Poll

Kan de mol een rood scherm krijgen?

Ja
60 (43.2%)
Nee
79 (56.8%)

Totaal aantal stemmen: 139

Auteur Topic: Kan de mol een rood scherm krijgen?  (gelezen 5137 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2024, 10:39:24 »
Aangezien volgens mij de Nederlandse kijker daar niet mee akkoord zal gaan zal dat gewoon niet kunnen... maar dat is mijn persoonlijke kijk op de vraag.
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2024, 03:12:27 »
Kun je 2 polls in 1 topic proppen?
Dat kan niet! ;)

Aangezien volgens mij de Nederlandse kijker daar niet mee akkoord zal gaan zal dat gewoon niet kunnen... maar dat is mijn persoonlijke kijk op de vraag.
Nouja, het lijkt vooral een probleem te zijn waar sommige diehard molloten niet overheen kunnen stappen. Ik denk dat de casual kijker het eigenlijk niet zoveel uit zou maken :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2024, 11:59:26 »
Ik vraag me af wat de makers (van welk land dan ook) zouden doen als ze de mol een rood scherm geven en vervolgens de mol niet aan de voorwaarden voldoet om terug in het spel te komen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2024, 12:09:21 »
Ik vraag me af wat de makers (van welk land dan ook) zouden doen als ze de mol een rood scherm geven en vervolgens de mol niet aan de voorwaarden voldoet om terug in het spel te komen.

Daarvoor zorgen ze wel. Gewoon de beslissing niet in handen van kandidaten leggen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2024, 14:20:44 »
Ik denk dat hier twee dingen door elkaar lopen. Kan de mol een rood scherm krijgen? Ja, dit is meermalen bij de makers gecheckt. Kan de mol het spel verlaten? Nee. Dus als de mol een rood scherm zou krijgen moet hij direct daarna weer terug kunnen komen in het spel. Er zal nooit een aflevering zijn waarbij de mol totaal niet aanwezig is, want dan slaat de test nergens op. In het voorbeeld van het seizoen van Milouska waarbij Roderick en Liz in aflevering 1 afgezonderd werden van de groep en pas in aflevering 4 terugkwamen, zijn zij constant als optie in de test benoemd. 'De mol was niet aanwezig tijdens deze opdracht'. Hiermee werd de deur opengehouden dat de mol afgezonderd was. Dat is nu niet het geval Babs is uit het spel en er is in de vraagstelling van de test géén mogelijkheid opgenomen waardoor zij nog de mol zou kunnen zijn. Kan ze misschien nog terugkomen? Ja, misschien wel, maar dat betekent wel dat ze niet de mol is.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2024, 18:07:45 »
Nouja, het lijkt vooral een probleem te zijn waar sommige diehard molloten niet overheen kunnen stappen. Ik denk dat de casual kijker het eigenlijk niet zoveel uit zou maken :P.
Ik voel me aangesproken ::hypocriet::

In principe kan de Mol een rood scherm krijgen, zolang diegene geen kans maakt om daadwerkelijk af te vallen. Zeker in een geval als Anniek of Daphne, waarbij de kandidaat zelfs geen seconde uit het spel verdwijnt. Ik zie alleen geen overtuigende verhaallijn waarbij het ook echt iets toevoegt aan het spel.
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2024, 18:33:28 »
Ik voel me aangesproken ::hypocriet::
As you should  :-*

Of nouja, eigenlijk ook niet helemaal als ik serieus ben. Ik vind zelf de overdreven "dan kijk ik nooit meer!" achtige reacties altijd zo over de top dramatisch, daar doelde ik iets meer op ;D.

Citaat
In principe kan de Mol een rood scherm krijgen, zolang diegene geen kans maakt om daadwerkelijk af te vallen. Zeker in een geval als Anniek of Daphne, waarbij de kandidaat zelfs geen seconde uit het spel verdwijnt. Ik zie alleen geen overtuigende verhaallijn waarbij het ook echt iets toevoegt aan het spel.
Ik ben er ook geen fan van hoor. Het voegt voor mij ook niets toe. Als het wel gebeurt dan ja, so be it, ik haat het niet ofzo.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2024, 19:27:16 »
Ik hoop dat de makers de 'ballen hebben' om het gewoon eens een keer in NL ook te doen. Dat mag na 24 seizoenen wel een keer. Hoe blijf je anders vernieuwend als programma? Iedereen bouwt zijn theorieën maar op een aantal WIDM wetmatigheden, die wel eens door elkaar geschud mogen worden.  ::rofl::

Dat een groot deel van dit forum dan 'over de zeik' gaat, zou het alleen maar mooier maken. Geeft het programma alleen maar meer publiciteit!  ::bravo::

Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2024, 19:33:42 »
Ik zou het jammer vinden als ze de mol een rood scherm zouden geven. Dan blijft er namelijk niet veel over van "wie het minst weet ligt uit het spel".

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2024, 20:28:53 »
Ik zou het jammer vinden als ze de mol een rood scherm zouden geven. Dan blijft er namelijk niet veel over van "wie het minst weet ligt uit het spel".
Juist wel, want de mol ligt ook bij het krijgen van een rood scherm en vervolgens terugkomen dus niet uit het spel.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2024, 21:52:20 »
Juist wel, want de mol ligt ook bij het krijgen van een rood scherm en vervolgens terugkomen dus niet uit het spel.
Maar de persoon die wel de test het slechts maakte ligt niet uit het spel en loopt ook geen risico om wel uit het spel te liggen.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2024, 12:42:39 »
Ja, de mol kan een rood scherm krijgen, dat heb ik altijd onthouden na het seizoen in Japan;

In seizoen 10 afl. 6 (5 kandidaten over) zat iedereen op Kim, behalve Arjen. Arjen koos ervoor als enige zijn scherm te zien. Dat was groen. Onmogelijk, want Frits, Erik en Sanne zaten zo goed als volledig op Kim. Terwijl Arjen vol op Erik zat. Sanne had ook nog eens 5 jokers. Dus ze hadden Kim het rode scherm gegeven, dat ze toen afkocht voor 1000 euro.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2024, 13:23:23 »
Maar de persoon die wel de test het slechts maakte ligt niet uit het spel en loopt ook geen risico om wel uit het spel te liggen.
Er zijn ook andere twists waarbij een groepsvrijstelling te verdienen is en de persoon die de test het slechtste maakt niet naar huis gaat. Dus het gebeurt al dat dit niet het geval is.

Hoe ze dat goed zouden doen wanneer een mol een rood scherm krijgt ligt heel erg aan hoe de twist verder vormgegeven zou worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2024, 14:59:08 »
Hoe ze dat goed zouden doen wanneer een mol een rood scherm krijgt ligt heel erg aan hoe de twist verder vormgegeven zou worden.
Ik denk dat wanneer de schijf bijna vol is met topito's de mol een rood scherm krijgt en dus de laatste topito toevoegt. Bijv. na 5 afvallers. Dan komt er een strijd waarin meerdere afvallers terugkeren in het spel. Want het kan natuurlijk niet een nepstrijd zijn waarin alleen de mol terugkeert. Die keert natuurlijk sowieso terug.

Dus ik zie wel 2 a 3 kandidaten terugkomen. Maar veel later in de serie. We gaan dus geen aflevering zonder afvaller zien. Er komen er steeds meer bij, de topito's vullen het rondje door de mol die de laatste topito inlegt, en er keren er weer een aantal terug waarbij het v.w.b. de mol natuurlijk gemanipuleerd is want die keert sowieso meteen terug en heeft deze serie dan ook geen opdracht gemist om te kunnen mollen.

Zou ook de uitleg zijn waarom we nog helemaal geen Afvallershotel hebben gezien. Want daaruit zou je te duidelijk opmaken wie echte kandidaten zijn en dat willen ze nog versluimeren.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 15:01:34 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2024, 16:51:25 »
Misschien moet de pollvraag worden veranderd in kan de mol dit seizoen nog een rood scherm krijgen  ::rofl::

Wordt wel lastig met de preview.

Maar ik kan helaas niet zetten dat je je stem nog kan veranderen, ik kan alleen alles weer op 0 zetten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2024, 21:42:09 »
Feit dat t er op lijkt dat ze voor de terugkeer van iemand volgende week een spel doen wat (vooral?) draait om jokers dus ws geen mol nodig heeft maakt me nog wel nieuwsgierig naar de mogelijkheid dit keer..

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #36 Gepost op: 21-01-2024, 22:21:04 »
Ja de mol kan zeker een rood scherm krijgen, dit heeft het verleden ons al geleerd ( zowel in een oke uitvoering als in een , vind ik, minder geslaagd experiment ). Het ligt er vervolgens aan in hoeverre de terugkeer van de mol afhankelijk is van de andere kandidaten of ik het een leuke toevoeging vind.

Of een teruggekeerde kandidaat nog de mol kan zijn ligt ook aan hoe de makers met die optie omgaan bij de eliminatievragen .  Als je een kandidaat die niet meer in het spel zit , als naam bij de vraag wie is de mol neerzet, roept dat vragen op bij de deelnemers maar houd je de optie dat die persoon de mol is open .

Als bv jip of babs niet als mogelijk antwoord stonden bij die vraag en justin nog wel ( hij was nog niet geelimineerd ) dan kunnen babs en jip niet de mol zijn maar justin nog wel .

Dus als babs of jip terugkomt dan is dat leuk voor heb, maar helpt het mij in het speuren niet

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #37 Gepost op: 21-01-2024, 22:24:54 »
Het zou wel betekenen dat Babs en Jip geen eerlijke kans krijgen om terug te keren in het spel. Immers, als Justin de Mol is MOET hij terugkeren.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2024, 22:29:38 »
Dat is dus wat ik bedoel met in hoeverre is de terugkeer door andere kandidaten te stoppen .  In het geval dat justin de mol zou zijn ( kijk en luister nog maar eens naar zijn toneelstuk in de taxi (“the game never ends” ) gaat er nul kans moeten zijn oo een andere uitslag dan dat ze justin terughalen en dat ook niet terughalen geen optie is .

Dus nav het spel met de kist in aflevering 4 gaan we mogen bepalen of justin nog de mol kan zijn en of we dus in nederlandse versie ook een mol met een rood scherm hebben gehad en we de discussie in de toekomst dus niet meer hoeven te voeren .

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2024, 22:34:02 »
Stel dat Justin terugkeert. Denk je dan dat de kans groot is dat hij de Mol is? Zou het kunnen zijn dat regisseur Rick graag met zo'n shocker afscheid wil nemen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison