, maar op wie heeft Fons steeds die andere 20% ingevuld?

De kandidaten hebben ook nog in de glazen bol mogen kijken.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 08:47:28 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #582 Gepost op: 6-03-2024, 08:48:01 »
Marimol goed dat je op mijn bericht reageert, maar mijn reactie en de reacties voor mijn bericht gingen over hoe iemand zoals Kees zo lang in het spel bleef met zo’n slecht geheugen als hij. En zeker als meerdere kandidaten al op de goede mol zaten die dingen veel beter bij hielden. Natuurlijk kan het ook dat hij met snelheid steeds doorging.

Ik reageerde op jouw opmerking over de testen. Het gaat echt over meer dan slechts 2 testen. Daarbij spelen heel veel factoren mee of iemand (eventueel met geluk) door de test komt. Het is nog maar de vraag of er al veel kandidaten op de goede mol zaten dat weten we pas als we ook weten wie de mol is. Ik lees in dit topic veel aannames en "als"  "waarschijnlijk" en " ik denk"

Dat slechte geheugen van Kees gaat nu wel heel erg een ding worden. Zo slecht is het ook niet met zijn geheugen gesteld denk ik. Ja, hij komt er zelf mee en hij is warrig en schrijft slordig en schrijf niet alles op maar er wordt nu een karikatuur van hem gemaakt. Hij heeft best slim gespeeld door de analoge test snel te maken en er voor te zorgen dat een toekomstvraag werkelijkheid werd. Zelfs de finaletest heeft hij slim proberen te spelen door te gokken, helaas de verkeerde gok.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #583 Gepost op: 6-03-2024, 15:16:35 »
Molest, waar haal jij vandaan dat Sor op Anna zou tunnelen? Het tegendeel lijkt toch echt het geval. Je schrijft het nu ook zelf uit, dat de mol verschrikkelijk veel uit de pot heeft gehouden, dus ook dat wijst alweer naar Fons en niet Anna. Kers op de taart de macarena dans.

Trouwens, dat 1 persoon, daar waren we gisteren na veel discussie ook al achter:
Hij zegt dit zelf in niet de mol dat het verschrikkelijk is, ook zijn gezin zegt dit vaak dat hij een super slecht geheugen heeft. Zelfs na een gesprek van meer dan een uur kan hij al weer een deel vergeten te zijn. Als je Instagram hebt ga dan even naar Kees account toe en kijk een filmpje van 14 weken geleden, hij is echt alles snel kwijt. Dus ik denk dat hij dit niet eens kan uitvergroten. En ik denk dat Sor weet dat hij eerst op Rian zat en niet de goede mol op het spoor heeft.
Dan was Kees dus inderdaad niet een serieuze concurrent voor Sor, en bedoelt Sor met die ene persoon alleen Anna. En het bleek ook. Kees zette in op Anna/Sor, en Kees zei ook te weten waar de anderen op zaten, dus ik denk dat dit allemaal geen groot geheim was voor de kandidaten. De edit probeert er wel een groot geheim van te maken, dat is wel duidelijk. Doen ze elk jaar. Ook al is de mol vanaf de eerste seconde van WIDM wel bekend bij de kandidaten, je moet er toch nog wat van brouwen, en dat houden ze knap vol tot en met het einde.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #584 Gepost op: 6-03-2024, 16:07:11 »
Ik reageerde op jouw opmerking over de testen. Het gaat echt over meer dan slechts 2 testen. Daarbij spelen heel veel factoren mee of iemand (eventueel met geluk) door de test komt. Het is nog maar de vraag of er al veel kandidaten op de goede mol zaten dat weten we pas als we ook weten wie de mol is. Ik lees in dit topic veel aannames en "als"  "waarschijnlijk" en " ik denk"

Dat slechte geheugen van Kees gaat nu wel heel erg een ding worden. Zo slecht is het ook niet met zijn geheugen gesteld denk ik. Ja, hij komt er zelf mee en hij is warrig en schrijft slordig en schrijf niet alles op maar er wordt nu een karikatuur van hem gemaakt. Hij heeft best slim gespeeld door de analoge test snel te maken en er voor te zorgen dat een toekomstvraag werkelijkheid werd. Zelfs de finaletest heeft hij slim proberen te spelen door te gokken, helaas de verkeerde gok.
Ah oke :)
Volgens Kees zelf zit hij deels in de ADD-spectrum, ik weet uit mijn eigen privé kring dat je over het algemeen echt een slecht geheugen hebt dan.
Zie deel van de symptomen van ADD:
vergeetachtig en chaotisch door een slecht kortetermijngeheugen
slecht overzicht in tijd hebben
Dromerig
moeite met snel en adequaat reageren op onverwachte gebeurtenissen door vertraagde informatieverwerking.

En denk dat zijn geheugen echt zo slecht is, hij zegt tijdens het werk lukt het focussen wel, in een nu.nl interview, maar tijdens WIDM had hij daar meer moeite mee, omdat hij een soort vakantiegevoel had en was hij door die vakantiegevoel ook heel dromerig. Door het dromerig vergat hij weer dingen en was hij minder gefocust en dat leid weer naar dat hij terugvalt deels in zijn ADD.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 16:11:39 door Mol1991 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #585 Gepost op: 6-03-2024, 21:55:57 »
Molest, waar haal jij vandaan dat Sor op Anna zou tunnelen? Het tegendeel lijkt toch echt het geval. Je schrijft het nu ook zelf uit, dat de mol verschrikkelijk veel uit de pot heeft gehouden, dus ook dat wijst alweer naar Fons en niet Anna.
Vanwege behoorlijk wat aanwijzingen toch wel. Dat hij:
- met dank aan info van Babs en Fons vrij zeker van zijn mol was
- het daarom opnam tegen twee mensen met wie hij een bondje had
- vanwege de finale testvragen een voorsprong had op één persoon (Kees)
- zijn mol al heel snel in het vizier had (Anna noemt hij al in afl. 1, Fons noemt hij nergens).

Dat hij Kees niet zou zien als concurrent in afl. 9, vind ik echt geen sterke uitleg. Hij weet toch niet op wie Kees zit?
Verder zie ik ook nergens aanwijzingen dat hij op Fons zou zitten, maar als je er een paar weet te noemen... graag!

Maar je hebt een punt: dat zijn mol heel veel geld uit de pot heeft weten te houden, vind ik ook niet echt van toepassing op Anna. Meer op Fons. Dus ja, dat verzint hij er maar bij. Voor mij meer een teken dat hij zelf de Mol is. ;D
"Ik voel me eindelijk een beetje gewoon, ja verlost van constant nadenken: dit is mijn mol, dit is waarvoor ik ga…"
Is ook heel vermoeiend, als je zelf de Mol bent. ::jaja::
En ook weer zo dubbelzinnig als wat:
"Ik ben ervoor gegaan, heb keuzes gemaakt, het is geseald, en wat ermee gebeurt dat gaan we zien. Het voelt als een overwinning".

We moeten het ermee doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #586 Gepost op: 9-03-2024, 14:26:28 »
Tja als dat zo is valt het hele kaartenhuis in elkaar want bij Fons als mol moet Sor wel op hem hebben gezeten, ik zie heel veel aanwijzingen dat hij dat ook al van begin af aan doet. We zullen dit heel snel in de aflevering zien, in de eerste 5 minuten weten we het ::jaja::

Het zou dan een mooi seizoen zijn.... ze hebben er dan nog iets prachtigs van gebrouwen ondanks het feit dat het gros aan kandidaten al meteen de mol in de smiezen had. Het gros kijkers zet hem juist op de laatste plaats. Met Anna als mol verliest de edit glans.

Dus jij zit op Sor, nou dan moet Babs flink getrold hebben met het geven van het penningmeesterschap aan Sor. Zie ik haar niet voor aan. Ook zou dus niemand Sor hebben ontdekt tot aan de finale toe..... weer zo'n uiterste. Hij is wensmol, zal net zo'n grote knaller zijn als Fons mol ::oink:: Ik help het je hopen ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline skip030

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #587 Gepost op: 9-03-2024, 16:29:53 »
Ik vind alles prima. Zolang Anna het maar niet is ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #588 Gepost op: 9-03-2024, 16:39:31 »
Ik vind alles prima. Zolang Anna het maar niet is ;)
Dit negatieve sentiment richting Anna is het zoveelste bewijs dat ze wel de mol is.
Remember Margriet.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #589 Gepost op: 9-03-2024, 16:46:21 »
Dit negatieve sentiment richting Anna is het zoveelste bewijs dat ze wel de mol is.
Remember Margriet.

Geen sentiment foxhunter; feiten. Anna heeft het meeste geld binnen gesleept.
Het was voor mij al vrij snel duidelijk dat Margriet de mol was. Om dezelfde reden dat ik na afl 1 dacht dat Sor het was: het uitsluiten van de anderen.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #590 Gepost op: 9-03-2024, 16:53:38 »
Nog even een aanvulling:
Als Anna de mol is, dan heb ik enorme bewondering voor haar. Want ik heb echt nog nooit een mol gezien die verbaal geen enkele rem leek te hebben en volkomen oprecht en vrij op alles reageert. Als ze dat kan, dan is dat echt een grootse prestatie.

Maar daardoor ook onwaarschijnlijk, naast het feit dat ze gewoon veel meer goed heeft gedaan (voor zover we hebben gezien) dan Fons en Sor.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #591 Gepost op: 9-03-2024, 18:12:29 »
Als Anna de mol is, dan heb ik enorme bewondering voor haar. Want ik heb echt nog nooit een mol gezien die verbaal geen enkele rem leek te hebben en volkomen oprecht en vrij op alles reageert. Als ze dat kan, dan is dat echt een grootse prestatie.
Ik heb dit ook, ja ::ok:: Heel primair, niet secundair wat je van een mol verwacht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #592 Gepost op: 9-03-2024, 18:23:14 »
Nog even een aanvulling:
Als Anna de mol is, dan heb ik enorme bewondering voor haar. Want ik heb echt nog nooit een mol gezien die verbaal geen enkele rem leek te hebben en volkomen oprecht en vrij op alles reageert. Als ze dat kan, dan is dat echt een grootse prestatie.
Hier sluit ik me 100% bij aan. Anna is nog steeds een beetje mijn wensmol, niet vanwege haar acties (voor zover die nu bekend zijn), maar vooral vanwege haar openheid en ongeremdheid de hele serie door. Ze leek nauwelijks reserves te hebben, pijlsnel met haar reacties. Ik meende haar ook vaak kandidaats te zien reageren bij een uitleg van Rik, of bij een nabespreking. Voor mij een extra reden om niet in de tunnel te stappen. Chapeau als zij dit allemaal als Mol heeft gepresteerd. Iemand noemde het al, een Mol die ontspannen op schoot zit bij een kandidaat, dat zou wel een unicum zijn. ;D

Er valt niet te ontkennen dat Anna molse trekjes had, zoals anderen de schuld geven, credits opeisen bij een goed resultaat etc. Maar kan dat niet gewoon fanatisme zijn? Of misschien wel een kandidaat die het spel slim speelt, en weet hoe zij zich een beetje verdacht kan maken? En dan nog al die fraaie hints... Het maakt dat ze niet valt uit te sluiten, en ik er ook nog wel rekening mee houd dat zij het toch gewoon is. Maar ik denk het niet. We gaan het zien straks!
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 18:25:54 door Molest »

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #593 Gepost op: 9-03-2024, 22:05:34 »
Ik sluit me ook volledig aan bij Molest en skip030. Dat was allemaal echt dé reden dat ik maar bleef twijfelen over haar als Mol... Niet per se bepaalde acties van haar, maar dat ze zo primair lijkt te reageren... Doorgaans zijn dat soort spelers niet de Mol. Ik bleef maar denken "Dat kan toch bijna niet...?" Ongelooflijk dat dat toch allemaal gespeeld was. Echt een diepe buiging voor Anna!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #594 Gepost op: 9-03-2024, 22:12:18 »
Dit topic werkt nog perfect. Fons kon niet meer vanwege Tooske/Jeroen. Sor niet meer vanwege Babs, en later de finaleverdenkingen. Moeilijker was het niet. Je moest wel een beetje tussen de regels doorlezen natuurlijk en niet alleen afgaan op wat er letterlijk in biechten gezegd werd.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #595 Gepost op: 9-03-2024, 22:17:43 »
Dit topic werkt nog perfect. Fons kon niet meer vanwege Tooske/Jeroen. Sor niet meer vanwege Babs, en later de finaleverdenkingen. Moeilijker was het niet. Je moest wel een beetje tussen de regels doorlezen natuurlijk en niet alleen afgaan op wat er letterlijk in biechten gezegd werd.

Eens, en de verdenking van Justin zo aan het begin, met de toekomst vragen er tussen... Tja. Hij zal toch niet zo veel vragen op Anna hebben ingezet, of de test op een andere manier hebben verprutst. Kandidaten moeten zoveel details van elkaar onthouden, ze staan onder druk, het is er warm, en dan ook nog een onverwachte wending tijdens de test... Het was niet onmogelijk dat het dan mis gaat, zo zie je maar weer.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #596 Gepost op: 9-03-2024, 22:40:02 »
Dit topic werkt nog perfect. Fons kon niet meer vanwege Tooske/Jeroen. Sor niet meer vanwege Babs, en later de finaleverdenkingen. Moeilijker was het niet. Je moest wel een beetje tussen de regels doorlezen natuurlijk en niet alleen afgaan op wat er letterlijk in biechten gezegd werd.
Ja eerst was ik best wel in discussie over van dit klopt niet dat Anna de mol is vanwege de verdenkingen, deels ook met jou volgens mij, maar toen zat ik nog te veel op Rian. Maar door dit topic kon ik in aflevering 9 ook duidelijk zeggen dat het Anna wel moet zijn vanwege de verdenkingen, kon het niet anders. Goed gedaan Anna!
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 22:42:40 door Mol1991 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #597 Gepost op: 9-03-2024, 23:02:39 »

Viel me vanochtend trouwens pas op dat Sor in afl. 1 helemaal geen harde verdenking naar Anna uitspreekt, maar ze wel suggereren dat hij de Mol-vraag op haar invult :-\\

En ja, Rik zei vanavond dat Sor Anna pas vanaf afl. 2 als hoofdverdachte had. Dat past veel beter bij de toon van Sors eerste testbiecht. Daar suggereerden ze blijkbaar ten onrechte dat Sor de Mol-vraag op Anna (i.p.v. Jip) invulde, door die vraag en dat antwoord te laten zien.

Dit topic werkt nog perfect. Fons kon niet meer vanwege Tooske/Jeroen. Sor niet meer vanwege Babs, en later de finaleverdenkingen. Moeilijker was het niet. Je moest wel een beetje tussen de regels doorlezen natuurlijk en niet alleen afgaan op wat er letterlijk in biechten gezegd werd.

Inderdaad, goed doorzien.

Offline Kip134

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #598 Gepost op: 10-03-2024, 00:31:21 »
De wie-verdenkt-wie is naar mijn mening de enige manier die uiteindelijk de mol aanwijst. De mol wordt sowieso genoemd door een van de eerste afvallers, dit is al jaren zo. Dit wordt waarschijnlijk ook expres zo gemonteerd. Maar na aflevering 4 of 5 begint altijd een patroon te ontstaan. Dit seizoen kon ik lang niet geloven dat Anna de mol was, ze kwam zo kandidaats over, maar dit topic liet er uiteindelijk geen twijfel meer over bestaan.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 02:27:16 door Kip134 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #599 Gepost op: 10-03-2024, 01:25:23 »
Ook diegenen die het uiteindelijk goed hadden zullen in 1e instantie toch ook Anna gestreept hebben o.b.v. dit topic.

Fons kon niet meer vanwege Tooske/Jeroen, OK, maar dat was weken na aflevering 3.

En in aflevering 3 ging Justin eruit, die in de weken ervoor toch duidelijk had aangegeven deels op Anna te zitten.

Juist als je nu tussen de regels doorkijkt zie je dat hij op Anna moet hebben ingezet. Immers zag je hem en Jip in volle strijd zitten, dus dat was zijn 1e verdachte, maar die vertrok in aflevering 2. Dan blijven er nog maar weinig vrouwen over in aflevering 3 om op te spreiden, en we weten dat hij goed spreidde, in elk geval in de eerste aflevering waarin hij ook Anna nog noemde bij naam.

En daarbij kon er bij mij niet in dat die toekomstvragen nou zoveel verschil hadden uitgemaakt. Want als je 20 vragen hebt en 3 vrouwen om op te spreiden waarbij de mol dan moet dat toch genoeg zijn om anderen te verslaan in de test die helemaal niet op Anna zaten?! Want dat weten we nu. Alleen Sor en Fons zaten flink op Anna.

Dus ook als je zegt dat Fons niet meer kon later in het spel, zul je dit toch ook van Anna moeten hebben gezegd vroeg in het spel. Ik heb in Vragenvuur nog eens precies gevraagd waar het nou misging met Justin. Ik blijf benieuwd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)