Auteur Topic: [Aflevering 1] Een handje helpen  (gelezen 9786 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] Een handje helpen
« Gepost op: 6-01-2024, 15:18:28 »
Jullie kunnen hier vanaf vanavond weer alles posten over de eerste aflevering. Voor discussies over de opdrachten zijn er verschillende opdrachtentopics. Veel kijk plezier vanavond.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:31:37 door D*N »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2024, 20:51:37 »
Vreemd dat je nu nog kunt inzetten op de Landis met vrijstelling voor afl 1… misschien kunnen ze die straks nog kwijtraken?

Edit: ja dus  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:10:16 door annebeestje »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2024, 21:40:18 »
Ik vond dit een hele sterke eerste aflevering!  ::bravo:: bravo naar de crew. Twee hele leuke opdrachten en vooral de tweede opdracht was verrassend goed gelaagd. We hebben genoeg materiaal om te analyseren en mee te speuren.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 21:41:33 »
Mooie aflevering! Van mij hoeft hooguit de uitleg van de opdrachten niet zo vaak herhaald te worden, maar verder erg sterk begin!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2024, 21:41:36 »
Ontzettend toffe eerste aflevering. Opdrachten zaten erg goed in elkaar en ik vind de cast leuk.  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2024, 21:41:59 »
Genoten van de eerste aflevering. Leuke afwisseling qua opdrachten en al enorm veel zin in aflevering 2, dat ziet er ook gaaf uit.

Jammer dat Babs afviel, vond haar fanatiek en leuk overkomen, al lijkt het erop dat ze nog een kans heeft om terug te komen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2024, 21:42:50 »
Geweldig! En wat een lieve groep. En wat een prachtige waarzegster. En wat goed dat Babs nog een kans krijgt.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2024, 21:43:06 »
Schot voor de boeg: de eerste 3 afvallers krijgen elk een topito, daarmee kun je 1 hele topo(?) maken. Daarna kan een van hen terugkomen in aflevering 4?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2024, 21:44:19 »
Wat een geweldige aflevering! Mooie sfeer, mysterieus, coole twists, zeker ook op het eind!

Schot voor de boeg: de eerste 3 afvallers krijgen elk een topito, daarmee kun je 1 hele topo(?) maken. Daarna kan een van hen terugkomen in aflevering 4?
dat dacht ik ook!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2024, 21:47:03 »
Eindelijk zijn ze er weer: de topito's!

Al hadden ze eerst gekleurde 1/8e partjes en niet kwarten. Ik denk dat elke afvaller idd een topito mee krijgt en er een Mexican stand off komt tussen de eerste vier afvallers met elk een topito kwart. Degene die de topo compleet krijgt is definitief terug in het spel.

Tof om ala Patrick in de bus, nu de mol geschminkt onder de locals in te zetten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2024, 21:49:46 »
Zat er nou iemand met een hoed op op de achterbank in het afvallersbusje bij Babs? Je ziet net een stukje hoed, die beweegt.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2024, 21:54:08 »
Schot voor de boeg: de eerste 3 afvallers krijgen elk een topito, daarmee kun je 1 hele topo(?) maken. Daarna kan een van hen terugkomen in aflevering 4?

Al hadden ze eerst gekleurde 1/8e partjes en niet kwarten.

Eigenlijk zijn het 1/3e stukken zoals hierboven al genoemd is.
Wat dan wel weer heel mooi is want,
8*3 = 24
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2024, 22:04:29 »
Er is een dagboek van de afvaller online gezet!

Dat kán natuurlijk een dwaalspoor zijn en dat ze er later weer gewoon terug in komt. Of deze topito gaat later in het spel misschien nog belangrijk worden voor de kandidaten die wél nog in het spel zitten?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2024, 22:07:53 »
Er is een dagboek van de afvaller online gezet!

Dat kán natuurlijk een dwaalspoor zijn en dat ze er later weer gewoon terug in komt. Of deze topito gaat later in het spel misschien nog belangrijk worden voor de kandidaten die wél nog in het spel zitten?

Ja en bij Moltalk wordt gezegd dat Splinter langs gaat bij Babs voor het programma ‘niet de mol’

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2024, 22:13:19 »
Ik zou het beetje vreemd vinden als iemand in aflevering 1 uit het spel gaat en in aflevering 4 pas weer terug zou komen . Of de volgende aflevering of niet meer. Aangezien de punten voor babs in de app al op 0 staan en je niet meer op babs kan inzetten, denk ik dat de topito niet gaat zorgen voor een terugkeer .

Verder hele gave aflevering , waarbij het al vrij rap duidelijk was dat de mol makkelijk gemaskerd op dat plein aanwezig kon zijn ( idd persoon met waaier en masker en qua gestalte wat westers zou goed kunnen ) .  Ik vind het persoonlijk wel jammer dat we niet weten wie op wie stemde met de vrijstellingen , omdat ik de positie van de mol in deze oodracht wel anders vindt dan die van een kandidaat.   Een mol zou liever een vrijstelling erin laten ( of beter er niet laten komen ) dan een extra 1000 euro

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2024, 22:15:14 »
Dagboek biedt in elk geval nog genoeg mogelijkheden om Babs terug te laten komen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2024, 22:16:16 »
Ja en bij Moltalk wordt gezegd dat Splinter langs gaat bij Babs voor het programma ‘niet de mol’

Ja, ben dat nu aan het kijken. Ik verwacht dus dat Babs er gewoon uit is, maar dat de topito nodig is voor de laatste aflevering ofzo (net als die uitnodiging van de mol in het seizoen van Everon).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2024, 22:19:13 »
Ik denk ook dat de topito een soort stembriefje gaat zijn op een mol en dat ze zo eventueel nog kunnen helpen de pot te spekken, bv 500 euro per ingezette topito op de mol ( teruglopend bedrag per aflevering )

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2024, 22:23:58 »
Topito's maken een vrijstelling... Dat is hun hele doel. Het kan ook geen toeval zijn dat alle vrijstellingen van afl 1, 2 en 3 zijn. Al helemaal als het topito's zijn van 1/3e.

Er gaat iets gebeuren met de afvallers... Hoe of wat geen idee, maar ze zijn er al meerdere seizoenen mee aan het spelen. Misschien dat Sarah een proefopzet was voor iets groters... ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2024, 22:44:03 »
Afvallers zitten weer in hotel? dan zou het kunnen dat de afvallers met topito's later in het spel invloed kunnen hebben op wie een finalevrijstelling krijgt oid.