Auteur Topic: [Kandidaat] Kees van der Spek  (gelezen 19667 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2024, 21:07:25 »
Hij hamerde wel redelijk op 'toch geen wals?' toen Fons die muziekvraag in de juiste richting dreigde te sturen.
In combinatie met alles naar zichzelf toetrekken bij de topo-opdracht om het vervolgens te verprutsen ga ik 'm toch maar weer wat beter in de gaten houden

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2024, 21:40:49 »
Zit Kees nu al voor de derde keer op rij achter de afvaller en pakt hij deze bij de schouders  ???

Toeval? Het gaat toch wel erg opvallen als dit zo blijft.

Ja, zou veel te duidelijk zijn als hint. (Al deed een Belgische Mol iets vergelijkbaars maar dat was niet na legio seizoenen.)

Los daarvan vind ik Kees wel verdacht, met name bij de Mariachi's. Volgens mij probeerde ie ook subtiel met Fons' foute "Jorge" mee te gaan. (Een list van kandidaat Fons?)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2024, 21:46:07 »
Misschien is het wel iets dat alleen de eerste 3 afvallers gaat gebeuren? (omdat het 3 'bijzondere' afvallers zijn).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2024, 22:54:31 »
Lastig, lastig...
Best vreemd, zijn opmerking in het vliegtuig. Had hij het nou over 'slachtoffers' (oftewel zijn medekandidaten?

Maar toch ook twee anti-molpunten, denk ik.
Tegen Fons zeggen dat hij moet stoppen met bellen en de kubus oplossen (die Anna niet af wilde staan).

Het kan nog wel, maar voor nu gaat Kees hier toch wat lager op de verdachtenlijst.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2024, 22:59:01 »
Plus veel van de juiste items raden op de markt. Dat was echt 100% Kees waardoor ze er zoveel goed hadden. Gaat een mol toch echt niet doen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2024, 23:00:09 »
Plus veel van de juiste items raden op de markt. Dat was echt 100% Kees waardoor ze er zoveel goed hadden. Gaat een mol toch echt niet doen.

Dat ook inderdaad. Dat zijn dan toch wel 3 anti-mol-acties.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2024, 23:03:58 »
Goed raden viel wel mee, hij koos er ook minstens 1 fout, en hij wilde voor het 'koperen bord' gaan.
Maar in verhouding veel goede items goed raden vind ik niet eens onmols, want zoveel geld zijn ze niet meer waard.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2024, 23:08:02 »
En hoewel hij in het begin wat tegensputterde liet hij Fons uiteindelijk toch heel lang bellen? En zo'n puzzeltje oplossen in een opdracht waarin de ene na de andere puzzel misgaat en er netto geld verloren wordt, daar til ik ook niet zo zwaar aan. Ik stap nog niet van Kees af voorlopig

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2024, 15:49:12 »
Lastig, lastig...
Best vreemd, zijn opmerking in het vliegtuig. Had hij het nou over 'slachtoffers' (oftewel zijn medekandidaten?

Maar toch ook twee anti-molpunten, denk ik.
Tegen Fons zeggen dat hij moet stoppen met bellen en de kubus oplossen (die Anna niet af wilde staan).

Het kan nog wel, maar voor nu gaat Kees hier toch wat lager op de verdachtenlijst.  ::vergroot::


Inderdaad het stukje over het reizen voor zijn programma met crew en slachtoffer. Nu met heel veel slachtoffers, maar wel leuke slachtoffer ;-)

Zo veel dragen het uiteindelijk zeggen om te stoppen met bellen en de puzzel oplossen niet meer bij. 

Niet gebeld en wel een joker is ook goed gespeeld en nog wel een kandidaat lijkend als je voorkennis hebt ;-)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2024, 17:23:14 »
Hij was het die op het idee kwam die puzzel op het bord op te lossen, vroeg niet hoe de anderen daarover dachten.
Het was Jeroen die hierin het voortouw nam. Hij vroeg zich af wat hij met de gevonden steden  (Luik, Marseille) moest doen en stelde al snel voor om de namen op het bord te gebruiken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2024, 17:30:18 »
Oei, ook wel weer goede punten voor Kees. Bedankt!  ::ok::

En Kees vind ik dan een wensmol. Dus eigenlijk hoop ik ook dat hij het is; dat kan natuurlijk een valkuil zijn.
Ik ga nog even goed nadenken.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 17:32:06 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2024, 18:03:57 »
Ik zit niet op Kees, maar voor het oplossen van de kubus zou ik hem zeker niet afstrepen. Een puzzel moest eerst af zijn voor je aan een nieuwe mocht beginnen. En met het oog op mingeld dat daarmee te verdienen was...

Offline Friemel

  • Forumlid
Kees is de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2024, 16:54:40 »
In het vliegtuig zegt Kees:” Als ik vlieg voor mijn werk is dat met Joep (zoon) cameraman en soms het slachtoffer, dat is maar 1 slachtoffer en hier…… een heleboel slachtoffers”
Hoe bedoelt hij dat is hij de Mol en de andere kandidaten slachtoffer van de Mol

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kees is de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2024, 17:12:29 »
Dit mag naar het topic van Kees

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2024, 19:49:02 »
Kees zegt in afl 4 aan tafel in de avond: zullen we anders met dat geld morgen lekker naar het strand gaan? Voorspelt hij hier de toekomst? Ze gaan immers naar Merida, aan de kust

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2024, 23:10:11 »
In Moltalk werd dit ook genoemd, maar ik ging er gewoon vanuit dat de kandidaten hier al over gebriefd waren.

Ik vind zulke versprekingen eigenlijk nooit verdacht. De mol zou toch niet zo makkelijk kenbaar maken?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2024, 19:52:29 »
Even dubbelposten dan maar, dit topic heeft nog veel te weinig reacties ::hypocriet::
Kees lijkt me de ideale 'onmogelijke' Mol. Rustig maar aanwezig, intelligent en het liefst zelf boeven aan het vangen. Wie zou denken dat hij de Mol kan zijn? Het enige wat me aan hem doet twijfelen, is de vraag of hij het wel kan zijn. Ik vond hem in interviews waarin hem naar WIDM werd gevraagd heel zenuwachtig overkomen.

Ik ben definitief geswitcht naar Kees als Mol. Misschien omdat ik het zo hoop, maar ook omdat hij genoeg op zijn kerfstok heeft:

1.1 De Molactie was hier het winnen van vier topito's van medekandidaten, dus de Mol zal zelf een vrijstelling hebben verdiend om niet in aflevering 1 al te veel op te vallen.
1.2 De tactiek van Kees, verwarring zaaien over de vrijstelling, kan ik alleen maar als mols uitleggen. Want waarom zou een kandidaat die geen vrijstelling heeft zoiets zeggen? Volgens mij wil Kees hier zoveel mogelijk mensen naar hem lokken, wat andere vrijstellingen stemmen zou kosten.
1.3 Er komt maar één juist schilderij vrij bij de slotjes. Statistisch gezien verwacht je meer. Kees stond de hele tijd bij het bord en had er dus regie over welke codes wel en niet genoemd werden.
2.1 Alles gaat mis, Kees draagt lekker bij op de chaos door snel en onduidelijk te roepen.
2.2 'Ga lekker zitten,' is een plek die gemaakt is om te mollen. We zien Kees voortdurend staan, zoekend naar niet bestaande clues.
3.1 Kees gaat lekker mee met de dronken Jeroen, wil liedjes kopen 'want dat vinden we gewoon heel leuk' maar komt met geen enkele goede inbreng voor de quiz. Hij noemt een desperado een wanhopige en een voortvluchtige als de eerste vraag al fout is (hij is subtiel sturend voor John Wayne). Zijn pleidooi dat het voetballied een wals is slikt men voor zoete koek.
3.2 Kees verdient credits met wat topografische kennis, maar is bepalend in het fout oplossen van de doorloper. Zou hij de opdracht echt niet begrepen hebben?
3.3 Alles gaat mis. Kees geeft alvast eerlijk toe dat hij bij sommige worstelaars meer foto's heeft opgestuurd dan toegestaan.
4.1 Kees wast zijn handen in onschuld, maar laat Fons wel zo veel mogelijk bellen. Zou hij echt geen argwaan hebben gehad? Als de grootste slag met de belminuten geslagen is, geeft hij wat goede suggesties bij de voorwerpen (en een paar foute). (Ik snap deze opdracht trouwens nog steeds niet, want is er voor pleiten dat iets veel waard is nou mols of niet?)
4.3 Ondanks Kees als kaartenfreak mislukt de landenopdracht. Hij speelt nog even de held door het laatste blokje van de kubus op te lossen, als Anna al het meeste werk heeft gedaan. Hij gaat mee met het juiste antwoord van 'ogenschijnlijk', maar verder draagt hij niets bij aan goede antwoorden. Zijn boot lijdt, net als de andere, verlies.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2024, 21:40:03 »
Ik zag bij hem niet zoveel verdachte dingen (of ik heb niet opgelet  ::schaam::)
Maar vulde hij nou een specifieke vraag in op Babs? (de mol heeft 250 binnengehaald) Voor een kandidaat vind ik dat totaal onlogisch om te doen, dus toch wel dubieus.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2024, 21:41:30 »
Ik zag bij hem niet zoveel verdachte dingen (of ik heb niet opgelet  ::schaam::)
Maar vulde hij nou een specifieke vraag in op Babs? (de mol heeft 250 binnengehaald) Voor een kandidaat vind ik dat totaal onlogisch om te doen, dus toch wel dubieus.
Ja, zou een stukje regie kunnen zijn om Babs toch als potentiële Mol in de kijker te houden. Met hulp van de Mol, dus. Ik kan me niet voorstellen dat die slimme Kees écht denkt dat de Mol drie afleveringen lang buitenspel heeft gestaan.
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Kees van der Spek
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2024, 21:46:15 »
Ja, zou een stukje regie kunnen zijn om Babs toch als potentiële Mol in de kijker te houden. Met hulp van de Mol, dus. Ik kan me niet voorstellen dat die slimme Kees écht denkt dat de Mol drie afleveringen lang buitenspel heeft gestaan.

Dat heb ik dus ook. Ik dacht (vanuit de luie stoel bedacht dan he  ;D): wat onnozel voor een kandidaat. En uitgerekend Kees... Hij weet alles over oplichters in het buitenland. Echt bizar.
Wie weet wilde hij toch nog alle opties openhouden. En dan is het wel weer verklaarbaar.
Maar ook wel weer briljant als hij de mol zou zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)