Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden  (gelezen 10741 keer)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #180 Gepost op: 20-02-2024, 12:53:47 »
Deel 1: 3.000€ op het spel: iemand moet kijken.
- de mol kan beslissen om zelf te kijken, dan maakt het niet uit wanneer hij/zij aan de beurt komt.
- de mol wil liever niet kijken. De mol gaat als laatste of nadat een kandidaat heeft gekeken.
- de mol kijkt niet en neemt een risico.

Deel 2: het bieden
Ik ga ervan uit dat de mol niet wordt ingelicht over de andere biedingen en wie er gekeken heeft. Anders is het laatste greintje respect voor het concept ook overboord.

Iedereen zal wel dingen zien die passen bij de tunnel, maar echte conclusies kunnen we uit deze opdracht niet halen.

Rian gaat als eerste en kijkt niet. Dat betekent dat ze verder geen invloed heeft op de eventuele 3.000€.
Dat zou een heel rare tactiek zijn voor de mol.
Als ze de mol is, dan laat ze het volledig in handen van de kandidaten. Leuk statement, maar zo valt er voor ons weinig te speuren.

Fons kan de mol zijn. Hij haalt 500€ + 3.000€ uit de pot, en is een mogelijke verdachte kijker.
Voor Rosario geldt hetzelfde.
Babs ligt eruit.
Kees en Anna worden als mol ingelicht dat er gekeken werd, en hoeven dus niet zelf te kijken. Ze doen een redelijk bod op een logische verdachte.

Opdracht geklasseerd.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 13:15:00 door Molshoop_ »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #181 Gepost op: 20-02-2024, 13:04:30 »
Als Rosario terugkomt, zegt Anna: "Ah die grijns, now you're one of them" en wijst met haar arm naar de anderen aan tafel. Ook het feit dat het oproepen van Annadoor Rik  is weggelaten uit de montage doet mij vermoeden dat zij als laatste naar binnen ging.
Ja, dus ik denk dat wat Martje denkt (dat ze de volgorde deden rond de tafel) is gebeurd bij de eerste drie wel klopt, maar dat ze de bij de laatste drie dat veranderd hebben omdat daar misschien de mol tussen zit, hij of zij als laatste moest of eventueel als ene laatste en de montage verwarrend gemaakt hebben voor de kijkers.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #182 Gepost op: 20-02-2024, 13:13:50 »
Rian gaat als eerste en kijkt niet. Dat betekent dat ze verder geen invloed heeft op de eventuele 3.000€.
Dat zou een heel rare tactiek zijn voor de mol.
Als ze hiermee alle verdenkingen bij de kijkers, en misschien ook wel bij de kandidaten, wegneemt zou ik die tactiek toch minder raar vinden. Uit ervaring weten we dat er alles wordt gedaan en geboden voor troeven en/of nuttige informatie. Daar hoeft een Mol niets voor te doen. Geld speelt voor de BN-ers die meedoen aan het programma een even grote rol als het verloren raken van een zandkorreltje in de woestijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #183 Gepost op: 20-02-2024, 14:23:29 »
Ik denk dat je in deze fase van het spel allemaal wel moet mollen.
Slechts kandidaat zijn, betekent nu afvaller zijn, want dat valt nu erg op.
Het wordt daardoor voor de MOL makkelijker. Zij/Hij MOL blijft dus meer ondergronds.
Kees, is constant aan het mollen, maar valt op door zijn observatie van de anderen.
Anna, is wisselend mols, kandidaats. Wijst snel naar de anderen en is gauw geïrriteerd.
Rian, is wisselend mols, kandidaats. Lastig te peilen. Had veel last van het klimaat, komt mss daardoor niet helemaal uit de verf.
Rosario, is eveneens wisselend mols, kandidaats. De anderen twijfelen aan hem, althans zo ervaar ik het.
Fons, mols op het irritante af.

Bij deze opdracht is het gedrag van Rian moeilijk uit te leggen.
Rosario wil graag de finale halen door kennis te vergaren. Doet hij dat om meer zekerheid te krijgen over diegene die hij verdenkt of twijfelt hij nog steeds teveel?
Anna is erg aanwezig, wijst opnieuw naar de anderen. Naar Rosario speciaal? Aandacht van zichzelf afleiden?
Fons is waarschijnlijk ook niet zeker (genoeg) wil meer info hebben. Zorgt er vaker voor dat er geld niet verdient wordt. Wil de finale halen.
Kees, stelt zich als solidair op door niet te kijken maar wil, ten koste van €2000, voor de vrijstelling gaan. Hij is, zo lijkt het, zeker van wat Fons zal doen. MOLS!


 





Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #184 Gepost op: 20-02-2024, 17:56:34 »
Nadat Rosario geweest is (1e keer) en naar buiten komt wijst Anna op Rian en Fons en zegt dan "now you are one of them" (of zoiets) wat mij doet vermoeden dat Rosario in ieder geval voor Anna geweest is

Volgens Siem in zijn video wijst Anna naar iedereen, dus dan zou het Rian, Fons, Babs, Kees. Rosario en Anna zijn.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #185 Gepost op: 20-02-2024, 19:11:02 »
Volgens Siem in zijn video wijst Anna naar iedereen, dus dan zou het Rian, Fons, Babs, Kees. Rosario en Anna zijn.
Niet verkeerd bedoelt hoor, maar Siem heeft vaker de mol fout gehad, dat ik hem niet altijd gelijk geef hoe hij denkt..
Maar verder kan dit zeker kloppen, moet dit nog een keer terug bekijken, want ik herinner dit ook, maar weet niet meer zeker.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #186 Gepost op: 20-02-2024, 19:20:31 »
Terwijl iedereen aan tafel ziet dar Rik begint bij Rian, vervolgens het rijtje af te gaan om opeens Rosario eerder te laten gaan dan Anna, dat is toch veel te opvallend mocht Anna de mol zijn. Dat gaat er bij mij niet in.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #187 Gepost op: 20-02-2024, 19:27:05 »
Volgens Siem in zijn video wijst Anna naar iedereen, dus dan zou het Rian, Fons, Babs, Kees. Rosario en Anna zijn.
Voor mij wees Anna gewoon naar de overkant van de tafel. En daar zaten de mensen die al geweest waren. Ze maakte geen gebaar alsof ze iedereen bedoelde. Ik vond zelf de opmerking juist wijzen op dat er meer nog niet waren geweest. Als zij alleen nog had gemoeten had ik eerder iets verwacht van 'nu ben ik de enige die niets weet'.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #188 Gepost op: 21-02-2024, 00:15:03 »
Voor mij wees Anna gewoon naar de overkant van de tafel. En daar zaten de mensen die al geweest waren. Ze maakte geen gebaar alsof ze iedereen bedoelde. Ik vond zelf de opmerking juist wijzen op dat er meer nog niet waren geweest. Als zij alleen nog had gemoeten had ik eerder iets verwacht van 'nu ben ik de enige die niets weet'.

Ik hen het nog even teruggekeken, ze draait een rondje met haar vinger..

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #189 Gepost op: 24-02-2024, 13:40:23 »
Anna of Rian zou wel een hele saaie, passieve mol zijn als ze én niet kijken en 500euro eruit spelen, én niet het hoogste bod bieden.
Dan zit je de kandidaten jouw werk te laten doen. Erg onverdacht m.i.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #190 Gepost op: 24-02-2024, 13:56:25 »
Wacht nog maar even met deze conclusie tot na de volgende aflevering. Het zal daarin om vertrouwen draaien. En dus zal de mol hier best eens vertrouwen hebben proberen winnen door niet te kijken.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #191 Gepost op: 24-02-2024, 14:15:18 »
Net niet het hoogste bod hebben kan juist heel erg mols zijn. In deze opdracht was het weliswaar anders, maar bijvoorbeeld in seizoen 17, bij het bieden op de jokers bij de veehandel, was het voor mij na die opdracht perfect duidelijk wie de mol was.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar deze opdracht was natuurlijk wel anders, omdat ze niet openlijk tegen elkaar aan het bieden waren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #192 Gepost op: 24-02-2024, 14:41:53 »
Wacht nog maar even met deze conclusie tot na de volgende aflevering. Het zal daarin om vertrouwen draaien. En dus zal de mol hier best eens vertrouwen hebben proberen winnen door niet te kijken.
Dat is precies wat ik ook dacht. We krijgen vanavond hoogstwaarschijnlijk een kopie van de 'vertrouwen' opdracht uit aflevering 5 van seizoen 10 van De Mol. De kandidaten kunnen pasvragen of geld verdienen met opdrachten (kaartenhuizen bouwen) in hokjes die zich in een parcours bevinden waar ze afgeschoten kunnen worden met laser guns. De speeltijd is afhankelijk van het vertrouwen dat de groep in die kandidaat heeft. De kandidaat die het meeste vertrouwen geniet staat aan de finish van het parcours en kan de medekandidaten afschieten voordat ze over de finish komen, waardoor ze hetgeen ze hebben bemachtigd kwijt raken. De vraag is dan heeft de kandidaat voor geld gespeeld of voor pasvragen (= jokers). Een erg leuke opdracht was dit. Niet alweer zo'n laser opdracht die nauwelijks te volgen is en waar de Mol geld moet weggooien of kleingeld verzamelen om een aantal afleveringen later in te ruilen voor groot geld dat anders verdiend had kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 14:45:22 door MartinJ »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #193 Gepost op: 24-02-2024, 15:33:26 »
Citaat
De vraag is dan heeft de kandidaat voor geld gespeeld of voor pasvragen (= jokers). 

Als ze zelf mogen kiezen zal het antwoord niet zo moeilijk zijn. Zie de opdracht met de kistjes waar ze allemaal voor troeven gingen. Ze weten intussen denk ik allemaal wel dat iedereen voor de troeven gaat. Ik vind Rian dan eerder verdacht hierdoor met dat laagste bod. Ik kan me niet voorstellen dat er veel kandidaten zijn die daar anders over denken.

hoop alleen maar dat we niet weer met mingeld van doen hebben

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #194 Gepost op: 24-02-2024, 15:34:24 »
Dat was inderdaad een erg leuke opdracht waar ook veel te speuren viel.
Als de opdracht 1 op 1 zoals in Vlaanderen wordt gespeeld dan heeft Rosario het meeste vertrouwen van de groep. De opdracht geeft inzicht in hoe het vertrouwen in de groep ligt.

Vlaamse opdracht: (in spoilertags voor wie het nog niet wil weten)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #195 Gepost op: 24-02-2024, 15:41:26 »
Als dit een kopie is van de Vlaamse opdracht speelt Babs wellicht toch nog indirect een rol in deze opdracht door de pot toe te vertrouwen aan Sor.

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #196 Gepost op: 24-02-2024, 16:18:43 »
Als het inderdaad zo'n vertrouwens opdracht is, is rian haar reactie tegen de anderen en de 550 deze opdracht juist het meest verdacht.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2024, 18:56:31 »
Als het inderdaad zo'n vertrouwens opdracht is, is rian haar reactie tegen de anderen en de 550 deze opdracht juist het meest verdacht.

En het verbeteren door Sor wat we afgelopen aflevering(en) gezien hebben.  ::jaja:: zo creëer je ook vertrouwen. Misschien is daardoor Babs wat meer van Sor afgestapt en zo afgevallen....

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2024, 19:20:02 »
Je wilt juist niet het meest vertrouwd worden als mol. Kees bv doet dat prima. Als mol wil je geschoten worden. En onrust zaaien bij anderen.
Eens kijken wie er het hard pusht op de knop: jij bent niet te vertrouwen in aanloop naar de lasergame. Wantrouwen kweken. En Rosario maar schieten voor jokers.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #199 Gepost op: 25-02-2024, 01:11:12 »
Dat is precies wat ik ook dacht. We krijgen vanavond hoogstwaarschijnlijk een kopie van de 'vertrouwen' opdracht uit aflevering 5 van seizoen 10 van De Mol. De kandidaten kunnen pasvragen of geld verdienen met opdrachten (kaartenhuizen bouwen) in hokjes die zich in een parcours bevinden waar ze afgeschoten kunnen worden met laser guns. De speeltijd is afhankelijk van het vertrouwen dat de groep in die kandidaat heeft. De kandidaat die het meeste vertrouwen geniet staat aan de finish van het parcours en kan de medekandidaten afschieten voordat ze over de finish komen, waardoor ze hetgeen ze hebben bemachtigd kwijt raken. De vraag is dan heeft de kandidaat voor geld gespeeld of voor pasvragen (= jokers). Een erg leuke opdracht was dit. Niet alweer zo'n laser opdracht die nauwelijks te volgen is en waar de Mol geld moet weggooien of kleingeld verzamelen om een aantal afleveringen later in te ruilen voor groot geld dat anders verdiend had kunnen worden.
Klopte dus helemaal