Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 29374 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2024, 14:28:45 »
De ontknoping die geen ontknoping bleek..? Tsja, Rick heeft m wel opgenomen, maar het moest perse live van avrotros...
Ik stel me ook niet teveel van de afvallerstopito's voor.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2024, 20:26:37 »
Huh.. is die ontknoping echt opgenomen, of denk je dat?  :o

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2024, 20:52:09 »
De ontknoping die geen ontknoping bleek..? Tsja, Rick heeft m wel opgenomen, maar het moest perse live van avrotros...
Ik stel me ook niet teveel van de afvallerstopito's voor.

Hoezo moest dat live (gaat dat dan puur om geld?) en alle kandidaten zijn echt goed als ze het voor de tweede keer alles moeten doen en het dan nog echt lijkt?

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2024, 16:45:22 »
Hoezo moest dat live (gaat dat dan puur om geld?) en alle kandidaten zijn echt goed als ze het voor de tweede keer alles moeten doen en het dan nog echt lijkt?
Blijft tv

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2024, 21:33:54 »
Ik vind tot nu toe de afleveringen leuk om naar te kijken met innovatieve opdrachten en prachtige beelden, maar er kan nog meer uitgehaald worden.

Verbeterpunten:
- Infographics om ons compact en snel de opdracht uit te leggen. Als Moltalk infographics kan hebben dan kan de reguliere show dat ook.
- Opdrachten nog meer een dubbele laag geven. Het is heel grappig dat één groep "stil" moest zitten, maar ze konden de groep nog wel wat meer clues geven door o.a. de verleidingen. Bijvoorbeeld de groep krijgt een drankje aangeboden met de naam red light (rood licht = bij het stoplicht sta je ook stil) of de waarzegster zegt dat ze moeten stoppen met wat ze nu in het leven doen en een nieuwe weg in slaan. Er viel hier veel meer uit te halen. Nu zagen we kandidaten heel verward kijken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2024, 22:07:30 »
- Opdrachten nog meer een dubbele laag geven. Het is heel grappig dat één groep "stil" moest zitten, maar ze konden de groep nog wel wat meer clues geven door o.a. de verleidingen. Bijvoorbeeld de groep krijgt een drankje aangeboden met de naam red light (rood licht = bij het stoplicht sta je ook stil) of de waarzegster zegt dat ze moeten stoppen met wat ze nu in het leven doen en een nieuwe weg in slaan. Er viel hier veel meer uit te halen. Nu zagen we kandidaten heel verward kijken.
Veel te verzinnen inderdaad! Behalve 'lekker blijven zitten' hadden ze de zwembadgroep bijvoorbeeld ook een opdracht kunnen geven die moeilijk of onmogelijk was of maar heel weinig zou opleveren (denk aan de vragen in de bus in El Salvador, die als afleiding diende en maar €150 konden opleveren). Dan zouden ze middels hints langzaam erachter kunnen komen dat ze beter konden stoppen met hun onzinopdracht. Of de zitters zouden van begin af aan weten wat het voor de klimmers betekent, maar voor hun eigen opdracht juist uitgedaagd worden om zo vaak mogelijk op te staan om hun deel van het geld te verdienen. Mogelijkheden te over om de opdracht nog wat spannender te maken ::jaja::
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #46 Gepost op: 20-01-2024, 22:35:21 »
Ik vond de bedragen waarvoor werd gespeeld wel erg laag deze aflevering. Er was nauwelijks geld te verdienen, waardoor de mol ook niet veel hoefde te doen. Dat de deelnemers bij opdracht 1 zelfs geld moesten inzetten om überhaupt de opdracht te kunnen uitvoeren vind ik helemaal onnozel.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #47 Gepost op: 20-01-2024, 22:37:50 »
Ik vond het opzich goed dat er infographics aanwezig waren. Maar het doel van infographics is wel dat ze duidelijkheid geven. 2 seconden in beeld welk team op welke locatie stond/moest?? ging even te snel voor mij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #48 Gepost op: 20-01-2024, 22:38:07 »
Het is al meer gezegd, maar ik had vandaag ook weer veel last van het gebrek aan infographics tijdens de uitleg van de opdrachten. Na de uitzending heb ik mevrouw Blip (die het gelukkig wel begreep) tien minuten lang bevraagd over 'Stad en land aflopen' voor ik doorhad wat nu precies de bedoeling was. Wat het extra verwarrend maakte, was dat ze zeiden dat de puzzel een doorloper was, terwijl niet alle vakjes ingevuld hoefden te worden. Dat moet bij een normale doorloper wel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2024, 22:52:41 »
Mevrouw Blip is een  soort Anna?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2024, 23:16:55 »
Mevrouw Blip is een  soort Anna?


 ::rofl::  Ja, echt niet eerlijk. Die hoeft maar half naar de uitleg te luisteren en ze snapt het al. Voor mij wel zo prettig, want na meer dan twee zinnen uitleg van Rik gaat mijn hoofd al in de soep.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2024, 23:25:55 »
Ik vond de stadswandeling prima uitgelegd, alleen de kandidaten maken er een zooi van, zeker bij de eindplek met de keuze die kees daar lijkt te maken om de antwoordenveloppe totaal buiten beschouwing te laten.

Over infographics en het nu hiervan spreek ik al jaren dus daar ga ik niet meer aan beginnen .

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2024, 23:42:40 »
Er waren notabene overzichtplaatjes bij de stadswandeling. Opdracht en uitleg zat uitstekend in elkaar. Ik ben juist blij dat er niet nog meer tijd en aandacht verloren gaat aan extra info en we gewoon lekker kunnen genieten van de opdracht en kunnen gaan speuren.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2024, 00:22:21 »
Klein irriteer momentje. Waarom moet Anna ons elke keer de opdracht via een biecht uitleggen. Ik vind het bizar worden. Het is een hele rare keuze van de makers. Ik snap dat iemand de "narrator" moet zijn, maar op een gegeven moment lijkt het net alsof Anna is ingehuurd om ons de opdracht uit te leggen. Ze is een kandidaat niet de presentator.  Ik wil er bijna een compilatie van maken hoe vaak ze dit bij haar doen ::rofl::.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2024, 00:59:23 »
Klein irriteer momentje. Waarom moet Anna ons elke keer de opdracht via een biecht uitleggen. Ik vind het bizar worden. Het is een hele rare keuze van de makers. Ik snap dat iemand de "narrator" moet zijn, maar op een gegeven moment lijkt het net alsof Anna is ingehuurd om ons de opdracht uit te leggen. Ze is een kandidaat niet de presentator.  Ik wil er bijna een compilatie van maken hoe vaak ze dit bij haar doen ::rofl::.

Dat valt wel op ja. Net zoals Kees blijkbaar aangewezen is als de verteller die keer op keer mag beschrijven wat we zojuist al in beeld hebben gezien.  ::)
Woosie down?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2024, 10:12:58 »
Er waren notabene overzichtplaatjes bij de stadswandeling. Opdracht en uitleg zat uitstekend in elkaar.

Ik heb het begin van de opdracht teruggekeken, maar ik heb geen overzichtsplaatjes gezien. Alleen camerashots van de tafels met enveloppen en de kruispunten. Is dat wat je bedoelt?

Hoe dan ook, aan de reacties hier te zien vond iedereen de uitleg duidelijk. Ik heb blijkbaar meer moeite met het verwerken van zulke uitgebreide verbale aanwijzingen. Mijn kritiek is in dit geval onterecht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2024, 11:07:28 »
Ze hadden een kaart waar precies alle punten op aangegeven stonden. Denk dat hij dat bedoeld met overzichtplaatje.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2024, 12:25:57 »
ja, deze was wel in beeld. Maar ook maar 3 seconden en gaf voor mij niet echt verduidelijking.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2024, 12:52:53 »
Ja dat bedoelde ik, die kwam meermaals in beeld.
Ik dacht toen nog tijdens de uitzending: kijk hebben ze daar tenminste niets over te klagen op het forum :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2024, 12:58:12 »
Ik vind de puzzel nog wel onduidelijk.

Tijdens de uitleg zegt Rik dat de doorloper helemaal ingevuld moet worden voor de 800 euro

Achteraf zegt hij volgens mij dan hadden jullie het woord toekomst kunnen vinden en 800 euro kunnen verdienen.

Dus wanneer ze die 800 euro nu precies verdienen was voor mij onduidelijk.
Meest logische voor mij is het bij het woord toekomst.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy