Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 118837 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #360 Gepost op: 19-02-2024, 19:12:50 »
21:17

2+1 = 3
1+7 = 8

38 is weer de leeftijd van Anna

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #361 Gepost op: 19-02-2024, 19:21:54 »
We hebben al twee keer een shot kunnen zien van een klok die op 21:17 staat.

Ik denk dat het niet met optellen te maken heeft maar met een tijdstip. Als je terugkijkt naar aflevering 1 zie je precies op 21:17 een bord met mol en gelijk daarna zie je Rian…

Verder komt het getal 13 veel terug in dit seizoen en is dit getal ook belangrijk voor de Maya’s. Rian Gerritsen is 13 letters…

Ik blijf nog in de Rian tunnel hoor 👀

In de laatste aflevering stond de klok op de toren op 21:16 en dat was ook op 21:16 in de uitzending (zag ik op YouTube bij Dean met screenshot, als ik 'm zelf terugkijk via de AvroTros-site zit ie iets later).

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 19-02-2024, 19:31:39 »
Is al verklaard doordat ze zeggen dat Anna bij de opname 37 is en bij het het vooruitkijken 38 jaar (omdat ze op de dag van de eerste uitzending jarig was).

Ik vind het eigenlijk intussen maar een overkill aan Anna hints. Mol op de notenbalk, de meloen bij Ana in de tuktuk van Anna, analoog (terwijl het geen analoge test was). Of de regisseur is op tilt geslagen vanwege zijn afscheid of het is een red flag.

Edit: en laten we de M O L uitgebeeld (niet 1 keer maar zelfs meerdere keren) ook niet vergeten. Ben er vast nog wel wat vergeten.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 19:37:31 door Vonne1968 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 19-02-2024, 19:34:23 »
Ik hoop n red flag 🤞🏻

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 19-02-2024, 19:35:16 »
Is al verklaard doordat ze zeggen dat Anna bij de opname 37 is en bij het het vooruitkijken 38 jaar (omdat ze op de dag van de eerste uitzending jarig was).

Ik vind het eigenlijk intussen maar een overkill aan Anna hints. Mol op de notenbalk, de meloen bij Ana in de tuktuk van Anna, analoog (terwijl het geen analoge test was). Of de regisseur is op tilt geslagen vanwege zijn afscheid of het is een red flag.

Dat heb ik ook. Gecombineerd met het feit dat de montage supergeheimzinnig is (veel weglaat), behalve de overduidelijk chagrijnige reacties van Anna die uitgelegd kunnen worden als 'balen dat ze buitenspel wordt gezet of dat er geld wordt verdiend'. Dat zou ik ze niet vergeven en dan zou de mol verzaken in één van de belangrijkste moltaken.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 19-02-2024, 20:44:36 »
Oh jongens ik kom echt niet meer uit mijn Sor tunnel  ::rofl::

Die opdracht, waarbij hij piano speelt, daar matchen tekst en beeld niet met elkaar.

Sor speelt zagen, zagen bij de noten van De wielen van de bus.

De Piano tutorial van Yellow Notes is te vinden op YouTube.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 20-02-2024, 10:06:53 »
De doorloper puzzel loopt spaak, maar is met de letters nog te redden als HOGER UUR.
In ieder geval kwam dezelfde klok weer in beeld met dezelfde tijd erop, dat is geen toeval.

Long shot:
Het enige dat ik er nu van kan maken is HOGE URRE. Urre is een van de vier speelkaartkleuren in de Spaanse set. De gouden munten. Dat doet me denken aan de laser opdracht die we in de volgende aflevering gaan zien. Die lijkt een kopie van de opdracht uit De Mol Canarische eilanden. Speelden de Spaanse speelkaarten daarin ook niet een rol? Even opletten of er iemand zaterdag een hoge speelkaart van de kleur Urre trekt.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 10:19:07 door annebeestje »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #367 Gepost op: 20-02-2024, 10:37:24 »
Die opdracht, waarbij hij piano speelt, daar matchen tekst en beeld niet met elkaar.

Sor speelt zagen, zagen bij de noten van De wielen van de bus.
Ook hier maar dezelfde reactie die ik plaatste op deze post in het opdracht topic:

Voor mij is de grote vraag: zingt Rian wat Rosario speelt, of speelt Rosario wat Rian op dat moment aan het zingen is. Ze zijn al een tijdje bezig met erachter te komen hoe dat liedje ook al weer heet dat eindigt met "piep zei de muis". Dan ga je stukjes neuriën en zingen als je de tekst kent.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #368 Gepost op: 20-02-2024, 12:36:20 »
Die klok stond in aflevering 6 op 21:17. In aflevering 7 op 21:16. Dus van 38 (21+17) naar 37 (21+16) . Dit lijkt toch op een verjarende deelnemer te wijzen. Ik hoop maar gewoon op Hoger Uur als anagram. We hebben tot nu toe HOGEURR. Dan mist er nog een U.

Wat ik ook nog bedacht de groene vakjes vormen een t. De originele volgorde was een t met het horizontale streepje van linksboven naar rechtsonder. De letter T zou mee kunnen doen in de puzzel. HOGEURR + t (de t was gevonden door @mollem).

@annebeestje Je bedoelt : De paintball opdracht waarbij ze kaartenhuizen moesten bouwen en Emanuelle als poortwachter tussen geld en vrijstelling. URRE, ik vind alleen ORRO. Het Spaanse Orro  (goud) is in Baskisch Urre. Tweetalig kan geen aanwijzing zijn. NL Hoge ES Orro/Urre. Hoge goud.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 14:38:05 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #369 Gepost op: 20-02-2024, 13:48:46 »
Ik zou die invul-doorloper-kronkel urr-hint maar eens laten gaan. De klokken lijken mij eerlijk gezegd waardevoller.
Waarom bijvoorbeeld verschoof de stilstaande klok bij de vrijstellingopdracht in aflevering 7 van 20:55u naar 21:05u?

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #370 Gepost op: 20-02-2024, 14:04:21 »
Ik zou die invul-doorloper-kronkel urr-hint maar eens laten gaan. De klokken lijken mij eerlijk gezegd waardevoller.
Waarom bijvoorbeeld verschoof de stilstaande klok bij de vrijstellingopdracht in aflevering 7 van 20:55u naar 21:05u?
Omdat het 20 minuten later was?

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 20-02-2024, 14:21:54 »
Ook hier maar dezelfde reactie die ik plaatste op deze post in het opdracht topic:

Voor mij is de grote vraag: zingt Rian wat Rosario speelt, of speelt Rosario wat Rian op dat moment aan het zingen is. Ze zijn al een tijdje bezig met erachter te komen hoe dat liedje ook al weer heet dat eindigt met "piep zei de muis". Dan ga je stukjes neuriën en zingen als je de tekst kent.

Dir is echter aan het begin. Rian is er nog niet.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 20-02-2024, 14:31:07 »
Het shot van het tablet waar je de noten ziet kan van een heel ander moment zijn. En de montage van WIDM is iets waar ik niet het allermeest vertrouwen in heb.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 20-02-2024, 14:48:54 »

Ik zou denk ik die tijdstippen ook laten varen en denken aan klok/tijd in het algemeen. Er komen nog veel meer klokken en Azteken-kalenders terug.
"Alle klokken luiden, bom bam bom"
Gebouwen met klokken/bellen.
Symbool met klok/bel.
En niet te vergeten tijd/toekomst.

« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 14:55:42 door molletje1985 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 20-02-2024, 14:57:01 »
In de leader luidt een kerklok.. next shot kroon.. next shot Anna.

Anna pakt ook de kroon in de tarotkaarten

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #375 Gepost op: 20-02-2024, 16:50:47 »
Dit is ook een klok. Datumklok.
8 punten in de binnenste ring, daaromheen 8x3 punten, en de buitenste ring lijkt de tekst 96 te bevatten.
Op basis van Kin 248 kwam ik tot Anna. Sor is geboren in 96.
Als je 8x8x3 doet is 192. Kin 192 is Kees.
Het datumgetal 24896 is 28 februari 1968, 82496 is 11 november 2025.
Ik kom hier niet mee verder.

Als derde plaatje de originele aztec calendar stone, maar dan ingekleurd.

Die doorloper houdt ik nog een weekje bij. De laatste letter is dan bekend.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 17:34:24 door foxhunter »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #376 Gepost op: 20-02-2024, 18:27:04 »
Stel je bent regisseur en je wilt nog 1 keer iets moois maken. Je neemt als voorbeeld ‘Indiana Jones and the Crystal Skull’. In deze film werd een glazen schedel teruggezet op een aliën. Die prompt tot leven kwam en samen met zijn maatjes vertrok in een ruimteschip.
Nu hebben we een steen en daarin plaats je groene driehoekjes, ook lichtgevend. Hier zie je al een parallel. Net zoals vorig jaar de intro van de belg ‘back to the future’ vibes gaf, geeft de vergelijking met de Crystal Skull vibes.
1 groen schijfje was het begin, 3 schijfjes een terugkeer van Babs, het is iets met tijd of tijdreizen. Door een gat in de tijdschijf. Die aliëns waren ook een stel knappe koppen, hun grootste schat was kennis, wetenschap. Dit gaat maar 1 kant op. Ik heb last van een wormhole  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-02-2024, 19:19:05 door foxhunter »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #377 Gepost op: 20-02-2024, 18:37:43 »
Zolang het maar geen regelrecht zwart gat is, de ruimte-term bedoel ik, is er nog redding mogelijk.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #378 Gepost op: 20-02-2024, 19:08:15 »
Zolang het maar geen regelrecht zwart gat is, de ruimte-term bedoel ik, is er nog redding mogelijk.
::) ::rofl::

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #379 Gepost op: 20-02-2024, 20:08:41 »
Ik zou denk ik die tijdstippen ook laten varen en denken aan klok/tijd in het algemeen. Er komen nog veel meer klokken en Azteken-kalenders terug.
"Alle klokken luiden, bom bam bom"
Gebouwen met klokken/bellen.
Symbool met klok/bel.
En niet te vergeten tijd/toekomst.

Fons had de kaart met de Bel erop... ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?