Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen  (gelezen 10531 keer)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2024, 21:38:58 »
Wanneer Fons aan het eerste rondje begint, dan blijft Tooske daar ook alleen achter bij de enveloppen.

De latere enveloppen voor de dure getallen wisselen, en dan maar rennen.


Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2024, 21:48:09 »
As usual, de zoektocht naar de Mol is bijna niet meer te doen met dit soort montage. Laten we hopen nu Rick weg is, het wat beter zal worden, maar ik heb er een hard hoofd in.

Dit is een probleem wat al jaren speelt. Rick beschouwd een hint die naar een specifieke kandidaat wees zijn grootste fout. Ze willen kosten wat kost voorkomen dat eenduidig de mol vroegtijdig ontmaskerd wordt. Het resultaat is dat je een programma krijgt waarbij dat niet meer mogelijk is, wat de lol wegneemt voor de kijkers om nog te gaan speuren. Zelfs de meeste trouwe fans stoppen met speuren en niemand neemt ze iets kwalijk omdat ze gewoon gelijk hebben en iedereen weet dat.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2024, 21:49:57 »
Ik vind het omwisselen van die enveloppen op de tafels zodat je geen getal kunt maken wel een toffe mol actie ! Ik hoop van harte dat dat echt gebeurd is.  ::ok::

Voor de rest hebben zoveel kandidaten kritieke fouten gemaakt dat ik niet zoveel heb aan deze opdracht in de speurtocht naar de mol.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2024, 22:46:06 »
Tooske , Jeroen en Sor zijn beetje weggemonteerd.
Er vanuitgaande dat het duurste (€ 1969) getal op de 3e of 4e run zou gemaakt kunnen worden moet er vlak daarvoor of tijdens dit moment gemold worden door de mol.
Het lijkt er op dat Fons op het gras met 6 of 8 envoloppen komt te zitten , dus run 4. (of 3)
Blijkbaar zijn de bovenstaand drie  (of 2) renners hem voor geweest bij omroepen .. Zou de mol hem alle broefjes chaotisch door elkaar in handen gepropt hebben?
Ideaal , als de opdracht goed ging en € 156 euro zou maken kiest niemand voor dat bedrag aan te steken bij mOlympisch Vuur. .. En als het tot dure bedragen zou komen zoals € 1018 of € 1968 , dan kan je alles door elkaar gooien bij Ronde 3 (of 4),
Dit kan vanaf :
1)  het veld (Tooske/Jeroen/Sor) ... (kaartjes door elkaar overdragen aan ander)
2)  op de trubune (Rian/Justin) ...  (zeggen dat kaart al opgelezen is , omdat nummers dubbel zijn , wat juist dubbel moet zijn voor nieuw getal ... oude borden laten staan)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2024, 22:56:57 »
Er wordt te wejnig aandacht gegeven aan dat er steeds nieuwe cijfers moesten komen en dat dus die opsomming a2 etc van fons waarvan justin reageert die hebben we al , gewoon een nieuw cijfer gaat vormen.

Met dat in het achterhoofd is het heel mols van justin en rian om daar verwarring over te zaaien . De kijkers zien een fons die er een zooi van maakt, maar misschien was het begin wel weer iets wat ze al gehad hadden en kapte de mol vanaf de tribune dit handig af

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2024, 23:12:54 »
Er had € 1968,- verdiend kunnen worden. Is ook het jaar van de Olympische Spelen in Mexico.

Apart en daarbij dat de P (olymische spelen)ontbrak bij de executievraag. Heb nog niets kunnen vinden op 1968

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2024, 23:16:38 »
Waar het dan fout liep?
Niet bij Anna, zij geeft de instructies door voor het eerste getal. Op de tribune moesten ze eerst alles weghalen om met een schone lei te beginnen, en daar loopt het in eerste instantie fout.

Ho, niet zo snel! Stel zij is de mol, dan kan het haar tactiek zijn om die 156 te vinden, en met dat getal de opdracht af te sluiten. Dat is al een heel goede score voor de mol, als het maximum 1968 is!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2024, 23:22:34 »
... Maar dat betekent ook dat Fons juist op de sleutelpositie zit als het hoogste bedrag langskomt.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2024, 01:25:16 »
Ik zie nu dat er 5 rondes zijn en niet 4 , dus al mijn eerdere teksten moeten 1 opgehoogd worden !
Wat raar! we hebben maar 3 sprekers en oplossingen probeersels gezien.

Edit: Bij opening gaan enveloppen 1 t/m 5 en daarna lege tafels , of verkeerd gemonteerd?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2024, 09:08:19 door BertN »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2024, 04:18:05 »
Hoe kom je bij 5? Er waren 8 rondes te lopen, één envelop per ronde, met liggende dan wel staande aanwijzingen. Dus 4 bedragen te vormen.

Op de buitenkant van de envelop stond het nummer van de ronde, dus mollen bij de tafeltjes door enveloppen te verwisselen zou meteen opvallen. Een molactie hier bij de renners lijkt me uitgesloten.
 
Wat niet betekent dat de Mol niet rende, want die kon afwachten hoe het spel zich ontvouwde, om eventueel pas bij de hogere bedragen naar het middenveld te gaan. Als dat dan niet nodig blijkt, houd je je natuurlijk ver van gekrakeel en blijf je lekker rennen.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2024, 09:14:55 »
Oke mijn uiteindelijk oplossing van getallen , hoewel het scheef en vreemd lijkt is dit toch echt wat in het gras ligt
 ... Bovendien zijn lastig leesbare getallen rood/rood kader


Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2024, 10:57:39 »
Oke mijn uiteindelijk oplossing van getallen , hoewel het scheef en vreemd lijkt is dit toch echt wat in het gras ligt
 ... Bovendien zijn lastig leesbare getallen rood/rood kader

Knap werk.

2 opmerkingen:

- Ronde 4 staand: er staat H6 ipv H5. Wat een duidelijk leesbare 3 geeft (en dus 0356 euro)

- Waar jij 'ronde 2 staand' en 'ronde x liggend' hebt, horen denk ik bij elkaar. Als ik kijk naar hoe nat de papiertjes zijn en hoe ze gevouwen zijn, hebben die 2 bij elkaar gezeten.

Echter ziet de Ronde 2 die je hebt gemaakt er wel het meest logisch uit.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2024, 11:25:49 »
Apart en daarbij dat de P (olymische spelen)ontbrak bij de executievraag. Heb nog niets kunnen vinden op 1968

Misschien een dyslectische mol, Anna en Fons zijn in 1986 geboren

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2024, 11:28:19 »
Oke mijn uiteindelijk oplossing van getallen , hoewel het scheef en vreemd lijkt is dit toch echt wat in het gras ligt
 ... Bovendien zijn lastig leesbare getallen rood/rood kader

de optelsom van alle getallen zou moeten zijn €1968....

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2024, 11:33:14 »
de optelsom van alle getallen zou moeten zijn €1968....
Eén van de rondes levert het getal 1968 op. Je kom op één moment de vlam aansteken en wat er dan correct op te tribune zou liggen, was de opbrengst. Als de rondes kloppen was het dus ronde 3. Wat op zich wel logisch is, omdat een mol dan zou kunnen sturen op "doorspelen" tot een vierde getal, wat dan dus lager is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2024, 11:40:09 »
Volgens mij staat bij de start van de opdracht aangegeven dat er maximaal € 1968 te verdienen is.....
« Laatst bewerkt op: 15-01-2024, 13:50:07 door Marimol »

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2024, 11:47:53 »

- Waar jij 'ronde 2 staand' en 'ronde x liggend' hebt, horen denk ik bij elkaar. Als ik kijk naar hoe nat de papiertjes zijn en hoe ze gevouwen zijn, hebben die 2 bij elkaar gezeten.

Dank je .. dacht ik ook wat betreft vouwen en natheid .. maar 'ronde 2 staand' en 'ronde x liggend'  geven het volgende .. niet logisch ..

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2024, 11:48:35 »
Volgens mij staat bij de start van de opdracht aangegeven dat er totaal € 1968 te verdienen is.....

Hoe vaak wil jij het vuur aan steken dan?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2024, 11:58:51 »
Het lijkt in de montage of Rian de posities van de borden verkeerd heeft verstaan of begrepen. ECHTER is dit een smerig trucje van de makers. De beelden worden verkeerd op elkaar gemonteerd. Er is een kaart met de reeks: H1, H3, H5, H7, H11. Maar er is ook een reeks met: H1, H3, H6, H7, H11. Hiermee wordt dus net gedaan of Rian zit te mollen maar ze herhaald een andere reeks. Dit is dus waarschijnlijk creatief knip en plak werk in de edit.

Rian zegt 3,5,6 dus het klopt niet wat je zegt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2024, 12:14:10 »
Ik heb a.d.h.v. een screenshot van de tribune exact de planken uitgemeten, rekening houdend met het feit dat de planken schuin staan zodat de staande planken aanzienlijk korter in beeld komen dan als ze liggend in beeld komen. Een liggende plank is vrijwel even lang als een slot en iets meer dan 2 trappen hoog. Een staande plank is iets meer dan 4 trappen hoog. Volgens de logica van de cijfers heb ik hiermee de oplossing 1968 gemaakt (de 6 en 9 zijn gespiegeld, de 8 is een 9 met een extra segment). Hiervoor zijn de volgende briefjes nodig.
Staand: C1, C5, C7, C9, C11, C13, H1, H3, H5, H7, H11, H13.
Liggend: A4, A8, A12, F8, G4, G12, L4, L8, L12.
Het getal van de eerste ronde heb ik erbij gezet voor de referentie. Deze plaatjes zijn een verbetering van de plaatjes die ik eerder deelde.

Edit: Als ik de andere posts hier bekijk dan lijkt er inderdaad een (staande) deel-reeks te vinden zijn de klopt met de oplossing 1968.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2024, 12:28:03 door MartinJ »