Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten  (gelezen 9887 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #120 Gepost op: 23-02-2024, 23:03:16 »
Hebben die kinderliedjes überhaupt officiële titels?
Haha Ja dat vroeg ik mij ook af tijdens het kijken, maar vast want waarom anders deze opdracht met kinderliedjes raden.

Als de kinderliedjes überhaupt een hint zijn (en dat denk ik niet), dan moet ik als eerst denken aan een moeder van basisschoolkinderen. Youandi bijvoorbeeld. Luizenmoeder > Rian.
Misschien is een hint naar Rian als mol inderdaad kinderen, want bij de eerste opdracht de persoon die geschminkt is wie we denken dat Rian is was ook een keer met twee kinderen in beeld te zien, tijdens het uitzitten zaten er spellen bij zoals vier op een rij met de bal spelen in het water, leuk voor volwassen, maar ook wel typisch kinderspellen vind ik. En dan de kinderliedjes.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 23:19:53 door Mol1991 »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #121 Gepost op: 23-02-2024, 23:24:04 »
Het is natuurlijk niet voor niets dat er liedjes gekozen zijn waar een oude en nieuwe versie van is die wat betreft de muziek erg op elkaar lijken. Aangezien er tegenwoordig veel jongere kijkers zijn verwacht ik dat de nieuwe versie de juiste zal zijn. Maar wie moeten er raden? De oudere garde van de groep. Die zullen de eerste noten herkennen en terugvallen op de oude versies.
Kan alleen moeilijk inschatten wie waar verantwoordelijk voor was. Sor die op de piano oud/nieuw door elkaar haalt? Kees die de oudste erbij roept? Anna die met Babs een andere opdracht doet (leidt Anna Babs daar vandaan?).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #122 Gepost op: 23-02-2024, 23:30:41 »
Hebben die kinderliedjes überhaupt officiële titels?

Zeker wel, maar ik kan me ook wel voorstellen dat deze titels moeilijk te raden zijn. Toch wel een vreemde deelopdracht om die reden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #123 Gepost op: 23-02-2024, 23:44:12 »
Zeker wel, maar ik kan me ook wel voorstellen dat deze titels moeilijk te raden zijn. Toch wel een vreemde deelopdracht om die reden.
Misschien hebben de makers dit dan toch bewust gekozen als eventuele hint naar de mol.
Want ben mee eens een vreemde deelopdracht om die reden die jij zei.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #124 Gepost op: 24-02-2024, 00:27:23 »
Ik vind Kees wel mols in deze opdracht. Het ophalen van Rian vond ik niet per se mols, al was het geloof ik wel de opdracht om 3 vd 5 fragmenten goed te hebben? (zo irritant dat ik telkens de bedoeling van zo'n opdracht vergeet of dat het niet duidelijk is) Je kunt zeggen dat het mols van Kees zou kunnen zijn om tijd te rekken. Maar ik denk het niet.
Kees is heel relaxed. In aflevering 2 noemde hij Rian al als Mol. Ik heb het vermoeden dat Kees hier Rian aan het testen was aangezien zij 'zagen zagen wiede wiedewagen' wel zou moeten kennen. Omdat Rian zich hier van de domme hield denk ik dat Kees hier is geslaagd en nu een bevestiging heeft gekregen van zijn Mol. Als Kees morgen Rian weer noemt als Mol dan weten we het zeker.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #125 Gepost op: 24-02-2024, 01:18:49 »
Rosario vond ik in deze opdracht niet meteen mols overkomen, maar verderop in aflevering 7 maakte hij dat wel goed.  ::jaja::

Ik vind Kees wel mols in deze opdracht. Het ophalen van Rian vond ik niet per se mols, al was het geloof ik wel de opdracht om 3 vd 5 fragmenten goed te hebben? (zo irritant dat ik telkens de bedoeling van zo'n opdracht vergeet of dat het niet duidelijk is) Je kunt zeggen dat het mols van Kees zou kunnen zijn om tijd te rekken. Maar ik denk het niet.
Maar wat mij wel opviel, is dat hij ipv 'zagen zagen...' als titel opschreef 'piep zei de muis' (de allerlaatste zin van het liedje) en dat lijkt mij fout .
En het geeft voor mij aan dat hij het liedje kent. Dat vind ik toch verdacht.  ;D

Maar ja, ik zit in een Kees-tunnel, haha. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Kees Rian erbij haalde om haar te testen (als hij haar verdenkt) of dat hij echt het goede antwoord wilde weten.

Ikzelf heb totaal geen idee van hoe de echte titel van die kinderliedjes ook alweer was, en zou zelf ook dan maar "Piep zei de muis" zeggen. In mijn ogen een heel makkelijke manier om te mollen. Je kan idd makkelijk zeggen dat je dacht je dat die bekende frase uit de tekst ook de titel was. Maar ja, ik moet bekennen dat ik ook in de Keestunnel zit, maar dat dit wel de zoveelste verdachte actie is van Kees.

En was het niet zo dat het uiteindelijke wegroepen van Rian (door Kees) veroorzaakte dat Fons in allerijl de laatste deelopdracht moest gaan doen en daardoor te laat kwam?

Vanuit de optiek van Kees (als mol) dus mooi dat niet hij maar Fons daardoor in een kwaad daglicht komt te staan.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 01:23:55 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #126 Gepost op: 24-02-2024, 01:37:00 »
Misschien hebben de makers dit dan toch bewust gekozen als eventuele hint naar de mol.
Want ben mee eens een vreemde deelopdracht om die reden die jij zei.

Ik zag het verband nog niet, maar misschien moeten we dan de titels linken. Wie weet! Doordat de titels moeilijk zijn om te raden, is het natuurlijk goed molbaar.

Kees is heel relaxed. In aflevering 2 noemde hij Rian al als Mol. Ik heb het vermoeden dat Kees hier Rian aan het testen was aangezien zij 'zagen zagen wiede wiedewagen' wel zou moeten kennen.

Ik houd ook wel rekening met dit scenario. Want hoewel ik Kees nu als hoofdverdachte heb, zou hij voor een mol wel érg relaxed zijn. Ik denk dat Kees en Rian elkaar verdenken. En dat ze waarschijnlijk beide de finale gaan halen.

Ikzelf heb totaal geen idee van hoe de echte titel van die kinderliedjes ook alweer was, en zou zelf ook dan maar "Piep zei de muis" zeggen. In mijn ogen een heel makkelijke manier om te mollen. .

Ja, precies. Wat wel wat flauw is misschien van de makers, want het is echt heel lastig om te raden. Rian is hier ook verdacht, omdat ze geen moeite lijkt te doen om Kees te corrigeren..

En inderdaad: Fons wordt uiteindelijk door Kees vertraagd. Goed punt. Al zou ik er ook niet raar van opkijken als Fons de mol blijkt te zijn. Aaaaarg, gek spel!  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #127 Gepost op: 24-02-2024, 08:26:57 »
Ik zag het verband nog niet, maar misschien moeten we dan de titels linken. Wie weet! Doordat de titels moeilijk zijn om te raden, is het natuurlijk goed molbaar.
Nou misschien niet precies dit, maar wat Eva. zegt is kan kinderliedjes een hint naar Rian zijn, die is in de luizenmoeder een moeder speelde van een basisschoolkind. En net zoals bij uitzitten veel kinderspellen lagen die je ook vroeger veel op kinderfeestjes speelde (zoals vier op een rij), de dame die geschminkt is die we denken dat Rian is stond ook even met twee kinderen en misschien zijn er wel meer aanwijzingen naar de luizenmoeder.
En nu bedenk ik ineens misschien was de pubquiz ook een hint naar Rian, een pubquiz word ook vaak georganiseerd in een café, Rian had vorig seizoen een kleine bijrol in gtst als nieuwe vervelende baas van de koning, het café van gtst.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 11:36:51 door Mol1991 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #128 Gepost op: 24-02-2024, 12:09:47 »
Ja, precies. Wat wel wat flauw is misschien van de makers, want het is echt heel lastig om te raden. Rian is hier ook verdacht, omdat ze geen moeite lijkt te doen om Kees te corrigeren..
Zoals ik eerder in dit topic al schreef zijn de namen van kinderliedjes heel simpel: de eerste regel, of een deel hiervan. Maar ik heb nog even teruggekeken en dan zie en hoor je dit:
Rian zingt keurig "Vader was niet thuis, piep zei de muis (Kees: "dat is 'm") in het voorhuis".
Rian: "Piep zei de muis in het voorhuis is ook (iets onverstaanbaars). Maar of die dan zo heet. Maar niet, Jan kwam thuis om boterhammen te vragen".

Er is flink in geknipt en dat Jan kwam thuis om boterhammen te vragen komt niet uit de lucht gevallen. Dit moet ze al eerder hebben gezongen of genoemd. Ze heeft dan dus al de tekst van het hele liedje behalve de eerste regel (zage zage wiede wiedewagen) en weet ook dat die regel moeten rijmen op 'boterham te vragen'. Je kan een heel liedje zingen behalve de eerste regel? Maken ze mij niet wijs!
Rian probeert zich hier verdacht te maken als de Mol of ze is het.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 12:12:13 door MartinJ »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #129 Gepost op: 24-02-2024, 12:34:07 »
Dat is inderdaad opmerkelijk MartinJ.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #130 Gepost op: 24-02-2024, 15:10:33 »
Ik weet niet of het al gezegd is maar het is ook heel opvallend dat Rian bij het spelen van het slot van 'Op een grote paddenstoel' meezingt met "hoepla in de lucht". In plaats van hier even te wachten en de naam van het liedje (waar ze vast wel op zou kunnen komen) in te vullen roept ze: "maar we moeten er toch maar drie". En weg is ze. Waarom voor de zekerheid niet ééntje extra invullen voor het geval er één niet goed is.
Kees had voor Zagen Zagen Wiede Wiedewagen al Piep Zei De Muis ingevuld. Hiervan hadden ze toch al de conclusie getrokken dat die titel niet goed was en dat de echte titel niet te binnen schoot.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #131 Gepost op: 24-02-2024, 15:15:12 »
Goede vondsten MartinJ. :)

Ik denk eerlijk gezegd dat deze opdracht misschien ook bewijst dat Anna de mol niet is of ze had net pech met Babs die het zo goed wist. Ze doet zelf niet super veel mee met de deelopdrachten, maar juist de hare met Babs is goed. Of ze wilde laten zien aan Babs dat ze niet is en kon ze gewoon moeilijk mollen hier, maar blijft verdacht als ze wel de mol is vind ik.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #132 Gepost op: 24-02-2024, 16:29:02 »
Ik denk niet dat we er veel mee opschieten, maar hier het antwoordblad dat Rik in ontvangst neemt. Misschien is er een scherper frame te vinden maar ik kan het niet frame-to-frame bekijken.

Regel 1 is leeg, en het eerste liedje (Helicopter) is dus niet geraden. "De wielen van de bus" is goed en staat als ik het goed zie op nr. 5.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #133 Gepost op: 24-02-2024, 17:58:33 »
Je kan een heel liedje zingen behalve de eerste regel?
Het kan echt.. mijn dochter vroeg laatst hoe het nummer ging met piep zei de muis in het voorhuis, wij kwamen wel op bepaalde delen, maar niet op het begin. Dat komt denk ik omdat de tekst van dit liedje zo onsamenhangend is. Allemaal losstaande zinnen die weinig met elkaar te maken hebben… Dus ik heb toevallig een praktijkvoorbeeld dat dit mogelijk is :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #134 Gepost op: 24-02-2024, 18:16:40 »
Zagen, zagen, wiede, wiede wagen,
Jan kwam thuis om een boterham te vragen;
Vader was niet thuis, moeder was niet thuis,
Piep zei de muis in 't voorhuis!

Ik vind vooral de eerste zin onlogisch. Voor de rest klopt het verhaaltje wel, vind ik. Maar als je er niet mee bent opgegroeid of jong bent (want inmiddels best ouderwets, denk ik?), is het lastig om te onthouden, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #135 Gepost op: 24-02-2024, 18:40:23 »
Mijn mening is dat de eerste en laatste zin zeer random zijn :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #136 Gepost op: 24-02-2024, 18:46:33 »
Mijn mening is dat de eerste en laatste zin zeer random zijn :)
Ik heb altijd gedacht dat Jan in een zagerij werkte. :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #137 Gepost op: 24-02-2024, 20:24:25 »
Het kan echt.. mijn dochter vroeg laatst hoe het nummer ging met piep zei de muis in het voorhuis, wij kwamen wel op bepaalde delen, maar niet op het begin.
Het is ook niet de bedoeling dat jouw dochter kinderliedjes voor jou zingt...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #138 Gepost op: 24-02-2024, 21:55:17 »
Mijn mening is dat de eerste en laatste zin zeer random zijn :)

 ::rofl::
Ja, daar ben ik het wel mee eens.
Geen idee of we hiermee de mol gaan vinden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)