Auteur Topic: [Kandidaat] Anna Gimbrère  (gelezen 47870 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #200 Gepost op: 24-02-2024, 22:14:03 »
En veel woorden opvissen wat en kandidaats lijkt maar door hoe de opdracht in elkaar zat juist mols was.

En dan vooral lidwoorden. Kritisch en doof ook  ::megafoon:: ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #201 Gepost op: 24-02-2024, 22:32:46 »
Met de lidwoorden viel het wel mee, zoals in Moltalk te zien was. Twee van de tien woorden bij Anna en Kees. Daarentegen ook twee van de vier bij Sor en Rian.

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #202 Gepost op: 25-02-2024, 09:44:06 »
Ze zaten in doorzichtige bootjes. Presenteert Anna niet ‘bodem in zicht’?

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #203 Gepost op: 25-02-2024, 09:47:19 »
Ze zaten in doorzichtige bootjes. Presenteert Anna niet ‘bodem in zicht’?

Klopt!

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #204 Gepost op: 25-02-2024, 11:10:13 »
Ik ben ook bang dat we niet meer om Anna heen kunnen... Jammer, zou het niet een leuke mol vinden. Maar dat is mijn mening.

Maar al vind ik het niet perse de interessantste tactiek, ik moet wel toegeven dat je merkt dat ze zeer goed over haar acties nadenkt. Je merkt wel dat daar aardig intellect achter zit.

Oke, misschien heb ik mezelf nu overtuigd dat ze toch wel een oke mol is :p

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #205 Gepost op: 25-02-2024, 14:14:29 »
Grote kans dat alle drie overblijvers op Anna zitten, dan kan het nuttig zijn iets heel kandidaats te doen om wat twijfel te zaaien, zo kun je het 'boek' als werkwoord interpreteren.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #206 Gepost op: 25-02-2024, 14:18:20 »
Grote kans dat alle drie overblijvers op Anna zitten, dan kan het nuttig zijn iets heel kandidaats te doen om wat twijfel te zaaien, zo kun je het 'boek' als werkwoord interpreteren.

Goeie! Al weten we van Kees dat hij voornamelijk op Rian zat dus die zal op zoek moeten naar een nieuwe hoofdverdachte.
Maar de mol probeert inderdaad op het einde nog wel eens wat onverdachte dingen te doen om toch de verdenking op hem/haar te verminderen!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #207 Gepost op: 25-02-2024, 17:10:23 »
Als Anna de mol is, is het heel raar dat ze bij de zinnenopdracht het idee oppert dat 'boek' ook een werkwoord kan zijn.

Gaat om wisselgeld. En kwam prominent in beeld. Je moet natuurlijk soms wel iets goed doen. Lijkt me prima gedaan voor een mol. Eerst veel woorden vinden die toch niet passen en daarna fanatiek mee puzzelen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #208 Gepost op: 25-02-2024, 20:40:26 »
Gaat om wisselgeld.

Boek de chaos graag naar de kandidaten.

 7 woorden = -€700
Denk dat ze het niet had verwacht dat er zo'n lange zin van gemaakt kon worden, maar vind het toch best veel voor een mol


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #209 Gepost op: 25-02-2024, 20:45:19 »
Haha zo werkt het niet hè. Ze hadden anders bijv “Naar de kandidaten graag” als zin kunnen leggen. Of husselen met de andere zin. Dus 1 suggestie van Anna is niet gelijk 700 euro waard.

Het is best een argument tegen Anna als mol hoor. Maar ik vind het peanuts. Je kunt als mol niet nooit wat goed doen, dan ben je in aflevering 2 ontdekt.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #210 Gepost op: 26-02-2024, 10:04:19 »
Het is best een argument tegen Anna als mol hoor. Maar ik vind het peanuts. Je kunt als mol niet nooit wat goed doen, dan ben je in aflevering 2 ontdekt.
En?
Dat neem je aan maar is niet zeker. Bovendien een Mol die wel constant saboteert en die ontdekt wordt, niks mis mee. Op TV zullen we dat toch niet beseffen door de edit en terplekke wellicht ook niet omdat de andere kandidaten die weten wie de mol is extra zullen saboteren zelf om zich verdacht te maken. Zie maar hoe Fons zich nu gedraagt.
Alles beter dan een mol die veel te veel geld binnenhaalt of teveel kansen laat liggen imo.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #211 Gepost op: 26-02-2024, 10:41:03 »
En?
Dat neem je aan maar is niet zeker. Bovendien een Mol die wel constant saboteert en die ontdekt wordt, niks mis mee. Op TV zullen we dat toch niet beseffen door de edit en terplekke wellicht ook niet omdat de andere kandidaten die weten wie de mol is extra zullen saboteren zelf om zich verdacht te maken. Zie maar hoe Fons zich nu gedraagt.
Alles beter dan een mol die veel te veel geld binnenhaalt of teveel kansen laat liggen imo.

Huh, wat. Dit is nonsens. Als de mol overduidelijk is dan is het voor zowel de kandidaten als voor ons TV kijkers niks aan. Natuurlijk is dit een trade-off: je wil zoveel mogelijk mollen terwijl je zo min mogelijk ontdekt wordt.

Dus per definitie doet een mol wel eens iets goed. Wat natuurlijk mooi in de TV uitzending terugkomt. Je kunt letterlijk voor elke mol opdrachten terugvinden waar die goed meedeed. Zelfs voor de mollen die bekend staan als supermol. Dat is nou eenmaal het programma.

Helaas is het ook een terugkerend fenomeen dat de mensen die verkeerd zaten daarna de mol komen bekritiseren (“teveel geld opgehaald”). Het lag niet aan hen dat ze verkeerd zaten, natuurlijk niet, het lag aan de mol! Vermoeiend, en onzin natuurlijk.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #212 Gepost op: 26-02-2024, 10:46:32 »
Vinden jullie ook niet dat er wel veel Anna hints in zitten t.o.v. Fons? Probeert de regie hiermee dwaalsporen te creëren?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #213 Gepost op: 26-02-2024, 12:36:15 »
Het is maar afwachten wat de hints zijn. Waar wij hints zien blijken dat vaak helemaal geen hints.

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #214 Gepost op: 26-02-2024, 12:57:29 »
Voor mij is het duidelijk: Anna. Het moment dat Rosario voorstelde om jokers te splitten, en Anna gretig zei: "Ik heb geen jokers" heeft me het laatste zetje gegeven. Als kandidaat had Anna hier kunnen zeggen dat ze 2 jokers had om vervolgens het geld veilig te stellen door te liegen tegen Rosario.
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #215 Gepost op: 26-02-2024, 13:05:09 »
Voor mij is het duidelijk: Anna. Het moment dat Rosario voorstelde om jokers te splitten, en Anna gretig zei: "Ik heb geen jokers" heeft me het laatste zetje gegeven. Als kandidaat had Anna hier kunnen zeggen dat ze 2 jokers had om vervolgens het geld veilig te stellen door te liegen tegen Rosario.

Die volg ik niet helemaal. Dan had Rosario haar toch afgeschoten om die joker(s) in handen te krijgen en waren ze het geld toch ook kwijt geweest?

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #216 Gepost op: 26-02-2024, 13:29:41 »
Die volg ik niet helemaal. Dan had Rosario haar toch afgeschoten om die joker(s) in handen te krijgen en waren ze het geld toch ook kwijt geweest?

Precies. Lijkt me niet dat Rosario dan opeens Anna op haar woord vertrouwt dat zij de jokers zal delen. Hij wil dan dat initiatief hebben, dus schiet je haar alsnog af en geef je haar een joker (ipv andersom)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #217 Gepost op: 26-02-2024, 13:36:59 »
In een van de afleveringen zegt Rik aan het begin van een opdracht dat hij 'breinen' nodig heeft, wat natuurlijk een verwijzing kan zijn naar Anna's tv-programma "Anna's brains". Weet iemand bij welke opdracht Rik dat zei?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2024, 13:42:35 door Delightz »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #218 Gepost op: 26-02-2024, 13:41:17 »
Ik heb nog eens over aflevering 7 & 8 nagedacht en Anna is nog veel molser dan we denken.

De mol weet dat de meest & minst vertrouwde kandidaat in aflevering 8 een aparte positie krijgen. Bij 8.2 wil je niet de positie van Fons, daar kun je echt niks. Dus weet de mol dat hij in aflevering 7 niet te veel moet opvallen.

Bij opdracht 7.1 voert Anna een opdracht goed uit met Babs, maar loopt enorm tijd te rekken en te klooien met de touwtjes. Wel geld verdiend, maar geen tijd meer voor een andere opdracht.

Bij opdracht 7.2 houdt Anna haar mond als wordt beslist wie de gasten gaan ontvangen. Anna wil in de tuktuk gasten ophalen. Ze komt als tweede aan bij Kees & Sor en bestookt ze met nutteloze informatie over werk etc, waardoor het onthouden van namen moeilijker wordt. Ook haalt ze een van de gasten met een C-naam (ik weet even niet meer wie) op. Deze verdeelt ze met Rian en daar gaat het uiteindelijk fout. Maar wanneer ze hier bezig zijn horen we alleen de stem van Rian, wat Anna daar allemaal zegt horen we niet.

Bij opdracht 7.3 is ze aantoonbaar als laatste bij Rik. Hier wil de mol niet opvallen (gezien de uitgangsposities in afl. 8 ), dus ze kijkt niet in de dossiers (met het risico dat iemand op haar biedt, en heel betrouwbaar is ze niet in de groep, en de €3000 was toch al verloren) en biedt ook niet het hoogste bedrag aangezien het bod van Kees al geldig en hoog genoeg was.

Bij opdracht 8.1 komt ze met het plan om met Rian & Kees geld en jokers te verdelen. Hier pakt ze zelf een lullige €500 en spoort Rian en Kees vervolgens aan om voor jokers te gaan (helaas voor haar hadden Kees & Rian andere plannen). En ze weet toch wel dat Sor haar niet vertrouwt en ze afgeschoten gaat worden.

Opdracht 8.2 heb ik net nog eens over nagedacht. Er zit nog meer tactiek achter haar idee om 'boek' als werkwoord te gebruiken dan we denken.
Rik zei duidelijk dat woorden die niet in een zin gebruikt worden elk -€100 opleveren. De beste keuze voor de kandidaten was om de tweede zin op te geven en alle woorden die ze hadden er gewoon tussen te drukken. Ze hadden nog 11 borden, en zinnen mochten ook uit maximaal 11 woorden bestaan.
In dit geval wordt de zin dan natuurlijk afgekeurd, maar ontloop je wel al het mingeld. 0 euro erbij, 0 euro eraf.

Anna heeft dit door en wil dit voorkomen. Daarom komt ze met haar suggestie, in een poging om er nog een halfbakken zin van te maken, waardoor het idee om alle borden te gebruiken verwatert. De zin wordt dan ook goedgekeurd, om de illusie te wekken dat Anna hier een goede daad heeft verricht.
Niet helemaal dus. 210 euro erbij, 400 euro eraf.

En dan de woorden van Rik bij de eliminatie ''Zijn er mensen gaan twijfelen na de laatste 2 opdrachten?''. De verdenkingen van de twee Annaverdenkers horen we niet. Het kan zomaar zijn dat een van hen succesvol is misleid door Anna. :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anna Gimbrère
« Reactie #219 Gepost op: 26-02-2024, 13:56:00 »
Ik kan me niet voorstellen dat de mol zich 3 opdrachten lang op de vlakte houdt en geld verdient of minder geld wegspeelt vanwege één opdracht in de volgende aflevering, waarbij de kans dat je op de sleutelpositie komt al niet zo groot is.