Auteur Topic: [Kandidaat] Rian Gerritsen  (gelezen 14297 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2024, 18:46:15 »
In mijn optiek komt dat op hetzelfde neer.

Wat ik denk, is dat die vraag te vroeg in de test zat. Vanuit de kandidaten beredeneerd,  ze weten in principe niet wat de ander heeft ingevuld op het informatieformulier. 

Ze kunnen het halverwege wel weten, maar dan moet je die info al hebben genoteerd of ergens anders hebben "opgeslagen".

Maar als je het als kandidaat weet van Rian, en ze is jouw mol, mis je ineens die optie. Klopt de vraag, en staat die optie er niet bij, dan is vraag 18 te vroeg  in de test gekomen.

In déze fase van het spel hoort die optie daar dus gewoon tussen te staan. In het beste geval is het een foutje van de samensteller van de test.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 18:48:40 door Bodejos »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2024, 19:53:07 »
In mijn optiek komt dat op hetzelfde neer.

Wat ik denk, is dat die vraag te vroeg in de test zat. Vanuit de kandidaten beredeneerd,  ze weten in principe niet wat de ander heeft ingevuld op het informatieformulier. 

Ze kunnen het halverwege wel weten, maar dan moet je die info al hebben genoteerd of ergens anders hebben "opgeslagen".

Maar als je het als kandidaat weet van Rian, en ze is jouw mol, mis je ineens die optie. Klopt de vraag, en staat die optie er niet bij, dan is vraag 18 te vroeg  in de test gekomen.

In déze fase van het spel hoort die optie daar dus gewoon tussen te staan. In het beste geval is het een foutje van de samensteller van de test.

Nee want ik vind Margriet een van mijn favoriete mollen, maar no way in hell dat ze een van de beste was.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2024, 20:34:08 »
In mijn optiek komt dat op hetzelfde neer.

Wat ik denk, is dat die vraag te vroeg in de test zat. Vanuit de kandidaten beredeneerd,  ze weten in principe niet wat de ander heeft ingevuld op het informatieformulier. 

Ze kunnen het halverwege wel weten, maar dan moet je die info al hebben genoteerd of ergens anders hebben "opgeslagen".

Maar als je het als kandidaat weet van Rian, en ze is jouw mol, mis je ineens die optie. Klopt de vraag, en staat die optie er niet bij, dan is vraag 18 te vroeg  in de test gekomen.

In déze fase van het spel hoort die optie daar dus gewoon tussen te staan. In het beste geval is het een foutje van de samensteller van de test.

Misschien is zij zelf nu haar favoriete mol en kunnen we 'm achteraf zo opvatten (:
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 20:37:17 door Eva. »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #63 Gepost op: 5-02-2024, 20:34:20 »
Renee is mijn favoriete mol.   ::tandpastasmiley::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2024, 22:31:09 »
Stel dat Rian de mol is, dan hebben we een mol die het erg rustig aandoet en veel last lijkt te hebben van de hitte. Ze zaait verwarring en geeft constant uitleg waarom ze iets niet kan (dyslexie, dyscalculie etc). Het is lang geleden dat we een mol hebben gehad die zich bewust dommer voordeed dan ze was (Milouska). Natuurlijk zou het Rians strategie kunnen zijn, maar zelf hoop ik toch op een wat actievere mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2024, 23:12:54 »
Was voor een MOL, net als Anna, erg opzichtig gekleed. Lastig als je bv een steen achter de bosjes wil gooien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2024, 12:34:35 »
Ook een stuk zwaarder dan een krijtje.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2024, 20:27:42 »
Is er misschien een verschil in wie zij de beste mol vindt? Of haar favoriete? Ik heb geen molboekje om te kijken. Maar wellicht wel de reden dat haar antwoord niet in de testvraag stond van aflevering 5?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2024, 23:37:40 »
Het is lang geleden dat we een mol hebben gehad die zich bewust dommer voordeed dan ze was (Milouska). Natuurlijk zou het Rians strategie kunnen zijn, maar zelf hoop ik toch op een wat actievere mol.

Milouska deed zich inderdaad dommer voor dan ze was (geweldige, maar hele lastige strategie, lijkt mij), maar ze was wel actief vond ik. Er waren best wel wat fysieke (durf)opdrachten dat jaar. Niet alles deed ze actief (zoals het fietsen), maar er zaten zeker opdrachten tussen waar ze wél fanatiek meedeed. Dat mis ik nu bij Rian en daardoor vind ik het vrij onwaarschijnlijk dat ze de mol is. Tenzij Rian achter de schermen belachelijk hard loopt te rennen om de opdrachten te laten mislukken, maar eigenlijk geloof ik daar niet zo is (het kán natuurlijk wel, maar ik twijfel daaraan).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #69 Gepost op: 12-02-2024, 09:10:32 »
Ik twijfel er geen moment aan dat Rian als mol de wat naïve rol zou pakken. In die rol is ze ook regelmatig gecast. De volkse buurvrouw, de schoolpleinmoeder etc. Zo is ze volgens mij in het echte leven zelf helemaal niet. Echt intelligenter en scherper dan je denkt.

Ik zou het geweldig vinden als ze de mol is.
Het enige waar ik voor vrees is dat de meesten hier op het forum Rian uitsluiten, of als blinde vlek hebben. En dus het gemopper achteraf.

Maar voorlopig blijf ik hier in de tunnel de slingers ophangen hoor!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2024, 10:10:56 »
Mijn gevoel zegt al sinds het begin dat Rian de mol is, waarom weet ik ook niet precies. Maar vind haar gezichtsuitdrukkingen gewoon raar, echt als mol. En niet verkeerd bedoelt, maar ik vind haar geen type om heel ver te komen als ze niet de mol is, had ik vorig jaar ook bij Jurre. En mijn gevoel zegt nog steeds dat de mol niet aan het bergbeklimmen was, maar op het terras zat, want de clue is voor deze opdracht veel staan. Tooske en Jeroen zijn eruit en Kees geloof ik niet dus blijft Rian over. Maar hoop net zoals iedereen dat ze wel een actieve mol is en dat je dit kan ontdekken tijdens het kijken.

Als zij het niet is zegt mij gevoel Rosario en hier heb ik meer bewijs voor of Fons.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2024, 10:14:08 »
Mijn gevoel zegt al sinds het begin dat Rian de mol is, waarom weet ik ook niet precies. Maar vind haar gezichtsuitdrukkingen gewoon raar, echt als mol. En niet verkeerd bedoelt, maar ik vind haar geen type om heel ver te komen als ze niet de mol is, had ik vorig jaar ook bij Jurre. En mijn gevoel zegt nog steeds dat de mol niet aan het bergbeklimmen was, maar op het terras zat, want de clue is voor deze opdracht veel staan. Tooske en Jeroen zijn eruit en Kees geloof ik niet dus blijft Rian over. Maar hoop net zoals iedereen dat ze wel een actieve mol is en dat je dit kan ontdekken tijdens het kijken.

Als zij het niet is zegt mij gevoel Rosario en hier heb ik meer bewijs voor of Fons.

Mijn gevoel zegt dit ook en ik kan het ook niet verklaren. Als ze inderdaad de mol is denk ik dat het niet is gegaan zoals ze had gehoopt, maar dat ze is overvallen door de hitte en andere fysieke ongemakken.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2024, 10:19:50 »
Mijn gevoel zegt dit ook en ik kan het ook niet verklaren. Als ze inderdaad de mol is denk ik dat het niet is gegaan zoals ze had gehoopt, maar dat ze is overvallen door de hitte en andere fysieke ongemakken.
Ben ik volkomen mee eens. Het was ook gewoon veel te warm en met overgewicht (niks tegen Rian) is dat nog moeilijker. En ik las laatst een interview van haar dat haar conditie tijdens widm echt heel slecht was. Misschien was bij actieve opdrachten misschien minder de mol en was het minder wat ze hoopte, maar bij de dansopdracht heeft ze misschien heel veel dingen verkeerd doorgegeven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2024, 10:28:33 »
Ik zie ook geen reden om van Rian af te stappen.

- molposities
- geen of nauwelijks kandidatenacties
- nooit te betrappen op een duidelijke primaire reactie wanneer de Mol iets moet acteren
- de verdenkingen van de groep wijzen het meest naar haar

Niemand komt in de buurt als je gaat combineren.

Bij 1.3 zagen we al een molactie in beeld. Rian die werd betrapt door Babs. Later een biecht van Babs dat de molpositie het groepje van Anna, Tooske en Kees was. Waarschijnlijk bepraat door Rian.

Als Mol kun je aannemelijk maken dat daar moest zijn geklooid. Dat dat de centrale (mol)positie was. Wat logischerwijs ook zo was. Behalve als er net +6000 in de pot is gespeeld en je als Mol als laatste schakel in de keten de totale controle wilt houden om nog iets van je molschap te maken. Er moest daar, na de totale fail van 1.2, keihard worden gemold.


Er staat een deels interessant interview met Rian op YT. Hoe ze acteren benadert past heel goed bij de rol van Mol. Meer gericht op jezelf in het diepe gooien, op onverwachte situaties kunnen reageren, improviseren, zoveel mogelijk acteren ...meters maken. Daardoor heeft ze een rust over zich gekregen die ze eerst niet had. Het vertrouwen dat je elke onverwachte situatie de baas kan.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 12:36:52 door Amethyst »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2024, 10:36:15 »
Natuurlijk kan Rian de Mol zijn, en het kan dat ze door de hitte minder uit de verf komt in actieve opdrachten dan gehoopt, maar ook op rustige momenten zie ik Rian amper invloed uitoefenen. Neem de opdracht in de pub. Als Rian de Mol is die het wat moeilijk zou hebben met actieve opdrachten dan was dit het moment om toe te slaan en daarvoor zou ze zich echt veel meer moeten mengen dan ze nu doet. Ja, ze geeft af en toe een fout antwoord en steekt een handje op om door te spelen (wat uiteindelijk niet eens zo gek was) maar echt invloed op de groep lijkt ze niet te (willen) hebben.

Ook had ze - als het zo zou zijn dat het mollen tegenvalt - prima een envelopje met mingeld kunnen pakken. Toch weer een leuk molactietje erbij dan.

Ik ga echt niet mopperen dat Rian de Mol niet mag/kan zijn, maar ik zie het gewoon echt niet.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2024, 10:46:13 »
Ben daar ook mee eens Heinz, zeker bij de pub quiz. Maar misschien is haar karakter ook zo en valt ze dan te veel op bij mensen die haar kennen. Misschien hebben de makers weer een Everontje dit jaar gedaan, dat je de mol niet kan ontdekken en veel weg is gehaald, omdat vorig jaar bij Jurre er zo bovenop lag.
En dat achter de schermen Rian heel duidelijk de mol is.
Maar wat ik ook al zei bij mij is het een gevoel en heb ook niet een heel sterk bewijs dat ze het is.

Wat ik ook vind bij Rian het lijkt heel erg dat ze acteert, ik ken haar niet echt dus ik weet niet hoe ze precies is, maar ken wel paar rollen van haar en ik zie dit een beetje terug in wie is de mol.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 10:52:23 door Mol1991 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2024, 10:55:13 »
Ik zie bij de pubquiz ook Sor niets doen, terwijl hij zich in andere afleveringen erg verdacht gedraagt.

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2024, 10:58:08 »
Schijnbaar heeft Rian ook last gehad van een buikgriepje tijdens de pubquiz, dus dat zou haar gedrag daar kunnen verklaren.

Ik ben het eens dat het jammer zou zijn als we zo'n passieve mol hebben, en al helemaal als het komt door haar lichamelijke toestand(en). Dat lijkt me voor haar dan ook zuur.
Maar wellicht dat het dan wel eerlijker was geweest om tijdens biechten af en toe aan te geven dat Rian last heeft van warmte bijv, en daarom minder actief is. Daar is dan ook nog over te speculeren of een mol dat wel/niet zou doen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2024, 10:58:36 »
Ik zie bij de pubquiz ook Sor niets doen, terwijl hij zich in andere afleveringen erg verdacht gedraagt.
Klopt en misschien kon de mol ook niet veel doen, omdat Jeroen zo fanatiek bezig was.
Alleen elke keer ook aangaf dat ze door moesten gaan.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rian Gerritsen
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2024, 11:04:13 »
[/url]=Mol1991 link=topic=73706.msg2546799#msg2546799 date=1707729590]
 Ben ik volkomen mee eens. Het was ook gewoon veel te warm en met overgewicht (niks tegen Rian) is dat nog moeilijker. En ik las laatst een interview van haar dat haar conditie tijdens widm echt heel slecht was. Misschien was bij actieve opdrachten misschien minder de mol en was het minder wat ze hoopte, maar bij de dansopdracht heeft ze misschien heel veel dingen verkeerd doorgegeven.
[/quote]

Dit is de link van de interview die ik bedoel: https://www.bndestem.nl/mezza/rian-gerritsen-door-wie-is-de-mol-al-maanden-niet-naar-de-sportschool-mijn-lijf-is-soort-kaartenhuis~a15c2c58/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F