Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 96015 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 23-11-2023, 23:26:12 »
Ik leg voorzichtig maar eens een paar muntjes op het bordje van Fons.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 24-11-2023, 10:10:27 »
Mijn blinde gok is Fons
Daarna Babs / Jip

Ik ken geen van drieën...

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 24-11-2023, 11:38:33 »
Er zitten voor mij gevoel meer potentiele mollen bij dan andere jaren. Anna, Jeroen, Fons, Kees, Rian en Tooske zouden het allemaal voor mij kunnen zijn. Mijn gevoel neigt nu naar Jeroen, Rian of Kees.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 24-11-2023, 20:18:22 »
Meerdere mogelijke mollen, ik heb zeker geen duidelijke voorkeur momenteel.
Op basis van de filmpjes zou ik Jeroen bovenaan zetten, Rian op 2 en Anna op 3.
Ik zie het voorlopig niet in Babs, Jip en Rosario.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2023, 09:05:55 »
Justin is de Mol.

Heeft ons aan de poll te zien nu al op een verkeerd spoor gezet. Kan zich als geen ander een alter ego aanmeten en omgaan met druk en spotlights is ook geen probleem.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 25-11-2023, 22:14:20 »
Ik ga voorlopig voor babs.  Leuke persoonlijkheid, ingespeeld op de inclusiviteit en justin als afleiding gebruiken , ik vind het passend bij de makers

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 26-11-2023, 22:49:24 »
Tooske. De rest heeft al iets mollerigs in hun voorstelvideo of zijn al verdacht gemaakt. Tooske totaal niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 30-11-2023, 23:12:38 »

Bij Anna zit de spanning erop, beetje warrig (altijd handig). Jip juist heel ontspannen (lachen).


Ik vind Jips video desondanks toch wel mols.

Als ze vertelt hoe ze lachend de finale wil gaan halen, blijven haar ogen op de camera gericht. Sommige mensen houden (te) lang oogcontact als ze liegen. Kijken je lang en diep in je ogen aan, om maar te overtuigen. Dat zie ik hier ook. De connectie die Jip met ons probeert te maken (wanneer ze als Mol zou liegen), zie ik bij de andere kandidaten minder.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 1-12-2023, 12:34:41 »
Ik denk dat als je wat meer video's ziet van Jip, dat je ziet dat het voor haar doen normaal gedrag is. Lijkt me wel een heel leuke kandidaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 1-12-2023, 18:50:24 »


Ik denk dat als je wat meer video's ziet van Jip, dat je ziet dat het voor haar doen normaal gedrag is. Lijkt me wel een heel leuke kandidaat.

Gedaan. Ja, Jip lijkt zichzelf. Toch zie ik dit non-verbale overtuigen niet in dezelfde mate terug. Note to self: vorig seizoen hadden we te maken met een BS artist van de buitencategorie. Een Mol met volgens sommigen sociopatische trekjes.

« Laatst bewerkt op: 6-12-2023, 17:30:39 door Amethyst »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 2-12-2023, 23:24:54 »
Wat heeft die Jurre dat voorstelfilmpje ontzettend goed gedaan!
Geen moment zou je denken dat ie de mol is. Waanzinnig.

Als je al die filmpjes ziet, dan vraag je je eerst af: wist men toen al dat men de mol was? Of wordt dat daarvoor opgenomen? Bij sommige kandidaten (Jeroen bijv.) weet je zeker dat ze al in het spel zitten, de eerste speeldag ofzo.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 18-12-2023, 11:30:22 »
Spoiler alert: ik ga in deze post statistieken over de afgelopen 24 Mollen delen.

Van de 24 Mollen die we nu hebben gehad, waren er 13 man (54%). Dat lijkt geen relevant verschil. Maar het wordt anders als je kijkt naar de meer recente seizoenen. De afgelopen vijf seizoenen was namelijk maar één keer een vrouw de Mol. Sterker nog, als het dit jaar weer een man is, dan waren zelfs de afgelopen 10 seizoenen 80% van de Mollen man. Dat loopt uit de klauwen.

Is de Mol bovengemiddeld vaak een acteur? Sinds ze met onbekende Nederlanders werken, waren 10 van de 20 Mollen (ook) acteur. Maar er hebben dan ook 91 acteur meegedaan op 201 kandidaten, zo'n 45% (Renaissance-kandidaten dubbel meegeteld). Geen significant verschil dus lijkt me.

Er zijn ook 10 presentatoren de Mol geweest, maar met 88 presentatoren op 201 kandidaten (44%) lijkt me dat ook niet bijzonder veel meer.

Maar! Sinds seizoen 16 is er een duidelijke shift in de kandidatengroepen. Tot die tijd waren in bijna elke groep wel 8, 9 of 10 kandidaten die acteur of presentator waren (of allebei). Sinds seizoen 16 waren maar nog maar 55 van de 91 kandidaten acteur of presentator (60%). Dit terwijl 7 van de 9 Mollen ten minste één van deze beroepen had (78%). Ik zou dus voorzichtig zeggen dat er toch wel degelijk een bias is voor acteurs of presentatoren als Mol.

Dan is er nog de factor leeftijd. Renaissance niet meegerekend (daar was de gemiddelde leeftijd sowieso hoger), waren 5 van de 19 BN'er-Mollen 45+ (26%), wat iets hoger lijkt dan de 40 op 191 van het totale aantal kandidaten (21%). Aan de andere kant doen er ieder seizoen één of twee twintigers mee (ook bij Renaissance). Van de afgelopen 201 kandidaten waren er 34 dertig-min (17%). Daarvan waren er NUL de Mol! Dat lijkt me toch een duidelijke voorkeur van de makers om het op safe te spelen en voor ervaring te gaan.
(De eerste en laatse Mol jonger dan dertig was nog met onbekende Nederlanders. Ik heb deze statistieken nu niet meegenomen, maar in die seizoenen deden er ook relatief veel twintigers mee.)

Aangezien geslacht het eerste is dat in het oog springt, denk ik dat de makers dit seizoen voor een vrouw als Mol zijn gegaan. Maar ik ga wel voor een actrice/presentatrice die al iets ouder is: Tooske of Rian. Tooske heeft al mee gedaan aan Kroongetuige, dus mijn gevoel gaat uit naar Rian.

Met dank aan de website van Erik Leppen voor de snelle statistieken!
« Laatst bewerkt op: 19-12-2023, 21:34:01 door Pac »
...óf niet!

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 18-12-2023, 13:29:35 »
Aangezien geslacht het eerste is dat in het oog springt, denk ik dat de makers dit seizoen voor een vrouw als Mol zijn gegaan. Maar ik ga wel voor een actrice/presentatrice die al iets ouder is: Tooske of Rian. Tooske heeft al mee gedaan aan Kroongetuige, dus mijn gevoel gaat uit naar Rian.

Met dank aan de website van Erik Leppen voor de snelle statistieken!

Volgens de theorie van Molkovicz klopt dit ook ;D. Anna, Tooske, Bap en Rian staan allemaal in de buitenste ring van kandidaten. Geen enkele man staat op die positie. Toen Renee de mol was stonden er ook vier vrouwen in de buitenste ring.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 18-12-2023, 13:46:35 »
Er zijn ook vier wat oudere kandidaten bij, ipv twee of drie. Renée ging niet op in de groep. Daarom neig ik ook naar een oudere Mol.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 19-12-2023, 20:33:53 »
Daarom denk ik….Anna 😊😂
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 20-12-2023, 00:24:18 »
Oo de groepsfoto staat Rian er zo relaxed bij. Zelfs iets lachend.
Met én  acteur Jeroen én actrice Rian, die gaan dan op elkaar letten denk ik? Ben je het zelf niet kijk je toch naar die andere acteur. Een middenmotor scenario van elkaar verdenkende kandidaten zoals Jamie en Rick Paul ligt op de loer. Maar wie sneakt er tussendoor? 
Ik kan het maar niet geloven dat Jip met zon slap verhaal kwam als vrienden worden met de mol. Als je ziet hoe ze haar strips verkoopt, boek aan de man brengt, haar activiteit onderbrengt bij een agency, dan heeft ze veel meer in haar mars. Dit was wel heel naïef. En met al dat sporten vast stressbestendig. Goedlachs is ze zeker. En dat ze snel vertrouwd wordt klopt ook wel.
De lijfspreuk van Jip is die van Pippi Langkous. Dat is trouwens een leugen, die is helemaal niet van Pippi (reïteratie effect)  “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.”

Rob Verheyen had het in een gesprek met Rian over een sweatout waardoor de microfoon moest worden vervangen. Rik in het molboekje had het over de hoge temperaturen, heetste juli ooit. Dat we dit terug zouden zien in de vorm van zweetvlekken. Rian zou een zweetexcuus goed kunnen gebruiken. Evt. Molstress en warmte en overgang is een slechte combi.

Weetje. Welke twee kandidaten van dit seizoen hebben op de top van de Kilimanjaro gestaan?

« Laatst bewerkt op: 20-12-2023, 07:39:49 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 20-12-2023, 09:07:36 »
Daarom denk ik….Anna 😊😂

::rofl::


Oo de groepsfoto staat Rian er zo relaxed bij. Zelfs iets lachend.
Met én  acteur Jeroen én actrice Rian, die gaan dan op elkaar letten denk ik? Ben je het zelf niet kijk je toch naar die andere acteur. Een middenmotor scenario van elkaar verdenkende kandidaten zoals Jamie en Rick Paul ligt op de loer. Maar wie sneakt er tussendoor?

Mooie take.
« Laatst bewerkt op: 26-12-2023, 19:24:05 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 28-12-2023, 13:59:58 »
Ik voel op zich ook voor een vrouw als mol nu want er is wel weer een keer een vrouw aan de beurt. Maar ik pas er wel voorop zo te denken, bijv. bij de start van Wie is de Mol was het bijna elke keer een vrouw. Dus na dit rijtje mannen komt er wel weer een keer een rijtje vrouwen, alleen hoeft dat dit seizoen nog niet zo te zijn. En ik zie het nog even niet in het vrouwenlijstje nu, dat moet dan nog komen.
Verhaal van Jeroen lijkt op dat van Renee Fokker.
Mols want die was het ook. Je verhaal hoeft ook niet origineel te zijn, je kunt niet elke keer wat anders verzinnen toch. Je zegt wat bij je past.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 30-12-2023, 17:27:04 »
Anna of Fons zou goed mogelijk een  :) kunnen zijn!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 1-01-2024, 01:09:47 »
Nog steeds Tooske hoor. Mijn verstand zegt Tooske; wensmol is Jip.
1) Tegen Libelle zeggen dat je de kandidaten pas vlak van te voren kent. (Jaja).
2) Gewoon 3 weken op vakantie en hier over liegen op socials dat je op vriendinnenvakantie bent.
3) Justin aan het woord in korte trailer.
‘Wie liegt er? (Kees in beeld), wie liegt er niet? (Tooske in beeld).  Tooske zegt ‘really’ als de waarzegster een kaart omdraait, nota bene op dezelfde plek als bij Kees en hij baalt van die kaart. Tooske lijkt er blij mee.
4) Ze heeft de hele tijd een pokerface op. Dat valt toch wel op?
5) Groene trui was ook wel opvallend; ‘ik ben het niet’ schreeuwt dit.
6) Het zal toch wel een keer iemand van Sbs6 zijn? Na Airen en Evelien.
7) En in maya is een streepje en een punt ook 6, referenend aan sbs6 (streep is vijf, punt is 1, voetbalstadion tribune zit er vol mee).
8 Steen brood schaar ( 3 symbolen buiten de lottery kaarten om)
9) Dwaalsporen in grote mate naar Anna, Jip en ja ook iets naar Justin.
10) Rian is wel heel ontspannen op de foto. Tooske probeert er nonchalant uit te zien.
11) Tooske sneakt tussen acteurs Rian en Jeroen door, zoals eerder omschreven.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2024, 17:48:10 door foxhunter »