Auteur Topic: [Aflevering 2] - Afgelopen?  (gelezen 6507 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2024, 01:33:55 »
Een hele matige aflevering! ::niet-ok::

De eerste opdracht was chaotisch en zo werd het ook in beeld gebracht. Gedoemd om te mislukken. De tweede opdracht was heel gaaf op de bergen, op zich aardige twist met zitten en opstaan.

Ze proberen het wel met meerdere lagen, maar je mist gewoon een goede voice-over die het één en ander uitlegt. En weer geen overzichtkaartjes.

Het praatje van Rik bij de eliminatie was echt tenenkrommend, totaal onnodig!
« Laatst bewerkt op: 14-01-2024, 01:53:49 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2024, 01:34:11 »
Het verbaasd mij echt hoe Wie is de Mol in amper 8/9 jaar tijd van een spannend spelprogramma naar een soort bn'er vakantie programma is veranderd.

De berg opdracht was in potentie echt spannend maar werd zo chaotisch en niet spannend gemonteerd dat het echt totaal wegviel.
De andere groep wist terecht niet wat ze moesten doen, ik begrijp niet waarom het leuk is om naar 4 kandidaten te kijken die geen idee hebben wat ze doen.

Daarnaast begrijp ik ook niet dat Rik tijdens de eliminatie in aflevering2 aan de kandidaten gaat uitleggen hoe dit spel werkt door te benoemen dat ze details moeten onthouden van elkaar......

En dan heb ik het nog niet over opdracht 1 die weer niet te volgen chaotisch was en waar de Mol achterover kan leunen.

Ik wil echt niet negatief zijn maar er zit zoveel meer potentie in dit mooie programma. Aan het land en aan de deelnemers ligt het echt niet.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2024, 01:42:04 »
Eigenlijk vond ik het best een leuke aflevering, vooral doordat er meer groepsdynamiek en discussies waren. Ik vond de edit wel leuk gedaan, maar dat is een kwestie van smaak

Wat Mol2024 hierboven over Rik schrijft viel mij ook op. Zijn toon doet lijken alsof hij WIDM Junior presenteert, met meer Jip en Janneke taal en vergrote ogen. Beetje cringe

Had het idee dat de afvaller het niet zo heel erg vond dat ze eruit ligt.

En zei Rik nou: nog een fijn verblijf in Mexico? Ik denk dan ook dat 1 van de 3 afvallers nog terug kan keren.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2024, 09:39:07 »
Zeer vermakelijke aflevering, hebben gelachen  ::bravo::

En heeft Rian niet de hele kamer (massagekamer) Afgelopen op zoek naar een aanwijzing.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2024, 10:54:44 »
Aflevering 1 vond ik heel sterk, maar deze aflevering deed het niet echt voor mij als kijker.
Zowel bij het eerste als tweede spel was er weinig te speuren omdat de informatie wegviel.

Enige wat opviel is dat we Rian horen dat ze een cijfer verkeerd overneemt en dat we zien dat Jeroen als eerste iniatief zien nemen om op te staan en naar de bar te gaan.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2024, 11:00:55 »

Het praatje van Rik bij de eliminatie was echt tenenkrommend, totaal onnodig!

Zou het niet voorsorteren zijn op iets in de volgende aflevering? Juist omdat hij het specifiek over de privédinfen van de mol had. Anders slaat het inderdaad helemaal nergens op(in deze toch al vage aflevering. De uitleg was ook weer eens bedroevend.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2024, 11:33:36 »
Aflevering 1 vond ik heel sterk, maar deze aflevering deed het niet echt voor mij als kijker.
Zowel bij het eerste als tweede spel was er weinig te speuren omdat de informatie wegviel.

Enige wat opviel is dat we Rian horen dat ze een cijfer verkeerd overneemt en dat we zien dat Jeroen als eerste iniatief zien nemen om op te staan en naar de bar te gaan.

Eens met deze analyse. Ik vond het ook niet zo'n beste aflevering.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2024, 11:35:57 »
Ik ben tot nu toe zeer tevreden!  ::bravo:: Zowel aflevering 1 als aflevering 2 vond ik erg sterk. Super leuk dat ze meer experimenteren met het uitoefenen van invloed op de andere groepen. Komt heel mooi uit de verf. Neem nou die laatste opdracht. Super simpel, maar een heerlijke mindfuck ::bravo:: Ik houd ervan!

Ik geniet weer  ::bravo::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2024, 12:22:14 »

Had het idee dat de afvaller het niet zo heel erg vond dat ze eruit ligt.

En zei Rik nou: nog een fijn verblijf in Mexico? Ik denk dan ook dat 1 van de 3 afvallers nog terug kan keren.

Misschien omdat het nog niet is Afgelopen? Voor de mol
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2024, 17:14:00 »
Misschien omdat het nog niet is Afgelopen? Voor de mol

Dat zou ik echt een gave twist vinden! Dan ontploft de boel op dit forum  ::rofl:: ::rofl::
Beetje controverse kan het programma wel gebruiken naar mijn mening.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2024, 17:20:35 »
Dat vraagteken in de afleveringstitel intrigeert me wel. Het lijkt afgelopen voor Jip, maar is dat wel zo?

Verder begrijp ik de kritiek op de opdrachten niet zo goed. Het waren typische WIDM opdrachten met chaos, spectaculaire uitzichten, gedurfd acties en een vleugje humor. Ik heb er wel van genoten. Dat de montage het spitten naar aanwijzingen naar de mol lastig maakt, is iets wat ik al lang geaccepteerd heb. Beter te moeilijk om de mol te vinden, dan te makkelijk.  Bij WIDM zijn ze de afgelopen jaren ook wel wijzer geworden.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2024, 17:23:15 »
Ik ben het helemaal met Cornelis eens.
Ik vond het wel een leuke aflevering. Vind het echt heel leuk dat er dit seizoen veel opdrachten zijn waarvan de ene groep invloed heeft op de andere groep.  Wel kan het denk ik nog iets beter worden uitgedacht. Er gelachen om de groep op het dakterras.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2024, 18:49:43 »
Daarnaast begrijp ik ook niet dat Rik tijdens de eliminatie in aflevering2 aan de kandidaten gaat uitleggen hoe dit spel werkt door te benoemen dat ze details moeten onthouden van elkaar......
Bij het handlezen kreeg Tooske ineens rare stellingen te horen waar ze steeds nee op antwoorde (je houdt van suiker, bespeelt een instrument of zoiets). Zouden deze vragen gaan terugkomen in de test op een  later moment?

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2024, 20:59:14 »
Bij het handlezen kreeg Tooske ineens rare stellingen te horen waar ze steeds nee op antwoorde (je houdt van suiker, bespeelt een instrument of zoiets). Zouden deze vragen gaan terugkomen in de test op een  later moment?
Misschien heeft de "handlezer" wel info gekregen over de mol en geeft ze die door aan de nietsvermoedende kandidaten.
Of het is gewoon volledig fake.  ::rofl:: Kan ook.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2024, 21:00:42 »
De mol zal erg blij zijn dat Jip moest vertrekken. Zij was erg fanatiek om opdrachten te doen slagen.

Toen ik zag hoe zij de de vlam vraag invulde voelde ik haar afscheid al aankomen..

Het praatje van Rik bij de eliminatie was echt tenenkrommend, totaal onnodig!

Ha, ik vroeg mij ook af wat daar het nut van was. Misschien komen we er nog achter.

Het verbaasd mij echt hoe Wie is de Mol in amper 8/9 jaar tijd van een spannend spelprogramma naar een soort bn'er vakantie programma is veranderd.

De tijd van het slapen in een hostel of tent lijkt officieel voorbij.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2024, 13:02:43 »
Misschien heeft de "handlezer" wel info gekregen over de mol en geeft ze die door aan de nietsvermoedende kandidaten.
Of het is gewoon volledig fake.  ::rofl:: Kan ook.

handlezen is altijd fake  >:D Tooske is er ook te nuchter voor  ::tandpastasmiley::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2024, 14:08:58 »
Zeer matige verwarrende aflevering. Ook voor de kandidaten.

Niet fijn dat 4 kandidaten totaal niets hoefden te doen. ::niet-ok::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2024, 14:18:47 »
Ik vond het een prima aflevering. Vooral de gesprekken en discussies en de groep vind ik leuk.

Helaas was opdracht 1 zeer matig. Als mol kan je als renner te weinig doen, maar wel aan de microfoon. En beste positie blijft op de tribune.

Opdracht 2 was erg leuk en goed bedacht. Echter denk ik dat ze er veel meer uit hadden kunnen halen door overzichtkaartjes en/of een goede voice-over. Ik vond het juist wel grappig gedaan dat ze dus juist niets moesten doen. Als mol is de meest logische plek bij de berg, maar het zou mij niet verbazen als de mol lekker veel heeft gedaan en weinig heeft gezeten ::rofl::

Al met al een prima aflevering, maar aflevering 1 was beduidend beter en opdracht 1 was het gewoon niet.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2024, 14:20:40 »
Het lastige is natuurlijk wel bij opdrachten waar de mensen op verschillende locaties zitten dat de andere groep er dus maar achter moeten komen wat er precies gebeurd is. Dat kan het beantwoorden van testvragen dus bijzonder moeilijk maken. Dit geldt natuurlijk sowieso voor beide groepen.

Natuurlijk kan de afleveringstitel op Jip (of Babs) van toepassing zijn, maar echt veel geloof dat de mol hierbij zit heb ik toch niet. Zou wat anders zijn als ze direct terug keren, maar 1, 2 of meer afleveringen en opdrachten als mol buitenspel worden gezet. Nee dat gaat toch echt te ver.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Afgelopen?
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2024, 14:54:15 »
Ik vond het een prima aflevering. Vooral de gesprekken en discussies en de groep vind ik leuk.

Helaas was opdracht 1 zeer matig. Als mol kan je als renner te weinig doen, maar wel aan de microfoon. En beste positie blijft op de tribune.

Mee eens, behalve dat je als renner wel kan mollen, bijvoorbeeld door een verkeerde kaart te pakken. Wij konden helaas niet van iedereen zien welke kaart werd meegenomen en van welke tafel.