Ik had hier ooit een heel Excel schema voor gemaakt om uit te rekenen welke mollen `objectief´ het beste zijn. Ik krijg bijvoorbeeld enorme jeuk van artikelen waarin bijvoorbeeld Reneé Fokker een goede mol genomend wordt omdat bij haar de pot zo laag was. Dat was echter meer aan Charlotte en Rocky te danken dan aan de mol. Echter hoe meer seizoenen er bij kwamen hoe onoverzichtelijker het schema werd. Misschien dat ik het nog een keer opnieuw ga uitrekenen over de afgelopen 25 mollen. Belangrijkste aspecten voor of iemand een goede mol zijn vind ik:
- Is de mol weinig verdacht door de kandidaten? (Hierdoor scoort met name Dennis voor mij heel hoog)
- Hoeveel geld heeft de mol zelf buiten de pot gehouden?
- Hoe zo'n percentage van het bedrag dat niet in de pot is gekomen is daadwerkelijk te wijten aan de mol?
- Hoeveel effectieve molacties heeft een mol gedaan? (dus geld uit of niet in de pot door toedoen van de mol zelf). Mollen die achterover leunen en teren op de kandidaten scoren hierdoor bij mij doorgaans lager. Inge heet bijvoorbeeld maar 2 effectieve molacties in een heel seizoen en bungelt daardoor voor mij onderaan.
Of mollen door de kijkers of door mijzelf veel/snel verdacht werden tel ik niet mee. Dit wordt namelijk ook door de editing beïnvloed.
Een precieze berekening wil ik nog een keer gaan maken. Maar een eerste inschatting:
Top: George, Milouska, Dennis, Kees, Jan
Suptop: Elise, Thomas, Merel, Rob, Jeroen
Degelijk: Anna, Susan, Yvon, Jon, Patrick, Everon, Jurre, Deborah
Matig: Klaas, Margriet, Nico
Jammer: Inge, Anne-Marie, Kim, Renée