Auteur Topic: [Theorieën] Afvallerstopito  (gelezen 4653 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2024, 00:04:49 »
Roderick en Liz hadden geen rood scherm gehad en het was vooraf duidelijk dat ze terug zouden komen. Dat maakt het voor mij toch een andere situatie.

Nee oké. Maar dan een Richard in de kooi, een Paul Rabbering dan. Of een Gijs Stenders in Australië. Het is niet nieuw dat een kandidaat kan terugkeren. En again waarom het als stembiljet hebben. Dan bouw je suspense op voor niks.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2024, 00:06:02 »
Nee oké. Maar dan een Richard in de kooi, een Paul Rabbering dan. Of een Gijs Stenders in Australië. Het is niet nieuw dat een kandidaat kan terugkeren. En again waarom het als stembiljet hebben. Dan bouw je suspense op voor niks.

Verschil is dat Richard, Paul en Gijs geen afvallersdagboek online hadden staan en geen aflevering van 'Niet De Mol' kregen.

En wat betreft de 'suspense voor niks': wat dacht je van het gemaskerd bal voor de onthulling van de Mol in 2022?  ::)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2024, 00:07:41 »
Verschil is dat Richard, Paul en Gijs geen afvallersdagboek online hadden staan en geen aflevering van 'Niet De Mol' kregen.

En wat betreft de 'suspense voor niks': wat dacht je van het gemaskerd bal voor de onthulling van de Mol in 2022?  ::)

Fair enough. En touche, dat vond ik ook een opbouw voor niks. Had dan wel wat met die ogen van Kim Lian gedaan als hint en gekozen als mol  :-X
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2024, 01:03:08 »
Verschil is dat Richard, Paul en Gijs geen afvallersdagboek online hadden staan en geen aflevering van 'Niet De Mol' kregen.

En wat betreft de 'suspense voor niks': wat dacht je van het gemaskerd bal voor de onthulling van de Mol in 2022?  ::)

Maar dat was ook zonder meer te wijten aan het feit dat het toen helemaal niet duidelijk was of Paul er uit zou zijn gegaan. Ik vermoed dat Gijs en Richard een destijdse oversight was. Gezien de jeugdigheid van het moderne internet en wie is de mol.

"Niet de Mol" is gewoon een heel absurdistisch en rare onnodige toevoeging aan het scala aan widm-side projects. (Evenmin "Mollenstreken", maar ik ga die discussie hier niet voeren.) De naam van het programma zegt eigenlijk al genoeg. Deze persoon is "..." Het zegt niks over wat de toekomst brengt, noch of we dezelfde kandidaat in een toekomstige aflevering weder zullen zien.

Ook de manier waarop Rik afscheid neemt was gewoon hintend naar meer. Het gaf me een Tim Haars S13 deja vu... Daarover gesproken...
Was er destijds voor Tim een afvallersdagboek gepost? Ik vermeen dat dit wel degelijk het geval was, toen ontstond er ook zo'n discussie over.

En compleet ongerelateerd maar... het zinnetje "De Mol gaat nooit naar huis..." die is compleet teniet gedaan sinds de introductie van "Het Afvallershotel."
« Laatst bewerkt op: 14-01-2024, 01:05:53 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2024, 01:05:26 »
Maar dat was ook zonder meer te wijten aan het feit dat het toen helemaal niet duidelijk was of Paul er uit zou zijn gegaan. Ik vermoed dat Gijs en Richard een destijdse oversight was. Gezien de jeugdigheid van het moderne internet en wie is de mol. "Niet de Mol" is gewoon een heel absurdistisch en rare onnodige toevoeging aan het scala aan widm-side projects. (Evenmin "Mollenstreken", maar ik ga die discussie hier niet voeren.) De naam van het programma zegt eigenlijk al genoeg. Deze persoon is "..." Het zegt niks over wat de toekomst brengt, noch of we dezelfde kandidaat in een toekomstige aflevering weder zullen zien.

Ook de manier waarop Rik afscheid neemt was gewoon hintend naar meer. Het gaf me een Tim Haars S13 deja vu...
Was er destijds voor Tim een afvallersdagboek gepost? Ik vermeen dat dit wel degelijk het geval was, toen ontstond er ook zo'n discussie over.

En over het zinnetje "De Mol gaat nooit naar huis..." die is compleet teniet gedaan sinds de introductie van "Het Afvallershotel."

Tim had een afvallersdagboek, maar dat was zo nietszeggend + In de vooruitblik zag je Tim lopen. Dus er was geen discussie toen.
klaar voor de strijd

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2024, 01:15:23 »
Maar het bewijst wel dat het kan... Dat is meer waar ik op doelde.

Ik verwacht niet dat het makkelijk wordt om zomaar weer het spel in te stappen, by the way.
Het is waarschijnlijk een alles of niets scenario. Waarbij er eentje terugkomt of niemand.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2024, 02:04:55 »
Ik verwacht niet dat Babs en Jip terugkomen. Anno nu, met de app, denk ik niet dat ze dat doen.

Er komt denk ik een opdracht waar ze een rol spelen.

De theorie dat ze een (deel)vrijstelling weg mogen geven, kan ook.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2024, 09:46:59 »
De 1/3 Topito's aan elkaar, vormen een hele (logisch, natuurlijk). Jip heeft nu een deel gekregen, waarop ik wel de "OL" van het Mol-logo heb kunnen zien. Op het deel van Babs zie ik die niet, al was die wat minder goed in beeld. Volgende week zal het derde deel komen en ontstaat een hele Topito. Mét het complete logo!?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2024, 11:54:42 »
Uit het dagboek van Jip kunnen we denk ik wel opmaken dat ze apart van Babs is gehouden: "geen wijntjes met Babs". Tegen Babs kunnen de makers best wel zegen dat er deze keer geen afvaller was. Dus dat ze nog even moet wachten op gezelschap. Maar Jip gaat meteen meer vermoeden, als ze apart van Babs wordt gehouden. Die situatie kunnen de makers niet zo lang volhouden lijkt me. Dus na de derde afvaller zal er zeker wel iets speciaals gebeuren. 

Dan even een stukje wilde speculatie:

We hebben we nu al twee keer "De Vlaamse link" gezien in een opdracht. De ene groep heeft invloed op de andere. De bankzitters hadden invloed op de podcast-luisteraars, en de schilders hadden invloed op de codekrakers.

Misschien is het gebruik van de Vlaamse link een opmaat naar nog een gelinkte opdracht, maar waarbij deze keer de afvallers invloed hebben op de kandidaten groep. De eerste twee keer kunnen een subtiele manier zijn om aan de kandidaten uit te leggen dat die invloedsmogelijkheid een realistische optie is om rekening mee te houden.

Ik sluit niet uit dat de mol in aflevering 3 geëlimineerd wordt; vervolgens een opdracht meespeelt vanaf de afvallers zijde; invloed blijft uitoefenen via een "Vlaamse link", en vervolgens weer terugkomt in het spel. De makers hebben dacht ik wel eens genoemd dat een mol nooit buiten spel gezet mag worden. De mol kan best afgescheiden worden van de groep, maar zal altijd invloed hebben om geld te kunnen wegspelen.

Disclaimer: zie deze speculatie even los van het principieel eens zijn met een rood scherm voor de mol. Daar is een ander discussietopic voor.
Maar ik sluit dus niet uit dat de makers voor dit scenario gekozen hebben. 



Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2024, 12:25:32 »
Ik moet wel zeggen dat ik het niet eerlijk zou vinden qua punten. Zelfs al zou je de punten van Jip die je nu kwijt bent terug krijgen dan nog kun je de volgende aflevering geen punten op Jip inzetten waardoor als zij toch de mol blijkt te zijn je de punten die je normaal op haar zou hebben ingezet moet gaan inzetten op een kandidaat die dus ook kan afvallen. Dat kunnen ze nooit weer rechttrekken voor de spelers van de app omdat je niet weet waar die punten dan op ingezet worden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2024, 13:33:28 »
Ik zou het pas echt belachelijk vinden als de 2 of 3 afvallers mogen beslissen wie een vrijstelling krijgt.
Waarom? Wat is daar de meerwaarde van?

Terugkomen kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dan kan alleen de laatste afvaller de mol zijn. Als Babs de mol is is het heel gek als ze 2 of 3 afleveringen afwezig was. En er dus niet gemold is. DAn hebben de andere kandidaten vragen ingevuld op alleen maar kandidaten. En dan zou degene die gekozen heeft voor iemand met dezelfde schoenmaat of evenveel broers en/of zussen de test beter gemaakt hebben dan iemand die ook voor kandidaten gekozen heeft.

Ik weet niet of ik het echt leuk vind als de 3 afvallers die samen 1 vrijstelling in handen hebben iets gaan doen om te bepalen wie er terug mocht komen.
Maar nu ze de suggestie gewekt hebben dat de afvaller in de toekomst nog iets doet, zie ik liever dat 1 van hun terug komt dan dat ze zaken mogen bepalen.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2024, 14:00:43 »
Wat weten we nu al?
- er komt voor het einde van de serie duidelijkheid over het lot van Babs (dus dit is niet iets als eerder die uitnodiging voor het eindfeest)
- alle afvallers krijgen een topito met exact dezelfde boodschap van de waarzegster
- drie topito's vormen samen 1 hele topo
- in het verleden was een topo een vrijstelling waard (of dit nu ook zo is, valt te bezien)
- de afvallers zijn niet de mol. Dit wordt duidelijk gemaakt door hun optreden in 'Niet de mol', het verdwijnen van punten in de app en Anke's suggestie in Moltalk werd ook direct van tafel geveegd.
- de afvallers worden tot nu toe gescheiden gehouden en blijven in Mexico (volgens het dagboek van Jip)

Ik denk dat het meest realistische scenario is dat de drie afvallers onderling moeten strijden om terugkomst in het spel. Hiermee hebben ze aan de ene kant meer informatie (ze weten op wie ze in hun test hebben ingezet), aan de andere kant missen ze informatie (van wat er na hun vertrek is gebeurd). Zolang de afvallers hun informatie niet kunnen combineren (waar het nu niet op lijkt aangezien ze gescheiden worden gehouden) kan dat speltechnisch prima.


Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2024, 15:59:03 »
Het werd ook door Rik gezegd in de aflevering tegen Jip meen ik.
Fijn verblijf in Mexico.
De topito van Jip leek anders van kleur dan die van Babs.
Groener maar kan ook lichtinval zijn.
Heeft iemand een still/zoom van topito van Jip?
Ik meende dat er op de achterkant een tekst leek te staan.

Er komt sowieso nog volgende week een topito bij lijkt me. Aangezien de ingeleverde topito’s uit 1e opdracht vrijstellingen voor afl 1,2&3 waren.
Ben benieuwd of er dan in afl 4 iets mee gedaan wordt of dat het langer doorzet en pas in finale een ding wordt.

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2024, 16:55:28 »
Ik denk ook dat er na de 3e afvaller er volgende week nog een opdracht komt voor de drie afvallers voor een volledige topo / vrijstelling voor aflevering 3. De winnaar komt terug in het spel en de verliezers gaan definitief naar het afvallershotel.
Ze zullen dan ook wel iets verzonnen moeten hebben voor het verdenkspel in de WIDM app, maar eerlijk gezegd vind ik dat van secundair belang. De twist in het spel hiermee zou ik veel leuker vinden.

Andere opties voor het gebruik van de topo / vrijstelling zou ik minder interessant vinden.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2024, 17:46:50 »
Dit stukje in de trailer lijkt mij te slaan op het hele topo gebeuren:


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2024, 21:51:57 »
ze kunnen topito's kopen van de afvallers, voor veel geld..? De mol gaat de pot leeghalen..? Geen idee...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2024, 22:19:54 »
Het hele probleem met de app kunnen ze natuurlijk eenvoudig omzeilen door in aflevering 3 de Mol te laten 'afvallen', die dan naar Babs en Jip te sturen en met zijn drieën een nieuwe test te laten maken over aflevering 1 (die hebben ze tenslotte allemaal meegemaakt). Uiteraard 'wint' de Mol die test dan, krijgt de drie 'terugkeer-topito's' en gaat gelijk weer terug het spel in.

Vervolgens gaat deze 'gelukkige kandidaat' terug naar de groep en doet alsof hij/zij ongelooflijk gelukkig is met het winnen van de de 'terugkeer-topito's'.
De bedoeling is vast dat de overblijvende kandidaten denken dat hij/zij de Mol niet kan zijn. Maar wij - die allemaal dat Vlaamse toneelstukje vorig jaar hebben gezien - weten wel beter.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2024, 22:22:28 »
Als een van hen terug in het spel zou komen, zou het per definitie duidelijk moeten zijn dat dit niet de Mol is. In dat geval is het terecht dat mensen hun punten kwijt zijn geraakt in de app en hoeft het ook in de rest van de afleveringen niet meer mogelijk te zijn punten op diegene in te zetten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2024, 22:35:28 »
Maar als het degene uit aflevering 3 is, die na een test 'winnen' meteen weer terugkomt, dan is er niemand punten kwijt geraakt in de app en maakt het niet uit of diegene wel of niet de Mol is. De punten voor Babs en Jip die weg zijn, waren dan terecht weg.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2024, 07:42:26 »
Het hele probleem met de app kunnen ze natuurlijk eenvoudig omzeilen door in aflevering 3 de Mol te laten 'afvallen', die dan naar Babs en Jip te sturen en met zijn drieën een nieuwe test te laten maken over aflevering 1 (die hebben ze tenslotte allemaal meegemaakt). Uiteraard 'wint' de Mol die test dan, krijgt de drie 'terugkeer-topito's' en gaat gelijk weer terug het spel in.

Vervolgens gaat deze 'gelukkige kandidaat' terug naar de groep en doet alsof hij/zij ongelooflijk gelukkig is met het winnen van de de 'terugkeer-topito's'.
De bedoeling is vast dat de overblijvende kandidaten denken dat hij/zij de Mol niet kan zijn. Maar wij - die allemaal dat Vlaamse toneelstukje vorig jaar hebben gezien - weten wel beter.

Als de 3e afvaller terugkeert ga ik die zeker heel erg in de gaten houden, maar tegelijkertijd zou dit wel betekenen dat de eerste 2 afvallers enkele dagen compleet valse hoop is gegeven op een terugkeer die nooit zou kunnen plaatsvinden