Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 20204 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2024, 01:31:39 »
Met porto zag je inderdaad ook een stuk dat het leek of Jeroen of Tooske die bezet hielden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2024, 02:38:02 »
Start locatie Fons en Tooske is start pos 3 en niet pos 2 zoals Fons zelf aangeeft.
Zie achtergrond, en vergelijk met streetview. 

Zij geven aan te starten door een klein stukje terug te lopen naar P3, echter door dat zijn bij S3 starten ipv S2, lopen ze het speelgebied uit. Komt ook overeen met dat ze even later bij de straat la Havre zijn. Dit is de buiten het speelgebied.

Zie hier streetview
https://maps.app.goo.gl/7LVNz3rbtEEezpy1A

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2024, 02:50:55 »
In Moltalk stond heel kort een overzichtsplaatje, daar stond dat het Marseille versus Brno was. Dat ligt wel dicht bij elkaar dus make sense, maar is zeker niet hoe het in de uitzending werd gepresenteerd. Daar is dus of door een kandidaat of door de regie gemold :)

Nog eens teruggekeken.

Dit klopt niet, Jeroen staat bij de tafel en heeft daar de keuze tussen Parijs en Marseille. Parijs is daar al eerder open gemaakt door Tooske.

Brno komt bij de tafel van Rian en Kees. Wat de andere optie hier is horen we niet.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2024, 02:53:27 »
Weten we ook wat de juiste oplossingen zijn als we kijken naar het woord "Toekomst"?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2024, 06:32:39 »
De beste tactiek hier is met alle kandidaten tegelijk de kruispunten langs te gaan.

Klopt .. maar kan iedereen joggen? Iedereen dezelfde route van 3,9 km kost 54 min wandelen.
Er is maar 45 min. Ook is er bij elke stop een aantal minuten actie.
Dan wordt het joggen/speedmars.

Ik heb het onderstaand kaartje gemaakt met Google Maps en de combinaties:
- Kaart van kandidaten (niet graphic voor kijkers)
- Beelden op TV waar tafel & Straat in één shot zijn , niet montage van redactie.
- Nederlandse Straatnamen op de Doorloper Kruiswoordpuzzel.

Edit:
1) Heb nu op de meter nauwkeurig Elke tafel (en kleur) er in gezet door middel van streetview. (P1-P8) Deze zijn exact.
2) De Startplaatsen van de koppels (T1 - T4)  zijn gabasseerd op de kaart en montage , die kunnen verkeerd zijn.
3) Eindpunt is exact , Londres 149 (staat op muur)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 08:54:21 door BertN »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2024, 08:31:58 »
Nog eens teruggekeken.

Dit klopt niet, Jeroen staat bij de tafel en heeft daar de keuze tussen Parijs en Marseille. Parijs is daar al eerder open gemaakt door Tooske.

Brno komt bij de tafel van Rian en Kees. Wat de andere optie hier is horen we niet.
Dat zeg ik toch zelf ook? Dat wat in Moltalk getoond werd kwam niet overeen met de uitzending, maar Moltalk is wel vaak correct dus vermoed ik hier een molactie. 

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2024, 09:43:17 »
Dit is het kaartje dat in Moltalk héééél kort in beeld was:


Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2024, 10:43:18 »
Dat zeg ik toch zelf ook? Dat wat in Moltalk getoond werd kwam niet overeen met de uitzending, maar Moltalk is wel vaak correct dus vermoed ik hier een molactie.

Onwaarschijnlijk.

Brno én Marseille zijn nodig voor een oplossing .. onwaarschijnlijk dat er andere passende steden zijn in die enkele ontbrekende envoloppe

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2024, 10:48:58 »
Ik heb even de kaart uitgetekend en wat daar wel opvalt is dat
Team 3 heel vlakbij 3 P punten staat namelijk P4 P6 en p7 en het eindpunt.
Mooie plek voor de mol om iets te wisselen. Wie zat er in team3?
Ik denk zo te horen Justin en Anna

Team 1 (fons en Tooske?) begint alleen vlakbij P2
Opvallend is dat ze als eerste voor P3 gaan.

Team 2 dat is zeker met Kees en Jeroen hebben zowel P1 als P3 redelijk dichtbij.

Team 4 staat  aan de onderkant eigenlijk tussen P8 en P5 in.
Dit zijn waarschijnlijk Rosario en Rian want die kiezen voor P8


Team 1 helemaal links
Team 3 helemaal rechts met meteen 3 punten op hun route naar het midden. Waar de andere teams niet snel bij komen.

Team 2 en team 4 het meest centraalst.


Hoe weten jullie zo zeker dat Fons en Tooske daar beginnen? Ze lopen toch juist als eerste naar P3
Terwijl juist team 4 naar P8 gaat.
Ik heb gisteren avond ook heel die kaart uitgepluisd van google maps en alles terug gekeken en ik kwam op wat anders uit.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2024, 10:56:02 »
Valt mij wel op dat er geen afstand fouten gemaakt zijn , dan wel in beeld gebracht zijn.
Kees kent zijn Topo wel , dus!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2024, 11:52:02 »

Hoe weten jullie zo zeker dat Fons en Tooske daar beginnen? Ze lopen toch juist als eerste naar P3
Terwijl juist team 4 naar P8 gaat.
Ik heb gisteren avond ook heel die kaart uitgepluisd van google maps en alles terug gekeken en ik kwam op wat anders uit.

100% match met omgeving. Als je zelf op wat anders komt, deel dan die match ook.

Daarnaast zeggen zij naar P3 te lopen, maar arriveren hier nooit. Na lange tijd niks tegen te komen, (ze komen op de straat Havre) en rond te dwalen komen ze uit bij P6.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 11:56:15 door Enermol »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2024, 12:00:56 »
100% match met omgeving. Als je zelf op wat anders komt, deel dan die match ook.

Dat had ik al gedaan op de vorige pagina.
Ik ben niet uitgegaan van de omgeving omdat daar in gemonteerd kan zijn, maar van wat de deelnemers in het allereerste shot als ze voor het eerst op de kaart kijken zeggen.
Het lijkt mij het meest logisch dat ze naar een punt gaan wat voor hun startlocatie dichtbij is en niet naar een punt waarmee ze eerst tig andere punten passeren.
Maar misschien heb ik het fout natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 12:04:40 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2024, 12:14:28 »

Edit:

2) De Startplaatsen van de koppels (T1 - T4)  zijn gabasseerd op de kaart en montage , die kunnen verkeerd zijn.


Mooie verdere uitwerking van de kaart. Ik had zelf de punten idd ook op google maps uitgezet. En die komen goed overeen. T2 en T3 ben ik redelijk zeker van.  T1 en T4 kon ik iets minder nauwkeurig plaatsen.

Maar conclusie veranderd niet.
- Fons en Tooske lopen de verkeerde kant op. > Gewoon dom? of toch mols?
- Het gebied was te groot om met zijn allen overal langs te lopen.
- Kees maakt overal de juiste keuze qua afstand. > onnodig als mol?
- Jeroen suggereert bij het bord de verkeerde tactiek. (Kees, Sor en Rian gaan hierin mee)
- Sor zorgt ervoor dat Tooske en Anna niet bij het bord zijn. > geen invloed
- Fons en Justin komen te laat > geen invloed

Je noemt Grenoble, waar werd die genoemd? heb die niet gehoord volgens mij, of is dat puur een suggestie?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2024, 12:15:27 »
Onwaarschijnlijk.

Brno én Marseille zijn nodig voor een oplossing .. onwaarschijnlijk dat er andere passende steden zijn in die enkele ontbrekende envoloppe
Ik vind het dan weer echt onwaarschijnlijk dat echt de vraag was Parijs VS Marseille. Dat is echt te eenvoudig.

En zoals je leest zeg ik “ik vind…” zoals wel vaker vind ik sommige zaken nog al onnodig stellig geformuleerd. Soms is het net twitter hier…

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2024, 12:29:15 »
Sor  zorgt ervoor dat Anna en Tooske niet bij het eindpunt zijn. Van Tooske weten we dat ze de opdracht snapte. Anna is slim dus zou het ook wel weten. Het zou een subtiele molactie zijn van Sor want het gaat er alleen maar om dat bij de doorloper niet teveel doorgedacht wordt. We weten alleen niet zeker of het helemaal zijn initiatief was of dat dit toch gestuurd is door bijvoorbeeld Jeroen, Kees of Rian.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2024, 12:38:53 »
Ik vind het dan weer echt onwaarschijnlijk dat echt de vraag was Parijs VS Marseille. Dat is echt te eenvoudig.

Tja ik vind dit ook vreemd, maar dit is gewoon in beeld... Dat andere is een vage suggestie. Die moltalk dingen kloppen lang niet altijd. vaker niet dan wel. Is ook niet raar, die worden daar ook maar snel gemaakt op basis van de uitzending. Moet nog snel ook want moltalk zit er direct acheraan.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2024, 12:40:50 »
Dat had ik al gedaan op de vorige pagina.
Ik ben niet uitgegaan van de omgeving omdat daar in gemonteerd kan zijn, maar van wat de deelnemers in het allereerste shot als ze voor het eerst op de kaart kijken zeggen.
Het lijkt mij het meest logisch dat ze naar een punt gaan wat voor hun startlocatie dichtbij is en niet naar een punt waarmee ze eerst tig andere punten passeren.
Maar misschien heb ik het fout natuurlijk.

Ook ik gebruik het eerste shot wanneer ze de kaart hebben, zie hierboven afgebeeld. En dit is P3. Dit is niet gemonteerd, of ze hebben alles in een green screen studio opgenomen....

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2024, 12:46:51 »
Ja had ik gezien.
Ik zeg ook P3 alleen heb ze op andere startlocatie.
Wat alleen wel zo is is dat de manier hoe ze de kaart houden logischer is als ze idd op de locatie van Justin en Anna staan. Want meestal draai je hem zo van je dat je start locatie je loopt route is.
Je hebt me overtuigd.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2024, 12:49:41 »
Tja ik vind dit ook vreemd, maar dit is gewoon in beeld... Dat andere is een vage suggestie. Die moltalk dingen kloppen lang niet altijd. vaker niet dan wel. Is ook niet raar, die worden daar ook maar snel gemaakt op basis van de uitzending. Moet nog snel ook want moltalk zit er direct acheraan.
Dit is de enige die los van elkaar geopend worden. Van 2 kandidaten die alleen rondlopen. Als 1 van beide de mol is kan die prima de envelop van een andere tafel hebben meegenomen onderweg of niet zijn eigen envelop, maar die van een andere kandidaat hebben geopend. Niemand is meer na Jeroen geweest, dus niet te controleren. Tot zover mijn wilde theorieën :)

Ik dacht eigenlijk juist dat Moltalk het meestal wel bij het rechte eind had, heb daar al eens vaker info uitgehaald die niet eenduidig uit de uitzending te halen was en later juist bleek. Maar moet zeggen dat ik het de laatste 2 jaar vaker niet dan wel gezien heb. Dus kan ik zeker mis hebben!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2024, 13:00:38 »
Tja ik vind dit ook vreemd, maar dit is gewoon in beeld... Dat andere is een vage suggestie. Die moltalk dingen kloppen lang niet altijd. vaker niet dan wel. Is ook niet raar, die worden daar ook maar snel gemaakt op basis van de uitzending. Moet nog snel ook want moltalk zit er direct acheraan.
Volgens mij krijgen ze de uitzending (minus de executie) altijd al van tevoren te zien zodat ze tijd hebben om die overzichten te maken