Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 11206 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #80 Gepost op: 9-03-2024, 23:11:39 »
Dennis 📞 Babs

 ::rofl::

Dat uitgerekend Dennis weer de productie hartkloppingen bezorgde  ::rofl::
No Milk today???

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #81 Gepost op: 9-03-2024, 23:18:18 »
Wat mij betreft zijn er nog wel een paar open eindjes. Bijvoorbeeld: Anna beweert dat ze voor -1000 euro aan piñata's heeft stukgeslagen. Die opdracht levert maar liefst -1750 op. Beetje onhandig dan dat de kandidaten zelf ook nog voor -750 weten te mollen.  ???
Dit vind ik helemaal niet zo vreemd. We hebben sowieso Jeroen al een verkeerde piñata stuk zien slaan. En aan het eind stelde Fons voor om maar willekeurig piñata's kapot te slaan dus dat zal de resterende €500 hebben opgeleverd

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #82 Gepost op: 9-03-2024, 23:21:09 »
Ja, als jij de mol als ‘ laf’ kwalificeert, moet je niet raar opkijken als anderen je reactie ‘zuur’ vinden.  Het was een risicovolle actie, die verkeerd uitpakte, maar laf was het dus zeker niet. Ze was dus ook duidelijk geen risicomijdende mol.

Is iedereen die Renee een laffe mol vond zuur? Want dan is de PH-waarde op dit forum erg hoog denk ik.

Het was geen risicovolle actie, het was een actieve poging om de opdracht te doen slagen en onverdacht te blijven.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #83 Gepost op: 9-03-2024, 23:24:19 »
Fijn een mol die er duidelijk plezier in had!

Dat niet alles gelukt is, vind ikzelf niet zo’n punt. Er stonden in mijn ogen genoeg acties tegenover en Anna was echt een mol die er wel voor ging.

Ook leuk om de groepsdynamiek weer te zien, daar had ik in de andere afleveringen wel meer van willen zien.

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #84 Gepost op: 9-03-2024, 23:24:55 »
Wat gek trouwens dat Anna aan gaf dat ze niet wist van de testen wie op haar zat? Dat is toch juist iets wat ze de Mol (altijd) vertellen, dan weet je ook bij wie je wat meer en minder risico kan nemen tijdens opdrachten.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat klopt.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #85 Gepost op: 9-03-2024, 23:29:28 »
Ik vond het voor een ontknopingsaflevering best een prima aflevering, hoop tijd voor molacties. Vond eerst dat het aantal opdrachten dat ze bespraken nog wat tegenviel, maar toen bleek er nog een hoop in het compilatiefilmpje te zitten ::ok::

Anna was wat mij betreft ook best een leuke mol die best wat risicovolle acties heeft genomen en ook zelf is blijven mollen bij opdrachten die toch wel zouden mislukken. Ik kwam haar pas vrij laat op het spoor, omdat ik haar in eerste instantie ook had afgeschreven vanwege haar plan bij de speeddates. Maar nu ik haar uitleg heb gehoord kan ik er eigenlijk prima mee leven. Uiteindelijk is het juist mols om kandidaats te lijken wanneer het toch niets oplevert. Dat anderen ineens meegingen in het plan en het wel wat opleverde, tja, dat is dan een dure inschattingsfout voor de mol.

Wel vraag ik me achteraf bij veel molacties af hoe we het hadden kunnen weten. Een heel groot deel bestond uit dingen die we niet hebben gezien en ook niet hadden kunnen herleiden. En natuurlijk, je gaat niet laten zien dat de mol briefjes weggooit ofzo. Maar ik had wel bijvoorbeeld graag willen kunnen herleiden dat Anna mogelijk foute antwoorden had gegeven bij de quiz op de berg, ipv dat we haar goede antwoorden in zien vullen die ze achteraf helemaal niet gegeven heeft. Of dat we als kijkers wisten welke worstelaars meededen bij de wedstrijd, zodat we hadden kunnen zien dat ze de verkeerde aan het tekenen was. Maargoed, dat is misschien meer iets voor het evaluatietopic mocht ik zin hebben daar nog iets te posten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #86 Gepost op: 9-03-2024, 23:31:01 »
De eerste keer in dit topic vond ik de reactie zuur een beetje overdreven.
Maar gezien de herhalingen steeds ben ik het er inmiddels wel mee eens.
Het komt nl heel zuur over.

Er waren in mijn ogen leuke en minder leuke acties. Er waren goed gelukte acties en minder goed gelukte acties
De 6000 van de vrijstellingen was minder goed gelukt. Het werd ook door haar uitgelegd dat ze fanatiek over wilde komen, maar dat ze nooit gedacht had dat iedereen hier in mee zou gaan. Wat trouwens ook niet gebeurde. Dat vervolgens alle vrijstellingen weggespeeld zouden worden was zeker niet haar bedoeling, maar als het dan toch gebeurde dan maar het beste ervan maken.

Vond het een leuke aflevering met gelukkig geen vragen aan het publiek.

Ben blij dat Fons niet de mol was, want die was niet onontdekt geweest voor de andere kandidaten. Iedere afvaller verdacht hem.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #87 Gepost op: 9-03-2024, 23:31:49 »
Ik miste een woord van dank voor Rick McCullough na 25 seizoenen!  ::ohno::

En geen woord gerept over het onbekenden-seizoen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #88 Gepost op: 9-03-2024, 23:32:41 »
Dit vind ik helemaal niet zo vreemd. We hebben sowieso Jeroen al een verkeerde piñata stuk zien slaan. En aan het eind stelde Fons voor om maar willekeurig piñata's kapot te slaan dus dat zal de resterende €500 hebben opgeleverd

Oh ja...  ::schaam:: Dank!

Ik miste een woord van dank voor Rick McCullough na 25 seizoenen!  ::ohno::

En geen woord gerept over het onbekenden-seizoen.

Hm, daar ben ik het ook mee eens. Beetje jammer.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 23:34:24 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #89 Gepost op: 9-03-2024, 23:37:45 »
Overigens leuk detail dat de finalisten de kleuren van de Mexicaanse vlag droegen!  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2024, 23:37:57 »
En geen woord gerept over het onbekenden-seizoen.

Rik zei op het einde we zien jullie de volgende keer. Normaal zegt hij altijd tot volgend jaar ;).

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #91 Gepost op: 9-03-2024, 23:41:22 »
Niet eens over nagedacht, maar een woord van dank was inderdaad wel op zijn plaats geweest. Of ze moeten in het seizoen met onbekenden daar nog wat voor in de planning hebben.

Hila was trouwens wel even opvallend in beeld.

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #92 Gepost op: 9-03-2024, 23:45:50 »
Leuke zenuwslopende ontknoping.
Zag ik Anna daar lopen? Nee? Jawel, dat is ze toch? Of niet? Heerlijk.

Topmol / topwijf !!  ::bravo::

Hier en daar een kleine verspreking, maar wat kan ze acteren  ::oink::

« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 23:47:26 door Molshoop_ »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #93 Gepost op: 10-03-2024, 00:02:04 »
Leuke zenuwslopende ontknoping.
Zag ik Anna daar lopen? Nee? Jawel, dat is ze toch? Of niet? Heerlijk.

Topmol / topwijf !!  ::bravo::

Hier en daar een kleine verspreking, maar wat kan ze acteren  ::oink::

Ja, ik herkende haar ook toen er ineens zo'n focus lag op die persoon in de roze jurk. Ik dacht al dat dat de mol was.
En inderdaad, ze kan serieus acteren ::bravo::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #94 Gepost op: 10-03-2024, 00:13:40 »
Ik miste een woord van dank voor Rick McCullough na 25 seizoenen!  ::ohno::

En geen woord gerept over het onbekenden-seizoen.

Ik miste een saluut richting wijlen Karel van de Graaf, die toch een onuitwisbare presentator is geweest. Geen woord daarover vanuit de Scheppers.
Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #95 Gepost op: 10-03-2024, 00:21:38 »
Ja, maar deze uitleg heb ik iets te vaak gehoord in meer dan 20 jaar televeekijken: de eerste molactie mislukt, maar hee, dat is goed voor het vertrouwen!

In jouw ogen kun je het als mol dus nooit fout doen. :-\\
Nee hoor, ik vind dat één grote onverdachte actie in het begin mag. Ik heb ook zo mijn mollen die ik niet leuk vind (Inge, Klaas)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #96 Gepost op: 10-03-2024, 00:25:58 »
Nee hoor, ik vind dat één grote onverdachte actie in het begin mag. Ik heb ook zo mijn mollen die ik niet leuk vind (Inge, Klaas)

Met je eerste stelling ben ik het zeer eens. Maar Anna had een strategie voor die opdracht en die is mislukt. Dan vind ik het erg ingewikkeld om die met terugwerkende kracht alsnog als 'briljant' te bestempelen. Dat vertrouwen wekken was namelijk niet haar intentie. Dat maakt het eerder een geluk bij een ongeluk, en daarmee een panacee voor alle mislukte molacties.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 00:30:53 door Michmol »
Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #97 Gepost op: 10-03-2024, 00:31:13 »
Met je eerste stelling ben ik het zeer eens. Maar Anna had een strategie voor die eerste opdracht en die is mislukt. Dan vind ik het erg ingewikkeld om die met terugwerkende kracht alsnog als 'briljant' te bestempelen. Dat vertrouwen wekken was namelijk niet haar intentie. Dat maakt het eerder een geluk bij een ongeluk, en daarmee een panacee voor alle mislukte molacties.
Nouja, uiteindelijk klopte haar strategie wel. De kandidaten hebben zich inderdaad niet aan haar plan gehouden. Alleen hebben ze toen per ongeluk alsnog alle vrijstellingen eruit gestemd. Het ging gewoon per ongeluk goed voor de kandidaten. Daarom zou ik het ook niet zo zwart-wit toewijzen als een mislukte molactie.

Ik ben sowieso wel verbaasd over de reacties in dit topic. Ik denk dat ik Anna wel de beste vrouwelijke mol vind sinds Milouska. Genoeg gemold, genoeg interessante molacties en voor zowel kijkers als spelers voldoende onverdacht gebleven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #98 Gepost op: 10-03-2024, 00:33:49 »
Nouja, uiteindelijk klopte haar strategie wel. De kandidaten hebben zich inderdaad niet aan haar plan gehouden. Alleen hebben ze toen per ongeluk alsnog alle vrijstellingen eruit gestemd. Het ging gewoon per ongeluk goed voor de kandidaten. Daarom zou ik het ook niet zo zwart-wit toewijzen als een mislukte molactie.

Ja, dat zeg ik: een geluk bij een ongeluk. En daarom is de term 'briljant!' een kek voorbeeld van zwart-witdenken.

quote author=D*N link=topic=74138.msg2553769#msg2553769 date=1710027073]

Ik ben sowieso wel verbaasd over de reacties in dit topic. Ik denk dat ik Anna wel de beste vrouwelijke mol vind sinds Milouska. Genoeg gemold, genoeg interessante molacties en voor zowel kijkers als spelers voldoende onverdacht gebleven.
[/quote]

Wat heeft de inhoud van haar onderbroek nou weer met haar molschap te maken?

Anna is m.i..een fijne gemiddelde mol, die ook maar heeft moeten roeien met de riemen die haar werden aangereikt door de makers van een ernstig in het ongerede geraakt programma.

(Nog 13 nachtjes!)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 00:37:53 door Michmol »
Woosie down?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #99 Gepost op: 10-03-2024, 00:46:47 »
Ik miste een saluut richting wijlen Karel van de Graaf, die toch een onuitwisbare presentator is geweest. Geen woord daarover vanuit de Scheppers.
Ik ook. Ik zat er aan het einde van de eerste aflevering al op te wachten, maar ook nu dus niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.