Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen  (gelezen 9075 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2024, 22:12:21 »
Inderdaad, ze moesten gaan voor het item dat zij dachten dat het meeste waard was, dat kandidaten hadden gekocht met minder budget dan Rik had, zo begreep ik het.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2024, 22:12:54 »
Ja, in principe wat ze dachten wat het duurste was. Maar in de praktijk gewoon wat de andere kandidaten hadden gekocht, want de hele uitleg is gewoon verteld aan de fietsers. Volgens mij hebben de kandidaten het ook een beetje gecombineerd. Bij de vaas zei iemand 'ik snap wel dat je die zou pakken, ziet er duur uit', maar bij de vis zei iemand weer 'dat is parelmoer, is duur'.

Als de kandidaten op de markt letterlijk 10 emmers stront hadden neergezet, was de opdracht een stuk makkelijker geweest.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 22:14:28 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2024, 22:15:27 »
Maar bij dat masker volgens mij werd dan weer gezegd: dat is zo duur, daar hadden de kandidaten niet genoeg geld voor. Die tactiek leken ze daarna bij te stellen en wel gewoon voor de duurste te gaan.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2024, 22:16:56 »
Er werd gezegd dat alle 4 de fietsers een joker hebben verdiend. Hoe dan? Ik heb bijvoorbeeld niet gezuen dat Kees een joker verdiend, en ook de anderen niet allemaal.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2024, 22:18:33 »
ze hadden er allemaal minstens 1.
Fons had er snel 1 voor zichzelf. Daarna nog 1 voor hem en 1 voor een andere kandidaat (Kees).
De eerste poging van Rosario ging mis, waarna hij vertelde tegen Tooske dat zij de volgende mocht hebben, waarnaar hij een nieuwe poging ging wagen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2024, 22:19:39 »
Fons kreeg de optie: kies 3 als je een joker voor jezelf en een ander wilt. Dat overlegde hij met Kees (onder het mom ik kan nu voor 2 jokers kiezen zal ik dat doen?)
—> ik denk dat Fons er dus zelfs 2 heeft.
En zowel Tooske als Sor hebben nog apart gebeld. Daarna nog een keer gebeld maar toen kozen ze voor geld (of was troef geen optie?).

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2024, 22:20:50 »
Er werd gezegd dat alle 4 de fietsers een joker hebben verdiend. Hoe dan? Ik heb bijvoorbeeld niet gezuen dat Kees een joker verdiend, en ook de anderen niet allemaal.
Fons kreeg toch een keuze dat hij door mocht gaan voor een extra joker voor de medekandidaat als ik dat goed heb onthouden.
Vond dat trouwens een rare keuze, zou toch liever zien als kandidaat dat er niet te veel anderen ook een joker krijgen (en meer belminuten over). Als kandidaat zou het mij niet uit maken als hij mij daardoor ging verdenken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2024, 22:21:01 »
Er werd gezegd dat alle 4 de fietsers een joker hebben verdiend. Hoe dan? Ik heb bijvoorbeeld niet gezuen dat Kees een joker verdiend, en ook de anderen niet allemaal.
Volgens mij heeft Kees een joker verdiend dankzij Fons, die ging voor de troef waarbij hij een joker aan een mede kandidaat mocht geven.

Echt een leuke opdracht, en ik zit nog met vele vragen…Vooral dat kiezen, hoe zat dat precies?

Lijkt me dat de mol bij de fietsers zijn. Sor en Fons meest verdacht. Sor die meteen stuurde om in dit team te komen, Fons die twee X heel lang aan de lijn hangt.
Meer L

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2024, 22:22:33 »
Laatste telefoontje (met nog 7 min op de teller) was alleen een bedrag voor de kopers.

In het begin dringt Kees twee keer aan op ophangen bij Fons. Kandidaats?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 00:44:50 door Mollem »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2024, 22:24:45 »
In het begin dringt Kees twee keer aan op ophangen bij Fons. Kandidaats?
Ja en nee: het was zijn taak om op de min te letten. En als hij de mol is (wat ik denk) weet hij ook dat zoals bij Sor de kandidaat nog wel een poging zal wagen. En mogelijk kregen ze alleen nog maar geld als iedereen een joker had?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2024, 22:33:02 »
Maar je hebt niet de controle, en "nog wel" en "mogelijk" vind ik te weinig voor een mol. Dan moet je zelf aan de telefoon hangen en wachten 'om een joker'.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2024, 23:02:08 »
Lastig deze opdracht om uit te maken wie aan het mollen is of de MOL is. Gelukkig veel te puzzelen. Fons en Rosario meest verdacht in de fietsgroep.Lijkt wel of Rosario uit zijn schulp is gekropen, maar slim genoeg. Snap niet dat de anderen Fons niet hebben gestopt met dat belminuten opmaken. Ze lieten hem gewoon zijn gang gaan. Vreemd.
Bij de kopers, zoals steeds Jeroen aan het sturen. Zou een brutale MOL kunnen zijn. Als dat zo blijkt te zijn heb ik veel respect voor hem!
Rian opvallend gekleed ( misschien in opdracht?) en goed zichtbaar voor de 3 die niet gezien mochten worden. Maar of je nu een geweldige MOL bent op deze passieve manier? Er komt geen actie van haar kant.
Anna niet opvallend in beeld deze aflevering.
Morgen terug kijken.




Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2024, 23:05:03 »
Bijzonder moment van Tooske. Ze hoorde bij het eerste telefoontje letterlijk wat er gezegd werd (want ze herhaalde letterlijk de eerste helft van die 600 euro), maar koos er dus bewust voor om mee te gaan met de leugen van Fons over de joker.

Ik vind het zelf noch mols noch onmols, gewoon alleen bijzonder.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2024, 23:11:00 »
Rosario ineens als eerste aan de telefoon (meestal erg afwachtend), weet dus wat keuze 2 inhoudt.
Fons gaat voor optie 2, Rosario kapt dat niet af (heeft de eerste keer zelf geen joker gekregen, waarom laat hij toe dat Fons er wel 1 krijgt?)
Kees die wel tegen Fons zegt, kappen met het gesprek. Maar echt aandringen doet hij niet.
Fons die gaat voor een joker voor een medekandidaat (zo te zien Kees. Maar daar heeft ie toch geen bondje mee?)
Rosario ineens een bondje aan het smeden met Tooske (we gaan allebei voor een joker).
Veel bijzondere dingen ineens.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2024, 23:12:58 »
Rosario die de telefoon na een lange tijd toch ophangt, is wel behoorlijk on-kandidaats vind ik. Hij probeert die joker te krijgen, en dan vlak voor het einde zou hij ineens opgeven?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2024, 23:18:33 »
Dat vond ik in eerste instantie ook verdacht. Maar ja, er staan wel drie anderen bij. Weliswaar is eerst alleen Tooske ervan op de hoogte, maar later ook Kees en Fons. En reken maar dat ook de kandidaten op de markt achteraf wel horen hoe dat gegaan is. Lastig, kan zowel mols als onmols zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2024, 00:24:49 »
Voor mij is bij deze opdracht jeroen afgevallen als mol omdat hij nu echt in het verkeerde groepje zat.

Ik vind fons te opzichtig mollen en sor komt ineens bovendrijven als de mol, vind hem in de vorige afleveringen erg passief maar hij stuurt hier wel duidelijk de groep een bepaalde kant op.

Vind Kees eigenlijk de enige die tegengas geeft, Tooske laat het gebeuren en Fons is vooral bezig met kloten.

Bij de kopers hebben we anna nauwelijks in beeld gezien en was jeroen weer sturend en ik heb geen idee wat rian toevoegd, al kun je hier wel degelijk mollen door goede dingen te kopen wat niet gelukt is want 7 van de 9 goed geraden..

Ik hoop echt dat kees de mol is ook vanwege zijn biecht in het vliegtuig dat hij over slachtoffers spreekt en dat ik sor echt te passief vind maar wellicht gaat dat veranderen.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2024, 00:33:07 »
Voor mij is bij deze opdracht jeroen afgevallen als mol omdat hij nu echt in het verkeerde groepje zat.

Ik vind fons te opzichtig mollen en sor komt ineens bovendrijven als de mol, vind hem in de vorige afleveringen erg passief maar hij stuurt hier wel duidelijk de groep een bepaalde kant op.

Vind Kees eigenlijk de enige die tegengas geeft, Tooske laat het gebeuren en Fons is vooral bezig met kloten.

Bij de kopers hebben we anna nauwelijks in beeld gezien en was jeroen weer sturend en ik heb geen idee wat rian toevoegd, al kun je hier wel degelijk mollen door goede dingen te kopen wat niet gelukt is want 7 van de 9 goed geraden..

Ik hoop echt dat kees de mol is ook vanwege zijn biecht in het vliegtuig dat hij over slachtoffers spreekt en dat ik sor echt te passief vind maar wellicht gaat dat veranderen.

Je vergeet Rian  ::rofl::
Die loopt er ook bij. Verder ben ik het helemaal met je eens.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2024, 00:47:45 »
Rian is er zeker wel. Heel kandidaats. Goede spullen gekocht op de markt die ook werden geraden, zoals de vis met parelmoer.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Kijken, kijken, wel kopen
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2024, 00:59:24 »
Mag je als mol op de markt gewoon wat spullen gaan kopen , omdat je verwacht dat de fietsers wek genoeg tijd verspillen om voor troeven te gaan .  Ik vind het wat passief om op die manier te mollen, maar het is wel een vrij onverdachte manier van mollen .

Ik denk wel dat het overgrote deel van de kandidaten aan widm in de situatie dat ze voor persoonlijk gewin kunnen gaan dat doen en dus kun je als mol rekenen dat er maar weinig minuten over zullen blijven en ze dus voor 100 euro per item spelen. Dan ook nog eens geen 10 items kopen het kan zomaar mols zijn .

Persoonlijk zou ik als mol toch liever wat actiever mollen zien en dan bij de fietsers gaan meedoen .