Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 45772 keer)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2024, 21:10:32 »
Die verspreking hij/zij aan de telefoon vind ik toch wel de grootste hint tot nu toe! Hij eh zij wil Jeroen. Ook meteen de aanval kiezen als ze een opdracht nabespreken waarin geld verloren is. Vind ik verdacht. Als kandidaat zou ze eerder nadenken over wat er gebeurt is. Zeker zij als wetenschapper. Dan leer je toch juist eerst te onderzoeken en dan pas te oordelen!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2024, 21:26:39 »
Die verspreking hij/zij aan de telefoon vind ik toch wel de grootste hint tot nu toe! Hij eh zij wil Jeroen. Ook meteen de aanval kiezen als ze een opdracht nabespreken waarin geld verloren is. Vind ik verdacht. Als kandidaat zou ze eerder nadenken over wat er gebeurt is. Zeker zij als wetenschapper. Dan leer je toch juist eerst te onderzoeken en dan pas te oordelen!

Wat ik alleen zo gek vind; volgens mij ging het andersom. Zei ze ' zij wil..' en maakte ze daar 'hij wil..' van. Alsof ze door een rare hersenkronkel het voornaamwoord verbond aan de persoon die ze moest roepen en zichzelf daarom corrigeerde.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2024, 09:26:46 »
Een mol met ook maar een beetje lef, neemt mingeld in opdracht 3. -3000 moet natuurlijk niet, want dat is wel heel opvallend.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #83 Gepost op: 6-02-2024, 12:26:39 »
Mij zit vooral afl. 1 niet lekker. Ik was eigenlijk deze tunnel uitgesprongen, maar ik moet toegeven: Anna was toch wel echt het meest verdacht van iedereen bij de speeddate. Plus natuurlijk geen vrijstelling (met kans op +1000) genomen. Precies wat een mol zou moeten doen.

Ze is daarna wat lager op de radar gekomen, maar 100% kandidaat? Ik weet het niet bij haar.
Oké, ik zet toch maar weer een teen in deze tunnel.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #84 Gepost op: 6-02-2024, 12:49:55 »
Bij de schilderijen opdracht gebruikt ze Kees als 'buffer'. Kees noemt de nummers en Anna luistert naar wat Kees zegt. Kees gaat lopen klooien en noemt alle nummers snel achter elkaar. Dat kan niemand volgen. Anna heeft dus een een excuus genaamd Kees waarom het niet zo goed ging. Kees zal op deze manier ook geen link leggen tussen de nummers en de kleur Rood123 of groen123, wat tot snellere zoekresultaten zou leiden. Nee, lekker laten klooien die Kees. Tooske ging zelf nummers tanken bij het bord zonder buffer Kees, wat er uiteindelijk toe leidde dat Kees zijn leesbril pakt en meehielp met schilderijen zoeken.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #85 Gepost op: 6-02-2024, 13:10:38 »
Er is in opdracht 1.2 6.000€ verdiend.
In opdracht 1.3 staat er weer 2.000€ op het spel.

Als de kandidaten bij de kisten direct doorhebben wat de kleurtjes op de zijkant van de schilderijen betekenen, dan zijn de kisten binnen de 10 minuten leeg.

Dan mag "mol Rosario" nog zo veel (of zo weinig) aan zijn koordjes trekken, hij staat machteloos.

De enige manier om de kandidaten in dit geval te blokkeren, is zo snel mogelijk de slotjes van de goede schilderijen verwisselen met andere slotjes. Af en toe haal je een fout schilderij naar boven: "ik heb er weer één!!"

Kees zet zich aan het bord, die valt ook af. Hij is ook de enige die we op het einde horen zeggen dat hij de kleurtjes herkent.

Enkel Anna en Tooske zitten in de echte molpositie.

Dus non-mol Rosario, of echte mol Anna. Benieuwd welk pad de makers hebben bewandeld.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #86 Gepost op: 10-02-2024, 12:00:46 »
Anna staat nu bovenaan mijn verdachtenlijstje..
Hoe zien jullie Anna-verdenkers de manier waarop Rik soms invloed uitoefent op de verdeling van de groepen, waarbij hij zo duidelijk noemt dat het handig is als een kandidaat Spaans spreekt voor een bepaalde positie?
Vooral Jeroen en Anna reageerden hierop; waren dit acties om mol Anna op bepaalde plekken te zetten?( de markt, tekenen op straat)..
Voor mij kan t zo duidelijker naar mijn mol Anna wijzen!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2024, 16:25:36 »
Helemaal mee eens.
Ik denk dat de mol ervoor moest zorgen om op de markt terecht te komen, zodat de mol ervoor k9n zorgen dat ze niet in de buurt kwamen van de 3 terugkerende kandidaten. (Die liepen in een ander straatje was al door uemand anders gevonden).
Je ziet Anna, wanneer ze langs het budje lopen waarin de 3 terugkerende kandidaten zitten, heel duidelijk richting aangeven welk straatje ze moeten inlopen. (Voorkennis, zodat ze niet het straatje kiezen waar de 3 terugkerende aanwezig zijn).
In het begin van de opdracht zorgt ze ervoor dat zij degene is die de opdracht voorleest. (Kees eerst het busje in laten gaan en er daarna zelf snel achteraan gaan. Zij kan vervolgens met envelop als eerste uit hetbusje stappen en de opdracht voorlezen. Waarom is datbelangrijk? Omdat in de opdracht staat dat de degenen die naar de markt gaan, spaans moeten kunnen. (Stel dat iemand anders de opdracht zou voorlezen, dan zou dat misschien niet duudelijk worden verteld, en zou zij niet op de markt terecht komen).


Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2024, 17:33:25 »
In de 1e aflevering trekt Anna de kaart met een kroontje.
Oud mol Dennis heeft een tattoo van een kroon.

Ik heb aflevering 1 teruggekeken, en als je goed luistert dan lijkt Anna te zeggen:
De opdracht was om de persoon met tattoplaatje van een kroon te vinden.
Bedoelde ze hiermee Dennis??

Luister zelf maar eens terug, het lijkt er echt op
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 19:58:03 door mastermol »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2024, 18:52:23 »
Ik hoor haar "met dat plaatje" uitspreken als soort van "mettat plaatje".

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #90 Gepost op: 10-02-2024, 19:16:35 »
Dat lijkt me hetzelfde verhaal als eerder met Rik die "toekoms die" zei. Een t en een d achter elkaar uitspreken is niet heel fijn dus laten sprekers vaak één van de twee (onbewust) weg. Waar Rik de t liet vallen, laat Anna de d vallen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #91 Gepost op: 10-02-2024, 22:05:14 »
De test is deels analoog.

Aka Anna... loog

Credits naar
Hmm, de test is deels annaloog.
Annaloog.
Anna loog.
 ::oink::

Misschien een simpele. Maar als Junges ook kan waarom dan niet deze?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2024, 22:19:47 »
Ja, begint voor mijn gevoel wel een beetje hiernaar te neigen...

Btw, niemand bedacht dat alle kroontjes wel eens een verwijzing kunnen zijn naar koningin ANNA?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #93 Gepost op: 10-02-2024, 23:11:48 »
Die ken ik niet.
Maar alle gekheid.... voor een MOL was ze, net als Rian wel erg opvallend gekleed.
Lastig als je een steen achter de bosjes wil gooien oid.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #94 Gepost op: 11-02-2024, 12:33:56 »
Is Anna in het vizier van kandidaten? Sor zegt dat Anna niet meer aan de portofoon mag, het duurt lang voordat iemand wat bij haar tafel komt brengen, ze wordt bij de groene tafel met tellen gecontroleerd door Babs en Rian en zegt 26 bij de tafel van -156 maar er wordt gewoon geteld met 16. Als Anna 10 heeft liggen en nog 52-10=42 moet zegt ze tegen Rian ‘nog veel strepen en 2 stippen nodig’. Op zich correct maar niet duidelijk.
Anna begint bij de groene tafel -52 (2x26) en zegt foutief 26 bij de laatste tafel, is er iets met 26?

Anna telt sowieso slechter dan je mag verwachten van een wetenschapper. Bij opdracht 5.1 Op elkaar rekenen (dat is trouwens wat ze bij deze opdracht doen) telt Anna foutief op 367 + 192 + 222 = 787 in plaats van 781. Ze hebben allemaal moeite met optellen, niemand die ziet dat de eenheden niet kloppen. Waar de 3 getallen vandaan komen is mij niet duidelijk, niet in beeld dat ze de oranje getallen van de andere kaartjes heeft overgenomen. Ze geeft later 565 door, dat is 787-222=565. Waarom haalt ze 222 er weer af? Toevallig is 565 nm de golflengte waar groen licht eindigt en 565 Thz de frequentie van groen licht. Daarbij moet ik zeggen dat bij groen licht op meerdere sites ook andere getallen voorkomen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #95 Gepost op: 11-02-2024, 12:38:49 »
De test is deels analoog.

Aka Anna... loog

Credits naar
Misschien een simpele. Maar als Junges ook kan waarom dan niet deze?

* kuch *

Anna loog?
Woosie down?

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #96 Gepost op: 11-02-2024, 12:58:54 »
Kom ook definitief de Anna tunnel in  ::zwaai::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #97 Gepost op: 11-02-2024, 14:14:27 »
* kuch *

Ik lees niet elk opdrachten topic door. Dus die heb ik gemist. Hoe dan ook valt ie op. En met die -500 van Anna zie ik dat als een logischer mollenstreek zodat de willekeurige keuze van een kandidaat die de - 3000 euro meepakt open blijft.

Blijft alleen gek om in aflevering 1 met de oplossing te komen hoe te stemmen. Maar dat kan nog in de fase van credits opbouwen, als kandidaat overkomen. Als je als mol toch weet dat Dennis 38k stuk maakt, de enveloppes nog komen.

Grimbrere en paraplu vind ik overigens net zo'n hint. De paraplu kaart kreeg Anna toch van de waarzegger?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #98 Gepost op: 11-02-2024, 15:00:38 »
Iemand opgevallen dat zodra Rik 'de test is deels annaloog' zegt, Anna meteen een verhaal begint af te steken dat  de groep trots op zichzelf moet zijn en zo de aandacht van 'Anna Loog' af haalt?
Zij heeft dit vast vaker gehoord in haar leven en daarbij bedacht dat Analoog ook verstaan kan worden als Anna Loog. Als ze kandidaat was, had ze hier gebruik van kunnen maken, het bij iedereen laten bezinken, want misschien zou het haar verdacht maken. Dat ze nu zo duidelijk eroverheen gaat praten, lijkt haar aan te wijzen als mol.
Het is elke keer weer de crux: de mol is te vinden door te zoeken naar degene die het niet zo fijn vindt als de verdenking op hem/haar valt!
« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 15:36:47 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #99 Gepost op: 11-02-2024, 20:46:53 »
Welkom nieuwkomers!