Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?  (gelezen 11698 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2024, 13:07:33 »

Dat Anna dan gemiddeld nog zo laag eindigt, dan kan het bijna niet anders dat Sor Anna ook erg laag gezet heeft.

Als Anna de mol is en Sor op haar zit, is het heel logisch dat we niet horen op wie Sor zijn test (volledig op één persoon) doet en we niet hoorden dat hij Anna niet vertrouwt.

Maar ook als Anna niet de mol is en Sor verdenkt haar is het logisch dat we zijn verdenkingen niet zien. Fons zit ook op Anna en Anna moet nog wel geloofwaardig blijven als mol.  We hebben nu 4 finalisten en daar zijn iig 2 verliezers bij  ;D Kees is nu wel uitgesloten als mol.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2024, 13:13:19 »
Wie wel dan?

Niemand deed het goed, dus ik denk Sor.
Ben het met Treveo eens wat tijdrekken betreft: eerst het kaartenhuis bouwen voor de joker, kan je daarna nog tijdrekken.
En ook: als Anna de mol is en Sor haar zou afschieten met een joker, dan is dat al de tweede met een joker. Dan is de kans véél groter dan Sor ook de anderen afschiet.
Het lijkt me dus dat je als mol hier voor een joker gaat, zeker als je weet hoe moeilijk de opdracht is en dat de kans dus vrij groot is dat de anderen geen andere optie hebben dan voor geld te gaan.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2024, 13:28:14 »
Maar ook als Anna niet de mol is en Sor verdenkt haar is het logisch dat we zijn verdenkingen niet zien.
In dat geval was Sor naar huis gegaan. Tenzij hij zelf de mol is (maar dat is inmiddels zeer onwaarschijnlijk).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2024, 14:07:55 »
Wat Fons deed vond ik verdacht, de €1000 plek pakken -als eerste- en een joker meenemen. Volgens mij zorgde dat er ook voor dat Rosario nog meer geneigd was iedereen af te schieten toen hij de joker van Fons te pakken had. 

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2024, 14:19:03 »
Wat Fons deed vond ik verdacht, de €1000 plek pakken -als eerste- en een joker meenemen. Volgens mij zorgde dat er ook voor dat Rosario nog meer geneigd was iedereen af te schieten toen hij de joker van Fons te pakken had.
Fons probeert zich zoveel mogelijk altijd en overal verdacht te maken, om zo andere kandidaten uit het spel te spelen. Dus hij wilde zeker geen geld meebrengen, want dat zou hem te kandidaats maken.

Fons weet dat iedereen hem wantrouwt en dat zn koffer open zou gaan. Was hij de mol geweest, dan had hij veel geld gepakt, dat zou Sor toch wegschieten. En dan had hij juist verdenkingen van zich weggespeeld en Sor kunnen blamen (ideale molactie).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2024, 14:25:55 »
Die tactiek had mol Anna ook kunnen volgen. Ze weet als mol dat Sor op haar tunnelt. Waarom dan maar 500 euro mee? De 1.500 was ook nog in het spel en waarschijnlijk net zo dichtbij, na de 1.000 van Fons.

Gemiste kans van mol Anna om zich te laten afknallen met 1.500 euro, waardoor het bedrag dat nog binnengebracht kon worden een stuk lager zou zijn geworden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2024, 14:46:21 »
Fons probeert zich zoveel mogelijk altijd en overal verdacht te maken, om zo andere kandidaten uit het spel te spelen. Dus hij wilde zeker geen geld meebrengen, want dat zou hem te kandidaats maken. Fons weet dat iedereen hem wantrouwt en dat zn koffer open zou gaan. Was hij de mol geweest, dan had hij veel geld gepakt, dat zou Sor toch wegschieten. En dan had hij juist verdenkingen van zich weggespeeld en Sor kunnen blamen (ideale molactie).

Fons was als eerste aan de beurt en had niet de kans om veel geld te pakken, des te verdacht dat hij de €500 kon overslaan -wist hij het parcours al? ("Kom volg mij we moeten hierheen") - vervolgens laat hij €1000 liggen en pakt een joker.
Dat is dan al sowieso 0 kans dat er €1000 in de pot komt. En daarnaast precedentwerking bij Rosario. Kandidaten gunnen Rosario de jokers totaal niet. Fons maakt het niets uit zo lijkt het. Door die joker te geven ruikt Rosario bloed bij de anderen.
Heel kandidaats van Rian en Kees om Rian de €2000 te geven.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2024, 14:51:31 »
Aan Sor zijn de regels uitgelegd. Hij weet dat elke kandidaat jokers kan hebben. Door de actie van Fons gaat hij niet opeens jokers ruiken. Hij weet dat kandidaten een keuze hebben en ziet Fons als een kandidaat die aan zichzelf (dus jokers) denkt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2024, 14:53:27 »
Fons heeft die joker ook niet nodig want hij vult al wekenlang grotendeels op 1 kandidaat in en is steeds door.  Een joker pakken is gegarandeerd geen geld in de pot.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 14:55:10 door Marimol »

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2024, 15:00:50 »
Fons heeft die joker ook niet nodig want hij vult al wekenlang grotendeels op 1 kandidaat in en is steeds door.  Een joker pakken is gegarandeerd geen geld in de pot.

Hij zei vorige week nog (en die week daarvoor) dat hij op 2.5 mensen invulde. Dus een joker om toch zekerder te zijn van een groen scherm zo richting die finale lijkt me geen overbodige luxe. Hij pakte vorige aflevering ook voor 500,- finale vragen wat maakte dat er geen 3000,- verdiend kon worden. Zo erg lijkt hij dus niet bezig met die pot haha

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2024, 15:11:48 »
Wat ik een beetje het lastige vind aan deze opdracht is de situatie op het einde.
Waar je een kandidaat hebt staan die gewoon iedereen neer kan knallen en zo het alle andere deelnemers onmogelijk maakt om iets te beslissen .

Zet hier een mol neer die voor 0 geld in de pot gaat of zet hier een kandidaat neer die voor de grootste kans op persoonlijk voordeel gaat en je krijgt hetzelfde resultaat, iedereen wordt afgeschoten .

Als rosario mol is , snap ik niet goed dat hij rian niet afschiet.
Omdat de bn'ers geld in de pot minder belangrijk vinden dan jokers, is deze opdracht naar mijn mening minder geschikt dan in de Vlaamse versie, waar de keuze tussen geld en jokers veel meer een dilemma is, ook voor degene die aan het eind mag beslissen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2024, 15:31:36 »
Dat is gewoon een beetje spelerig. Kees zegt ook dat niet altijd te vertrouwen is. Dan zegt Rik: goed hoor.

Dat kan. Maar toch vond ik het bij Rosario iets anders overkomen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2024, 15:54:40 »
Fons was als eerste aan de beurt en had niet de kans om veel geld te pakken, des te verdacht dat hij de €500 kon overslaan -wist hij het parcours al? ("Kom volg mij we moeten hierheen") - vervolgens laat hij €1000 liggen en pakt een joker.
Dat is dan al sowieso 0 kans dat er €1000 in de pot komt. En daarnaast precedentwerking bij Rosario. Kandidaten gunnen Rosario de jokers totaal niet. Fons maakt het niets uit zo lijkt het. Door die joker te geven ruikt Rosario bloed bij de anderen.
Heel kandidaats van Rian en Kees om Rian de €2000 te geven.

Volledig mee eens. Op basis van alleen deze opdracht zou Fons dit als mol perfect hebben uitgevoerd.
Hoe meer kandidaten jokers hebben, hoe meer aanleiding voor Sor om anderen ook af te schieten.
En omgekeerd: als je twee keer geld afschiet, wordt het bij de derde keer lastig om wéér iemand af te schieten.

Los van deze opdracht is Fons voor mij alleen totaal onverdacht. Hij heeft de meeste onmolse acties op zijn lijstje, met daarbij ook de meeste bedragen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2024, 16:51:15 »
Ik denk dat dit de locaties zijn van de huisjes waar geld lag en waar Sor stond. Als Rian de route terugliep was dat ongeveer 200 meter, voor Fons ongeveer 100 meter. Fons deed over het lopen naar Sor iets meer dan 2 minuten, dus is misschien onderweg afgeschoten.

En toen kwam ik Fons tegen in het huis bovenaan de trap mét joker en 13:07 op zijn teller. Hoe dan? Heel snel het kaartenhuis gemaakt en daarna lopen tijdrekken?

Edit:
Om 13:07 is er een afbeelding van een FONtein te zien.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 17:08:22 door Crapuleke »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2024, 17:17:19 »
Hij had in totaal 15 minuten toch? Ik denk dat dit shot van het binnengaan van het huis is en wellicht verkeerd gemonteerd is?

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2024, 17:47:37 »
Te zien vanaf 16:36. Er staat 07:11 op de teller, Fons maakt het kaartenhuis af (voor de 2e keer?), er ligt maar 1 joker aan de andere kant van de tafel bij de punt van het briefje van €1000 en de koffer staat scheef. En dan in 1 take pakt Fons de bovenste joker, er blijft er 1 over vlak bij het briefje aan zijn kant van de tafel en hij loopt de trap af met 13:07 op de teller. Er ligt geen gestapelde joker meer, het koffertje staat scheef en de joker en het briefje van 1000 liggen anders op tafel. Fons heeft met zijn handen aan de jokers en het koffertje gezeten voor hij het kaartenhuis af had.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2024, 17:55:04 »
Net teruggekeken en heb de volgende tijden gezien. Dit klopt inderdaad niet ;D

Fons aan de start bij de tafel 14.27
Fons als hij bijna klaar is met het kaartenhuis 7.11
Fons als hij de joker pakt en wegloopt 13.07
Fons als hij bij Sor aankomt 5.11
Fons als hij wegloopt bij Sor 4.14

Misschien was hij te snel klaar en hebben ze nog wat extra shots opgenomen. ::rofl:: Hij heeft het iig wel snel gedaan.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2024, 18:00:58 »
Dus een shot klopt niet? Het wegrennen, toch? Lijkt me gewoon een montage foutje..

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2024, 18:04:00 »
Inderdaad snel gedaan. En dan bewust tijdrekken als kandidaat om verdacht te blijven of als mol die misschien geoefend heeft, dat is dan weer wel de vraag.

Lijkt echt 1 shot van pakken van koffer en wapen en naar beneden lopen met 13:07 op teller.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Overtuigend?
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2024, 18:14:44 »
Er is ook gefoefeld met de shots als Fons klaar is met het kaartenhuis en de joker pakt.

Foto 1 Fons is bijna klaar, er ligt 1 joker en de koffer staat scheef
Foto 2 volgende shot Fons is nog steeds bijna klaar en de koffer staat weer recht vervolgens pakt hij een joker.