Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 45248 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #420 Gepost op: 10-03-2024, 13:51:14 »
O, interessant. Ik heb iemand wel het idee zien opperen ergens in dit forum, maar waar is dan bevestigd dat ze productieassistent was op de markt?
In de video van Max waarin hij haar interviewt (zie topic extra beeldmateriaal). Ze wilde bij de telefoons, maar kwam op de markt terecht.

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #421 Gepost op: 10-03-2024, 14:31:17 »
Heb de finale even x1.25 terug gekeken om alles nog eens te zien, en moet toegeven dat als je in je achterhoofd houdt dat daar een mol zit die eindelijk weer vrij uit kan praten, ze wellicht door zenuwen wat minder sympathiek overkwam. Eveneens vind ik dat haar "milde" molacties ook te wijten zijn aan productie/opdrachten die niet door konden gaan.
Al met al heeft ze het naar omstandigheden prima gedaan, zal niet in mijn top 5 terecht komen, maar acteerwerk zeker indrukwekkend en slim aangepakt.

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #422 Gepost op: 10-03-2024, 15:08:01 »
Ze heeft het goed gedaan. Ik denk dat voor de mol steeds moeilijker wordt om goed te mollen en niet verdacht te worden. 9 kandidaten die niet snel af willen vallen gaan ook mollen om verdacht te worden.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 20:23:15 door bris »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #423 Gepost op: 10-03-2024, 19:23:35 »
Vind ik ook. Goed gedaan en leuke & aanwezige mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #424 Gepost op: 10-03-2024, 22:22:02 »
Anna de mol  ::bravo::  ::confettie:: goed gedaan  ::respect::

Offline Finimol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #425 Gepost op: 10-03-2024, 23:48:42 »
Nu ik even terugkijk. We kunnen toch stellen dat ze zeer actief en brutaal heeft lopen mollen. Kaartjes onder shirt verstoppen, woorden weggooien, niet bestaande worstelaars tekenen, sleutel weggooien, stenen verstoppen, kettingen van gasten weggooien, gasten zich fout laten voorstellen, slotjes expres niet openen, chaos veroorzaken in het stadion, 4 pinatas kapot slaan voor -1000. Ben vast nog wel wat vergeten. Er zijn maar weinig mollen die zo’n lijst voor elkaar krijgen. Erg knap gedaan.

Je overdrijft het wel heel erg zeg.
Weet niet waarom je haar zo verdedigt.

Veel acties zijn gewoon standaard molacties.

Sleutelopdracht: Niemand kijkt, 2 man duiken onder water en hop ze gooit een sleutel weg. Nou nou...het is me wat.

Van hetzelfde niveau:
- Kettingen en een woord weggooien en stenen verstoppen als niemand erbij is of kijkt.
- Op de berg geheel anoniem 4 vragen (die je vooraf al kent) fout beantwoorden...
- Een enveloppe met -500 mingeld kiezen waarvan je weet waar die ligt...
Dat kan letterlijk ieder forumlid toch ook als we daar zouden staan?

En 'chaos' in stadion? Je bedoelt het niet noemen dat de mol-tekst eerst weg moest? Kwamen ze toch vrij snel al achter. En als dat al 'chaos' Is....

Niet bestaande worstelaars tekenen: Ach ja, best aardige actie. Ik denk de minst slechte.
Maar wel vrij triest dat Anna bij de ontknoping wil doen laten voorkomen alsof ze een groot deel van de tijd samenliep met Jeroen (oh wat is hij er toch in getrapt en dan weer hysterisch lachen).
En terwijl Jeroen daarop juist ontkent dat ze daar veel samen waren.
Af en toe zagen ze elkaar en vroegen 'Gaat alles goed?' en dan gingen ze weer afzonderlijk verder.
Tja, en als je dan in je eentje ergens achteraf een gele helm in het paars tekent dan vind ik dat niet een hele gedurfde actie.

Pinatas kapot slaan voor -1000. Leuk bedragje, maar ook niet meer dan dat. De focus lag uiteraard op de 38.000 die gewonnen kon worden. Fons begon zelfs bewust pinatas kapot te rammen om maar snel die route te krijgen. Denk dat de focus van de meeste is gegaan richting het monsterbedrag dat als een spekje werd voorgehouden.

Verder vaak passief. Bv. op de markt, met de liedjes en bij zipline.
Fons stelt bij laatste opdracht keuze zakje tegenover kandidaat voor. Anna schermt ermee dat ze weet welke bedrag voor haar staat (doet voorkomen of zij dit regelt)  maar Fons initieert dit
Bij verdeling sommen initieert Sor en volgt direct daarna Fons. Anna hoeft alleen heel passief 2x ja te zeggen. Vrij risicomijdend ingestoken, wat helaas Anna's kenmerk was bij veel opdrachten.

En vaak ook alleen durven mollen bij direct contact met Kees omdat hij wat warrig is: schilderijen, woorden opvissen, de dans-opdracht (info Kees aan Anna).

Durft weinig bij andere kandidaten: tam op de markt met Jeroen, Babs in de lead bij muziekopdracht, liep met Tooske weg bij ontknoping stratenopdracht (wat je niet doet als mol).

Anna is m.i. een vrij risicomijdende mol geweest met vaak standaard acties terwijl ze wil doen laten geloven (of er zelf in gelooft) dat het wel allemaal ontzettend gedurfd is wat ze heeft gedaan.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 23:56:26 door Finimol »

Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #426 Gepost op: 10-03-2024, 23:55:28 »
Je overdrijft het wel heel erg zeg.
Weet niet waarom je haar zo verdedigt.

Veel acties zijn gewoon standaard molacties.

Sleutelopdracht: Niemand kijkt, 2 man duiken onder water en hop ze gooit een sleutel weg. Nou nou...het is me wat.

Van hetzelfde niveau:
- Kettingen en een woord weggooien en stenen verstoppen als niemand erbij is of kijkt.
- Op de berg geheel anoniem 4 vragen (die je vooraf al kent) fout beantwoorden...
- Een enveloppe met -500 mingeld kiezen waarvan je weet waar die ligt...
Dat kan letterlijk ieder forumlid toch ook als we daar zouden staan?

En 'chaos' in stadion? Je bedoelt het niet noemen dat de mol-tekst eerst weg moest? Kwamen ze toch vrij snel al achter. En als dat al 'chaos' Is....

Niet bestaande worstelaars tekenen: Ach ja, best aardige actie. Ik denk de minst slechte.
Maar wel vrij triest dat Anna bij de ontknoping wil doen laten voorkomen alsof ze een groot deel van de tijd samenliep met Jeroen (oh wat is hij er toch in getrapt en dan weer hysterisch lachen).
En terwijl Jeroen daarop juist ontkent dat ze daar veel samen waren.
Af en toe zagen ze elkaar en vroegen 'Gaat alles goed?' en dan gingen ze weer afzonderlijk verder.
Tja, en als je dan in je eentje achteraf een gele helm in het paars tekent dan vind ik dat niet een hele gedurfde actie.

Pinatas kapot slaan voor -1000. Leuk bedragje, maar ook niet meer dan dat. Maar de focus lag natuurlijk op 38k. Fons begon zelfs bewust ook pinatas kapot te rammen om die route te krijgen. Denk dat de focus van de meeste is gegaan richting het monsterbedrag dat als een spekje werd voorgehouden.

Verder vaak passief. Bv. op de markt, met de liedjes en bij zipline. Fons stelt bij laatste opdtacht keuze zakje tegenover kandidaat voor. Anna schermt ermee dat ze weet welke bedrag voor haar staat maar Fons initieert dit  Bij verdeling sommen initieert Sor en volgt direct daarna Fons. Anna hoeft alleen heel passief 2x ja te zeggen. Vrij risicomijdend ingestoken, wat helaas Anna's kenmerk was bij veel opdrachten.

En vaak ook alleen durven mollen bij direct contact met Kees omdat hij wat warrig is: schilderijen, woorden opvissen, de dans-opdracht (info Kees aan Anna).

Durft weinig bij andere kandidaten: tam op de markt met Jeroen, Babs in de lead bij muziekopdracht, liep met Tooske weg bij ontknoping stratenopdracht (wat je niet doet als mol).

Anna is m.i. een vrij risicomijdende mol geweest met vaak standaard acties terwijl ze wil doen laten geloven (of er zelf in gelooft) dat het wel allemaal ontzettend gedurfd is wat ze heeft gedaan.

Helemaal mee eens, goede uiteenzetting. In te veel opdrachten heeft ze niet tot nauwelijks gemold, wat toch wel jammer is. Wel vind ik achteraf haar kandidaatse gezichtsuitdrukkingen en spanning tijdens executies knap geacteerd. Ze behoort zeker niet tot de beste mollen, maar ook niet bij de slechtste. Ik geef haar een zesje

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #427 Gepost op: 11-03-2024, 00:04:52 »
In de video van Max waarin hij haar interviewt (zie topic extra beeldmateriaal). Ze wilde bij de telefoons, maar kwam op de markt terecht.

In het interview met Max zegt ze inderdaad dat ze bij de telefoons wilde, maar in aflevering 4 zegt Anna heel duidelijk voor 'Gat in de hand' (=markt) te kiezen. Dat klopt dus niet helemaal. Toch een gevalletje van de regie die de mol echt op de markt wilde hebben als waakhond om te voorkomen dat het trio Babs/Justin/Jip gespot zou worden door Rian en Jeroen die met Anna op de markt de objecten moesten kopen.

Persoonlijk niet zo'n fan van de mol als productieassistent (deze toch matige molpositie zag ik als een extra reden om haar af te schrijven als mol), maar ik snap het wel omdat de makers nu eenmaal gekozen hadden dat een van het drietal in de aflevering moest terugkomen.

Verfrissend bij de ontknoping vond ik dat Anna toegaf dat haar communistische plan niet het beoogde effect had gehad: n.l. dat niemand dat plan zou opvolgen. Niet alles is maakbaar.

Verder leuke molacties en improvisaties. Chapeau. ::ok::

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #428 Gepost op: 11-03-2024, 00:30:47 »
Helemaal mee eens, goede uiteenzetting. In te veel opdrachten heeft ze niet tot nauwelijks gemold, wat toch wel jammer is. Wel vind ik achteraf haar kandidaatse gezichtsuitdrukkingen en spanning tijdens executies knap geacteerd. Ze behoort zeker niet tot de beste mollen, maar ook niet bij de slechtste. Ik geef haar een zesje
Ik ben al 24 jaar aan het wachten op het moment dat in de finale wordt gezegd dat de Mol dat jaar geen gedurfde molacties heeft ondernomen en dat het dat jaar geen fantastisch seizoen was.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 00:34:30 door MartinJ »

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #429 Gepost op: 11-03-2024, 04:21:54 »
De TukTuk was leuk (weggooien hangertjes & verkeerde naam, ondanks Fons haar betraptevan niet ophalen mensen).
Haar actie bij het bootje (weggooien woorden) vond ik ook best goed, opvallend rechstaan en hoog opgooien.  ::tandpastasmiley::

Maar het in beeld brengen bij de ontknoping stoorde mij wel wat.
Doen alsog dit zó gedurfd is, een hele uitleg over tactiek terwijl eigenlijk veel van hun woorden wel echt nutting waren. Op het einde laten ze weg uit het verhaal hoe ze op haar eentje plots toch nog voor een verschil van +€910 zorgt.
Dit gevoel had ik bij de meeste acties eigenlijk.
"Brilliant staaltje psychologie" die in de eerste aflevering "mislukt". Of men nou mee zou gaan of niet, totaal onnodig en onverantwoord als mol. Verdenkingen weghalen is geen argument als onmiddelijk nadien al 2 mensen jou alnog as hoofd verdachte hebben, en dit niét op tafel gooien je ook niet ineens verdachter maakt.
Een "gedurfde" actie om de enige sleutel weg te gooien, foute antwoorden op de berg (die wij verkeerdelijk voorgeschoteld krijgen), zogezegd creeëren van "chaos" bij molympische spelen (vond ik niet), tekenen verkeerde worstelaars en doen uitblijken dat Jeroen er zo op stond te kijken terwijl dat niet het geval is,...

Verkallen van medekandidaten weergeven als molacties met uitdrukkingen als 'toch weer zoveel uit de pot'.

Regelmatig bewust minder geld wegspelen / meer verdienen dan je mede kandidaten (kistjes, bieden jokers, goede antwoorden Maya zipline).
Het feit dat ze dit doet wordt bewust weggelaten of verkocht als tactiek. Alsook onder de radar blijven is niet echt een prestatie als je een betere kandidaat bent dan je tegenspelers.


Al bij al deels niet Anna haar fout, je kan ook maar zoveel doen als ze jou aanbieden van de productie. Vind haar best oké maar beetje teleurgesteld in totaalplaatje.
Toch alsnog genoten van gewoon leuke TV! ::zwaai::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #430 Gepost op: 11-03-2024, 09:15:01 »
Tunnelaar van het eerste uur hier.

Wat was ze een geweldige mol! Supergoed gedaan Anna! By far, de beste vrouwelijke mol tot dusver. Ook haar biechten, gedrag aan het einde van de opdracht, reacties, meesterlijk gewoon. Dit was heel hoog niveau mollen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #431 Gepost op: 11-03-2024, 10:36:08 »
Tunnelaar van het eerste uur hier.

Wat was ze een geweldige mol! Supergoed gedaan Anna! By far, de beste vrouwelijke mol tot dusver. Ook haar biechten, gedrag aan het einde van de opdracht, reacties, meesterlijk gewoon. Dit was heel hoog niveau mollen.

Eens. Ik heb echt geen idee wat mensen verwachten. Ik vraag me dan gelijk af hoe mensen die dergelijke kritiek posten zelf de mol zouden spelen. Zouden die echt gewoon elke opdracht proberen te verpesten door nooit iets goed te doen? Dan ben je dus in aflevering 2 door iedereen ontdekt.

Bovenstaande posts met kritiek kan je ook prima maken over wat over het algemeen als "supermollen" beschouwd worden. Als je terugkijkt zie je bijv dat Jan en Dennis ook gewoon opdrachten heel goed hebben gedaan. Of hun molacties wat overdreven in de uitzending.

Ik denk dat mensen haar in de finale wat vonden overdrijven qua hoe goed de molacties gingen, en dan als tegenreactie zelf maar geen overdrijven dat het allemaal wel meeviel. Door haar gedrag "gunnen" ze haar niet dat ze bekend komt te staan als uitstekende mol. Maar feit is dat ze een lange lijst molacties heeft en dat ze heel lang behoorlijk onontdekt is gebleven. En de afvallers zaten nog steeds niet op haar. Heel knap. Komt voor mij in het lijstje "erg goede mollen", net onder de "supermollen" zoals boven genoemd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #432 Gepost op: 11-03-2024, 11:07:12 »
De kritiek is inderdaad zeer jammer. Ze heeft af en toe geld binnengehaald, maar nooit heel grote bedragen. Dat al die vrijstellingen eruit waren, was met welk plan dan ook, gewoon brute pech. Je kan als mol niet elke opdracht alles mollen, dat gaat gewoon niet. Die 750 bij het ziplinen kan je als veel geld zien, maar ze was slim genoeg om exact te zakjes te onthouden en te weten dat er al 3000 euro weg was. Die zij met haar snelle tijden zetten gewoon heeft weggespeeld. Af en toe moet je ook wat verdienen. Zelfs de voor velen oppermol Jan, haalde met de auto duwen gewoon veel geld binnen. Jurre was dan weer een uitzondering die echt alles misdeed, maar dan heeft iedereen het door. En dan was er ook veel kritiek, dus snap niet zo goed wat iedereen hier wil...

Anna heeft gewoon veel sterke molacties. Ook goed gedrag buiten de opdrachten. Een mol valt ook wel eens door de mand door slechte ongeloofwaardige testbiechten. Die van haren waren zo kandidaats, net echt. Enkel Fons en Rosario verdachten haar, Kees is er gewoon nog op Fons uitgevlogen. Dat is op vlak van niet verdacht worden ook gewoon super gedaan.

Schitterend gedaan Anna, ik heb echt genoten!

De reacties komen vooral uit frustraties dat ze er niet in slaagden de mol te vinden, terwijl het ook dit jaar best te doen was. Det Fons en Rosario niet de mol waren, kon je gewoon makkelijk zien dit jaar. 

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #433 Gepost op: 11-03-2024, 11:10:15 »
Haar acteerwerk was echt ijzersterk ja. Goed om dat nog even te benoemen. Niveau Vlaamse mol, waar ze een dergelijke mol kunnen casten uit tienduizend aanmeldingen.

De reacties komen vooral uit frustraties dat ze er niet in slaagden de mol te vinden, terwijl het ook dit jaar best te doen was. Det Fons en Rosario niet de mol waren, kon je gewoon makkelijk zien dit jaar.

Pas op, dat heb ik hier een aantal keer gepost maar dat werd me niet in dank afgenomen ::tandpastasmiley::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #434 Gepost op: 11-03-2024, 11:20:26 »
En vergeet ook niet dat Anna tijdens de speeddate opdracht alle kandidaten analyseerde, om te weten hoe ze die het beste kon manipuleren en om de tuin leiden. Ook wat mij betreft een zeer geslaagde mol!

Verder valt het mij op dat haar meest gewaagde actie op het Dia del Topo niet wordt genoemd. De eerste aflevering was voor mij het hoogtepunt van dit seizoen, ook qua opdrachten die mooi op elkaar aansluiten en meerdere hints die al naar Anna verwezen (verjaardag, witte nagels).
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 11:46:11 door Delightz »

Offline Finimol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #435 Gepost op: 11-03-2024, 11:41:48 »
En vergeet ook niet dat Anna tijdens de speeddate opdracht alle kandidaten analyseerde, om te weten hoe ze die het beste kon manipuleren en om de tuin leiden.
Haar conclusie moet haast wel zijn geweest: Alleen bij Kees gaan mollen. Bij de rest passief afwachten.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #436 Gepost op: 11-03-2024, 12:40:41 »
Eens. Ik heb echt geen idee wat mensen verwachten. Ik vraag me dan gelijk af hoe mensen die dergelijke kritiek posten zelf de mol zouden spelen. Zouden die echt gewoon elke opdracht proberen te verpesten door nooit iets goed te doen? Dan ben je dus in aflevering 2 door iedereen ontdekt.

Dit ja. En zogenaamd commentaar als "Lekker makkelijk, je verschuilen achter Kees". Ja, wie zou dat niet doen? Dat is toch hoe je het speelt, als je niet ontdekt wil worden? Er zijn nu eenmaal ook verschillende type mollen. Het hoeft niet je smaak te zijn, ik had bijvoorbeeld niet zoveel met Klaas zijn stijl. Maar voor ieder wat wils.

Ik merk dat ik me vooral stoor aan het zwart wit denken. Een mol kan niet bij iedere opdracht op de ideale molspositie staan en maximaal mollen, dat valt enorm op. Ik denk dat er ook wel een valkuil zit in dat we (ik zelf ook) telkens bedenken hoe er gemold moet zijn geweest, en de meest spectaculaire dingen bedenken... Tja. Dan valt het in realiteit altijd tegen.

Ik had in m'n wilde dromen ook gehoopt dat Anna de codes van de slotjes had veranderd, maar ze had de goede "gewoon" laten hangen. Ik lig er nu niet wakker van, maar ik denk dat het ook wel een beetje te maken heeft met tijdens de loop van het programma zulke hoge verwachtingen creëren, dat het gewoon altijd tegenvalt.

Ik ben juist blij dat eindelijk wél een keer die ene flapuit kandidaat, die zo primair reageert op alles en zo spontaan is, wel een keer de mol is. Elk jaar zit er wel weer iemand tussen waarbij ik het hoop, en nu was het een keer wel zo! Super vet vind ik dat, ik ben helemaal in mijn nopjes. Ik begrijp dat het niet iedereens cup of tea is, en dat hoeft ook niet. Maar laten we iedereen wel gewoon in diens waarde laten.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #437 Gepost op: 11-03-2024, 13:03:20 »
Ieder zijn mening, maar ik snap de kritiek ook niet.

Voor mij is Anna een topmol, in de bovenste schuif bij De Mol Duitsland en Widm Georgië.

In Georgië liep de mol op 20m langs de kandidaten, dat vond iedereen ge-wel-dig. (was het ook).
Nu loopt de mol met een laagje schmink rond, totaal herkenbaar in een mega opvallend pak. Ze kijkt iedereen aan, geeft iedereen een hand en staat er zelfs mee te dansen. Dat vinden sommigen dan een risicomijdende mol.   :-[

Onder het oog van de kandidaten pikt ze een envelop, verstopt hem om dan aan de volgende tafel weer te mixen met de andere. Onderweg nog wat gestoei met de camera.
Beter wordt het toch niet? Nee, foute tunnels vinden haar een laffe mol.   ::joehoe::

Natuurlijk zijn er simpele molacties zoals sleutels weggooien, maar dat is gewoon de zwakte van de opdracht.
Wat wil je dat ze doet, sleutels inslikken? Of in haar mond houden tot het einde van de opdracht?

Over die laatste 750€ valt te discussiëren, ik zou die in deze situatie ook niet gepakt hebben. Maar om haar daar nu op af te knallen, echt niet.

Om één of andere reden wordt het haar niet gegund,... jammer.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #438 Gepost op: 11-03-2024, 13:10:14 »
Geen mens, ehhhh mol, is hetzelfde.

Anders kun je op basis van standaard-molgedrag (als dat al bestaat) een kandidaat meteen al als mol ontmaskeren, en dan is de lol er al snel af om te kijken.

Anna heeft het prima gedaan.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #439 Gepost op: 11-03-2024, 13:42:43 »
Wat wil je dat ze doet, sleutels inslikken? Of in haar mond houden tot het einde van de opdracht?

Om één of andere reden wordt het haar niet gegund,... jammer.


 ::rofl:: ::rofl:: ::bravo::

Er zijn veel mensen die een hekel hebben aan succesvolle vrouwen.