Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 52342 keer)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #320 Gepost op: 16-02-2024, 09:56:09 »
Van mollenjagers

(In ieder geval leuk gevonden)

haha

FONS EN IEMAND DIE WEL OF NIET DE MOL IS HEBBEN ALLEBEI EEN ARMSPIER!!1!

(geenszins bedoeld om jou belachelijk te maken)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #321 Gepost op: 16-02-2024, 11:10:25 »
Leuk, die disclaimer.....


Door de jaren heen hebben mensen zich gefocust op klokken die in beeld komen. Het enige dat ik weleens zag, was dat klokken in het buitenland soms de neiging hebben om áchteruit te lopen, in plaats van wat klokken horen te doen.

Daar wordt dan vaak een hint in gezocht, maar het blijkt dan een montage-dingetje te zijn, een scene van een drone die op een willekeurige plek in de aflevering gemonteerd is.

Wat ik ermee aangeef: kan het niet dat de klokken, en dan met name de tijden daarop, door de speurders bij elkaar worden gezocht, zodat ze "matchen" met het getal dat ze al hebben? Met andere woorden: als je 38 als getal in gedachte hebt, dan ga je toch niet krampachtig zoeken naar een klok die 21+17 aangeeft, maar een die direct 38 aangeeft?

Zelfs als die 38 pal voor je neus staat, zal het gros van de kijkers dat niet eens opvallen. Dus de makers hoeven echt niet bang te zijn dat ze iet te gemakkelijk weggeven.....denk ik.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #322 Gepost op: 16-02-2024, 11:19:06 »
Leuk, die disclaimer.....


Door de jaren heen hebben mensen zich gefocust op klokken die in beeld komen. Het enige dat ik weleens zag, was dat klokken in het buitenland soms de neiging hebben om áchteruit te lopen, in plaats van wat klokken horen te doen.

Daar wordt dan vaak een hint in gezocht, maar het blijkt dan een montage-dingetje te zijn, een scene van een drone die op een willekeurige plek in de aflevering gemonteerd is.

Wat ik ermee aangeef: kan het niet dat de klokken, en dan met name de tijden daarop, door de speurders bij elkaar worden gezocht, zodat ze "matchen" met het getal dat ze al hebben? Met andere woorden: als je 38 als getal in gedachte hebt, dan ga je toch niet krampachtig zoeken naar een klok die 21+17 aangeeft, maar een die direct 38 aangeeft?

Zelfs als die 38 pal voor je neus staat, zal het gros van de kijkers dat niet eens opvallen. Dus de makers hoeven echt niet bang te zijn dat ze iet te gemakkelijk weggeven.....denk ik.

Volgens mij werd in het verleden voor hints ook een digitale klok gebruikt (de aftelklok van een opdracht) die dan ook echt 21:17 zou hebben aangegeven. Deze hint bestaat uit wel heel veel lagen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #323 Gepost op: 16-02-2024, 12:46:10 »
Dat laatste is ook wat ik bedoel:

Je hebt een "resultaat", en daar zoek je bevestiging van.

Het hoort andersóm te zijn. Iets waar  je gewoon bij 38 uitkomt, en waar je vervolgens met goed fatsoen niet meer omheen kunt.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #324 Gepost op: 16-02-2024, 16:12:44 »
Ik zie ze in aflevering 10 al uitleggen dat 2+1+1+7 = 11, en dat de 11e letter de K van Kees oplevert. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #325 Gepost op: 16-02-2024, 18:24:21 »
Nog méér, nog méér.

En als je die 11 door 11 deelt, krijg je de A, die gespiegeld óók de A oplevert.

Ik geloof dat we aan het doordraaien zijn. Ook dát is traditie..... ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #326 Gepost op: 16-02-2024, 18:41:37 »
Dit vraagt om een reactie Statler en Waldorf! aka Bodejos en Ronaldinius.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 00:57:26 door foxhunter »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #327 Gepost op: 16-02-2024, 20:40:59 »
Zó oud ben ik nou ook weer niet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #328 Gepost op: 17-02-2024, 00:06:47 »
Afleveringtitels

Afl 1. Een handje helpen
Sor helpt de groep een handje door een M op z'n kant te tekenen op zijn schilderij (het lijken daardoor poten van de vogel), maar het is wel echt anders dan bij de andere vogels. Opvallend. En zijn de vogels ook nog mussen? Rosario Mussendijk?

Afl 2. Afgelopen
Sor liep het eerste rondje af (afgelopen) bij molympische spelen.

Afl 3. Vragenvuur
Een van de vragen bij de pubquiz heeft het antwoord Los Del Rio. Een verwijzing naar Rosario.
Eigenlijk nog veel meer antwoorden die naar Sor kunnen wijzen. Andre Rieu is ook dirigent (maestro). Etc...

Afl 4. Revange
Een verwijzing naar het boek 'The vengeance of Sor' dat op tafel ligt bij de markt-opdracht.

Afl 5. Terugkeer
In seizoen 8 was de hint 'is ego de Mol?'. In dit seizoen keert die hint terug: Molik (vogelverschrikker) als Sor de telefoon opneemt.

Afl 6. Afvragen
Tooske vindt een steen met 13 erop. Sor vraagt vervolgens in de porto: Heeft iemand iets aan 13? Alsof hij die heeft gevonden (maar ik gok niet dat er nog een 13 is). Leek in eerste instantie niet zo gek, maar 13e letter is wel de M.
Misschien geeft Sor hier via de porto een hint naar de rest dat hij de Mol is door dit af te vragen? Daarnaast lijkt Sor een vraag op zichzelf in te vullen bij de test.

Sommige van deze hints vind ik wel sterker dan andere, maar genoeg om toch meer tunnelvisie te krijgen vrees ik :).


« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 00:41:34 door Geel scherm »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #329 Gepost op: 17-02-2024, 00:27:21 »
Dit idee kwam via 'Dean heeft de mol gezien' van youtube, ik dacht zelfs van een inzender; maar ik begreep dat Annebeestje hier ook mee aan het puzzelen was geweest. Er zit ook werk in van Sjurk van het widm.nl forum, vonne1968 heeft nog een verbetering aangebracht, en er zijn vast ook meer mensen bij betrokken geweest. Ik zet het even op een rijtje.

De doorloper puzzel uit 3.2 Stad en Land aflopen wordt gebruikt en gevuld met de afleveringstitels. De sortering was origineel een andere dan van p1 tot p8, maar voor het gemak is deze wel van p1 tot p8 op numerieke volgorde gezet. Dan hoef je geen Annagram  ;D op te lossen.

Deze doorloper toont na 6 afleveringen: HOGEUR. De twee laatste letters volgen nog in de vakjes met afleveringstitels van aflevering 7 en 8.

In aflevering 6, rond minuut 42:15 zagen we de klok van Palacio Municipal de Mérida aan het Plaza Grande te Mérida (20.967235087541628, -89.62446293684323). Een kerkklok is letterlijk een hoog geplaatst uur(werk).

De klok staat op 21:17. Bij opdracht Op elkaar rekenen hadden Fons en Jeroen al de getallen 17,19, 21 en 38 gehoord, ter kennismaking.
21+17=38. 2x19=38. Er is momenteel maar 1 kandidaat 38, dat is Anna, Fons is ook van 1986, maar is nog 37 (28-08-1986).

Alles combinererend zou dit de aanwijzing van dit seizoen kunnen worden: De hoge uren wijzen 38 aan, dat wijst op Anna.
Rosario is Spaans voor rozenkrans. Mexico is katholiek, dus die kerk kan ook een verwijzing zijn naar zijn naam  ;D

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #330 Gepost op: 17-02-2024, 00:41:19 »
** spoiler alert**

Ik bleef toch steeds maar denken aan die Mehari auto, die gemaakt was door Citroen maar waar gek genoeg een VW logo op stond....

Languages of India and abroad
Marathi-English dictionary
[«previous (M) next»] — Mehari in Marathi glossary
Source: DDSA: The Molesworth Marathi and English Dictionary
mēharī (मेहरी).—f Numbness, deadness, sleep (as of a limb or member).

Source: DDSA: The Aryabhusan school dictionary, Marathi-English
mēharī (मेहरी).—f Numbness, deadness (as of a limb &c.).

Dit lijkt me de superhint naar Sor!

Kan het trouwens niet zijn dat HOGEUR iets moet zijn met gehoor/horen?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2024, 00:50:13 door molletje1985 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #331 Gepost op: 17-02-2024, 21:36:59 »
Twee verwijzingen naar de Dia del Topo in de tweede opdracht: de hangers met symbolen en de vlaggetjes (met Maya-molteken). Wie ziet de hint?
...óf niet!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #332 Gepost op: 17-02-2024, 21:39:23 »
Twee verwijzingen naar de Dia del Topo in de tweede opdracht: de hangers met symbolen en de vlaggetjes (met Maya-molteken). Wie ziet de hint?

Ik vond het al zo raar dat die symbolen in de opdracht geen enkele rol speelden, behalve dan herkenbaarheid van de figuranten. Maar waarom dan verschillende kleuren/symbolen?

En die vlaggetjes hingen er weer.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #333 Gepost op: 17-02-2024, 21:40:22 »
De doorloper puzzel loopt spaak, maar is met de letters nog te redden als HOGER UUR.
In ieder geval kwam dezelfde klok weer in beeld met dezelfde tijd erop, dat is geen toeval.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #334 Gepost op: 17-02-2024, 21:48:54 »
Rian zei 'time will tell'.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #335 Gepost op: 17-02-2024, 21:50:07 »
De doorloper puzzel loopt spaak, maar is met de letters nog te redden als HOGER UUR.
In ieder geval kwam dezelfde klok weer in beeld met dezelfde tijd erop, dat is geen toeval.

Inderdaad! Dit moet toch echt wat zijn! Toch?!

Ik vraag me alleen af…
21:17…

21+17= 38 (leeftijd Anna)
21+17=38, 3+8=11 (11de letter, K van Kees)
2+1+1+7= ook 11de letter…



Laten we jabberen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #336 Gepost op: 17-02-2024, 22:04:03 »
Huh, eentje van de klassieke aard...

Vooruitblik: Kees kijkt naar de vrijstelling met daarop De Mol. Maar in spiegelbeeld... Alsof hij vooruitblikt naar zichzelf.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #337 Gepost op: 17-02-2024, 22:52:19 »
Rosario is Spaans voor rozenkrans. Mexico is katholiek, dus die kerk kan ook een verwijzing zijn naar zijn naam  ;D

Dat is mijn complete theorie naar Rosario in een notendop. Of had je die al voorbij zien komen? Je moet hem dan wel compléét maken, he?

Rosario draagt al afleveringen lang due parelketting, die je zóu kunnen associëren met de rozenkrans.

Op facebook werd deze theorie nogal afgebrand......

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #338 Gepost op: 17-02-2024, 23:03:02 »
Was simpelweg een aanvulling op dat de doorloper 'hoge uren' naar een kerk zouden verwijzen. Dat Sor daar dan ook bij zou passen. Verder pretendeer ik daar helemaal niets mee. En ja, dat zou dan aansluiten op hetgeen jij eerder gemeld hebt.

Ik zie dit seizoen zoveel hints voorbij komen dat ik daar zelf niet zoveel waarde aan hecht. (Maar het meepuzzelen met hints blijft leuk  :))

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #339 Gepost op: 18-02-2024, 00:30:18 »
Rosario draagt al afleveringen lang due parelketting, die je zóu kunnen associëren met de rozenkrans.

Een rozenkrans is echt wat anders. Die is veel langer en heeft kralen van 2 verschillende formaten die symbool staan voor de verschillende gebeden.

Je ziet in de afleveringen veel beelden van de Heilige Maria voorbijkomen. Zij wordt geassocieerd/aangeroepen bij het bidden met de rozenkrans. Dit zou een directere aanwijzing naar Rosario kunnen zijn.