Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 19965 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #200 Gepost op: 27-01-2024, 19:55:11 »
Het gaat inderdaad over P1.
Anna : Wie stond er als smurf verkleed bij de free record shop
Sor: chocolade naar een onbewoond eiland meenemen.
Dan zou Sor fout zijn, want Anna doet een biecht over die smurf.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #201 Gepost op: 27-01-2024, 20:03:53 »
Dat kunnen ze toch gemakkelijk controleren, daar wordt achteraf toch over gepraat. Als Sor daar een fout maakt, valt hij toch gelijk door de mand, als iemand anders dat opeist.
Of het is nepmollen natuurlijk.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #202 Gepost op: 27-01-2024, 20:07:03 »
Als het een regel is dat er geen derde kandidaat bij mag staan (wat ik Rik niet heb horen zeggen) zou zowel P1 als P2 ongeldig zijn. Wat betekent dat er elders twee combinaties gemaakt zouden zijn die we niet gezien hebben (want Tooske en Jeroen op P5 lijkt me inderdaad niet geldig)
Dat zou heel goed kunnen. Fons heeft bij binnenkomst twee enveloppen bij zich, en maakt ook aanstalten om de plaatsnamen eruit te halen. Maar we hebben Fons volgens mij nergens in beeld gezien bij een tafel.

We kunnen er niet zo maar vanuit gaan dat alle in beeld gekomen combinaties geldig waren, omdat de gekozen plaatsnamen op het bord klopten met het woord TOEKOMST. Ook een ongeldige combinatie kan een juiste plaatsnaam opleveren. Namelijk als maar een van beiden goed staat, en zijn of haar kaart gekozen wordt als het verst van Amsterdam.

Fons kan dus wel eens een goede combinatie hebben gemaakt met iemand, en dan was een van de vier die wel in beeld waren fout.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #203 Gepost op: 27-01-2024, 20:24:56 »
Maar dat is niet wat dat Instagram-account zegt. Dat zegt dat P5 in plaats van P1 goed zou zijn.

Maar op zich wel interessant wat je zegt. Fons zou in theorie zijn combinaties met Justin en Rian wel gemaakt kunnen hebben. Want die hebben daar allebei ook alleen rondgelopen. Dan wordt hij wel onnodig verdacht gemaakt doordat ze dat allebei niet hebben laten zien.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2024, 22:16:23 »
Maar dat is niet wat dat Instagram-account zegt. Dat zegt dat P5 in plaats van P1 goed zou zijn.

Dat kan niet kloppen, lijkt me. Anna en Justin beantwoorden bij P2 de vragen over Sor en Jeroen zonder dat ze dat aan Sor en Jeroen hoeven te vragen. Als Sor en Jeroen bij P2 aankomen kunnen ze de vragen over zichzelf lezen en ook zelf het juiste antwoord geven. Van Sor zien we in een biecht dat hij het juiste antwoord van Anna bevestigt. Van de vraag over Jeroen zien we dat niet. In theorie kan het zo zijn dat Justin het fout heeft (hoewel hij niet aarzelde) en dat dat een Jeroen-als-Mol goed uitkomt. Maar dat zou dan wel heel erg toevallig zijn. Ik denk toch echt dat de juiste personen bij P2 stonden. Dat matcht ook met het overzicht van BertN over waar de 4x150 euro verdiend zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #205 Gepost op: 1-02-2024, 09:01:50 »
Het aantal enveloppen dat terugkwam bij het puzzelpunt:
Sor - 1 (die van Anna)
Jeroen - 2
Kees - 1
Later kwamen daar nog bij:
Justin - 1
Fons - 2
In totaal 7. Dat klopt, want de envelop van Anna/Tooske bleef liggen op P3.

Die twee enveloppen van Fons moet hij hebben meegenomen van P4 (met Rian) en P7 (met Justin). Dit is niet in beeld geweest, waardoor het lijkt alsof Fons maar wat heeft lopen dwalen. Een molactie lijkt me dit niet. Als hij daar niet met Rian en Justin heeft gestaan, komt dit natuurlijk uit. Verdachte montage van Fons dus inderdaad.

Van wieisdemol_kaartjes via mollevi op instagram: Jeroen en Rosario op p2 is fout volgens de overzichtkaartjes. Geen groen bolletje.
Ze flikkeren allemaal, hoor. Dus het is maar net op welk moment je je screenshot maakt of je een groen bolletje ziet of niet. Ik denk een grapje van deze mollevi?
Maar goed, nu blijkt dat ook Fons twee enveloppen had, is het wel interessant om te kijken of de aanname dat P1, P2, P6 en P8 goed waren (4 x 150 = 600 euro) wel klopt. Als P1 en P2 beide afgekeurd zijn omdat ze er met zijn drieën stonden (Anna, Jeroen, Sor), stond Fons twee keer goed. Maar zo te zien ontmoeten Anna+Justin en Jeroen+Kees elkaar bij toeval. En het is ook nog eens dat Anna niet werd weggeroepen, anders waren ze ook niet met zijn drieën geweest. Anna was ook niet heel happig om met Jeroen mee te gaan, ze wilde duidelijk weg. Toevallige samenloop van omstandigheden dan?

Ik vind Sor met zijn lange loop van P8 naar P2 nog wel verdacht. Hij kan makkelijk een ommetje hebben gemaakt naar P3 en P1, en daar vragen of enveloppen hebben verwisseld. Zie overzicht van SanderFMC. Een molactie die dan niet het gewenste effect had, want op P3 kwam niemand aan, en P1 is mogelijk al afgekeurd omdat ze er met zijn drieën stonden.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2024, 09:24:56 door Molest »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #206 Gepost op: 1-02-2024, 09:55:54 »
Geeft de route (als je die volgt van p1 naar p8) de handtekening/ paraaf van Anna weg?  Ik heb de route blauw gemarkeerd hier en gedraaid daarna.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2024, 11:09:49 door Kriekendiek »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #207 Gepost op: 1-02-2024, 10:03:44 »
Wat knap gevonden. Wie weet of het een hint is?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #208 Gepost op: 1-02-2024, 11:23:52 »
Geeft de route (als je die volgt van p1 naar p8) de handtekening/ paraaf van Anna weg?  Ik heb de route blauw gemarkeerd hier en gedraaid daarna.
Wow, wel een goeie.  ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #209 Gepost op: 1-02-2024, 12:41:34 »
Case closed. Tophint!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #210 Gepost op: 1-02-2024, 12:56:14 »
Tunnelhint.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #211 Gepost op: 1-02-2024, 13:08:25 »
Tunnelhint.

True... maar is dat niet met alle hinten zo ;D

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #212 Gepost op: 1-02-2024, 13:24:18 »
Rik: "Elke locatie is op een kruising, en daar moeten specifieke kandidaten samenkomen. Als dat lukt verdienen jullie sowieso 150€ voor de pot."

Dit heeft niks te maken met enveloppen, of eventuele andere aanwezigen.

Rik: "En daar zouden ook alleen die specifieke kandidaten een envelop moeten openmaken, om de volgende vraag te beantwoorden..."

Op P2 zegt Jeroen tegen Anna: "Maak maar open die van mij", wat ze ook doet.
Misschien werd om die reden de 150€ op P2 afgekeurd. Dan heeft Rik het wel heel slecht uitgelegd.

In ieder geval, zichzelf bij een foute stelling plaatsen zie ik de mol niet direct doen. Er wordt later toch gepraat en geanalyseerd, dan val je zo door de mand. Chocolade is wel iets algemeen, maar toch.



Fons is nooit op P4 geraakt.

Rian is met Rosario naar P8 geweest.
Dan alleen verder naar P5. Wanneer Tooske daar gearriveerd is, zien we Rian nog weglopen richting P6.
Daar kwam ze samen met Kees. Kees was dan klaar en is bij Rian gebleven.
Samen zijn ze naar P4 geweest en hebben ze op Fons gewacht.
Tevergeefs, want even later wanneer de tijd bijna op is, zien we Rian en Kees rennen over de grote weg Florencia richting het eindpunt.


Fons en Justin op P7 kan eventueel wel.

Of ze zijn er apart geweest, en hebben hun envelop meegenomen.
Of P2 is afgekeurd omdat Anna de envelop van Jeroen heeft open gedaan.


Nu we er toch weer over bezig zijn, Rosario heeft de wisseltruc van Anna mogelijk wel gezien.



 


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #213 Gepost op: 7-02-2024, 21:36:57 »
Terwijl Tooske bij punt 5 staat, loopt Rian achter haar weg ver in de achtergond.
Kunnen we daar nog iets mee?


(via Tim!)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #214 Gepost op: 9-02-2024, 19:53:12 »
Eerder heb ik hier foto's gezien van Anna die een enveloppe onder haar kaart verborgen houdt.
Dat was bij de gele tafel waar ze samen met Jeroen bijstaat, niet lang na het begin van van de opdracht.
Ik ben terug gaan kijken.
Eerst heeft Anna de kaart horizontaal vast, de enveloppe is te zien, als je goed kijkt, en later rechtop, dan is de enveloppe vrij goed te zien.

Later bij de mint-kleurige tafel, waar Anna samen met Jeroen en Sor staa,t kun je duidelijk zien dat zij een enveloppe onder haar shirt heeft.
Op de foto hierboven kun je het ook wel vermoeden maar eerder en later is het duidelijker te zien.
Ook als zij, staande naast Sor, met de kaart wappert.

Waarom zou je dit als kandidaat doen? Heeft toch geen nut als het niet opvalt bij de kijkers?

Ergo, wat mij betreft is het nu duidelijk. Anna is de MOL ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 20:03:18 door Gadoesja »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #215 Gepost op: 24-02-2024, 08:45:00 »
Even één klein dingetje als Rian de mol is, was ze hier ook verdacht.
Want toen ze de puzzel gingen oplossen was Tooske (die precies wist hoe de opdracht ging) weg met Anna. Maar wie wist ook wat de bedoeling was Rian, want volgens haar had ze de plaatsen die ze nodig hadden opgeschreven. We zien het niet, dus is niet zeker. Maar ze hield haar mond en hielp de rest niet met het oplossen, vind ik wel een molactie. Of ze wilde haar mol(len) uittesten, wat dan wel kandidaats is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #216 Gepost op: 24-02-2024, 09:08:22 »
Duidelijke molpositie met haar eigen twee tafels dicht in de buurt van de eindpuzzel, zodat ze daarbij aanwezig kan zijn.
En misschien een goede molactie van Rian om Kees en Jeroen de fouten te laten maken.

Ik snap oprecht niet waarom de meerderheid op het forum hier nog steeds zo blind voor lijkt te zijn.

Je kunt in Rian als mol geloven of niet, maar je kunt toch echt niet ontkennen dat de mogelijke molposities en kansen er echt zijn.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #217 Gepost op: 24-02-2024, 09:18:29 »
Je kunt in Rian als mol geloven of niet, maar je kunt toch echt niet ontkennen dat de mogelijke molposities en kansen er echt zijn.
Volledig mee eens en bij opdrachten met de hele groep samen, maar toch verdeeld in kleine groepjes zoals deze opdracht, of de opdracht met die stenen dragen en tellen is ze vaak ook alleen in beeld te zien zonder de andere kandidaten. Dit is voor de mol ook juist de gelegenheid om te mollen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #218 Gepost op: 24-02-2024, 09:48:26 »
Is er iemand met een plausibele verklaring voor de envelop van Anna als ze kandidaat is?

Online Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #219 Gepost op: 24-02-2024, 10:14:18 »
Is er iemand met een plausibele verklaring voor de envelop van Anna als ze kandidaat is?

Het is mij niet helemaal duidelijk of het een actie was waarmee de opdracht niet had kunnen slagen?

Anders:

- souvenir
- voor nadere bestudering
- een laagdrempelige manier om verdacht te lijken onder je medekandidaten zonder geld kwijt te spelen

Ze deed niet heel veel moeite om 'm echt goed te verstoppen.