Auteur Topic: [WIDM] In de Media  (gelezen 5695 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #60 Gepost op: 6-03-2024, 09:39:40 »
Ja en ze heeft daar verklapt dat ze haar deelname aan WIDM aan meer mensen heeft verteld dan alleen haar vertrouwenspersoon. Ze kon dat niet voor zich houden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #61 Gepost op: 6-03-2024, 09:53:46 »
Ze kon dat wel voor zich houden. Maar heeft dat niet gedaan, omdat er soms meer mensen dan 1 moeten weten waar je bent en wat je doet, en 1 persoon dan wel erg karig is. Kan me voorstellen dat ze over haar deelname een gesprek heeft gehad met KRO/NCRV omdat de impact wel iets meer is dan 3 weken vakantie.
Wat ze eigenlijk zegt is, leuk dat jullie dit voorschrijven 1 persoon, maar dat werkt niet. Soms moet je iets commercieel benaderen. 1 leidt in dit geval tot 3. Als je zegt max. 2 dan worden het er misschien 5.

Het wordt allemaal weer zo gehyped, o ze heeft de regels overtreden, daar verdienen die programma's en bladen en kranten die informatie na-echo-en blijkbaar hun geld mee. Allemaal kul.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #62 Gepost op: 6-03-2024, 10:44:14 »
Alle kandidaten zijn een dag ziek geweest. Dit zou kunnen verklaren dat ze niet naar Santa Prisco in Taxco zijn geweest en er een alternatief, bv een pubquiz is ingelast.

Volgens mij zei Anna bij Splinter dat ze zelfs na terugkeer nog last had van buikloop?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #63 Gepost op: 6-03-2024, 10:46:45 »
Volgens mij zei Anna bij Splinter dat ze zelfs na terugkeer nog last had van buikloop?
Klopt. Ze vertelde dat de collega's je verwelkomen en denken dat je uitgerust bent. Maar ze was uitgemergeld van de inspanning en de buikloop en jetlag.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #64 Gepost op: 30-03-2024, 18:25:30 »
Uit de Volkskrant:

COLUMN
TOBI LAKMAKER

De redacteur vroeg mij waarom ik dacht dat ik een geschikte kandidaat was voor ‘Wie is de Mol’

Tobi Lakmaker

Een paar jaar geleden ontving ik een bericht met de vraag of ik wilde meedoen aan Wie is de Mol? Dat wil zeggen: er werd mij gevraagd of ik wilde meedoen aan een ‘geheim programma’, waarna ik de afzender googelde en zag dat ze als redacteur werkte voor Wie is de Mol? Later zou dit exemplarisch blijken voor de manier waarop zowel de redactie als deelnemers van Wie is de Mol opereren: heel stiekem en heel zichtbaar.

Omdat ik geen enkele beslissing neem zonder die eerst met mijn broer te bespreken, vroeg ik aan hem wat hij dacht. Mijn broer was erg enthousiast en zei: ‘Dit is de droom van iedereen die beroemd wil worden.’ Hoewel ik me tot op zekere hoogte met deze groep identificeerde, vond ik het een tamelijk deprimerende opmerking. Toch besloot ik mijn broers advies zoals vrijwel altijd op te volgen en plande de redacteur een paar dagen later een Zoom in.

Een halfuur voor deze Zoom realiseerde ik me echter iets: ik had nog nooit Wie is de Mol?gezien. Omdat ik ook nog moest douchen, hield ik ongeveer twaalf minuten over om iets van het programma mee te krijgen. Dat was een opmerkelijke ervaring: er gebeurden voortdurend redelijk onbeduidende dingen, waarna deelnemers geïnterviewd werden om over die onbeduidendheden te vertellen. Zo beschreven meerdere kandidaten, de één nog geestdriftiger dan de ander, hoe ze een envelop hadden aangetroffen op een tafel.

Wat er in die envelop zat ben ik nooit te weten gekomen, want op dat moment startte mijn Zoom. Het was een gesprek met twee vrouwen, van wie één de redacteur die me eerder had gemaild. Al gauw vroeg zij aan mij waarom ik dacht dat ik een geschikte kandidaat was voor het programma. Omdat ik daar maar twaalf minuten van gezien had, was dit een moeilijke vraag om te beantwoorden. Bovendien begon zich hier een vergissing af te tekenen die ons in de loop van het gesprek parten zou spelen: waar ik verwachtte dat deze vrouwen mij ertoe wilden overhalen om mee te doen, verwachtten zij hetzelfde van mij.

Om die reden staarden we elkaar vooral aan, waarna de tweede redacteur plots ernstig in de camera keek en zei dat dit programma een trigger kon vormen voor mensen met psychische klachten. Ik vroeg haar wat ik me hierbij moest voorstellen. Terwijl ze antwoord gaf luisterde ik eigenlijk niet, omdat ik rond die tijd een grote ergernis voelde rond de term ‘trigger’ en me realiseerde dat dat feit alleen al maakte dat ik te lichtgevoelig was voor dit programma. Na een minuut begon ik weer met luisteren en hoorde ik enkel nog haar afsluiting: ‘Desondanks wordt het waarschijnlijk een geweldige ervaring.’

Ik heb mijn broer echt erg hoog zitten en nam na deze online ontmoeting de mogelijkheid om mee te doen aan Wie is de Mol? nog steeds zeer serieus. Daar kwam een einde aan toen ik twee weken later werd opgebeld door een van de redacteuren, die me vertelde dat ze me enorm in de gaten zouden gaan houden voor volgende seizoenen – dat is hoe een afwijzing klinkt, in televisietaal.

Wel vroeg ze me om in de tussentijd nog even stil te blijven over ons gesprek. Dat heb ik een hele tijd gedaan, tot ik me realiseerde wat de consequentie zou zijn van het doorbreken van die stilte: geen verdere uitnodiging voor dit programma. Daar kon ik, hoe stiekem ook, eigenlijk wel mee leven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #65 Gepost op: 30-03-2024, 18:49:25 »
Ofwel: streep door Tobi.

Denk niet dat ie daarmee zit. Zo heel lang geleden zal dit gesprek overigens niet zijn geweest. Zoom werd immers pas populair in de corona-periode.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #66 Gepost op: 30-03-2024, 19:05:51 »
Ik moest er wel om lachen. Het is toch maar een rare gang van zaken dat de redactie ervan uit lijkt te gaan dat iedereen staat te drommen om mee te doen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #67 Gepost op: 30-03-2024, 19:45:54 »
Ik moest er wel om lachen. Het is toch maar een rare gang van zaken dat de redactie ervan uit lijkt te gaan dat iedereen staat te drommen om mee te doen.

Het bewijst eerder hoeveel Bn'ers eigenlijk niet eens willen en puur mee doen voor fame terwijl er duizenden 'gewone' nederlanders op de bank zitten te trappelen om het spel van hun dromen te spelen.
in Belgie lukt dit prima, en ook als je naar programma's als De verraders kijkt, begrijp ik oprecht niet waarom ze nog vasthouden aan het idee dat onbekende nederlanders niet geschikt zijn voor dit programma omdat ze geen mediatraining hebben gehad..


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #68 Gepost op: 31-03-2024, 10:30:26 »
Ik vind het best een onthullend interview. Staan best verrassende dingen in die je niet zo gauw hoort.

Deze bijvoorbeeld:
De redacteur vroeg mij waarom ik dacht dat ik een geschikte kandidaat was voor ‘Wie is de Mol’
[...]
Mijn broer [...] zei: ‘Dit is de droom van iedereen die beroemd wil worden.’

En deze:
Citaat
er gebeurden voortdurend redelijk onbeduidende dingen, waarna deelnemers geïnterviewd werden om over die onbeduidendheden te vertellen. Zo beschreven meerdere kandidaten, de één nog geestdriftiger dan de ander, hoe ze een envelop hadden aangetroffen op een tafel.
De makers van WidM mogen zich dit best wel aantrekken dat dit is hoe een potentiële kandidaat het programma zag.


[...] begrijp ik oprecht niet waarom ze nog vasthouden aan het idee dat onbekende nederlanders niet geschikt zijn voor dit programma omdat ze geen mediatraining hebben gehad..
Ik denk dat dit helemaal niet de reden is. Ik vermoed dat de makers nog steeds vasthouden aan het idee dat het programma met onbekenden voor kijkers minder leuk is.

Wat evenmin klopt natuurlijk, gezien De Verraders en De Mol België :)
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 10:32:35 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #69 Gepost op: 31-03-2024, 20:25:47 »
Tobi is overigens de vriend van kandidaat Jip Van Den Toorn dit seizoen. Hij was niet interessant genoeg meer schijnbaar dus gingen ze naar zijn vriendin  :-X
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #70 Gepost op: 31-03-2024, 20:38:52 »

De appel valt eigenlijk niet ver van de  boom, wat dat soort ''links'' betreft.

Zo is het niet uit te sluiten dat de makers bij Anita Witzier uitkwamen, omdat haar partner 1 van de leidinggevenden bij IDTV is.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #71 Gepost op: 19-04-2024, 15:52:19 »
In de podcast van Tina Nijkamp gaat het over WIDM, over een enquête die rond gaat onder kijkers. Ik heb de enquête zelf nog nergens gezien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #72 Gepost op: 19-04-2024, 16:21:57 »
Het zou gaan om de live-ontknoping (waar ze volgens Tina dus blijkbaar 'mee in hun maag zitten') en om de uitleg van de opdrachten (eventueel in de toekomst met voiceover).

Wie die fans dan zijn die ze hebben aangeschreven, wordt niet duidelijk.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #73 Gepost op: 19-04-2024, 17:15:46 »
Ik weet niet in hoeverre ik iets erover mag delen.

Maar er zijn vragen gesteld over de app, voornamelijk over de app. Wat er beter kan en over molvisie...
Er is een vraag gesteld over de live-ontknopping en in hoeverre je er iets bij voelt. Dit was een simpele ranking, waarbij er gekozen kon worden tussen een kleinschalige lontknopping met gereserveerd publiek. Een middelgrote ontknopping, met kaartverkoop. of het spektakel zoals we het nu eigenlijk kennen.
En er werd een vraag gesteld over hoe je denkt over de opdrachten. Of ze duidelijk zijn en of ze leuk zijn om naar te kijken.

Ik vind het geen gek moment om er nu over te beginnen, gezien er duidelijk vraag is naar een frisse wind, niks ten nadelen van de oude garde natuurlijk, en de nieuwe redacteur een richting moet gaan kiezen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #74 Gepost op: 19-04-2024, 19:55:24 »
Ik weet niet in hoeverre ik iets erover mag delen.

Maar er zijn vragen gesteld over de app, voornamelijk over de app. Wat er beter kan en over molvisie...

Gelukkig hebben ze hun prio's op een rij  ::rofl::

Dankjewel voor het delen  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #75 Gepost op: 20-04-2024, 11:00:14 »
Ik heb de enquete ingevuld. En inderdaad ging het voornamelijk om de vorm van de ontknoping. Dat was, voor zover je de getuigenissen mocht geloven van degenen die binnen waren met een vip-arrangement, geen onverdeeld succes.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #76 Gepost op: 23-04-2024, 09:52:09 »
Waar is die enquete te vinden?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [WIDM] In de Media
« Reactie #77 Gepost op: 23-04-2024, 15:53:13 »
Waar is die enquete te vinden?
Je kon je opgeven via de app, maar dat is alweer een tijdje geleden.

Heb hem zelf ook ingevuld. Vooral dus vragen over de app, de live finale & nog een vraag over de opdrachten van het seizoen. Vooral die laatste is het meest interessant.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human