Auteur Topic: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger  (gelezen 12096 keer)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2024, 11:05:01 »
Jeroen heeft ook vaak geaccentueerde uitspraken die lijken op voorkennis.

Bij het stadion zegt Jeroen, laat mij maar dom van A naar B lopen. Het Spaanse estupido wordt naar het Maya vertaald als ‘chich pool’. De woordenlijst Maya vertaalt chich als ‘voorspelling’. Jeroen voorspelt bij de maaltijd dat hij met Rik (Wilson) in een bubbelbad gaat zitten.
Na benadrukte bordenlopers van Rik vraagt Jeroen Bordenlopers of Hordenlopers. Er bestaat een ‘schaar horde’, in hoogte instelbaar, het onderstel vormt een X. Jeroen’s loteriakaart is een gele schaar. Geel kan in Mexico verwijzen naar religie (San Ignacio de Loyola, bekent van meditatie, Jeroen mediteert op de hotelkamer), eten (gele peper in Mole amarillo), kleding (charro-pakken, Jeroen draagt hemden als zanger El Charro Amarillo), natuur (de bij Dia de los muertos gebruikte nationale bloem is geel, Jeroen draagt een geel shirt met gele bloem). De kleding van Jeroen is niet echt zijn stijl op internet. Jeroen zat vaak op een gele stoel of geel bed. Ze gaan nog naar Izamal, de gele stad.

Volleybal Wilson, Rik Wilson is een Amerikaanse ijshockeyspeler, Jeroen heeft in bad gezeten met Rik. Wilson komt uit een FedEx pakje in Cast Away. Bloedhand op Wilson, FedEX en X onderstel van schaar horde doet mij denken aan rode X bij EXecutie van aflevering 1.

Patience is a virtue, entrepreneurs who wants to get dirty shouldn’t have to wait long. Vies worden als een mol onder de grond, de mol kan snel beginnen. Een entrepreneur is ‘een ondernemer die met name initiatiefrijk reageert op kansen’, Jeroen begint eindelijk met actief activeren, zegt bij het introductiefilmpje te willen reageren ‘On the spot’. Jeroen roept tegen Wilson ‘I want to get dirty’.

Tactische positie op het gele bed bij het schilderen, overzicht op de rest, hun borden omlaag dan zijn bord omhoog. Mist 3 details op schilderij die je bij ‘zoek de verschillen’ zou weglaten: libellen, doorlopende doornenhalsband en groot geel blad.

1968 = OS Mexico, opgeteld 24. Loteria kaart 24 is El Cotorro, de papegaai. Jeroen praat Rik na (luilak), ligt bij zwembad als luilak. Geeft niet, want Tooske en Rian waren er ook niet. Gaf wel het enige juiste antwoord op de vraag Wat moeten we doen? Niets.

Rik staat bij het stadion met 2 vingers en 1 vinger in zijn broekzak, el Mano is loteriakaart 21. Er zijn 2 Wilsons met een handafdruk. Afleveringstitel Handje helpen (handen schudden) en Afzitten? (Mol blijft niet zitten).
« Laatst bewerkt op: 16-01-2024, 11:06:46 door Crapuleke »

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2024, 11:35:49 »
Geen briljant argument, maar ik vind 'm in de biechten af en toe de vibe van Roeland Fernhout hebben.  ::tandpastasmiley::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2024, 14:05:25 »
Jeroen heeft ook vaak geaccentueerde uitspraken die lijken op voorkennis.

Bij het stadion zegt Jeroen, laat mij maar dom van A naar B lopen. Het Spaanse estupido wordt naar het Maya vertaald als ‘chich pool’. De woordenlijst Maya vertaalt chich als ‘voorspelling’. Jeroen voorspelt bij de maaltijd dat hij met Rik (Wilson) in een bubbelbad gaat zitten.
Na benadrukte bordenlopers van Rik vraagt Jeroen Bordenlopers of Hordenlopers. Er bestaat een ‘schaar horde’, in hoogte instelbaar, het onderstel vormt een X. Jeroen’s loteriakaart is een gele schaar. Geel kan in Mexico verwijzen naar religie (San Ignacio de Loyola, bekent van meditatie, Jeroen mediteert op de hotelkamer), eten (gele peper in Mole amarillo), kleding (charro-pakken, Jeroen draagt hemden als zanger El Charro Amarillo), natuur (de bij Dia de los muertos gebruikte nationale bloem is geel, Jeroen draagt een geel shirt met gele bloem). De kleding van Jeroen is niet echt zijn stijl op internet. Jeroen zat vaak op een gele stoel of geel bed. Ze gaan nog naar Izamal, de gele stad.

Volleybal Wilson, Rik Wilson is een Amerikaanse ijshockeyspeler, Jeroen heeft in bad gezeten met Rik. Wilson komt uit een FedEx pakje in Cast Away. Bloedhand op Wilson, FedEX en X onderstel van schaar horde doet mij denken aan rode X bij EXecutie van aflevering 1.

Patience is a virtue, entrepreneurs who wants to get dirty shouldn’t have to wait long. Vies worden als een mol onder de grond, de mol kan snel beginnen. Een entrepreneur is ‘een ondernemer die met name initiatiefrijk reageert op kansen’, Jeroen begint eindelijk met actief activeren, zegt bij het introductiefilmpje te willen reageren ‘On the spot’. Jeroen roept tegen Wilson ‘I want to get dirty’.

Tactische positie op het gele bed bij het schilderen, overzicht op de rest, hun borden omlaag dan zijn bord omhoog. Mist 3 details op schilderij die je bij ‘zoek de verschillen’ zou weglaten: libellen, doorlopende doornenhalsband en groot geel blad.

1968 = OS Mexico, opgeteld 24. Loteria kaart 24 is El Cotorro, de papegaai. Jeroen praat Rik na (luilak), ligt bij zwembad als luilak. Geeft niet, want Tooske en Rian waren er ook niet. Gaf wel het enige juiste antwoord op de vraag Wat moeten we doen? Niets.

Rik staat bij het stadion met 2 vingers en 1 vinger in zijn broekzak, el Mano is loteriakaart 21. Er zijn 2 Wilsons met een handafdruk. Afleveringstitel Handje helpen (handen schudden) en Afzitten? (Mol blijft niet zitten).

Fantastisch!  :o
Edit: schilderopdracht gecheckt, wat opvalt is dat we heel weinig te zien krijgen van de schilderende Jeroen. Meest opvallende echter is dat hij de vlinders in het haar van Kahlo niet schildert op zijn schilderij. Die vlinders zijn een super opvallend detail en die weglaten is supermols. De anderen communiceren met elkaar en hebben het over dat je de details moet overnemen, maar Jeroen zit in zijn eigen wereldje en heeft een capuchon op, misschien om later te kunnen zeggen dat hij niet hoorde dat je details moet schilderen.
Nog iets gevonden:  hij vertelt dat Frida Kahlo halfverlamd was door een auto-ongeluk. Het was echter geen auto-ongeluk maar zij zat in een bus die aangereden werd door een tram. Bij iemand die de mol niet is, zou dit gecorrigeerd worden lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2024, 14:54:41 door Run »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2024, 19:22:13 »
Dank.

Jeroen schildert wel de vlinders, maar niet de libellen, geel blad en halsband, precies onderdelen waarvan je verwacht dat ze op de andere schilderijen zijn weggehaald. Andere schilders missen ook wel wat, maar dat is steeds 1 dingetje. Justin mist een stukje koord, Jip schildert andere bloemen en mist wat wit rond het hoofd, Rosario heeft het echt goed gedaan, het schilderij van Fons wordt geraden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2024, 19:32:26 »
Dank.

Jeroen schildert wel de vlinders, maar niet de libellen, geel blad en halsband, precies onderdelen waarvan je verwacht dat ze op de andere schilderijen zijn weggehaald. Andere schilders missen ook wel wat, maar dat is steeds 1 dingetje. Justin mist een stukje koord, Jip schildert andere bloemen en mist wat wit rond het hoofd, Rosario heeft het echt goed gedaan, het schilderij van Fons wordt geraden.
Wacht even, welk schilderij moest geraden worden? Als dat het linkse is met drie vlinders, heeft Jeroen twee vlinders geschilderd, wat een opvallend verschilletje is. Dat gele blad weglaten is ook opvallend, dat kan makkelijk genoemd worden en dat mist dan. Als je door je door oogharen kijkt, valt dat blad op. De libellen weglaten vind ik niet zo vreemd, die vallen een beetje weg in het geheel.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2024, 19:38:46 door Run »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2024, 19:38:44 »
De linker op de ezel is de nepper die nageschilderd moet worden. De rechter is het origineel.

Als ik het schilderij zou moeten bewerken, zou ik iets doen met de halsband, het blad, de  libellen en misschien de snor.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2024, 19:52:25 door Crapuleke »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2024, 19:43:13 »
De linker op de ezel is de nepper die nageschilderd moet worden. De rechter is het origineel.

Als ik het schilderij zou moeten bewerken, zou ik iets doen met de halsband, het blad, de  libellen en misschien de snor.

Waarom? Er zal bij de beoordeling gezegd worden dat er 3 vlinders moeten zijn, op elkaar, en er staan 2 vlinders uit elkaar. Bovendien is dat precies wat op het originele schilderij staat dat niet geschilderd moest worden. Dat duidt op voorkennis.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2024, 19:53:13 »
Ik schreef het verkeerd, de rechter moest nageschilderd. De linker is de nepper.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2024, 20:01:04 »
Ik schreef het verkeerd, de rechter moest nageschilderd. De linker is de nepper.
Oh. Dan valt mijn verhaal in het water.  :P

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #49 Gepost op: 17-01-2024, 12:44:52 »
Het is wel by far het minst gelukte schilderij met veel onvolledige details, de details bij de aap en de kat, het blad achter het hoofd, de libelles, de details van de doornenhalsband. Poeh...

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2024, 22:20:33 »
Wat mij deze 3de aflevering met name opviel was dat Jeroen 80% van de zendtijd kreeg, leek wel. Daardoor kreeg ik heel sterk het vermoeden dat hij af ging vallen (omdat dat wel wel vaker het geval is bij afvallers). Maar (gelukkig ::hypocriet::) klopte dat vermoeden niet.

Maar waarom werd hij dan deze aflevering zo naar voren geschoven? Om de vorige afleveringen te compenseren waarin hij nauwelijks een rol leek te hebben?
Echt verdacht werd hij ook niet gemaakt, dus een dwaalspoor kan het niet zijn.

Voor mij toch een reden om hem weer meer in de gaten te houden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2024, 22:24:17 »
Het viel mij ook op dat Jeroen zo sterk op de voorgrond trad nadat hij de vorige twee afleveringen eerder afzijdig bleef. Zou dat de volgende afvaller zijn?
Hij gaf wel de meeste juiste antwoorden bij de liedjes en bij het tekenen van de worstelaars lette hij op de details, dus erg mols was hij niet.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2024, 22:26:09 door Luc »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2024, 22:33:35 »
Ik vond hem juist deze aflevering eindelijk echt mols.
De eerste paar vragen goed beantwoorden zo van jongens dit is makkelijk laten we doorspelen en vervolgens toch ook hele makkelijke fout beantwoorden. En hij schreef alles op. Dus wie weet wat hij invulde.

Opdracht wil hij heel snel bij het bord zijn en daar neemt hij het voortouw en vult hij vervolgens alles snel foutief in.

Voor mij samen met Rian nog steeds hoofdverdachte.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2024, 22:59:50 »
Wat mij deze 3de aflevering met name opviel was dat Jeroen 80% van de zendtijd kreeg, leek wel. Daardoor kreeg ik heel sterk het vermoeden dat hij af ging vallen (omdat dat wel wel vaker het geval is bij afvallers). Maar (gelukkig ::hypocriet::) klopte dat vermoeden niet.

Maar waarom werd hij dan deze aflevering zo naar voren geschoven? Om de vorige afleveringen te compenseren waarin hij nauwelijks een rol leek te hebben?
Echt verdacht werd hij ook niet gemaakt, dus een dwaalspoor kan het niet zijn.

Voor mij toch een reden om hem weer meer in de gaten te houden.

Ik dacht ook dat hij ging afvallen omdat hij hiervoor nauwelijks gebruikt werd. Maar de mol gaat nooit naar huis dus dat hielp ook wel weer..
Ik hoop niet dat dit het seizoen wordt van mol jeroen en hulp mol kees want bij het bord van opdracht 2 ging kees erg makkelijk mee.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2024, 23:01:44 »
Ik vond hem juist deze aflevering eindelijk echt mols.
De eerste paar vragen goed beantwoorden zo van jongens dit is makkelijk laten we doorspelen en vervolgens toch ook hele makkelijke fout beantwoorden. En hij schreef alles op. Dus wie weet wat hij invulde.

Opdracht wil hij heel snel bij het bord zijn en daar neemt hij het voortouw en vult hij vervolgens alles snel foutief in.

Voor mij samen met Rian nog steeds hoofdverdachte.

Mag ik vragen waarom Rian (ik heb haar afgestreept toen babs naar huis ging), ze is vooral erg afwezig (net als sor) maar bij het worstelen zat ze totaal verkeerd en in opdracht 2 kan ze makkelijk wat gemold hebben.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #55 Gepost op: 20-01-2024, 23:07:40 »
Ik kreeg de indruk dat Jeroen zich mogelijk niet zo lekker heeft gevoeld. Er werd al eens opgenoemd dat sommigen last hadden van de hoogte. En nu hij zich beter voelt ter compensatie wat meer zendtijd kreeg zodat we de Jeroen krijgen te zien die hij werkelijk is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2024, 00:20:06 »
Mag ik vragen waarom Rian (ik heb haar afgestreept toen babs naar huis ging), ze is vooral erg afwezig (net als sor) maar bij het worstelen zat ze totaal verkeerd en in opdracht 2 kan ze makkelijk wat gemold hebben.

Rian was mijn wilde gok voor het seizoen begin.
Maar toch vind in haar elke afl wel verdacht.
Afl 1 molpositie schilderen
Afl2 mol positie bij de bordjes en daarmee rommelen en bij uitzitten veel lopen.
Afl 3 vage fotos maken en alleen lopen en weinig in beeld.

Mijn top 4 is Rian/Jeroen  Anna (voornamelijk door veel hints) en Kees.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2024, 14:44:39 »
Volgens mij is Jeroen de mol. Op het dakterras vroeg hij zo obvious aan Tooske: "Stel je voor... zitten?" En daarna: "Ik doe mee, dan gaan we zitten". Dit zei ZO veel. Alsof hij wist dat het "gaan zitten" een soort specifieke opdracht was. Hij maakte verbaal een dingetje van het gaan zitten. Én, door dit zo te zeggen, benadrukte hij graag even dat hij wilde gaan zitten, omdat dát eigenlijk iets is wat de mol niet moet doen. Hij benadrukte dat hij even iets goeds/onmols wilde doen, in de hoop dat zijn medekandidaten zijn obvious voorstel om te gaan zitten zouden onthouden. Dat terwijl hij juist heel veel aan het lopen springen vliegen etc. was op het dakterras.

In de aflevering is het moment vanaf 28:20 te zien. ( https://www.youtube.com/watch?v=hKzcd96Qsyc )

Dit in combinatie met die 'aangeschoten'-act van gister bij de eerste opdracht, doet mij echt denken dat dit duidelijk de mol is

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2024, 15:19:05 »
Wat mij deze 3de aflevering met name opviel was dat Jeroen 80% van de zendtijd kreeg, leek wel. Daardoor kreeg ik heel sterk het vermoeden dat hij af ging vallen (omdat dat wel wel vaker het geval is bij afvallers). Maar (gelukkig ::hypocriet::) klopte dat vermoeden niet.

Maar waarom werd hij dan deze aflevering zo naar voren geschoven? Om de vorige afleveringen te compenseren waarin hij nauwelijks een rol leek te hebben?
Echt verdacht werd hij ook niet gemaakt, dus een dwaalspoor kan het niet zijn.

Voor mij toch een reden om hem weer meer in de gaten te houden.
Ik kreeg het idee dat hij overtuigd is de mol in het vizier te hebben en daardoor nu probeert de aandacht op zichzelf te vestigen. Maar hij wist wel erg veel antwoorden, misschien een mol die via 1 opdracht alle verdenkingen van zich af wil schudden? Hij blijft ook maar in mijn hoofd zitten als verklede mol tijdens de schilderopdracht.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 15:30:24 door Run »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2024, 16:40:43 »
Kan inderdaad nog beide kanten op.

Voor nu kies ik toch de kant van mol. Al komt dit grotendeels voort uit dat hij mijn schot-voor-de-boeg en wensmol is.

Iedere mol doet ook wel onmolse dingen leert het verleden ons.
Ik zie bij de pubquiz Jeroen die het fijn vindt even z’n masker af te zetten en gewoon fanatiek en enthousiast het spelletje mee te spelen, veel geld valt er toch niet te verdienen doordat er eerst geld uit de pot gaat. Wellicht weet hij met voorkennis dat de laatste vragen moeilijker worden en probeert hij daarom de groep te overtuigen om steeds door te gaan door zelf goede antwoorden te geven (maar m.n. Justin voorkomt dat ze tot het einde door gaan). De montage maakt hier gretig gebruik van om het nog even duidelijk in beeld te brengen hoe kandidaats hij hier doet. En de andere kandidaten zien dit ook als onmols waardoor hij zakt op de verdachtenlijstjes. Daarbij versterkt het zijn plaats in de groep, wat als mol toch ook handig is.
Ik ben niet per se voorstander van een mol die er niet alles uit haalt om de pot nog lager te krijgen, maar ik kon wel genieten van hoe deze opdracht ging  ;D

En inderdaad nog steeds is het ook anders uit te leggen, maar ik kies voor nu om in deze tunnel te stappen. Gelukkig heeft een tunnel altijd een nooduitgang mocht uit de komende afleveringen blijken dat hij echt kandidaat en geen mol is.