Poll

Wie komt er uit de kist?

Babs
96 (49.2%)
Jip
51 (26.2%)
Justin
48 (24.6%)

Totaal aantal stemmen: 195

Auteur Topic: Wie komt er uit de kist?  (gelezen 9248 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #100 Gepost op: 2-02-2024, 16:31:09 »
Als ze bij elkaar zijn geweest konden ze tussen het knuffelen door wel alle info uitwisselen. Als ze niet wisten dat er een terugkeerkans was, maakte dat ook helemaal 0 meer uit. En als ze alledrie alles met elkaar hebben gedeeld, het meest moet dan  van Justin komen, hebben ze alledrie evenveel kennis bij terugkeer in het spel. Ik vind dat wel eerlijk. En beter voor het spel.  Het lijkt me een beetje kansloos als Babs zonder enige info over twee gemiste afleveringen (4/5 gemiste dagen, 5 opdrachten) terugkeert; dan is het snel gedaan lijkt me. Dus eigenlijk hoop ik dat ze alles met elkaar hebben gedeeld.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #101 Gepost op: 2-02-2024, 17:03:38 »
Het ligt er maar net aan hoe je die zin "Gaan we weer in het afvallershotel knuffelen" interpreteert, volgens mij. Het kan zijn dat het woord "weer" slaat op "in het afvallershotel knuffelen", wat impliceert dat ze eerder ook al in het afvallershotel geknuffeld hebben. Maar het kan ook zijn dat "weer" enkel slaat op "in het afvallershotel" en dan impliceert het enkel dat ze weer in het afvallershotel komen, en niet per se dat ze daar al eerder geknuffeld hebben. Gezien de intonatie van Jip, waarbij ze "in het afvallershotel" benadrukt, en de eerdere verklaringen dat ze juist wel gescheiden zijn gehouden, gok ik op dat laatste.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #102 Gepost op: 2-02-2024, 20:07:53 »
Als ze bij elkaar zijn geweest konden ze tussen het knuffelen door wel alle info uitwisselen. Als ze niet wisten dat er een terugkeerkans was, maakte dat ook helemaal 0 meer uit. En als ze alledrie alles met elkaar hebben gedeeld, het meest moet dan  van Justin komen, hebben ze alledrie evenveel kennis bij terugkeer in het spel. Ik vind dat wel eerlijk. En beter voor het spel.  Het lijkt me een beetje kansloos als Babs zonder enige info over twee gemiste afleveringen (4/5 gemiste dagen, 5 opdrachten) terugkeert; dan is het snel gedaan lijkt me. Dus eigenlijk hoop ik dat ze alles met elkaar hebben gedeeld.
Maar niet eerlijk tegenover de kandidaten die nog in het spel zitten. Stel dat ze gaan delen op wie ze de test hadden ingevuld, kunnen ze met die informatie misschien 3 of 4 kandidaten uitsluiten. Dan heb je wel een hele mooie voorsprong op de rest.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #103 Gepost op: 2-02-2024, 22:34:21 »
De 3 afvallers zaten in verschillende locaties, pas in de bus waren ze samen. Wellicht mochten zij geen informatie met elkaar uitwisselen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2024, 12:43:46 »
Hoe kom je daar nou bij ???

Het is al toegelicht door anderen hierboven inderdaad. Maar ik meende me herinneren dat het ook ergens gezegd is...

Heb het inmiddels gevonden:
Babs op Instagram:
"Pohh, wat een aflevering hè...
Na een lange tijd in m'n eentje in het afvallershotel te hebben gezeten, zag ik eindelijk @jipstagram_ en @janeyjacke terug!! Maar er was niet veel tijd om bij te kletsen want al snel vertelde @rik_van_de_westelaken ons dat een van ons terug in het spel kon komen."

Ik denk eigenlijk dat er op de vliegreis na de marktopdracht ook niet al te veel gekletst is. Als je weet dat er nog een opdracht gaat komen, dan ga je echt niet meteen al je kaarten op tafel leggen natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 3-02-2024, 12:49:44 door annebeestje »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2024, 13:00:19 »
Ik denk eigenlijk dat er op de vliegreis na de marktopdracht ook niet al te veel gekletst is. Als je weet dat er nog een opdracht gaat komen, dan ga je echt niet meteen al je kaarten op tafel leggen natuurlijk.
Uit de uitleg van Rik konden ze al opmaken dat maar één kandidaat terug kon keren. Op elk onbewaakt moment zouden ze elkaar kunnen toefluisteren op wie ze gestemd hebben. De crew zou ze echt geen seconde uit het oog mogen verliezen als ze dat wilden voorkomen.

Ik zou het trouwens wel een eerlijke regel zou vinden: als je iets deelt over je test, is het ook einde oefening. Nu kan de bizzare situatie onstaan waarin de drie eerste afvallers elk op twee andere van de zeven overgebleven kandidaten hebben gestemd. Als je die kaarten naast elkaar legt, blijft er dan maar één realistische Mol over.
...óf niet!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2024, 13:05:50 »
Uit de uitleg van Rik konden ze al opmaken dat maar één kandidaat terug kon keren.

Het had in theorie ook gekund dat de afvallersopdracht een element met testvragen zou bevatten. Als afvaller had ik in elk geval de kaarten op de borst gehouden!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #107 Gepost op: 3-02-2024, 16:31:15 »
Nu kan de bizzare situatie onstaan waarin de drie eerste afvallers elk op twee andere van de zeven overgebleven kandidaten hebben gestemd. Als je die kaarten naast elkaar legt, blijft er dan maar één realistische Mol over.
Zo simpel is dit volgens mij niet. Bij de meeste vragen stem je op meerdere kandidaten tegelijk. Het is dan maar net welk groepje je bij welke vraag kiest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #108 Gepost op: 3-02-2024, 16:35:33 »
Zo simpel is dit volgens mij niet. Bij de meeste vragen stem je op meerdere kandidaten tegelijk. Het is dan maar net welk groepje je bij welke vraag kiest.
Het is ook een hypothetische situatie. Maar als je weet dat je ten minste 10 vragen op een van je verdachten hebt ingevuld, weet je ook dat je normaal niet in aflevering 1, 2 of 3 al een rood scherm krijgt als dat de Mol was geweest.
...óf niet!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #109 Gepost op: 3-02-2024, 20:36:40 »
Ik neem aan dat de afvallers instructies hebben gekregen niks over hun testantwoorden met elkaar te delen en vervolgens op momenten dat ze samen waren in de gaten werden gehouden en/of gefilmd werden, opdat ze zich ook aan die instructies hielden.
Toch niet dus :(
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #110 Gepost op: 3-02-2024, 22:59:32 »
Nee, het eerste wat Rik zei was dat ze alles met elkaar besproken hadden, zoals ik al dacht dus. Slechte zaak hoor ::ohno::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #111 Gepost op: 4-02-2024, 00:36:09 »
Case closed.

Of eh... Opened?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie komt er uit de kist?
« Reactie #112 Gepost op: 4-02-2024, 01:12:59 »
Ja, in deze poll hadden wij molloten het in elk geval goed. Nou nog even in die andere poll.... die ene vraag.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)