Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen  (gelezen 20051 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2024, 22:33:41 »
Hoezo? Hij pakte toch gewoon -€3000. Dat heeft niks met verdacht maken te doen.

Maar ervan uitgaande dat de mol voorkennis heeft ìs het gewoon verdacht om een minbedrag te pakken.

 ;) ik ben weer eens slecht in mn woorden kiezen -misschien omdat ik behoorlijk pissig ben over het abominabele niveau van de aflevering-. Je hebt gelijk, maar veel molloten vinden dit 'dus' verdacht terwijl ik denk dat hij pech kan hebben gehad. (En de mol lacht in zn knuisjes)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2024, 22:37:12 »
Ik ga er van uit dat de mol voorkennis heeft. En dus de -3.000 weet te vinden en kan pakken.

Maar ja, wil je dat als mol? Hij lijkt nog niet zo verdacht te worden in de groep. Dus dan zou je dat kunnen doen. Maar je zet wel MOL op je voorhoofd…

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2024, 22:37:20 »
En daarom zie ik de mol er voor aan niet ook nog een tweede keer - 3000 mee te pakken maar een - 500 zoals Anna. Tenminste als de mol geïnformeerd wordt over wat er al is meegepakt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2024, 22:39:52 »
;) ik ben weer eens slecht in mn woorden kiezen -misschien omdat ik behoorlijk pissig ben over het abominabele niveau van de aflevering-. Je hebt gelijk, maar veel molloten vinden dit 'dus' verdacht terwijl ik denk dat hij pech kan hebben gehad. (En de mol lacht in zn knuisjes)

Ja precies. We weten natuurlijk niet wat de volgorde was van wie eerst ging. Als je als mol laat aan de beurt bent en iemand heeft al de -€3000, kan je zelf wat rustiger aan doen. Hoewel ik dan nogsteeds vind dat €0 wel erg saai is. Dus Anna en Rosario zijn absoluut het meest verdacht voor mij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2024, 22:41:21 »
Ik vind het enigszins laf als de mol niet minstens -€1000 pakt, uitgaande van een mol met voorkennis. De topito lijkt inderdaad geen geweldige keuze, maar mogelijk minder slecht dan hier gedacht: er kunnen in de toekomst nog kansen komen op topito's.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2024, 22:46:50 »
Opdracht slaat echt precies nergens op en is ook niet voldoende (lees: niet) uitgelegd of laten zien hoe het precies in zijn werk gaat

Oh oh oh oh
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2024, 22:50:56 »
Ik denk dat de mol als laatste aan de beurt was, te horen kreeg dat er al -3000 was gepakt en vervolgens een nietszeggende envelop koos

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2024, 22:54:44 »


Jeroen roze envelop gaat voor de topito.  0 euro
Fons topito zag een vingerafdruk 0 euro
Tooske 3 jokers lievelingskleur is geel 3 jokers
Anna 3 jokers -500
Babs 3 jokers roze  250 euro
Kees 2 jokers  ook geel  0 euro
Sor 2 jokers  2de paarse -3000
Rian 2 jokers  0 euro

Er werd wel duidelijk verteld welke kleuren ze kozen. Misschien is daar nog iets uit op te maken. Dit heb ik genoteerd.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2024, 22:56:32 »
Fons pakte toch de envelop met vingerafdruk? Die is niet te zien als hij m openmaakt. Gek?
terugkijken in hd en hopen dat we dat kunnen zien...

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2024, 23:01:29 »
Opdracht slaat echt precies nergens op en is ook niet voldoende (lees: niet) uitgelegd of laten zien hoe het precies in zijn werk gaat

Oh oh oh oh
Wat was er dan niet duidelijk?
Volgens mij het enige wat we niet weten is of er alle lege enveloppen waren voordat men voor troeven kon kiezen, maar misschien zelfs dat wel duidelijk gezegd. Dat zou wel de vele lege enveloppen verklaren. Al met al vond ik het een goed te volgen opdracht. Niet spannend, maar dat waren de andere 2 al, dus prima.

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2024, 23:04:08 »
Anybody? Misschien dat iemand nog iets briljants kan bedenken om deze opdracht te analyseren, het lijkt dat zelfs de
minimale informatie ontbreekt

1. wat was de geldverdeling in de enveloppen op de tafeltjes?
2. Wat was de mingeldverdeling in de enveloppen bij Rik?
3. in hoeverre had de mol voorkennis van de enveloppen op de tafeltjes?

Zo blijft het een beetje speculeren welke envelop de mol zou pakken
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2024, 23:06:21 »
En, heeft de mol positieve geldbedragen kunnen weghalen voor degene die na hem kwam?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2024, 23:07:21 »
Als de mol geen voorkennis heeft kan de mol alleen mollen door zo veel mogelijk van de enveloppen bij Rik te pakken. Ik neem aan dat de mol hier geen invloed heeft op wat de andere kandidaten kunnen krijgen.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2024, 23:10:26 »
Nog een vraag:

Werden de enveloppen die de kandidaten kozen bij Rik:
A: willekeurig verwisseld met de enveloppen op de tafeltjes
B: alleen verwisseld met 0 euro enveloppen
C: alleen verwisseld met + geld enveloppen

 ???

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2024, 23:15:22 »
En, heeft de mol positieve geldbedragen kunnen weghalen voor degene die na hem kwam?
Ah dat zou ook de vele lege enveloppen kunnen verklaren! Een Mereltje!

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2024, 23:16:06 »
En daarom zie ik de mol er voor aan niet ook nog een tweede keer - 3000 mee te pakken maar een - 500 zoals Anna. Tenminste als de mol geïnformeerd wordt over wat er al is meegepakt.
Ik denk dat je als mol juist wel voor nog een keer -€3000 gaat. Juist omdat als er 2x -€3000 gepakt wordt, dat dus minstens 1x door een kandidaat gepakt moet zijn. Daarmee is meteen duidelijk dat een kandidaat juist ook pech kan hebben en de mol daarmee een prima alibi verschaft. Maar ik twijfel of de mol de voorkennis heeft welke envelop wat bevat. Want daarmee geef je de.mol een complete vrijbrief om een flink bedrag uit de pot te halen. Ik denk dat de mol alleen info krijgt over waar andere kandidaten voor gekozen hebben en daar zijn strategie op aan kan passen, maar dat het kiezen van de envelop nog wel een gok blijft.

Offline Basjemolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2024, 23:18:27 »
Ah dat zou ook de vele lege enveloppen kunnen verklaren! Een Mereltje!
Dat is wel een sterke inderdaad. Geeft stof tot nadenken. Helaas is het alleen moeilijknte achterhalen wat de werkelijke volgorde was. Want de uitzend volgorde is waarschijnlijk niet de echte volgorde van de kandidaten geweest.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2024, 23:19:31 »
Het was wel vreemd dat veel enveloppen leeg waren. Er was toch iemand (Kees?) die ze bevoelde, eraan rook etc. en concludeerde dat ze allemaal hetzelfde aanvoelden? Een lege envelop zou je makkelijk moeten kunnen onderscheiden van een envelop met inhoud.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2024, 23:21:11 »
. Daarmee is meteen duidelijk dat een kandidaat juist ook pech kan hebben en de mol daarmee een prima alibi verschaft. Maar ik twijfel of de mol de voorkennis heeft welke envelop wat bevat. Want daarmee geef je de.mol een complete vrijbrief om een flink bedrag uit de pot te halen. Ik denk dat de mol alleen info krijgt over waar andere kandidaten voor gekozen hebben en daar zijn strategie op aan kan passen, maar dat het kiezen van de envelop nog wel een gok blijft.

Eens, daarom denk ik dat de mol geen Merel Westrik doet. Enkel weet er zijn troeven, mingeld gepakt of niet. En als Rosario dus voor Anna ging kan Anna volstaan met - 500. Dan lijkt die - 3000 van Rosario heel verdacht maar kan ook willekeurig zijn dat een kandidaat die te pakken heeft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Afwegen
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2024, 23:21:34 »
Een ding waar ik zeker van ben is dat de minbedragen enkel bij rik stonden.

Het was wel vreemd dat veel enveloppen leeg waren. Er was toch iemand (Kees?) die ze bevoelde, eraan rook etc. en concludeerde dat ze allemaal hetzelfde aanvoelden? Een lege envelop zou je makkelijk moeten kunnen onderscheiden van een envelop met inhoud.

Dit was Fons
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?