Ik ben erg enthousiast over het seizoen tot nu toe. Ik vond dit weer een goede aflevering. Ik houd er wel van dat er wat meer met humor wordt gespeeld. Ik krijg er toch een beetje De Mol-vibes van (niet dat WIDM een kopie moet worden, zeker niet, maar wel leuk dat de makers nu wat meer experimenteren met de opdrachten).
De eerste opdracht is gewoon totaal mislukt. Het was onduidelijk voor ons als kijkers wat nu precies de bedoeling was en ook de kandidaten leken het niet te snappen. Jammer dat er niet meer met het stadion is gedaan. Bij Molympische spelen denk ik toch aan meer dan rondjes rennen en bordjes draaien, had ook andere sporten toegevoegd als speerwerpen ofzo. Het ontsteken van de vlam is echt heel cool, vooral dat dit voor het eerst sinds de jaren zestig is (werd vermeld in de podcast).
De tweede opdracht vond ik geweldig. Super dat de ene groep direct invloed heeft op de andere groep, het inzetten van het liedje Mexico is lekker irritant en daarmee een humoristische toevoeging. Ik houd er ook wel van dat de zitgroep zo in verwarring werd gebracht over hun opdracht, dat het niets meer was dan 'lekker zitten'. Wel had ik graag wat meer willen zien van het klimmen. Dit is ongetwijfeld super spannend en eng; nu zagen we er relatief weinig van en beleefde ik ook niet die spanning als kijker.