Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen  (gelezen 7834 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2024, 22:32:25 »
In seizoen 11 gebeurde dit ook! Toen was de toekomstvraag of de mol geld had aangepakt van Pieter Jan. Soundos had deze vraag met "nee"  beantwoord dus zij wilde het geld. Ze stapte tegelijk met mol Patrick naar voren en eiste het geld op omdat ze penningmeester was.

Mij viel op dat Fons snel opgaf toen Kees  naar voren stapte en dat deed Patrick ook.

Fons zegt Tooske vooral te verdenken dus als Kees de kaartjes aanpakt is dat voor hem ook prima. Hoewel het voor een kandidaat natuurlijk  geen 100 % zekerheid geeft dat de testvraag dan goed is, zegt het 0 % over of dit van Fons een mol maakt. Dingen uit het verleden geven geen garantie in de toekomst.
Bovendien waren ze in seizoen 11 nog slechts met 3 over bij de toekomst vragen, dat maakt de kans dat de mol zich ergens mee bemoeit wel heel wat groter.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2024, 08:39:30 »
Uiteraard zegt dit niets over een eventueel molschap van Fons maar her en der lees ik vooral dat men het een kandidaatse actie vindt en dat wilde even nuanceren. Een mol kan ook uitdagen......Mocht hij de mol zijn dan maakt het natuurlijk niet uit wie hij verdenkt.

Tijdens de toekomstvragen in seizoen 11 waren ze nog met 4 kandidaten en iedereen  verdacht hem toen al. Maar goed de kans dat de mol zich er dan mee bemoeit is inderdaad groter.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2024, 10:34:42 »
Mee eens dat de hotelkamer verreweg de slechtste molpositie is. De andere kandidaat controleert je en de overige kandidaten verdenken jou snel als goede foto's verkeerd geplaatst zijn.
Op straat kun je meer mollen door bepaalde details verkeerd te tekenen of verkeerd te vertalen. Jeroen en Anna zaten in die positie maar werden door de groep in die positie geplaatst omdat ze als enigen Spaans kenden.
Ik denk dat de mol toch wel in de arena zat, daar heb je de meeste sabotagemogelijkheden.
Anna stelde zelf voor om op straat te gaan, omdat ze Spaans sprak.

Zou ze als een mol gekozen zijn door het programma, omdat ze dan een argument heeft om in bepaalde posities te komen, waar je goed kan mollen?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #63 Gepost op: 23-01-2024, 10:44:36 »
Jeroen wilde zelf ook graag op straat.
Fons en Justin zijn hier eigenlijk het minst verdacht want die kozen zelf heel snel voor hotelkamer wat voor een kandidaat wel de beste locatie is om een mol te ontdekken.
Kiezen voor het hotel vind ik hier wel heel kandidaats.

Wat sowieso ook verdacht is is dat er uiteindelijk maar 5 tekeningen gekoppeld konden worden aan een van de 27? worstelaars die daar waren. En de hotelgroep koppelde daar ook gewoon aan foto’s die niet goed waren.
Daarvan was er dus maar 1 goed uiteindelijk.

Dus onder aan de streep zijn er 4 niet goedgekeurd door verkeerde foto’s maar 22 worstelaars niet kunnen linken door de tekeningen.
En heel veel foute tekeningen maken zorgt ook nog eens dat het in de hotelkamer allemaal mega onoverzichtelijk wordt.



« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 10:54:50 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #64 Gepost op: 23-01-2024, 10:59:38 »
De mensen op straat hebben toch geen idee wie ze moeten tekenen ( met de niet aanwezige  tekenskills). Dit was echt een opdracht die nooit veel geld ging opleveren .

Mee eens dat mollen eenvoudiger was in de arena, slechte serie fotos en weg was die kans, maar even goed kon de mol wachten wat er aan fotos en tekeningen binnen kwam en gewoon kijken hoe weinig er verdiend ging worden .of tekeningen maken die op niks trekken of van al lang gepensioneerde worstelaars   In iets wat al helemaal fout loopt, hoef je niet per se te gaan lopen roeren .  Het is niet mijn soort mollen,maar het kan wel.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 11:20:44 door Tarbozan »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #65 Gepost op: 23-01-2024, 11:08:14 »
Ik vind mollen dus juist eenvoudiger op straat.
In de arena zitten ze vlak bij elkaar en die fotos ziet iedereen. Dus je weet dan dat fouten opvallen. De opdracht was daar eenvoudig en duidelijk. Gewoon selfies maken met iedereen die daar was.

Op straat waren ze meer apart en kan je makkelijker je verschuilen achter dat Mexicanen tegen je zeiden dat die worstelaar er zeker was.
En ja je wilde zoveel mogelijk worstelaars tekenen want meer kans dat de goede er dan tussen zaten. Ow maakte dat het juist verwarrender? Ow we wilde juist goed doen. Ow had die andere kleding aan? Ja ik had een poster waar hij toch echt die kleuren droeg.
Ondertussen maar zoveel mogelijk tekeningen met details maken van vooral worstelaars die er zeker niet zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2024, 11:12:39 »
Die testvragen over de toekomst kwamen eerder voor in serie 11 maar ook vorig jaar.
Voor de mol heeft dat niet zo veel belang - die blijft toch in het spel - maar de kandidaten willen 'hun' mol in de positie plaatsen waarop ze de vragen hebben beantwoord.
Dat Fons en Kees meteen de kaartjes willen nemen wijst erop dat zij 'neen' op die vraag hebben geantwoord en is kandidaats.
Op straat kun je inderdaad goed mollen met verkeerde tekeningen, daarom schrijf ik Jeroen niet af.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2024, 11:33:30 »
Het feit dat Fons en Justin voor het hotel kiezen kan ook te maken hebben met waar ze hun mol bij de toekomstvragen hebben geplaatst. Al heb ik bij Justin het idee dat hij er echt oprecht niets van snapte met die vragen. Van Fons weten we dat hij Tooske verdenkt dus als hij een plekje in de arena probeert op te eisen, loopt hij het risico dat zijn mol elders geplaatst wordt. Heel zijn gedrag bij deze opdracht is goed te linken met de toekomstvragen.
Overigens dacht ik dat Jeroen juist ook in de arena wilde maar door de groep op straat werd geplaatst vanwege zijn kennis van de taal.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2024, 11:47:25 »
Het feit dat Fons en Justin voor het hotel kiezen kan ook te maken hebben met waar ze hun mol bij de toekomstvragen hebben geplaatst. Al heb ik bij Justin het idee dat hij er echt oprecht niets van snapte met die vragen.

Ik denk dat we Justin's verwarring vooral te horen kregen omdat ze niks over zijn verdenkingen wilden laten horen ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2024, 14:52:11 »
Dat Fons zo lobbiet voor een spaanssprekende in de arena (redelijk onlogisch), kan betekenen dat hij zijn antwoord op de testvraag goed wil hebben (mol bij de worstelaars), het kan ook een poging zijn zelf op straat te kunnen raken om te kunnen mollen...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2024, 15:20:39 »
.
Overigens dacht ik dat Jeroen juist ook in de arena wilde maar door de groep op straat werd geplaatst vanwege zijn kennis van de taal.

Nee Jeroen steekt heel bewust geen hand op bij Arena en ook niet meteen bij Hotelkamer. Dan komt er een knip waar hij wel zijn hand omhoog heeft waarbij even lijkt alsof hij wel in de hotelkamer wilde. Maar de discussie daarna gaat over op straat staan.  En als Anna dan zegt ja wacht even maar wie kent er allemaal Spaans zegt hij ja ik dus zet mij op straat.
Dus denk dat dat laatste over de straat ging en dat hij daar zijn hand op stak.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2024, 18:47:06 »
1. De worstelaar die werd goed gerekend, blijkt fout te zijn.

Dit is niet Volador:


Dit is Volador:



2. Het event vond plaats op 01/07
Ik kan me trouwens niet inbeelden dat die affiche daar aan de ingang nergens te vinden was.



We kunnen hieruit afleiden dat er niet al te veel aanwezige worstelaars werden getekend.



Er blijken zelfs enkele getekende worstelaars overleden te zijn.




3. Zoals we hierboven kunnen zien heeft Mistico een wit masker, bloot bovenlijf en witte armstukken.
De tekening van Jeroen is niet echt duidelijk. Blauw stelt dan zogezegd zilver voor.



4. Wie heeft deze twee getekend? Ik denk Anna.



5. Hoewel ik Anna met slechts 4 worstelaars toch ook verdacht vind, zijn dit misschien wel leuke beelden voor de laatste aflevering:











« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 19:13:16 door Molshoop_ »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2024, 20:25:26 »
Het is natuurlijk wel gaaf als we in de laatste aflevering de mol die poster weg zien halen of aan te wijzen..
Verwacht vond ik dat Anna mensen vroeg naar hun favorieten in plaats van te vragen of mensen wisten wie er mee deed. Dan krijg je dus idd wereldberoemde worstelaars door of mensen die al overleden zijn

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2024, 20:53:16 »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2024, 23:59:48 »
Wat ik veel opvallender vind in het lijstje aanwezige worstelaars wat hier op het forum staat , staan meer dan 27 worstelaars . 2025 euro was er te verdienen, dat zou overeen komen met 75 euro per goed geraden worstelaar en dan zou ik dus 27 worstelaars verwachten .

Verder heb ik gemist welke worstelaar ze goed hebben gerekend.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2024, 07:41:21 »
Wat ik veel opvallender vind in het lijstje aanwezige worstelaars wat hier op het forum staat , staan meer dan 27 worstelaars . 2025 euro was er te verdienen, dat zou overeen komen met 75 euro per goed geraden worstelaar en dan zou ik dus 27 worstelaars verwachten .
Mwah. Ik kan me voorstellen dat zo'n voorstelling 2 tot 3 uur duurt. Misschien zijn er 27 worstelaars in de ring geweest in de tijd die ze voor de opdracht hadden en dat ze selfies hebben mogen maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2024, 12:12:58 »
Ja zoiets. Je zou wel denken dat alle wedstrijden eerlijk verlopen en er een even aantal worstelaars zijn. Maar om één of andere reden komen zij op 27 uit.

Welke foto's juist werden gerekend zie je nadat Justin vertrokken is bij Rik. In de extra beelden zie je meer, en hebben ze het ook over Volador.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2024, 13:31:15 »
Toen Rik bijna klaar was met de uitleg van het spel, hij was net zover om te zeggen dat bij een goed setje €75 te verdienen was, stak Rian al haar hand op en riep "SHOW".


Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2024, 13:33:11 »
Ja zoiets. Je zou wel denken dat alle wedstrijden eerlijk verlopen en er een even aantal worstelaars zijn. Maar om één of andere reden komen zij op 27 uit.
Je moet zo'n show niet zien als een wedstrijd, waar ze tegen elkaar vechten en er iemand afvalt. Het is echt een show, met een script. En zo staan er ook af en toe meer dan twee mensen in de ring (daar was denk ik ook iets van te zien in de aflevering).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2024, 14:45:20 »
Anna heeft o.a. een tekening gemaakt van KeMonito, sinds 2005 de officiële mascotte van worstelfederatie CMLL. We zien de tekening niet op haar kladblok, maar we zien haar wel tekenen terwijl ze naar een tas met de blauwe KeMonito-aap kijkt.

Volgens Wikipedia treedt de kleine KeMonito af en toe wel op in de hoedanigheid van worstelaar. Toch lijkt het me niet logisch dat je een blauwe aap van een tas natekent als je op zoek bent naar worstelaars. Het lijkt me ook niet logisch dat iemand een mascotte noemt als zijn of haar favoriete worstelaar. Dit lijkt een grap?



EDIT: Anna liegt tijdens de eliminatie. Kees denkt dat Pagano goed geïdentificeerd is (fout, maar doet niet terzake). Anna beweert dat zij die heeft getekend. Dat is niet waar, Jeroen tekende Pagano. Dat kunnen we duidelijk zien aan het handschrift. Rechts zien we Blue Demon, waarvan in beeld was dat Anna die aan het tekenen was.



Rik
: "Maar één worstelaar stond op de vier selfies en op de tekening en werd als zodanig geïdentificeerd."

Anna: "Ik ben wel heel benieuwd welke dan."

Kees: "Volgens mij <onverstaanbaar> Pagano denk ik."

Anna: "Oh, die heb ik getekend."

Dat laatste zegt Anna wat zachter, op het moment dat Justin het geld aanpakt van Rik en de meesten niet opletten. De kandidaten rechts van haar (voor de kijker links), waaronder Jeroen, lijken haar daardoor niet te horen.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2024, 15:58:39 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison