Auteur Topic: [Kandidaat] Tooske Ragas  (gelezen 13315 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Tooske Ragas
« Gepost op: 3-12-2023, 14:21:32 »
Tooske Ragas


Praat mee over Tooske! Hier kun je meer informatie lezen.

I will follow my inner gold

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2024, 00:28:00 »
Ik zat net te denken dat zij wel een soort Susan achtige mol zou kunnen zijn, blijkt dat haar schoonzus te zijn! Dus die heeft veel van haar kunnen leren.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2024, 19:41:57 »
Dat zou een goede leerschool kunnen zijn.  :)

Tooske eindigt haar voorstelfilmpje met "... zodat ik een beetje het speelveld in kaart kan brengen". Zou zomaar een hint kunnen zijn naar de kaart die omgedraaid wordt waarna het filmpje start.
Op haar kaart staat bovendien een paraplu: de mol houdt zich graag schuil. ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 21:39:57 »
Ik zat net te denken dat zij wel een soort Susan achtige mol zou kunnen zijn, blijkt dat haar schoonzus te zijn! Dus die heeft veel van haar kunnen leren.
Ik dacht precies hetzelfde, dat het haar schoonzus is wist ik ook niet!

Opvallend vond ik dat ze maar 1 schilderij vrij kreeg en ook nog eens een fout schilderij. Als in haar bak verder alle juiste schilderijen zaten, kon ze de andere twee rustig de foute schilderijen laten pakken uit de andere bakken bij het groepje met de kisten.
Mooi dat ze geen schilderijen erbij kochten, want nu werd duidelijk dat er maar 1 goed schilderij gepakt is.
Andere opdracht: ze was bij iedereen omstandig aan het uitleggen waarom ze geen vrijstelling had en opvallend veel kandidaten geloofden haar niet, en dat kan een taktiek zijn, want als iedereen jou verdenkt te liegen, blijven alle andere vrijstellingen in het spel dus gaat er maar 1000 euro in de pot.
Iedereen weet dat je geen lange verhalen moet houden als je betrouwbaar over wilt komen, het beste is om zo weinig mogelijk te zeggen.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:22:27 door Run »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2024, 21:56:54 »
Oh is dat zo? Ik had het gevoel dat Tooske juist goed bezig was. Maar moet het eens terugkijken haha

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2024, 17:01:14 »
Twee dingen leken mij enigszins verdacht bij Tooske. Ten eerste trapt zij (in beeld) de openingsopdracht af; de beginwoorden van Rik zijn: ‘De Mol is dit avontuur in Mexico wel heel brutaal begonnen’, wat je eventueel letterlijk kunt opvatten. Ten tweede knikt Tooske duidelijk met haar hoofd wanneer ze van de waarzegster hoort dat zij buiten naar een topito moet vragen. Je zou misschien kunnen denken dat deze Mol-term al bij haar bekend is als tv-kijker, maar in het Molboekje geeft ze aan dat ze pas een jaar of vijf geleden is aangehaakt wat betreft WIDM (en sindsdien waren er geen topito’s). De Mol kent de term sowieso.

Voor mij legt iets anders echter meer gewicht in de schaal. De waarzegster zegt tegen Tooske: ‘Someone outside is wearing this symbol.’ Op Tooskes kaart staat een paraplusymbool. Tooske veronderstelt dat ze op zoek moet naar iemand met een paraplu, maar komt er al zoekend achter dat het om een ketting met een symbool gaat. Tuurlijk, ze kan als Mol de kijker bewust op het verkeerde been zetten en net doen alsof ze de opdracht niet goed heeft meegekregen, maar die verklaring overtuigt mij vooralsnog niet. Is een oprechte vergissing als kandidaat niet logischer?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2024, 17:16:26 »

Voor mij legt iets anders echter meer gewicht in de schaal. De waarzegster zegt tegen Tooske: ‘Someone outside is wearing this symbol.’ Op Tooskes kaart staat een paraplusymbool. Tooske veronderstelt dat ze op zoek moet naar iemand met een paraplu, maar komt er al zoekend achter dat het om een ketting met een symbool gaat. Tuurlijk, ze kan als Mol de kijker bewust op het verkeerde been zetten en net doen alsof ze de opdracht niet goed heeft meegekregen, maar die verklaring overtuigt mij vooralsnog niet. Is een oprechte vergissing als kandidaat niet logischer?

Als je in de volgende opdracht een reden wilt hebben om een verhaal op te hangen waarom je geen vrijstelling hebt, is het zoeken naar een echte paraplu een mooie reden. Dat de mol misschien graag een verhaal wil ophangen, heb ik hierboven uitgelegd.

Nog iets anders, ze kwam als eerste bij de kaartuitlegster. Als mol is dat handig want dan kun je daarna geschminkt tussen het publiek blijven.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 18:41:15 door Run »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2024, 17:23:39 »
Nog iets anders, ze kwam als eerste bij de kaartuitlegster. Als mol is dat handig want dan kun je daarna geschminkt tussen het publiek blijven.
Dat we haar als eerste zien betekent natuurlijk niet dat zij ook als eerste is geweest. Heb jij iets gezien waardoor het duidelijk is dat zij eerst is?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2024, 17:32:06 »
Als mol zal ze als laatste gegaan zijn.

Ik zat net te denken dat zij wel een soort Susan achtige mol zou kunnen zijn
Ik dacht eerder aan een Yvon-achtige mol...... 1e BN-er, vol in de spotlights.

Zo is Tooske ook een beetje. Duidelijk de meest bekende Nederlander van het gezelschap, kan haast dus niet de mol zijn. Yvon was ook altijd TOO obvious.

Een typische blondine om het dan WEL te zijn ??? ::) ::blond:: ::blond:: ::blond:: ::blond:: ::blond:: ::blond::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Wis

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2024, 18:00:17 »
Dat zou een goede leerschool kunnen zijn.  :)

Tooske eindigt haar voorstelfilmpje met "... zodat ik een beetje het speelveld in kaart kan brengen". Zou zomaar een hint kunnen zijn naar de kaart die omgedraaid wordt waarna het filmpje start.
Op haar kaart staat bovendien een paraplu: de mol houdt zich graag schuil. ::vergroot::

Op de kaart van haar vrijstelling staan van boven naar beneden de letters: M O L.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2024, 21:59:32 »
Hoewel ik het vergezocht vind om mol in die kaart te zien, is ze volgens mij wel de enige met een vrijstelling voor die aflevering .

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2024, 22:04:58 »
Vlak voordat Tooske in beeld komt zegt de waarzegster "Do you want to know the future", vervolgens draait ze de kaart met de roze paraplu om.

Deze er dan ook maar bij.

« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 22:08:50 door Ronaldanius »

Offline widm_kijker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2024, 16:16:33 »
Voorzover ik heb gezien is Tooske de enige waarbij je ziet hoe de eerste kaart wordt neergelegd. Bij alle andere kandidaten zijn er alleen shots dat er al kaarten liggen. Op die kaart staat natuurlijk ook nog groot: De MOL. Duidelijk dat Tooske de mol is, zeker in combinatie met het spoiler topic over dat je nu al kan weten dat ze de mol is lijkt het me duidelijk, volg mij in mijn tunnel en zet ook al je punten op tooske in de App :D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2024, 16:22:31 »
Tooske is mijn mol maar ik houd voorlopig toch maar alle opties open voorlopig  ;)

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2024, 18:17:14 »
Voorzover ik heb gezien is Tooske de enige waarbij je ziet hoe de eerste kaart wordt neergelegd. Bij alle andere kandidaten zijn er alleen shots dat er al kaarten liggen. Op die kaart staat natuurlijk ook nog groot: De MOL. Duidelijk dat Tooske de mol is, zeker in combinatie met het spoiler topic over dat je nu al kan weten dat ze de mol is lijkt het me duidelijk, volg mij in mijn tunnel en zet ook al je punten op tooske in de App :D

Voor iedereen die zich ongerust maakt over inhoud in een spoilertopic. Dat is pure mening en speculatie. En stel dat er echt een grote spoiler zou zijn, gelieve dit ook niet te benoemen buiten het spoilertopic om.  ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2024, 18:04:38 »
Als je in de volgende opdracht een reden wilt hebben om een verhaal op te hangen waarom je geen vrijstelling hebt, is het zoeken naar een echte paraplu een mooie reden. Dat de mol misschien graag een verhaal wil ophangen, heb ik hierboven uitgelegd.

Thanks, ik snap jouw redenatie, Run. Je hebt me van mening laten veranderen. Ook wanneer je zoals Tooske het gymnasium hebt doorlopen en de opleiding Engels hebt afgemaakt, kun je in de stress een Engelse uitleg verkeerd begrijpen, maar dan vind ik het zelf alsnog opvallend dat in de montage ervoor is gekozen om Tooske tijdens het speeddaten maar liefst vijf keer achtereen die plu op te laten voeren, waaronder tweemaal bij Fons (en wellicht ook nog in de outro).

Bij Shownieuws reageerde Tooske trouwens op de eerste aflevering.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2024, 23:01:47 »
Tooske is mijn mol maar ik houd voorlopig toch maar alle opties open voorlopig  ;)

Precies, ergens vertrouw ik het ook niet. De manier waarop Tooske in beeld wordt gebracht doet me denken aan Liesbeth die dolend rondliep op het strand in IJsland.  Liesbeth werd ook behoorlijk verdacht.

Aflevering 2 maar weer met een open blik bekijken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #17 Gepost op: 10-01-2024, 15:05:29 »
Hoewel ik het vergezocht vind om mol in die kaart te zien, is ze volgens mij wel de enige met een vrijstelling voor die aflevering .
Wat me ook opviel is dat ze wel erg moet lachen dat het een vrijstelling voor aflevering 3 is, maar ze zegt niet: dat moet ik nog maar zien te halen of iets dergelijks, als ze de mol is hoeft ze zich daar ook niet druk om te maken. Degenen die een vrijstelling voor afl. 2 hadden, maken wel opmerkingen in die trant.

Al met al ligt het er nogal dik op en meestal is de mol in aflevering 1 opopvallend, dus ik hou alle opties open.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2024, 15:07:59 door Run »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #18 Gepost op: 10-01-2024, 15:50:50 »
Vond haar bij de test ook een aparte biecht hebben, iets met dat ze op ging letten om niet te doen wat ze kandidaten altijd op tv hoorde zeggen oid, maar vervolgens werd de gedachte niet echt afgemaakt wat ze dan wél deed. En ik meen dat ze meer van zulke biechts had.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2024, 12:02:12 »
Ze wordt erg uit de wind gehouden bij de verdenkingen. Jip geeft bijv. wat voorbeelden van verdacht gedrag, zit Tooske natuurlijk weer niet bij. Je kunt mij niet vertellen dat ze niet verdacht wordt. Zo te zien bij het penningmeester kiezen wordt Anna daadwerkelijk niet veel verdacht en Justin ook niet veel. Zijn de mol niet. Tooske hoeft niet te proberen een gooi te doen naar dat penningmeesterschap. Kansloos. Vanavond deze edit verder in de gaten houden. Ik voorspel opnieuw uit de wind, onze blondine  8) ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)