Auteur Topic: [Kandidaat] Fons Hendriks  (gelezen 19137 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #40 Gepost op: 5-02-2024, 01:39:08 »
Waarom ik toch bij Fons blijf, omdat hij bij de vlaggen tellen degene is die voor heel veel verwarring zaait, ook in de biecht, waar hij doet alsof hij goed bezig is.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2024, 07:33:52 »
Voor Fons:
- Monopoly heeft kanskaarten, dus er is kans dat hij de mol is
Tegen Fons:
- Monopoly heeft algemeen Fons kaarten

Ik ga stuk!  ::rofl::

Ja, hij doet wel elke aflevering bizarre dingen, maar dan wel 6 goeie antwoorden geven op de markt!


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2024, 09:29:16 »
Ik heb ook nog geen redenen om van Fons af te stappen. Hij zaaide verwarring bij het tellen van de vlaggetjes, zie opdracht topic.

Van de 2e opdracht kun je veel zeggen over de haalbaarheid en die kritiek is terecht maar de mol zal toch een plan hebben en aan aan werk moeten nl niet op tijd op de locatie komen. (Misschien viel het stuk slaan van de piñata wel tegen en had men verwacht dat het sneller zou gaan).
Dat de 38K niet gehaald zou worden was wel duidelijk maar als het stuk slaan van de piñata's sneller was gegaan was er iig een mogelijkheid om de kaart completer te krijgen. Het kan vooropgezet zijn dat de mol de piñata met de eindlocatie zou krijgen maar dat hoeft niet. Ik zie Fons iig tijd rekken als de groep toch met de kaart aan het werk wil.

Misschien niet vooropgezet maar wel opvallend: Fons krijgt de pot via Rik van Justin. Als hij dit in de groep bespreekt zegt hij dat hij de pot tot de volgende executie houdt en daarna wel wil doorgeven. Zit er  net nu een cruciale positie voor de penningmeester in de opdracht. ;D

Verder vind  ik dat Fons slecht kan liegen. Zie ook het moment in de verlaten woning, vooral als Rik zegt dat Dennis heeft samengewerkt met de huidige mol.  ::rofl::

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2024, 09:44:46 »
Misschien zoek ik een beetje teveel hierachter, maar ik vind dit wel opvallend:

Toen Babs en Fons terugkwamen bij het groepje na die 38k opdracht, gingen ze samen vertellen wat ze hadden gezien enzo. Fons begon eerst en liet daarna duidelijk het woord aan Babs met "En wat zagen we daar?". Waarom zou je dat doen? Ik vond dat wel opvallend.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2024, 10:06:05 »
Ook opvallend: We zien meerdere malen in opdrachten en biechten dat Fons niet wordt vertrouwd vooral niet door Jeroen. De biecht van Jeroen met " Ik vertrouw hem niet" kwam meerdere keren terug. Jeroen is nu afgevallen moeten we nu denken dat Fons de  mol niet kan zijn?

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2024, 10:07:59 »
Misschien zoek ik een beetje teveel hierachter, maar ik vind dit wel opvallend:

Toen Babs en Fons terugkwamen bij het groepje na die 38k opdracht, gingen ze samen vertellen wat ze hadden gezien enzo. Fons begon eerst en liet daarna duidelijk het woord aan Babs met "En wat zagen we daar?". Waarom zou je dat doen? Ik vond dat wel opvallend.

Ja, zo'n zelfde soort opmerking (sturend) maakte hij toen Tooske zei dat ze alleen 'grote fan van WIDM' gehoord had. "En wat zeg je dan?" zei Fons. 

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2024, 10:45:30 »
Ook opvallend: We zien meerdere malen in opdrachten en biechten dat Fons niet wordt vertrouwd vooral niet door Jeroen. De biecht van Jeroen met " Ik vertrouw hem niet" kwam meerdere keren terug. Jeroen is nu afgevallen moeten we nu denken dat Fons de  mol niet kan zijn?

Misschien is Jeroen een beetje bijgedraaid na die vlaggen tellen. Want hij maakte zelf ook wat foutjes. En je kan nog steeds eruit vliegen als je een beetje teveel spreidt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2024, 12:51:17 »
Ja weet ik, ik denk dat het vooral een montagetruc is.

Jeroen vertelde in Niet de mol dat hij en Kees hun top 3 verdachten  bespraken maar dat hij ook wel begreep dat het een spel was en wellicht Kees hem ook maar iets op de mouw spelde.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2024, 22:47:28 »
Mol Fons komt niet lekker uit de verf, z’n rode koontjes, zenuwachtige gedrag, en aparte sturende opmerkingen laten zien dat hij de mol is. De groep is echter zo snel en chaotisch dat ze hem vaak voor zijn en hij niet anders kan dan aanpassen en niet altijd op de plek komt waar hij wil. Volgens mij wordt hij ook veel verdacht waardoor hij dingen opvallend goed doet om verdenkingen van zich af te krijgen. Vanaf afl 1 valt zijn gedrag me op, Sor is de enige die ik ook nog verdenk maar die wordt wel heel verdacht in beeld gebracht. Maar het is geen leuk seizoen, misschien wel omdat de mol niet lekker uit de verf komt en ze veel moeten aanpassen?

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #49 Gepost op: 7-02-2024, 08:36:24 »
Wat mij ook opviel is dat we tussen de twee telefoontjes van Dennis Fons als enige duidelijk horen roepen (zonder beeld) hoe veel tijd er nog is. Schreeuwt hij dat behalve tegen de kandidaten ook in de hoorn?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #50 Gepost op: 11-02-2024, 15:08:47 »
Hij probeert zich verdacht te maken bij Tooske door per se die stenen te willen tellen terwijl je er niet meer aan mag komen. En Tooske vliegt eruit, dus Fons is het niet.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #51 Gepost op: 11-02-2024, 16:26:45 »
Bij de dansers de ronde waarin Rian begint. Fons aan het einde die de zinnen foutief nog even tegen Rian vertelt. Wil hij Rian hier testen of zij hem verbetert? Of zijn die zinnen echt verkeerd doorgegeven en komt hij daar zo achter? Mocht Fons de mol zijn geweest, wat had hij dan gehoopt hiermee te bereiken? Vind het voor nu vooral kandidaten gedrag.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #52 Gepost op: 11-02-2024, 18:24:34 »
Of de Mol die weet dat Rian hem verdenkt en door zo'n kandidaatse actie probeert verdenking weg te spelen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #53 Gepost op: 11-02-2024, 18:27:45 »
Of de Mol die weet dat Rian hem verdenkt en door zo'n kandidaatse actie probeert verdenking weg te spelen?
Elke keer als ik denk een goede reden te hebben om iemand af te strepen zijn er ook goede redenen om dat niet te doen. Schiet bij mij niet echt op dit seizoen  ::schaam::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #54 Gepost op: 11-02-2024, 21:16:19 »
Met Tooske weer een Fonsverdenker eruit.

Leuke nepmol wel.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #55 Gepost op: 11-02-2024, 22:05:23 »
Ik kan me niet voorstellen dat de regie een bekentenis dat Babs en Rosario op fons zitten als mol er in hadden gelaten als hij ook echt de mol was.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #56 Gepost op: 11-02-2024, 23:14:29 »
Hij probeert zich verdacht te maken bij Tooske door per se die stenen te willen tellen terwijl je er niet meer aan mag komen. En Tooske vliegt eruit, dus Fons is het niet.

Ik denk niet dat Fons de mol is. Wél vond ik dit een irritant moment van Fons. Mocht hij wel de mol zijn, dan was het wel effectief. En brutaal (ik hou persoonlijk daar niet zo van, maar als mollenactie zou het kunnen).

Verder: ik vind Fons hier zo anders overkomen dan in Radar; nerveuzer, lijkt wel. En hij praat vaak over 'de groep' alsof hij daar buiten staat. Dat maakt hem wel verdacht, vind ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #57 Gepost op: 11-02-2024, 23:30:35 »
Even een tunnelpost. Het is vooral het onnatuurlijke gedrag dat hij vertoont, de zinnen, de reacties die er allemaal niet erg spontaan, onnatuurlijk en soms geforceerd uit komen. Een groot aantal kandidaten begint heel relaxt te worden, want ze weten al zeker dat ze goed zitten met hun mol. Ze weten misschien nog niet dat ze allemaal op dezelfde mol zitten, en daarvan moet eentje de langzaamste zijn geweest bij de test.
'Tooske eruit op Fons, dan moet hij wel kandidaat zijn' maar als bijna iedereen op Fons zit, gaat die vlieger niet meer op.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2024, 09:45:11 »
Ik las in een interview dat Fons niet zo van spelletjes houdt omdat hij te fanatiek wordt en dan niet de beste versie van zichzelf is. Wellicht is daarom zijn irritante gedrag, zoals hier boven beschreven, te verklaren. Het viel mij ook op. Hij leek wel geërgerd dat Tooske niet in zijn plan meeging.

Vanaf afl.1 valt mij zijn andere gedrag op. Dat begint al bij de openingsopdracht. Alle kandidaten kijken om zich heen naar wat er gebeurt terwijl Fons zich door de haag heen worstelt. Hij scant ook steeds de omgeving als ze ergens voor een opdracht binnenkomen, erg opvallend te zien bij Stad en Land. Alle kandidaten luisteren aandachtig naar Rik terwijl Fons lang naar het puzzelbord tuurt alsof hij zich aan het voorbereiden is.

Verder viel me op dat Fons oogcontact zocht met Rosario na het rode scherm van Tooske. Dat zal met hun bondje te maken hebben, beiden noemen Tooske, maar Rosario leek erg geschrokken. Ik weet nog niet goed hoe ik dit allemaal moet duiden. Je kunt het ook als kandidaats uitleggen.

Tja voor Fons als klierende kandidaat valt ook wel wat te zeggen maar voorlopig is hij dan wel consequent en stevig aan het klieren dus ik laat hem nog niet los.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #59 Gepost op: 13-02-2024, 23:38:11 »
Ook een vreemd momentje: Fons die zijn joker niet inzet bij de test. Omdat hij deze niet kon vinden, zei hij.
Maar een mol heeft die joker niet nodig natuurlijk.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)