Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 38288 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #380 Gepost op: 4-03-2024, 13:09:23 »
Want het lijkt er dan toch op dat niemand vd kandidaten Sor verdenkt? Hooguit Anna. Of zou Fons (ook) een draai hebben gemaakt naar Sor?
Anna had bij de glazen bol best een kans, zeker als ze maar een van haar twee verdachten in gedachten nam. Sor heeft een tamelijk karakteristiek gezicht, en Fons ook. Dus wie weet heeft ze de Mol nog net op tijd gezien. Ik vind haar "Yes I do" ook wat verbaasd klinken.

Voor Fons was het lastiger, we hebben Anna's gezicht op dit forum geloof ik al in vijf verschillende figuren gezien. Sor in nog geen enkel figuur, Fons ook niet.
Dat Fons zegt dat hij zijn Mol niet gezien heeft, betekent m.i. dat hij naar Anna heeft gezocht. En dus niet heeft gekeken of hij Sor zag. Welke conclusie hij daar uit trekt, durf ik niet te voorspellen.

Van Wie verdenkt Wie trek ik me niet te veel aan, zolang er niemand wordt uitgesloten. Ik vind het eerder nog spreken voor Sor of Fons dan voor Anna, omdat we altijd de verkeerde kant op gestuurd worden. (En tot vorige aflevering waren er in dat topic genoeg geitenpaadjes, ook nu nog).
Maar spannend is het zeker! :) ::joehoe::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #381 Gepost op: 4-03-2024, 13:22:56 »
Ik hoor het Rik zaterdag al zeggen: "Anna, jij bent niet de Mol."     ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #382 Gepost op: 4-03-2024, 17:04:06 »
Van Wie verdenkt Wie trek ik me niet te veel aan, zolang er niemand wordt uitgesloten. Ik vind het eerder nog spreken voor Sor of Fons dan voor Anna, omdat we altijd de verkeerde kant op gestuurd worden.

Is dat zo? Ik heb het gevoel dat we dat vaak zelf zo ervaren tijdens de seizoenen, maar dat het achteraf eigenlijk altijd toch wel klopt. Zijn er echt momenten geweest die niet konden, zoals nu? Volgens mij niet, toch?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #383 Gepost op: 4-03-2024, 17:29:38 »
Ik heb weleens Jurre uitgesloten op basis van Wie verdenkt Wie.  ::schaam::
Maar dat was toen ook wat vreemd gemonteerd volgens mij.

De exit van Rian (en haar verdenking toen) zorgde er dan wel weer voor dat ik de Kees-tunnel nét op tijd heb verlaten.  ;D

Als Rosario de mol is (wat ik dan toch wel denk), dan zijn de verdenkingen dit jaar ook wat vreemd gemonteerd.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #384 Gepost op: 4-03-2024, 17:34:03 »
Ik heb weleens Jurre uitgesloten op basis van Wie verdenkt Wie.  ::schaam::
Maar dat was toen ook wat vreemd gemonteerd volgens mij.

De exit van Rian (en haar verdenking toen) zorgde er dan wel weer voor dat ik de Kees-tunnel nét op tijd heb verlaten.  ;D

Als Rosario de mol is (wat ik dan toch wel denk), dan zijn de verdenkingen dit jaar ook wat vreemd gemonteerd.  ;)

Maar niks wijst erop dat Anna of Fons op Rosario heeft gestemd.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #385 Gepost op: 4-03-2024, 17:36:53 »
Is dat zo? Ik heb het gevoel dat we dat vaak zelf zo ervaren tijdens de seizoenen, maar dat het achteraf eigenlijk altijd toch wel klopt. Zijn er echt momenten geweest die niet konden, zoals nu? Volgens mij niet, toch?
De conclusie "kan niet" vind ik niet op zijn plaats. Minder waarschijnlijk wel, als je dat bedoelt, zijn we het eens.

Voor veel mensen is Babs het struikelpunt, maar Babs had in afl. 7 drie verdachten van wie ze er een nog voor de test liet vallen. En Sor had zich in de nabijheid van Babs erg kandidaats voorgedaan. Met het afvallen van Rian is er geen probleem. En deze week is er de mogelijkheid dat Kees vol op Anna heeft ingezet. Want hij mikte op Sor en Anna, en tegen Rik zei hij dat hij verkeerd had gegokt.

Dus ja, ik zie geen onoverkomelijk probleem. En ondertussen heeft Sors lievelingskleur toch behoorlijk wat pech opgeleverd, dat wilde ik nog even melden. Ook opvallend dat de vraag in de app nu gaat over kleur.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #386 Gepost op: 4-03-2024, 17:38:42 »
Maar niks wijst erop dat Anna of Fons op Rosario heeft gestemd.


Hebben ze ook vrijwel zeker niet. Klassiek geval van Winnaar stemt op Mol en Mol stemt op winnaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #387 Gepost op: 4-03-2024, 17:44:29 »
Voor veel mensen is Babs het struikelpunt, maar Babs had in afl. 7 drie verdachten van wie ze er een nog voor de test liet vallen. En Sor had zich in de nabijheid van Babs erg kandidaats voorgedaan. Met het afvallen van Rian is er geen probleem. En deze week is er de mogelijkheid dat Kees vol op Anna heeft ingezet. Want hij mikte op Sor en Anna, en tegen Rik zei hij dat hij verkeerd had gegokt.

Als Sor de Mol is en Kees heeft op Sor en Anna ingezet, dan had Fons eruit moeten vliegen. Die ging immers vol op Anna.
Conclusie: Sor kan de Mol niet meer zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2024, 09:46:01 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #388 Gepost op: 4-03-2024, 17:47:59 »
Als Sor de Mol is en Kees heeft op Sor en Anna ingezet, dan had Fons eruit moeten vliegen.
Klopt. Dat was verstandig geweest van Kees, maar wie zegt dat hij dat gedaan heeft? Tegen Rik zeg hij dat hij verkeerd heeft gegokt.

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #389 Gepost op: 4-03-2024, 17:51:52 »
Als Sor de Mol is en Kees heeft op Sor en Anna ingezet, dan had Fons eruit moeten vliegen. Die ging immers vol op Anna.
Conclusie: Sor kan de Mol moet meer zijn.

Zijn er aanwijzingen dat Sor op Fons heeft gestemd. Zo niet hoeveel geluk heeft hij gehad.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #390 Gepost op: 4-03-2024, 17:54:07 »
Ja, maar dat 'verkeerd gegokt' kan natuurlijk van alles betekenen: zowel dat hij nog gespreid heeft op twee kandidaten als dat hij al zijn centen op één persoon heeft ingezet, maar dus de verkeerde. Echter, gezien het feit dat hij afscheid neemt van Sor én van Anna en Fons vergeet, geeft voor mijn gevoel aan dat hij inzag dat die twee de Mol niet waren. Je merkt ook aan Fons' reactie dat hij - als Mol - toch een klein beetje een buitenbeentje in de groep is geworden. Daar lijkt hij toch wat last van te hebben. Gelukkig kon hij zeer goed overweg met Anna, dus haar aandacht zal aardig wat gecompenseerd hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #391 Gepost op: 4-03-2024, 18:00:45 »
Zijn er aanwijzingen dat Sor op Fons heeft gestemd. Zo niet hoeveel geluk heeft hij gehad.


Weet ik niet. Maar stel dat Sor heeft gespreid op Fons en Anna en Kees heeft gespreid op Sor en Anna: als Fons dan de Mol is, is Sor gewoon door.

Je zou dus kunnen zeggen dat Sor is een luxe positie zat, die Kees niet had. Kees moest uit drie kiezen, Sor maar uit twee. Want het was zo klaar als een klontje dat Kees (zeer sympathieke man overigens) niet de Mol was. Dus Sor's uitgangspunt was gewoon veel gunstiger.
En deze redenering is trouwens nog ongeacht of Fons of Anna de Mol is. Ook als Anna de Mol is, had Sor feitelijk een vrijkaartje naar de finale omdat Kees het simpelweg niet kon zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #392 Gepost op: 4-03-2024, 18:04:27 »

Weet ik niet. Maar stel dat Sor heeft gespreid op Fons en Anna en Kees heeft gespreid op Sor en Anna: als Fons dan de Mol is, is Sor gewoon door.

Je zou dus kunnen zeggen dat Sor is een luxe positie zat, die Kees niet had. Kees moest uit drie kiezen, Sor maar uit twee. Want het was zo klaar als een klontje dat Kees (zeer sympathieke man overigens) niet de Mol was. Dus Sor's uitgangspunt was gewoon veel gunstiger.
En deze redenering is trouwens nog ongeacht of Fons of Anna de Mol is. Ook als Anna de Mol is, had Sor feitelijk een vrijkaartje naar de finale omdat Kees het simpelweg niet kon zijn.

Is er ooit gebeurd dat er in finale gespreid wordt. Kans dat je wint is 0% zeker als je weet dat Fons op Anna zit en Anna of Fons. Hetzelfde voor Kees lijkt mij niet dat hij gespreid heeft. Waarschijnlijk heeft hij gestemd op Sor om nog kans te maken om te winnen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 18:11:31 door bris »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #393 Gepost op: 4-03-2024, 18:14:09 »
Het was de finale niet, maar de halve finale. Rick benoemt dat zelfs nog expliciet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #394 Gepost op: 4-03-2024, 18:19:54 »
Het was de finale niet, maar de halve finale. Rick benoemt dat zelfs nog expliciet.

klopt maar zo ver ik weet komt er geen test meer.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #395 Gepost op: 4-03-2024, 18:20:30 »
Ja, maar dat 'verkeerd gegokt' kan natuurlijk van alles betekenen: zowel dat hij nog gespreid heeft op twee kandidaten als dat hij al zijn centen op één persoon heeft ingezet, maar dus de verkeerde.
Precies, daar zit hem de hele crux. Maar dat betekent dus ook dat Sor niet valt uit te sluiten op grond van wat Kees zegt over zijn verdenkingen. Kees volle bak op Anna is een mogelijkheid, op grond van de beelden. En niet eens zo'n wilde gedachte, het is immers vrij normaal dat kandidaten in de finaletest inzetten op één persoon.

Echter, gezien het feit dat hij afscheid neemt van Sor én van Anna en Fons vergeet, geeft voor mijn gevoel aan dat hij inzag dat die twee de Mol niet waren.
Dat interpreteer ik hetzelfde. Kees vertrekt met het idee dat Fons de Mol is, en vergeet daarom afscheid van hem te nemen. Maar als Kees inderdaad op Anna heeft ingevuld, kan hij na zijn rode scherm best flink balen en denken dat Fons toch de Mol is. Niet op Fons stemmen was immers gewoon een strategie, omdat hij hoopte/verwachtte dat de anderen al op Fons zaten.

EDIT: ten opzichte van die anderen had hij een kennisachterstand, dus gokken op iemand anders dan Fons was de enige manier waarop hij dacht nog een kansje te maken.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 19:20:50 door Molest »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #396 Gepost op: 4-03-2024, 19:54:30 »
klopt maar zo ver ik weet komt er geen test meer.

Lijkt mij ook niet.

Ik had nog wel een wild idee: als Sor de mol is, kan Rik zeggen: "Finalisten, de mol is niet geraden. Hier volgt een nieuwe test.  ;D
(wat niet logisch is hoor, omdat ze dan uitgaan van degene met de meeste vragen goed.
Sor lijkt inderdaad niet verdacht, wat ook onlogisch is, maar niet onmogelijk. Denk ik. Benieuwd of het klopt. ::vergroot::)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 19:56:31 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #397 Gepost op: 5-03-2024, 09:43:19 »
Als Sor de Mol is en Kees heeft op Sor en Anna ingezet, dan had Fons eruit moeten vliegen. Die ging immers vol op Anna.
Conclusie: Sor kan de Mol moet meer zijn.

Maar dan doe je de aanname dat Kees op Sor en Anna heeft ingezet. Dat weten we nu juist niet. Dus kun je aan het vertrek van kees ook geen conclusies verbinden

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #398 Gepost op: 5-03-2024, 09:51:26 »
Maar dan doe je de aanname dat Kees op Sor en Anna heeft ingezet. Dat weten we nu juist niet. Dus kun je aan het vertrek van kees ook geen conclusies verbinden

Voor mij kan hij sowieso de mol niet zijn. Ik denk wel dat hij geweldige mol kan zijn als de productie hem gekozen had.

Ik denk persoonlijk dat Kees op Sor heeft gestemd om meeste kans om te winnen. hij wist dat Sor en Anna op Fons zitten en dat Fons op Anna zit. Vergeet niet dat de mol altijd ontdekt moet worden. Bij de waarzegster van glazen bol was de oplossing door Sor duidelijk te laten zien. 

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #399 Gepost op: 5-03-2024, 14:36:39 »
Voor mij kan hij sowieso de mol niet zijn. Ik denk wel dat hij geweldige mol kan zijn als de productie hem gekozen had.

Ik denk persoonlijk dat Kees op Sor heeft gestemd om meeste kans om te winnen. hij wist dat Sor en Anna op Fons zitten en dat Fons op Anna zit. Vergeet niet dat de mol altijd ontdekt moet worden. Bij de waarzegster van glazen bol was de oplossing door Sor duidelijk te laten zien.

Dat is prima en dat is jouw aanname/mening/inschatting, maar als feit presenteren dat Kees er op Sor is uitgegaan en hij onmogelijk de mol kan zijn, lijkt me niet correct