Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 29378 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #60 Gepost op: 21-01-2024, 13:01:15 »
Ja dat bedoelde ik, die kwam meermaals in beeld.
Ik dacht toen nog tijdens de uitzending: kijk hebben ze daar tenminste niets over te klagen op het forum :)
About that...

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #61 Gepost op: 26-01-2024, 09:22:05 »
In Rian die nu bovenaan staat zie ik het nog niet. Ik dacht zelfs die gaat nog vrijwillig naar huis want ze leek de hitte (graad of 40 las ik in het molboekje) gewoon niet te trekken. (Maar ja, dat kan ook een Mol overkomen.)\

Ik heb het nagezocht, het was daar toen max. 33 graden. Mexico-Stad ligt op grote hoogte.

De extreme hitte komt pas in Merida. Met een dito luchtvochtigheid dan ook. Daar de laatste julimaanden altijd maxima van 35-38. Nu een paar dagen 39. Het wordt toeristen afgeraden om in o.a. juli naar Yucatan te reizen.

Als de Mol 33 graden niet trekt, hadden ze haar niet moeten selecteren voor dit seizoen. Om even een lans te breken voor Rian, als ze het is. Ik vind dat je je daar als Mol niet mee bezig hoeft te houden.

Offline kpt

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #62 Gepost op: 26-01-2024, 09:38:06 »
Ik heb het nagezocht, het was daar toen max. 33 graden. Mexico-Stad ligt op grote hoogte.

De extreme hitte komt pas in Merida. Met een dito luchtvochtigheid dan ook. Daar de laatste julimaanden altijd maxima van 35-38. Nu een paar dagen 39. Het wordt toeristen afgeraden om in o.a. juli naar Yucatan te reizen.

Als de Mol 33 graden niet trekt, hadden ze haar niet moeten selecteren voor dit seizoen. Om even een lans te breken voor Rian, als ze het is. Ik vind dat je je daar als Mol niet mee bezig hoeft te houden.
Of ze moeten geen opdrachten doen in die temperaturen, waar wordt afgeraden om naar toe te reizen?  ::tandpastasmiley::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #63 Gepost op: 26-01-2024, 10:31:09 »
Maar dan zou Rian dus sowieso nog mee gaan naar Merida? Of wat staat in het molboekje?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #64 Gepost op: 26-01-2024, 10:35:40 »
Maar dan zou Rian dus sowieso nog mee gaan naar Merida? Of wat staat in het molboekje?

Afvallers reizen gewoon mee tot het einde neem ik aan?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2024, 10:45:40 »
Afvallers reizen gewoon mee tot het einde neem ik aan?

Klopt.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #66 Gepost op: 26-01-2024, 11:06:59 »
Volgens deze website was het rond de opnameperiode 25-27 graden in Mexico-Stad https://www.timeanddate.com/weather/mexico/mexico-city/historic?month=7&year=2023. Volgens Wikipedia is het warmterecord in Mexico-Stad in juli 29,6 graden. Dus zo warm kan het daar nog niet geweest zijn inderdaad.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #67 Gepost op: 26-01-2024, 12:10:27 »
^ De opnamen begonnen eind juni.

Maar dan zou Rian dus sowieso nog mee gaan naar Merida? Of wat staat in het molboekje?

Nee hoor, er staan geen spoilers in het Molboekje. Ik verwacht niet dat er iemand naar huis moet vanwege de hitte. Het valt wel op dat Rian er nu al veel last van heeft.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #68 Gepost op: 26-01-2024, 12:20:16 »
Volgens Sanmol, die betrouwbare bronnen leek te hebben, begonnen de opnames 30 juni of 1 juli. Op 30 juni was het in ieder geval ook niet zo heel warm https://www.timeanddate.com/weather/mexico/mexico-city/historic?month=6&year=2023
Maar we zijn het in ieder geval eens dat de extreme hitte later in het seizoen nog moet komen als ze naar lager gelegen delen van Mexico reizen

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2024, 12:57:56 »
Volgens Sanmol, die betrouwbare bronnen leek te hebben, begonnen de opnames 30 juni of 1 juli. Op 30 juni was het in ieder geval ook niet zo heel warm.

Ah bedankt, helemaal niet zo warm dus. Het stukje van Rik ging over Bacalar, waar de finale werd gespeeld.

https://www.timeanddate.com/weather/@8583288/historic?month=7&year=2023

Dat zijn nou ook niet meteen temperaturen waar ik steil van achterover sla. Zeker wel iets waar je als productie rekening mee mag houden in die regio. En warmer (Merida) ook.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2024, 14:01:55 »
Ik vind het ontzettend lastig om feedback te geven over het programma gedurende het seizoen omdat ik nu nog niet met zekerheid weet wie de mol is en ik dus ook niet weet hoe ik dat zou kunnen hebben ontdekken. Natuurlijk kan ik zeggen dat ik het beeld en het geluid fantastisch vind maar het hele programma draait toch om het vinden van de mol. Misschien zit er wel een brilliante hint ergens verborgen die nog niemand heeft gevonden. Hoe zou ik dan nu al kunnen zeggen of de hints goed of slecht zijn.

Dit seizoen heb ik gezien dat alle "bergbeklimmers" goede antwoorden hebben gegeven. Ik heb de screen recording gezien, ik heb de biecht gezien en heb zelfs Rosaria hardop een goed antwoord horen geven terwijl hij bij de laptop stond. Het maakt dus voor mij heel erg uit hoe ik dit programma beoordeel op basis wie achteraf de mol blijkt te zijn. De mol heeft slechts één taak in dit spel en dat is zo veel mogelijk geld uit de pot houden zonder betrapt te worden door zijn medekandidaten. Bovenop die bergwand waren echter geen medekandidaten die meekeken met het antwoord. Andere kandidaten kunnen dus nooit er achter komen wie welke antwoorden heeft gegeven. Geld in de pot spelen is dus voor de mol iets wat hij nooit mag doen in zo'n situatie. Daarmee vallen dus voor mijn gevoel al bij aflevering 2 de helft van de kandidaten af als potentiële mol. Ik kan dus eigenlijk pas bepalen hoe goed ik het seizoen vind als ik met zekerheid weet wie de mol is.

Waarom ik hier aan twijfel is omdat er in het verleden wel vaker rare dingen zijn gebeurd die niet te verklaren zijn en die dus nooit zijn verklaard. Van de kandidaten heeft alleen de mol voorkennis van de opdrachten. Als een kandidaat dus duidelijk laat blijken dat hij of zij voorkennis heeft van een opdracht dan is dat voor mij een heel duidelijk teken dat dit dan de mol is. Niemand heeft ooit verklaard waarom Kim-Lian voor de opdracht begon wist dat ze iets met schapen gingen doen. Dit soort kennis noemen ze bij de politie in een onderzoek naar de dader van een misdrijf dader kennis. Dit is kennis die alleen bij de dader bekend is. Dat is doorgaans voldoende bewijs om iemand voor jaren lang in de gevangenis te laten belanden. In dit geval natuurlijk niet zo heel erg dramatisch maar zolang niemand verklaard hoe Kim-Lian die kennis, die alleen de mol heeft, kon hebben, heb ik ernstige twijfels bij een dergelijk seizoen.

Ik denk dat het eerlijk is dat de redactie registreert wat er daadwerkelijk is gebeurd tijdens het spel. Ja, de redactie mag natuurlijk de bewuste molacties buiten de beelden houden die we te zien krijgen. De redactie mag ook verdachte acties van andere kandidaten in beeld brengen. Wat de redactie echter niet behoort te doen is dingen in scene zetten die niet daadwerkelijk zijn gebeurd tijdens het spel. Ik heb regelmatig het gevoel (en vaak meer dan alleen een gevoel) dat dit wel gebeurd. Dat soort in scene gezette beelden verzieken voor mij echt een heel seizoen omdat ik dan als kijker het gevoel heb dat ik op een oneerlijke manier ben bedrogen.

Ik heb ook het idee dat ik hier niet de enige in ben. Er zijn al meer trouwe fans, die dus meer in de gaten hebben wat er daadwerkelijk gebeurd, die zijn afgehaakt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2024, 14:04:54 »
Als ik het goed begrepen heb uit de Trust Nobody podcast heeft Rian kennelijk last van Diarree. Rik zou een opmerking in die richting hebben gemaakt. Komt vaker voor onder toeristen, je moet daar iig voorzichtig zijn met drinkwater. Jip had immers ook last van haar buik. Het kan iig een verklaring zijn waarom we niet veel Rian zien. Ze schijnt doorgaans uitbundiger te zijn
.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2024, 15:56:46 »
Volgens Sanmol, die betrouwbare bronnen leek te hebben, begonnen de opnames 30 juni of 1 juli. Op 30 juni was het in ieder geval ook niet zo heel warm https://www.timeanddate.com/weather/mexico/mexico-city/historic?month=6&year=2023
Maar we zijn het in ieder geval eens dat de extreme hitte later in het seizoen nog moet komen als ze naar lager gelegen delen van Mexico reizen

Dit klopt denk ik niet. De opnames op het openingsfeest waren vermoedelijk op de avond van 26 juni in Mexico. (Toen was het bij ons in NL 27 juni).

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2024, 16:12:14 »
Aha. Hoe dan ook was het toen al niet heel warm meer

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2024, 16:58:25 »
Alleen de temperatuur zegt niet alles. Feit dat Mexico-Cito op -voor ons doen- grote hoogte ligt is veel belangrijker, wij op zeeniveau levende Nederlanders kunnen last krijgen van hoogteziekte als we opeens lang boven 1.500 mtr vertoeven, zoiets kan veel meer impact hebben. En de luchtkwaliteit lijkt me ook wel iets om rekening me te houden.
Aangenaam vertoeven overdag, voor inspanningen heel wat anders. Icm darmreacties op ander voedsel....
We zagen ook Anna driftig wapperen met de plattegrond iod, alsof zij ook flink aan het zweten was...

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2024, 21:35:08 »
Geen afvaller kan ik best mee leven. Maar we weten in principe al 3 weken wat er gaat gebeuren. En we weten nu nog precies net zoveel.

Heb het gevoel dat het teasen an sich in dit programma langzamerhand belangrijker wordt dan de inhoud zelf. Jammer ook dat twists op deze manier voorspelbaar worden en niet meer echt een verrassing zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2024, 21:40:58 »
En een kandidaat die kan terugkeren met een eigen opdracht om de topo compleet te krijgen zonder gespot te worden prima. Maar als die expeditie Robinson opdracht dan is geweest toon dan ons als kijker gewoon het resultaat. Het was al duidelijk dat de topo compleet zou geraken, dat er 1 iemand terug zou komen na een opdracht.

Suspense opbouwen in de busjes na het rode scherm: top. Die zoektocht naar het rode boek en het tablet: prima. Die opdracht op het strand kon meer des mols dan ER. Tien sleutels verdelen tussen hun drie is ook eerlijk. Dan heb je nog iets om voor te vechten.

Dat nog voor je houden nadat alles al is gebeurd vind ik een verkeerd moment voor een cliffhanger.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2024, 21:51:21 »
Als we nou nooit iets hadden gezien van de waarzegster die topito's uitdeelde voor deze aflevering. En puur de mysterieuze mensen op de markt het eerste was wat we zouden zien van de afvallers, dan had ik deze aflevering denk ik nog velen malen beter gevonden. Dan was het ook prima om het nog een weekje uit te stellen, omdat we dan al hyped en verbaasd zijn over wat er gebeurd is.
Nu is het pure frustratie, omdat er niks nieuws is gebeurd. En dat met zo'n twist. Is iets überhaupt nog een twist als je het al aan ziet komen?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Wippie

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2024, 22:04:16 »
Wat me stoort; indien een kandidaat terugkeert heeft hij/zij oneerlijke voorkennis tov de andere kandidaten, vooral als diegene gespreidt heeft over 1,2 of 3 kandidaten tijdens de rode-scherm-test

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2024, 22:06:16 »
Maar degene die terugkeert heeft - zeker als het Babs is - toch geen kennis van wat er gebeurd is tijdens diens afwezigheid? Dat is dan weer een nadeel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!