Auteur Topic: [Aflevering 1] Een handje helpen  (gelezen 9800 keer)

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2024, 22:44:33 »
Is er een soort logica in wiens biechten veel gebruikt worden in de aflevering, komen die mensen ook verder? (vorig jaar zag ik best vaak biechten van daniel bv)

Justin en Jeroen kwamen vaak voorbij maar Rian en Jip minder (babs al helemaal weinig)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2024, 22:45:48 »
Is er een soort logica in wiens biechten veel gebruikt worden in de aflevering, komen die mensen ook verder? (vorig jaar zag ik best vaak biechten van daniel bv)

Justin en Jeroen kwamen vaak voorbij maar Rian en Jip minder (babs al helemaal weinig)
Volgens mij wordt ook een groot deel bepaald doordat het leuke tv moet zijn: Daniel was gewoon fijn om naar te luisteren :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2024, 22:49:11 »
Afvallers zitten weer in hotel? dan zou het kunnen dat de afvallers met topito's later in het spel invloed kunnen hebben op wie een finalevrijstelling krijgt oid.
Nooo, geen finalevrijstelling please  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2024, 22:51:10 »
Schot voor de boeg:
In aflevering 8 moeten de kandidaten die nog in het spel zitten een pleidooi houden over waarom zij de finalevrijstelling verdienen. De jury bestaat uit de afvallers die hun topito aan iemand mogen toekennen. Op deze manier zouden er potentieel twee kandidaten kunnen zijn met een finalevrijstelling, als alles perfect zou verlopen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2024, 22:58:31 »
Nooo, geen finalevrijstelling please  :-X

túúrlijk wel een finalevrijstelling  :)  >:D

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2024, 23:06:04 »
Ik hoop niet dat Babs nog terug in het spel mag komen. Eruit is eruit voor mij. Ook bij Sarah vorig jaar en in het verleden Ron en Richard was ik daar geen voorstander van. De enige manier wanneer het eerlijk zou zijn is als alle afvallers tot de finale die kans krijgen om terug te komen. Maar dat zie ik niet gebeuren.

« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 23:09:56 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2024, 23:13:10 »
Even een idee, je ziet de waarzegster zo'n zelfde topito in een tablet plaatsen...

Misschien toch iets met stemmen, dat er 3 tabletten liggen met elk een portret van de finalisten erboven?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2024, 23:15:44 »
Of… dit keer wél een mol die het spel verlaat en terugkomt.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2024, 23:20:10 »
Ik vermoed eerder dat de topito bij de afvaller een deel is vaniets groters en dus niet perse een kans voor de afvallers .   Wat iemand al schreef dat het misschien een beslissing bij de overblijvers later triggert ( evt finale vrijstelling ) als er meer topito delen zijn

Vind het in elk geval een leuke cliffhanger

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2024, 23:20:42 »
Of… dit keer wél een mol die het spel verlaat en terugkomt.

Inclusief een aflevering van Niet de mol waarin duidelijk wordt benoemd dat Babs niet de mol is? Dat lijkt me echt kijkersbedrog. Babs is niet de mol, of ze nog een kans krijgt om terug te keren of iets te betekenen in het spel is een tweede.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2024, 00:45:35 »
Heerlijk begin! ::bravo:: ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2024, 12:46:53 »
Bij de keuze voor de penningmeester zegt Babs dat het Anna’s idee was en Jip zegt gauw ja om de aandacht af te leiden van het feit dat het idee van Jip zelf kwam. Zegt nog gauw erachteraan dat Anna haar vinger ook moet opsteken, om te voorkomen dat iemand gaat roepen ‘maar het was toch jouw idee Jip?’  en ze in het centrum van de aandacht komt.
Een mol paniekmomentje.

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2024, 13:03:36 »
Fijne eerste aflevering met een (tot nu toe) fijne groep!

Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2024, 13:29:09 »
Rik zegt op het laatst: 3 kandidaten zouden hier heel rustig kunnen zitten. Betekent dit dat onder de 4 kandidaten die geen vrijstelling kregen de mol zit?

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2024, 13:31:02 »
Een mooie eerste aflevering. Op het eerste gezicht een fijne groep. Ik vond de gelaagdheid van de derde opdracht leuk om te zien.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2024, 13:31:15 »
Rik zegt op het laatst: 3 kandidaten zouden hier heel rustig kunnen zitten. Betekent dit dat onder de 4 kandidaten die geen vrijstelling kregen de mol zit?
Volgens mij doelde hij op de 3 kandidaten met een vrijstelling voor aflevering 1. De andere 3 hadden vrijstelling voor aflevering 2 of 3.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2024, 13:32:37 »
Rik zegt op het laatst: 3 kandidaten zouden hier heel rustig kunnen zitten. Betekent dit dat onder de 4 kandidaten die geen vrijstelling kregen de mol zit?
Nee er waren maar 3 man die een vrijstelling hadden voor aflevering 1, de rest had voor aflevering 2 of 3

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2024, 13:33:15 »
Bij de keuze voor de penningmeester zegt Babs dat het Anna’s idee was en Jip zegt gauw ja om de aandacht af te leiden van het feit dat het idee van Jip zelf kwam. Zegt nog gauw erachteraan dat Anna haar vinger ook moet opsteken, om te voorkomen dat iemand gaat roepen ‘maar het was toch jouw idee Jip?’  en ze in het centrum van de aandacht komt.
Een mol paniekmomentje.
Het was niet echt een mols idee, omdat als iedereen meedoet er 6 vrijstellingen weggespeeld worden (de mol heeft graag vrijstellingen in het algemeen), maar nog belangrijker dat er dan 6000 euro in de pot gaat.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2024, 13:47:57 »
De waarzegster kwam me ergens bekend voor, is ze een bekende actrice?
Is het iemand al opgevallen dat bij het leggen van de kaarten al een afbeelding van Frida Kahlo was te zien? Zal Kahlo misschien een rol in alle afleveringen krijgen?

Ik denk dat het zo gaat: volgende aflevering is de afvaller iemand die zijn vrijstelling kwijtraakte in afl. 1: ook hij krijgt in de auto een topito. Was het iemand zonder gewonnen vrijstelling, dan geen topito in de auto. Aflevering drie idem dito. Dan heb je drie, twee of 1 kandidaat die vertrokken is met topito. Uit die drie, twee of één kan één iemand terugkeren. Daarvoor moeten ze individueel een opdracht doen en de beste wint.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 13:53:51 door Run »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2024, 13:59:50 »
De waarzegster kwam me ergens bekend voor, is ze een bekende actrice?

De waarzegster word gespeeld door de actrice Amanda Polo Millán. Misschien ken je haar van een film of serie waar in ze heeft gespeeld.