Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 32272 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #280 Gepost op: 15-02-2024, 14:21:58 »
Dan kunnen we nu weer terug naar waar het hier om gaat  ::ok::
oeps heb per ongeluk mijn vorige reactie verwijderd, dus ik reageer nog even op Michmol en nog even uitgebreider, daarna gaan we terug naar dit topic.
Ik wil geen toonpoltie zijn als dit zo overkwam sorry. Want hier zijn inderdaad de moderators voor. Verder ben ik de persoon die vorig jaar de topic aanmaakte van: missen jullie dingen in de topic en aangaf dat ik de evaluatietopic miste.
En als ik zo terug lees valt inderdaad mee de reacties.

Mijn mening zit dan dichterbij Martje en Marmimol meningen dan die van jou. Maar jouw reacties moeten zeker kunnen, ben je er niet mee eens kan je er over discussiëren of hou je er mond erover. Vind je vervelend die negatieve vibe en lijken sommige reacties op feiten, waar je aan erger, plaatst dan een positieve reactie of vermijd dit topic. Laat iedereen zijn wie die is.

Terug na de topic.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #281 Gepost op: 15-02-2024, 14:24:40 »
Ze kunnen ook doen als ze niet meer kijktijd kunnen krijgen, dat ze voortaan 2 spellen of bij korte spellen 3 per aflevering doen en dat ze toch meer laten zien van hoe de groepsverband is. Dat je naast de groepsverband nog genoeg ruimte hebt voor mooie natuurbeelden en het spel duidelijk in beeld laten zien.
Uitzendtijd is het probleem niet. Kijk naar seizoen 10: destijds duurden de afleveringen maar 50 minuten, tien minuten of zelfs een kwartier korter dan de huidige uitzendtijd. Toch was er in aflevering 1 al ruimte voor de bondjes tussen Tim en Sanne en tussen Arjen en Barbara. Maar behalve bondjes zou ik graag weer wat losse momenten van de reis willen zien.

Tussen het gekonkel van Babs en Sor door komt Fons een paar seconden in beeld: 'Is deze was van jullie?' Het brengt even wat luchtigheid in het spel dat altijd aan lijkt te staan. In seizoen 10 zat een scène van een minuut waarbij de kandidaten gewoon samen de was doen, omdat je dat nou eenmaal doet op reis. Voor mij is dat een belangrijk onderdeel van het gevoel dat je als kijker deel kan uitmaken van de reis.

Of neem deze willekeurige uitsnede uit seizoen 10. In een paar sfeerimpressies - zonder biechten tussendoor - zien we de kandidaten gewoon een beetje leven naast het spel. In een fragment van 2 minuten zien we de kandidaten hun zware koffers naar het hotel sjouwen ('Ik dacht dat we klaar waren met de opdrachten!'), de kamerindeling bepalen zonder dat daar tactiek bij komt kijken ('De oude mannen op een kamer, kunnen ze lekker over hun prostaatproblemen praten'), en wakker worden op een Japanse slaapmat ('Ik wil heel graag mijn lichtblauwe broekpak aan, maar ik ben bang dat er vlekken op komen'). Als we dat soort momenten missen, missen we ook zoveel humor!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 14:41:23 door Pac »
...óf niet!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #282 Gepost op: 15-02-2024, 14:30:43 »
Ik herinner seizoen 10 niet meer goed haha, alleen dat in Japan was, Kim de mol was en Arjen met de mol uit eten ging. Maar klopt inderdaad dat toen de afleveringen korter duurder en ze daar zo te zien als ik jou bericht lees wel meer tijd voor hadden, heeft inderdaad niks met hoe lang de uitzendingen duren te maken, bedankt!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 14:37:02 door Mol1991 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #283 Gepost op: 15-02-2024, 14:38:32 »
Uitzendtijd is het probleem niet. Kijk naar seizoen 10: destijds duurden de afleveringen maar 50 minuten, tien minuten of zelfs een kwartier korter dan de huidige uitzendtijd. Toch was er in aflevering 1 al ruimte voor de bondjes tussen Tim en Sanne en tussen Arjen en Barbara. Maar behalve bondjes zou ik graag weer wat losse momenten van de reis willen zien.

Tussen het gekonkel van Babs en Sor door komt Fons een paar seconden in beeld: 'Is deze was van jullie?' Het brengt even wat luchtigheid in het spel dat altijd aan lijkt te staan. In seizoen 10 zat een scène van een minuut waarbij de kandidaten gewoon samen de was doen, omdat je dat nou eenmaal doet op reis. Voor mij is dat een belangrijk onderdeel van het gevoel dat je als kijker deel kan uitmaken van de reis.

Of neem deze willekeurige uitsnede uit seizoen 10. In een paar sfeerimpressies - zonder biechten tussendoor - zien we de kandidaten gewoon een beetje leven naast het spel. In een fragment van 2 minuten zien we de kandidaten hun zware koffers naar het hotel sjouwen ('Ik dacht dat we klaar waren met de opdrachten!'), de kamerindeling bepalen zonder dat daar tactiek bij komt kijken ('De oude mannen op kamer, kunnen ze lekker over hun prostaatproblemen praten'), en wakker worden op een Japanse slaapmat ('Ik wil heel graag mijn lichtblauwe broekpak aan, maar ik ben bang dat er vlekken op komen'). Als we dat soort momenten missen, missen we ook zoveel humor!

Ik mis dit ook wel een beetje en hoewel dat luchtige momentjes zijn, zijn ze ook wel weer onderdeel van het spel. Wie trekt veel met wie op? Wat wordt er 's avonds op de hotelkamer besproken?

En ook de wat suffere dingen, hoe verstoppen ze hun jokers en molboekjes..

edit: Misschien vind ik de groep dit jaar daarom ook wat saai, omdat we de momenten buiten het spel missen en weinig 'informele' onderlinge interactie zien.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2024, 15:03:42 door Eva. »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #284 Gepost op: 15-02-2024, 14:59:27 »
Als tegenhanger hadden we dit jaar wel de meditatie van Spits en Spek :) maar eens ik vind dat ook leuk om naar te kijken. Niet ten koste van het aantal spellen overigens liever 3 korter dan 2 langere

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #285 Gepost op: 15-02-2024, 16:50:47 »
Als tegenhanger hadden we dit jaar wel de meditatie van Spits en Spek :) maar eens ik vind dat ook leuk om naar te kijken. Niet ten koste van het aantal spellen overigens liever 3 korter dan 2 langere
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik vind juist die langere altijd erg leuk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #286 Gepost op: 17-02-2024, 13:25:58 »
De promo voor vanavond ziet er trouwens veelbelovend uit! Er gebeurt veel ::bravo::
...óf niet!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #287 Gepost op: 17-02-2024, 21:34:56 »
Een opdracht met biedingen voor een vrijstelling… De opdracht waarvan je weet dat die zal komen. :-\\

Waarom zetten ze nooit een slim maximum op wat je mag bieden. Bijvoorbeeld: hoe hoger je biedt, des te langer mag je niet meedoen met andere spellen. Of, des te langer moet in de rimboe slapen. Dit jaar viel de hoogste bieding nog wel mee, maar in andere jaren werd de pot helemaal geript.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #288 Gepost op: 17-02-2024, 21:38:44 »
Een opdracht met biedingen voor een vrijstelling… De opdracht waarvan je weet dat die zal komen. :-\\

Waarom zetten ze nooit een slim maximum op wat je mag bieden. Bijvoorbeeld: hoe hoger je biedt, des te langer mag je niet meedoen met andere spellen. Of, des te langer moet in de rimboe slapen. Dit jaar viel de hoogste bieding nog wel mee, maar in andere jaren werd de pot helemaal geript.

Jup, ik ben normaal niet zo negatief, wel kritisch... maar ik vind het toch allemaal een beetje too much worden nu. Ik verwacht ook dat omdat ze "maar" voor 500 euro die testvragen in mochten zien, (wat bovendien ook een zeer onlogische en ronduit nutteloos trucje is om geld uit de pot te krijgen.) plus eerdere aanvaringen met flinke minbedragen ze een beetje gedeisd heeft gehouden. Ik weet zelf dat als ik daar had gezeten dat ik de pot leeg had getrokken. Dan moeten ze mij die optie maar niet bieden. De klojo's ;D
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #289 Gepost op: 17-02-2024, 21:41:49 »
Jup, ik ben normaal niet zo negatief, wel kritisch... maar ik vind het toch allemaal een beetje too much worden nu. Ik verwacht ook dat omdat ze "maar" voor 500 euro die testvragen in mochten zien, (wat bovendien ook een zeer onlogische en ronduit nutteloos trucje is om geld uit de pot te krijgen.) plus eerdere aanvaringen met flinke minbedragen ze een beetje gedeisd heeft gehouden. Ik weet zelf dat als ik daar had gezeten dat ik de pot leeg had getrokken. Dan moeten ze mij die optie maar niet bieden. De klojo's ;D

De kans dat RTL en andere nieuwssites deze mol als de beste mol kronen vanwege het lage bedrag in de pot zit er dik in ja  ::rofl::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #290 Gepost op: 17-02-2024, 21:46:16 »
Jup, ik ben normaal niet zo negatief, wel kritisch... maar ik vind het toch allemaal een beetje too much worden nu. Ik verwacht ook dat omdat ze "maar" voor 500 euro die testvragen in mochten zien, (wat bovendien ook een zeer onlogische en ronduit nutteloos trucje is om geld uit de pot te krijgen.) plus eerdere aanvaringen met flinke minbedragen ze een beetje gedeisd heeft gehouden. Ik weet zelf dat als ik daar had gezeten dat ik de pot leeg had getrokken. Dan moeten ze mij die optie maar niet bieden. De klojo's ;D

Volgens mij zijn de makers geschrokken van de hoeveelheid geld die in het begin van het spel verdiend is. In welk ander seizoen zaten zoveel opdrachten waar zo hard geforceerd wordt om de pot omlaag te trekken?

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #291 Gepost op: 17-02-2024, 21:50:07 »
Steeds zoveel uit de pot snap ik ook niet echt. In dit geval vond ik de opdracht wel goed. (tikkie mindere uitvoering dan destijds in de Duitse bunker van De Mol, maar dat zij zo)

Ik kan me ook echt niet voorstellen gezien het totale budget van dit programma dat die paar duizend euro zoveel uitmaken. €10.000 is echt een schijntje van alle kosten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #292 Gepost op: 17-02-2024, 21:55:57 »
Met de potentiële 38k... (sure...::rofl::) Die erin had kunnen zitten hebben ze zoveel geld eruit opties denk ik.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #293 Gepost op: 17-02-2024, 22:29:30 »
Inhoudelijk was 'Uitkomst bieden' absoluut een sterke, gelaagde opdracht. Fijn om die terug te zien! Als ik het naast de uitvoering van de Vlaamse Mol leg is de manier waarop het gepresenteerd wordt, wel een stuk minder. In de Vlaamse versie werd het verweven met de geschiedenis van het land, werd aan het begin van de aflevering al ingespeeld op het groepsgevoel van de kandidaten, werden de kandidaten op een onverwacht moment verrast met een dilemma, bleven wij als kijker ook in spanning over wie er had gekeken, en was de sfeersetting werkelijk subliem. Alles klopte. Je voelde de spanning in de lucht na afloop van die opdracht. Nu was het nog best gezellig achteraf.

Van Genoten heb ik trouwens heel hard genoten ::bravo:: Veel verschillende manieren om geld te verdienen, de deelopdrachten waren uitdagend maar zeker niet onmogelijk en hallo, Oratio ::love:: Ook Overbrengen was zowel inhoudelijk een goede opdracht als een feest om naar te kijken (woorspeling beoogd) ::ok::
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #294 Gepost op: 17-02-2024, 22:47:34 »
Genoten vanavond ::bravo:: ::bravo::
Wat een goede, leuke aflevering ::bravo:: ::bravo::
En.... volgende week laser gamen ::rofl:: ::rofl::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #295 Gepost op: 17-02-2024, 23:13:26 »
Inhoudelijk was 'Uitkomst bieden' absoluut een sterke, gelaagde opdracht. Fijn om die terug te zien! Als ik het naast de uitvoering van de Vlaamse Mol leg is de manier waarop het gepresenteerd wordt, wel een stuk minder. In de Vlaamse versie werd het verweven met de geschiedenis van het land, werd aan het begin van de aflevering al ingespeeld op het groepsgevoel van de kandidaten, werden de kandidaten op een onverwacht moment verrast met een dilemma, bleven wij als kijker ook in spanning over wie er had gekeken, en was de sfeersetting werkelijk subliem. Alles klopte. Je voelde de spanning in de lucht na afloop van die opdracht. Nu was het nog best gezellig achteraf.

Van Genoten heb ik trouwens heel hard genoten ::bravo:: Veel verschillende manieren om geld te verdienen, de deelopdrachten waren uitdagend maar zeker niet onmogelijk en hallo, Oratio ::love:: Ook Overbrengen was zowel inhoudelijk een goede opdracht als een feest om naar te kijken (woorspeling beoogd) ::ok::

Ja dat was een onvergetelijke opdracht en uitvoering toen bij De Mol. Onovertroffen. Al was dit ook een leuke aflevering. Maar altijd dat gevoel: er had meer in gezeten.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #296 Gepost op: 18-02-2024, 15:19:32 »
Mooie aflevering, met drie mooie opdrachten. De eerste opdracht zat super in elkaar en was een mooi eerbetoon aan de oorspronkelijke seizoenen. Ook mooi om te zien dat de kandidaten geëmotioneerd werden door de muziek.

De tweede opdracht was gewoon leuk. Ik houd van dit soort opdrachten met lokale bevolking. Er is ook genoeg gemold, leuk om te zien.

De derde opdracht zat mooi in elkaar. Mooi dilemma tussen kiezen voor informatie of de onzekere keuze om dat niet te doen. Jammer dat er weer geld uit de pot is gespeeld, dat mag van mij echt een stuk minder. Dat is ook meteen mijn enige kritiekpunt: de productie moet geld uit de pot spelen minder stimuleren, want je wist van tevoren dat dit geld zou gaan kosten.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #297 Gepost op: 18-02-2024, 15:46:15 »
Ik heb vooral moeite met de 3e opdracht. Er zijn al opdrachten geweest met makkelijk geld uit de pot. Deze had er voor mij dan ook niet op deze manier in hoeven te zitten. Waarom niet 500 in de pot als ze niet kijken. Dat ze het te winnen bedrag daarna mogen inzetten om een vrijstelling te winnen. Maar als 2 mensen hetzelfde hoogste bedrag inzetten: geen vrijstelling en het geld gewoon in de pot. Wat variatie op het thema en integriteit was dan echt beloond.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #298 Gepost op: 18-02-2024, 16:11:29 »
Ik had het opzich al wel mooi gevonden als de niet kijkers een joker kregen voor ieder persoon die wel had gekeken. Die moeten dan nog door 2 testen heen met kandidaten met jokers. Wat is voorkennis dan nog waard?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #299 Gepost op: 18-02-2024, 16:39:06 »
Ik vond de derde opdracht juist een smaakmaker, eindelijk een beetje suspense. Rian op het laatst: ik háát jullie!